Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eggie11
    • Jan 2009
    • 3

Mosselrock

Beste Forum mensen,
    Ik heb afgelopen Zaterdag gebruik mogen maken van de vision accoustics sets van mosselrock.
    Als eerste wil ik zegen dat de monitoren super klinken en een lekkere output hebben en niet snel feedbacken.
    als tweede ben ik het niet eens met de line array het kan aan de configuratie hebben gelegen maar ik vond ze niet zo overtuigend als de monitoren.
    Musicextra schreef al alsof het was dat er een compressor op het signaal stond maar dat was naar mijn idee de eind limiter ik stuurde de Verona uit tot +4/5db maar toen was het setje echt op.(ging ook een beetje schreeuwen)ik ben toen wat zachter gaan draaien +/- 0 db uit de tafel en toen klonk het beter maar dat betekend dat dat wel einde setje is begreep ook van timo dat de verstekers op max stonden.
    Daar ben ik dus ook niet over te spreken heb gelezen dat mensen die jbl line array die fix daar eerst hing lelijk klonk maar die ging naar mijn idee veel harder verder en zuiverder zeker in het laag/midden gebied
    Wat mij wel opviel is dat de subs lekker ver draagde met dank aan Timo door zijn end fire opstelling.
    Conclusie: Ik vind het geen verkeerde set qua klank maar had het idee dat er meer uit te halen valt, vond het voor 7 toppen per kant het er absoluut niet uitspringen tegenover andere merken.
    Monitors lekker klein goed ontworpen!! Echte knallers!! zangeres sprak vol lof en dat doet ze niet snel !!
    Groetjes van Eggie F.O.H. Gofish
    Last edited by eggie11; 05-09-11, 13:25.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by eggie11
      Beste Forum mensen,

Musicextra schreef al alsof het was dat er een compressor op het signaal stond maar dat was naar mijn idee de eind limiter ik stuurde de Verona uit tot +4/5db maar toen was het setje echt op.(ging ook een beetje schreeuwen)ik ben toen wat zachter gaan draaien +/- 0 db uit de tafel en toen klonk het beter maar dat betekend dat dat wel einde setje is begreep ook van timo dat de verstekers op max stonden.
      Daar ben ik dus ook niet over te spreken heb gelezen dat mensen die jbl line array die fix daar eerst hing lelijk klonk maar die ging naar mijn idee veel harder verder en zuiverder zeker in het laag/midden gebied
      Wat het is geweest durf ik niet te zeggen, de versterkers van de subs zaten op het maximale maar die van de toppen stonden nog ver onder het clipping point, de toppen zouden dus nog veel harder moeten kunnen. De speakers in de toppen kunnen ook veel meer aan dan ze aangeboden kregen dus ook die zaten ver onder hun maximum.
      Uiteraard baal ik ervan dat dit zo is gelopen en dat ik zelf ook niet in staat was langer naar de oorzaak te zoeken, mede doordat het vrijdag na de opbouw wel goed klonk. Ik weet dat de set veel beter kan presteren dan het daar tijdens het evenement deed en denk dat Timo dit ook kan bevestigen. Het enige dat ik daar als oorzaak voor aan kan wijzen is de stroomvoorziening.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• eggie11
        • Jan 2009
        • 3

Originally posted by MusicXtra
        Wat het is geweest durf ik niet te zeggen, de versterkers van de subs zaten op het maximale maar die van de toppen stonden nog ver onder het clipping point, de toppen zouden dus nog veel harder moeten kunnen. De speakers in de toppen kunnen ook veel meer aan dan ze aangeboden kregen dus ook die zaten ver onder hun maximum.
        Uiteraard baal ik ervan dat dit zo is gelopen en dat ik zelf ook niet in staat was langer naar de oorzaak te zoeken, mede doordat het vrijdag na de opbouw wel goed klonk. Ik weet dat de set veel beter kan presteren dan het daar tijdens het evenement deed en denk dat Timo dit ook kan bevestigen. Het enige dat ik daar als oorzaak voor aan kan wijzen is de stroomvoorziening.
        Oke dan trek ik mijn standpunt van te weinig vermogen weer in maar het leek net alsof ik alles een eindlimiter in stond te blazen.

