Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by MacGyverSounds
    En wat heeft dat met de x32 te maken?
    Niets...hierboven hebben ze het over kopies van een merk....behringer heeft de X32 zelf ontwikkeld, wellicht wat oude technieken van midas gekocht en verbeterd of er van geleerd, ook van hun eerste digi tafel...

Het is een mooi product voor de consument en kleine verhuur....

Dat de pro's nu voor dumpprijzen weken is nu normaal....hoort bij de tijd...dat ze nu hun reserves opeten.....tja, welk bedrijf niet...en dat men weer met behringer gaan werken....en er op afgeven...tja...die dure tafel is nu verleden tijd denk ik zo...even wat langer met je huidige werken....wees slim in ondernemen..!!
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Hitvision
      • Jun 2003
      • 388

Originally posted by desolation
      Dat lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk, maar ik kan me vergissen. Vrijwel elk gesprek met iemand van Behringer of Midas is er mij uitdrukkelijk gezegd dat de Behringer producten 48Khz zijn en de Midas producten 96Khz. Meteen ook de reden waarom er geen mogelijkheid is om een X32 te gebruiken als monitor desk bij bv een PRO2 Setup.
      Wat ik begrepen heb (in de wandelgangen dus geen enkel referentiekader) is dat hier naar gekeken zou worden om het systeem compatibel te maken met andere digi-snakes die op 96 kHz draaien.

Leuke link die ik vond op facebook:

http://www.facebook.com/BEHRINGER/posts/10150295944283914?comment_id=18473709&offset=0&tot al_comments=47
      Last edited by Hitvision; 07-12-12, 22:42.
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Hoe Jan (lead designer van de X32) mij het op de messe heeft uitgelegd, zit het zo dat de preamps wel op 24bit/96k kunnen draaien maar dat er niet genoeg processing power aanwezig zou zijn om én alle kanalen op 96k te draaien én alle functionaliteit te behouden. Hij sprak over een mogelijkheid om een 96k mode aan te bieden die bv je channel count zou halveren, of als het technisch mogelijk is om te implementeren de DSP gebruikt voor de FX rack.
        Het is dus in principe mogelijk is om een 96k mode op de X32 te zetten, maar als het moet gebeuren zonder functieverlies zouden ze echt enorm veel ruimte voor optimalisatie van de code nodig hebben ...

Een mogelijkheid in de andere richting zit er alleszins niet in, hoewel de DL251 kan draaien op 48k mode zal een Midas tafel nooit 48k ondersteunen. Is me formeel bevestigd door meerdere engineers op zowel PLASA als de Messe aan de Midas booth.

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Beste allemaal,

Wie heeft in de regio Rotterdam-Dordrecht de X-32 in de verhuur om hem een aantal avonden en een optreden te proberen en te testen?
          Ik heb op het alles wetende google gekeken maar kon daar geen verhuurder vinden die hem in het programma heeft die dan ook werkelijk bij ons in de buurt zit.

Graag hoor ik van wie ik hem mag huren. ik zie je PM graag in mijn mailbox.
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• JohanH
            • Mar 2010
            • 98

Komt van op SoundForums.net :

XiControl / XiQ Dear all,

we have just uploaded the latest XiControl iPad App as well as the XiQ iPhone App on the Apple store. While it usually takes 1-2 weeks for Apple to approve the apps, I promise you that this will be worth the wait.

The new XiControl is now the full version, with fantastic new graphics and over 40 pages, which will likely make it the most sophisticated App ever created in our industry.

Allow me to give credit to our truly amazing and dedicated BEHRINGER and MIDAS engineers in Germany and the UK, who worked around the clock to provide you with this incredible experience. I am extremely proud of the team.

But again, there is much more to come...

Warm regards

Uli

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by JohanH
              The new XiControl is now the full version, with fantastic new graphics and over 40 pages, which will likely make it the most sophisticated App ever created in our industry.
              Nu nog de keus maken tussen de mini of de 4, als de mini groot genoeg is om deze normaal te kunnen bedienen, dan zou dat mijn voorkeur zijn.

Comment

• mrVazil
                • Mar 2010
                • 330

al iemand die de stagebox heeft?

Comment

• JohanH
                  • Mar 2010
                  • 98

Yep, sinds een paar weken.

Originally posted by mrVazil
                  al iemand die de stagebox heeft?

Comment

• mrVazil
                    • Mar 2010
                    • 330

En wat zijn je ervaringen daarmee?

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Hebben er ook twee staan, works like a charm
                      Moet het wel nog eens testen met er 2 tafels aan te knopen, maar dat zou evenzeer prima moeten werken.

Comment

• JohanH
                        • Mar 2010
                        • 98

Hebben er ook twee staan, works like a charm
                        Moet het wel nog eens testen met er 2 tafels aan te knopen, maar dat zou evenzeer prima moeten werken.
                        Inderdaad works like a charm.... plug and play en klinkt geweldig voor het geld dat het kost.
                        Maar voor foh/mon ga ik er toch een splitter tussen steken zodat we op beide consoles onafhankelijke gain control hebben.

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Op zich heb je dat op dezelfde manier als bij alle andere digimixers (ok, buiten de Midassen met de DL431 die effectief 3 preamps per input heeft).Een console is master en heeft effectief gain adjustment, en de andere heeft gewoon digitale trim (die meer dan voldoende hoort te zijn).
                          Hoe er ook rekening mee dat je sowieso al zit te werken met digitale trim. De S16 heeft over AES50 een effectieve gain regeling per 2,5dB als ik me niet vergis, de rest wordt met trim gedaan.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

De S16 heeft over AES50 een effectieve gain regeling per 2,5dB als ik me niet vergis, de rest wordt met trim gedaan.
                            De laatste firmware geeft onafhankelijke instel mogelijkheden, dus updaten indien nog niet gedaan!

Comment

• JohanH
                              • Mar 2010
                              • 98

Originally posted by DJ Antoon
                              De laatste firmware geeft onafhankelijke instel mogelijkheden, dus updaten indien nog niet gedaan!
                              Of ik zie iets over het hoofd, maar echt onafhankelijk vind ik dat niet. Eén van de consoles blijft "master" en er is geen gain-compensation. Voor vaste productie's is dat niet echt zo een probleem, maar snel en onafhankelijk FOH/MON inregelen/soundchecken gaat toch sneller als elk apart zijn ding kan doen

Comment

• desolation
                                • Jun 2012
                                • 706

Dat is toch altijd het geval als je gaat racksharen met digimixers, want je hebt maar 1 preamp voor je input... Enkel Midas met hun triple-preamp racks kunnen per console aparte gain aanbieden.

Je stelt met je monitortafel de gain correct in en dan heb je op je FOH console 12dB digitale trim beschikbaar, lijkt me toch meer dan voldoende. Je FOH console blijft ten allen tijde van de effectieve preamp gain met zen fikken af.

Comment

Working...