Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by Rieske
    Hahaha, geven ze nu in het einde van het filmpje "verborgen"kritiek op Presonus ? Ik kan wel heel veel "the don't..." over Behringer opnoemen. Beetje zielige marketing.
    Dat doet elke fabrikant/leverancier toch? Aangeven wat zij WEL hebben en waarom je beter voor hun kan kiezen dan de concurrent. Volgens mij doen wij dat allemaal als we in een offertetraject zitten, niks raars aan.

Het is nu denk ik vooral wachten op de eerste echte gebruikerservaringen. De X32 is al aanwezig geweest op een paar festivalletjes in Duitsland begreep ik, maar de techs laten niks los. Het enige wat we krijgen zijn deze promo filmpjes waarin iemand van de support afdeling vertelt dat de pre-amps erg goed klinken... tjsa...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Ja ze kunnen wel veel afgeven richting andere merken, maar voorlopig is dit nog niet leverbaar!!!
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by renevanh
        Dat doet elke fabrikant/leverancier toch? Aangeven wat zij WEL hebben en waarom je beter voor hun kan kiezen dan de concurrent. Volgens mij doen wij dat allemaal als we in een offertetraject zitten, niks raars aan.

Het is nu denk ik vooral wachten op de eerste echte gebruikerservaringen. De X32 is al aanwezig geweest op een paar festivalletjes in Duitsland begreep ik, maar de techs laten niks los. Het enige wat we krijgen zijn deze promo filmpjes waarin iemand van de support afdeling vertelt dat de pre-amps erg goed klinken... tjsa...
        Ja maar van een fabrikant die al 3 jaar een toestel aankondigt zou je toch wat meer nederigheid verwachten.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

"The wait is over on July 27th!" Volgens Behringer (Facebook)

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

toch, om me niet bij de azijnpissers te willen voegen.

behringer heeft een shaky trackrecord o.k.

Maar nu hebben ze gerenommeerde technici aangetrokken, kennelijk een enorme hoop geld geinvesteerd. Doen uitgebreide veldtesten en locale gesprekken bij key dealers en gebruikers. Om zo een volwassen product te lanceren. Waarbij ze kennelijk bereid zijn de introductie twee jaar tegen te houden om het in een keer goed te krijgen.

dan kun je daar wel enorm over zieken, en het is gewoon net zo jammer voor hen als voor ons. Het marktaandeel van behringer is voornamelijk degene die auw zegt. Zij spelen met hun portemonaie niet die van de klanten. En, om het eens zacht te zeggen, dat heeft wat mij betreft in deze tijd van bankencises en graaicultuur eigenlijk een klaterend applaus verdiend. En een zoen van de meester.

Zodra het ding te koop is zien we wel weer of ie werkt. Dat is later zorg. En intussen heeft presonus een enorm gat in hun bussinessmodel kunnen schieten. Die heeft denk ik duizenden van hun potentiele klanten afgepakt.

Om eerlijk te zijn denk ik dat yamaha zich meer zorgen moet maken. Die is technisch echt een te laag tempo aan het maken.
            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by J.C. Productions
              Behringer heeft sinds de samenwerking of overname van Midas, betere producten geleverd, zo ook de X32.
              De apps van Behringer zijn ook hetzelfde als Midas, en de nieuwere tafels en apparatuur van Behringer word geleverd met effecten van Klark Technik, en zelfs een Ipaddock, en gewoon goede micpreamps.
              Dus Behringer en Midas zijn er allebei op vooruit gegaan.

Ik ben wel benieuwd hoe de Behringer X32 en die hele set van de X32 live zijn. (stageblok,multikabel,monitorsysteem)
              Klein detail, ze spreken wel zeer duidelijk over emulaties van Midas en Klark Technick.

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Het zijn zelfs geen emulaties van een bepaald merk, de demodesk die ik op de messe heb gebruikt (en die eigenlijk heel goed klonk, beter dan een SI Compact) had wel een visuele voorstelling van het basiseffect maar nergens een echte naam.
                Kort gezegd: je kan eigenlijk elk effect of dynamic shapen zoals je het zelf wilt. Gates en Comps hebben bv verschillende selecteerbare algoritmes, net zoals deze dat hebben op de ProX van Midas. Effecten zijn ook voorzien van verschillende algoritmes die je zelf kan bijsturen. Op die manier kan je eigenlijk buiten de presets om je FX en dynamics zo bouwen dat ze exact klinken zoals je zelf lekker vindt.
                Stabiliteit van het multi systeem was daar ook zeer degelijk, zeker voor een beta console. 3 desks hingen gechained aan 2 stageboxen met een firewire input op 1 tafel als source. Zelfs met de complete desk belast was er geen slowdown of lag te merken.