Dan ben ik nu wel nieuwsgierig naar de volgende keer dat ik weer op een Vision Accoustics set mag mixen om te kijken wat er echt uit te halen valt .
        Ik moet er ook eigenlijk wel bij zeggen dat er zeker veel setjes op de markt zijn die sowieso hier onder doen!! dus dat is toch een pluspunt.

Dus op naar de volgende keer !!!

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Er is geen een set die goed klinkt met hardcore zoals met bv een live optreden.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by Rolandino
            Er is geen een set die goed klinkt met hardcore zoals met bv een live optreden.
            Bedoel je hiermee dat je een "speciale" set moet hebben?

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by MusicXtra
              mede doordat het vrijdag na de opbouw wel goed klonk.
              Toen stond er ook nog geen publiek, neem ik aan?

Mvg,

Teun
              Last edited by 4AC; 05-09-11, 19:27.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by 4AC
                Toen stond er ook nog geen publiek, neem ik aan?

Mvg,

Teun
                Nee maar dat stond er zaterdags toen ik er even was ook nog niet. Enige verschil is dat zaterdags het licht ook meedeed.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by eggie11
                  Oke dan trek ik mijn standpunt van te weinig vermogen weer in maar het leek net alsof ik alles een eindlimiter in stond te blazen.

Dan ben ik nu wel nieuwsgierig naar de volgende keer dat ik weer op een Vision Accoustics set mag mixen om te kijken wat er echt uit te halen valt .
                  Ik moet er ook eigenlijk wel bij zeggen dat er zeker veel setjes op de markt zijn die sowieso hier onder doen!! dus dat is toch een pluspunt.

Dus op naar de volgende keer !!!
                  Grappig om te lezen dat er een Verona stond.

Het door eggie beschreven probleem heb ik met een Verona met prima d&b sets, waavan ik zeker wist dat er meer in zat, ook vaak ervaren.

De Verona is IHMO geen Midas waardige mixer. Met livebands schiet de headroom op alle punten tekort en daarom is de gainstructuur op deze tafel knetter belangrijk. 0dB is op de Verona geen 0dB. Subgroepen lopen snel vol en zodoende de masterbus ook.

Gecombineerd met een halve stroomvoorziening verklaart dit veel voor mij zonder dat ik ook maar een noot heb gehoord.

Ik weet het; gewaagde uitspraak (de Verona is veel verkocht (voor een in NL toegankelijke prijs) en redelijk geaccepteerd), maar doe mij maar 10x liever een MH3!

(Rolandino is kampioen rare uitspraken hier op het forum dus deze zal er wel bijhoren; maar dat mag hij zelf uitleggen. De opmerking is niet eens relevant)
                  Last edited by MusicSupport; 05-09-11, 21:19.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Wat zijn rare uitspraken ?

Ik hoor vaker van collega´s dat bij de soundcheck alles perfect klonk maar tijdens optreden ineens alles anders was ...... dan ligt het aan iedereen of de aanvoer van bla bla maar nooit aan het systeem zelf.

ik heb zelf de JBLset gehoord die FIX heeft geinstalleerd en dat ging nergens over ( veel vervorming ) geen laag en heel aggressief en halverwege het terrein alleen maar hoog.

Dan is mijn mening dar het line array niet zijn werk doet of slecht is afgesteld.

nu 2 jaar verder hangt er een nieuw systeem dat achteraf ook niet voldoet aan de verwachtingen. Heb het zelf niet gehoord maar uit de uitspraken hier was het niet wat men verwachtte.

Zeg niet dat de systemen slecht zijn ook niet de techniek maar komt door de muziek die wordt gedraaid mede de muziek files die door de Dj wordt gebruikt.

LEVE MP3 en Kopies.

