Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Originally posted by MusicXtra
    De mengtafel is toch wel het hart van de installatie, daar worden alle instellingen gemaakt, die vervang je niet 'even' in een korte pauze.
    Wanneer die echt stuk gaat kun je overnieuw beginnen met soundchecken.
    Alle andere apparatuur kun je of snel vervangen of simpel niet meer gebruiken als het tijdens een show stuk gaat.
    dat is nou net niet meer zo met digitafels.

Als je twee X32's koopt en aan een digi multi in de zaal zet ben je nog steeds minder kwijt dan een medium digi yamaha, soundcraft of DigIco etc.
    Je kan dus wel degelijk tussentijds de multi in de tweede X32 duwen en de sttings van het stickie overzetten. En dat duurt niet lang.

even buiten de discussie wat de beste keuze is om te doen.... Maar een spare mengtafel is niets nieuws. Zelfs op mijn niveau doen we aan backup. Wij houden op de monitortafel een aux vrij met een spare mainsmix. Met digi tafels kun je gewoon recallen.

Wat ik wel jammer vind qua betrouwbaarheid is dat vrijwel allemerken de harde rekenchips in de mixsurface stoppen. Dat maakt dat dat ene cat kabeltje wel erg belangrijk is. Terwijl de Ilive laat zien dat dat nergens voor nodig is.
    lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by showband
      dat is nou net niet meer zo met digitafels.
      Ja, tuurlijk, elke tech maakt iedere drie minuten een back-up van de laatste setting.
      Je computer crasht ook altijd net wanneer je een tijdje geen back-up hebt gemaakt.
      En 2 X32's neerleggen klinkt wel leuk maar dan heb je nog steeds de laatste preset nog niet op de spare tafel, draai je een heel groot voordeel van digitaal mixen (ruimtebesparing) de nek om en gaat het argument van goedkoop ook een stuk minder op.
      Buiten dat lijkt het me een ietwat vreemde keus om een mengtafel aan te schaffen waarvan de betrouwbaarheid discutabel is en om die reden steeds een spare mee te nemen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Betrouwbaarheid van eender welk product betwijfelen zonder enige aanleiding anders dan aannames en veronderstellingen is wat mij betreft altijd voorbarig en op z'n best lachwekkend.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Zei het niet dat Behringer een discutabele reputatie heeft met betrekking tot betrouwbaarheid.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by moderator
            Betrouwbaarheid van eender welk product betwijfelen zonder enige aanleiding anders dan aannames en veronderstellingen is wat mij betreft altijd voorbarig en op z'n best lachwekkend.
            Die aanleiding is er wel degelijk, er zijn genoeg producten, waaronder de analoge mengtafels, van Berhinger te noemen die onbetrouwbaar zijn.

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Originally posted by BJD
              Zei het niet dat Behringer een discutabele reputatie heeft met betrekking tot betrouwbaarheid.
              Als ze geen kwaliteit zouden willen leveren maar gewoon masspushen zoals voorheen, denk je dan echt dat ze X32 zolang in ontwikkeling zouden houden? Of dat ze er 3jaar direct swap garantie op geven ?

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Die aanleiding is er wel degelijk, er zijn genoeg producten, waaronder de analoge mengtafels, van Berhinger te noemen die onbetrouwbaar zijn.
                Zo kan je altijd naar jezelf toe redeneren, JBL maakt ook spaanplaat habibabi kastjes, om daar nou Vertec op af te rekenen....
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

JBL maakt budgetspul met een bijpassende prijs en kwaliteit alsook topspul waar een ander prijskaartje aan hangt.
                  Berhinger maakt, voor zover ik weet slechts budgetspul. Soms zitten daar heel aardige apparaten tussen zoals de composer maar vaak is de kwaliteit abominabel zoals van de mengtafels.
                  Zeker bij een apparaat wat een nogal cruciale rol speelt in een installatie ga ik niet over één nacht ijs, misschien is de kwaliteit dit keer wel goed maar ik zou dat als potentiële koper eerst bevestigd willen zien.
                  Dan kun je beweren dat ik naar mezelf toe redeneer maar volgens mij is het vrij normaal dat je een nieuw product van een fabrikant refereert naar eerdere producten.

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Daar heb je volkomen gelijk in, maar de X32 is naar wat ik er tot nu toe van heb gezien en gehoord zeker niet dezelfde rotzooi als hun andere tafels. De vorige digimixers van behringer waren ook zeker niet slecht, als ze willen kunnen ze het gerust.

Als het softwareproblemen zijn: dat blijft nog steeds te verhelpen achteraf, maar het systeem op de messe was al zeer stabiel en functioneerde goed. Iets helemaal anders dan bv de eerste uitrol van de VI6 of de eerste DiGiCo's. De bouwkwaliteit heb ik alleszins wel vertrouwen in. De afwerking en de gebruikte faders waren nu al beter dan de plastic fantastic die ik op de GLD mocht ervaren. En ze gaan er volgens mij geen 3y direct swap op kleven om dan achteraf al hun opbrengsten in omruil en reparatie te kunnen proppen.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Wanneer ik het ding op demo/proef gehad heb bij een bandje of iets in die richting ga ik een uitgebreide review in elkaar draaien. Nu nog iemand vinden die dat ding op als demo wil meegeven...
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• slol
                        • Mar 2012
                        • 15

Ben echt zeer benieuwd naar de gebruikerservaringen als deze eind van de maand op de markt komt. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Hoop echt dat er snel reviews gaan komen.

Comment

• e-sonic
                          • Aug 2004
                          • 329

Blijkbaar is men in "full" productie, een foto staat op de facebook site.

Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

groet jurjen
                          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Ja, tuurlijk, elke tech maakt iedere drie minuten een back-up van de laatste setting.
                            En ik zie geen reden waarom dat soort dingen (handige features) niet in de software kunnen worden ingebouwd. Gewoon een USB-stick erin duwen die automatisch elke X minuten een backup opslaat.

Twee mengtafels heb je op klus al snel mee, denk aan eentje op FOH en eentje op MON. Waarom kun je die tafel op de monitorpositie niet ook gebruiken voor een failover van de FOH mix? Zie ik weinig problemen mee... sterker nog, als het hele zaakje al met Ethernet of AES50 aan elkaar geknoopt zit kunnen die 2 tafels elkaar zelfs prima synchroon houden. Knalt er dan om één of andere reden 1 desk uit, dan kan alles gewoon blijven draaien.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

Originally posted by Stoney3K
                              En ik zie geen reden waarom dat soort dingen (handige features) niet in de software kunnen worden ingebouwd. Gewoon een USB-stick erin duwen die automatisch elke X minuten een backup opslaat.
                              En dan laadt je een basissetting, ga er een paar minuten fijn in rommelen en klooien en schrijft ie over die basissetting heen. Elke X minuten.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Eigenlijk zou de moderator hier een slot moeten zetten, tot die mengtafel er is.

Dan kunnen we er over verder zeveren.

Comment

Working...