Ik heb er meteen een besteld, voor de prijs van de tafel is ze echt onklopbaar. Behringer heeft veel tijd en geduld gecombineerd met een goede R&D en luisteren naar de gebruikers en klanten. Tov de console die in 2011 geshowed werd is er ondertussen al zoveel veranderd (ipad/iphone/ipod connectie, remote soft, fiwi in/out, recording interface allemaal ingebouwd voor dezelfde prijs) dat je merkt dat ze het gewoon a-ok willen hebben. En je krijgt er dan nog eens 3 jaar direct swap garantie op. Het zal zeker geen VI1/Pro1/iLive/SD9 worden, maar dat is dan ook niet het target. Als deze tafel zich kan meten met de walgelijk overpriced SI Compact, dan hebben ze goud in hun handen voor de instapmarkt. Het zal ook de prijzen van de meer "high end" consoles drukken, want wie gaat nog investeren in een SIComp of een GLD als een X32 ook prima werkt voor de helft van de prijs. We kunnen er als gebruiker enkel beter van worden

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by desolation
                  (en die eigenlijk heel goed klonk, beter dan een SI Compact)
                  De Si Compact klinkt helemaal niet verkeerd (verder waardeloze en veel te dure tafel, maar dat terzijde). Ik wordt nu helemaal nieuwsgierig!

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Goh, slecht is de klank van de SIC inderdaad niet, maar ook niet geweldig. Zeker niet voor minimum 5k te moeten kosten end-user. Wat me er vooral aan stoort is hoe weinig controle je met de SIC over je mix hebt, de eerste 80% van de fader doet geen ballen en dan moet je het maar mixen op dat klein stukje dat resteert. De gates beginnen nogal makkelijk te klikken en de effecten zijn op zich wel ok, maar ook niet super.
                    Ze strooien daar bij Soundcraft wel overal dat er GB30 preamps in die dingen zitten, maar je gaat me niet wijsmaken dat er dezelfde GB30 in zowel een EMP6 als een VI1 zit :')

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by desolation
                      Ik heb er meteen een besteld, voor de prijs van de tafel is ze echt onklopbaar. Behringer heeft veel tijd en geduld gecombineerd met een goede R&D en luisteren naar de gebruikers en klanten. Tov de console die in 2011 geshowed werd is er ondertussen al zoveel veranderd (ipad/iphone/ipod connectie, remote soft, fiwi in/out, recording interface allemaal ingebouwd voor dezelfde prijs) dat je merkt dat ze het gewoon a-ok willen hebben. En je krijgt er dan nog eens 3 jaar direct swap garantie op. Het zal zeker geen VI1/Pro1/iLive/SD9 worden, maar dat is dan ook niet het target. Als deze tafel zich kan meten met de walgelijk overpriced SI Compact, dan hebben ze goud in hun handen voor de instapmarkt. Het zal ook de prijzen van de meer "high end" consoles drukken, want wie gaat nog investeren in een SIComp of een GLD als een X32 ook prima werkt voor de helft van de prijs. We kunnen er als gebruiker enkel beter van worden
                      Klinkt alsof ze hier een solide Yamaha 01V-killer hebben ontwikkeld. De tijd zal alleen uitwijzen hoe deze tafel zich 'in het wild' met wat minder voorzichtige roadies gaat houden.

Wat ik Behringer goed heb zien doen is bedrijfsvoering. Eerst massa's goedkope meuk op de markt wegzetten en dus voor kwantiteit gaan, en met het geld wat ze daarin hebben verdiend de 'kleinere' bedrijven met de kennis in huis (Midas, Klark, Turbosound, wie volgt? Lab Gruppen?) overkopen zodat ze nu voor de kwaliteit kunnen gaan.

Dezelfde trucs zie je grote jongens zoals Apple en Microsoft ook doen en dichter bij huis heeft Showtec ook behoorlijk aan de weg getimmerd.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

Ik denk zelfs dat we verder mogen kijken dan de O1V, de SI Compact, GLD, Studiolive bv ook. Alledrie worden ze op prijs dik geslagen, en de meeste op featureset ook.

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

O1V, Si Compact en Studiolive ben ik het mee eens, zeker qua featureset. GLD durf ik zo niet te zeggen. Heeft de X32 bijvoorbeeld de totaal flexibele indeling van de faders?

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Gezien de nogal wisselende reputatie van Berhinger met de diverse producten wil ik het eerst zien of dit een betrouwbaar product is.
                            Een compressor, EQ, versterker of wat dan ook kun je wel opvangen als het niet meer werkt maar een mixer.....
                            Mij zie je niet bezuinigen op betrouwbaarheid als iets een showstopper kan zijn.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• I.T. drive in
                              • May 2009
                              • 352

Originally posted by MusicXtra
                              Gezien de nogal wisselende reputatie van Berhinger met de diverse producten wil ik het eerst zien of dit een betrouwbaar product is.
                              Een compressor, EQ, versterker of wat dan ook kun je wel opvangen als het niet meer werkt maar een mixer.....
                              Mij zie je niet bezuinigen op betrouwbaarheid als iets een showstopper kan zijn.
                              In principe kunnen heel veel dingen een showstopper..
                              Eigenlijk moet je dan nergens op bezuinigen

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

De mengtafel is toch wel het hart van de installatie, daar worden alle instellingen gemaakt, die vervang je niet 'even' in een korte pauze.
                                Wanneer die echt stuk gaat kun je overnieuw beginnen met soundchecken.
                                Alle andere apparatuur kun je of snel vervangen of simpel niet meer gebruiken als het tijdens een show stuk gaat.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...