Hardcore heeft geen goede kwaliteit qua geluid geen laag en veel mid en hoog .
                    In mijn ogen moet je bij hardcore lekker een stapel oud hout zetten en gaan met die banaan. ik denk ook dat je met een goede frontloaded set op die lokatie meer bereikt dan de array´s

Er staat een mooie support waarom geen toppen in die truss en de ruimte rondom uitversterken.

Ik heb zelf veel housefeesten gedaan met mijn vorige Master Systeem en bij hardcore kwam ik echt geluid tekort en had ik ineens geen laag draaide met 4x MD218 en 4x MD64 top per kant met als center nog eens 4x 218 en ik kwam bij hardcore gewoon tekort terwijl ik met andere feesten ruim overhad.
                    Last edited by Rolandino; 05-09-11, 21:48.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by MusicSupport
                      maar doe mij maar 10x liever een MH3!
                      De MH3 heeft anders ook wel een handje van snel vollopende bussen, zeker als je de kanalen boven de 0dB gaint, wat volgens sommigen moet op die tafel om hem goed te laten klinken.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Rolandino
                        Wat zijn rare uitspraken ?

Zeg niet dat de systemen slecht zijn ook niet de techniek maar komt door de muziek die wordt gedraaid mede de muziek files die door de Dj wordt gebruikt.

LEVE MP3 en Kopies.

Hardcore heeft geen goede kwaliteit qua geluid geen laag en veel mid en hoog .
                        In mijn ogen moet je bij hardcore lekker een stapel oud hout zetten en gaan met die banaan. ik denk ook dat je met een goede frontloaded set op die lokatie meer bereikt dan de array´s

Er staat een mooie support waarom geen toppen in die truss en de ruimte rondom uitversterken.
                        Dat zijn toch echt rare uitspraken, ik heb op zaterdag toch echt een live band gehoord en die speelde geen hard-core.
                        En die locatie was 80 meter diep, dan moet je toch wel een heel goeie oud-hout set hebben om dat te overbruggen.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Ik praat ook niet over nu maar over 2 jaar geleden toen ik die JBLset daar gehoord heb met een hardcore feest ! Ook de bandjes die er speelde klonken niet lekker.

Ben daar 4 dagen geweest omdat ikzelf daar op de kermis stond.

Over de klank van VA kan ik niet oordelen omdat ik er niet ben geweest. Maar de reactie´s hier lijkt het mij dat het NIET lekker klonk.

Voor mij simpel gezien geen vooruitgang met de vorige JBLset daar.

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

Ik vond MXtra's line array zowiezo een stuk beter klinken als het vertec van Fix, maar dat is het klank verhaal. Maar bv een setje arcsen/dV of V-Dosc vind ik beter gaan als wat ik afgelopen weekend heb gehoord, ook op hardcore. Ook in die scene zitten mensen die weten dat je de mixer niet vol moet laten lopen en dat je betere kwaliteit moet aanleveren dan .mp3 De DJ's van afgelopen vrijdag waren echter meer de hobbyboeren
                            There is no substitute for imagination

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Wat ik heb gezien is dat Timo de gains keurig rond de 0 dB had ingeregeld dus daar zou de oorzaak ook niet mogen liggen. Verder zou het best kunnen dat dit niet de beste Midas mixer is maar zo slecht dat live muziek alle dynamiek kwijt is daar geloof ik niet echt in.
                              Overigens hebben we helaas steeds meer te maken met DJ's die slechte kwaliteit MP3's gebruiken, is niet echt leuk als je een potentiële klant meeneemt naar een evenement.
                              Van de cassette met ruis en beperkte dynamiek naar de CD was een grote vooruitgang, krijg vaak het idee dat we met MP3's weer terug bij af zijn.

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

MP3 zijn niet verkeert alleen worden ze met een te lage bitrate gebruikt zodat ze meer kunnen zetten op de usb stick

Een MP3 van 320Kbit is gewoon goed maar neemt veel ruimte in beslag.

Comment

Working...