Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Ik ben ook wel benieuwd daarin. In La Rocca hangt een van de weinig GOED klinkende SA sets.

Kom er bijna elke zondag ( hangt het er dan ook nog ? )

Als het meezit kan ik die kant op.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Rolandino
      Ik ben ook wel benieuwd daarin. In La Rocca hangt een van de weinig GOED klinkende SA sets.
      Is nu dus 'hing' geworden.
      En ja, het staat er zondag ook nog, is een vaste installatie.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Ok ben benieuwd .......

Heb je die oude set meegenomen ?
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by radioactivediscoshow
          Alles is wel maatwerk bij jou zo begrijp ik...
          Deels, we hebben een, inmiddels, behoorlijk complete range van producten waar we een set mee samenstellen. De Colom kan in alle kleuren, tot en met full color print geleverd worden. In dit geval is het systeem rondom zichtbaar met nu dus lelijke kabels aan de achterzijde. Die gaan we binnenkort wegwerken zodat ze aan de binnenzijde van de kast zitten.
          Aanpassingen zijn dus altijd mogelijk en bij vaste installaties, zoals in dit geval, kunnen we ook de DJ booth, het podium en maatwerk bijvoorbeeld om de Colom op een trap te plaatsen leveren.
          @Rolandino; ja de oude set hebben wij meegenomen.

Comment

• Dj Gino V
            • Feb 2009
            • 237

Originally posted by MusicXtra
            Vanaf morgenavond is La Rocca in Lier België ook volledig uitgerust met een installatie van Vision Acoustics. Daar staat een Colom set bestaande uit 2 subs en 2 toppen per kant, 2 Xtreme DJ monitoren en 5 nieuw ontworpen 12"/2" coaxiaal toppen welke als in-fills in de diverse hoeken gebruikt worden.
            Ga er morgen heen om alles in te regelen en neem natuurlijk mijn camera mee.
            hey
            dan heb ik nog eens een rede om naar de la rocca te gaan
            ben al een tijdje dit forum aan't volgen en ben van plan om die 15" forum baskasten te maken van jou
            en dan kan ik in de la rocca eens horen naar jou boxen colum

grts
            Gino V

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

Deels, we hebben een, inmiddels, behoorlijk complete range van producten waar we een set mee samenstellen. De Colom kan in alle kleuren, tot en met full color print geleverd worden. In dit geval is het systeem rondom zichtbaar met nu dus lelijke kabels aan de achterzijde. Die gaan we binnenkort wegwerken zodat ze aan de binnenzijde van de kast zitten.
              Aanpassingen zijn dus altijd mogelijk en bij vaste installaties, zoals in dit geval, kunnen we ook de DJ booth, het podium en maatwerk bijvoorbeeld om de Colom op een trap te plaatsen leveren.
              @Rolandino; ja de oude set hebben wij meegenomen.
              heb je in het ontwerp bijv zo'n luikje meegenomen zoals je ziet bij de standaards voor schermen van bijv skylite?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Hier een snapshotje tijdens de installatie gemaakt, zal binnenkort een paar echt mooie plaatjes gaan schieten.

Op de voorgrond een nieuw ontwerp; een 12"/2" coaxiaal topkastje, klinkt super en hier gebruikt als inn-fill.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

ziet er netjes uit zo! maar ik ben zo bang dat die set er binnen 3 disco avondjes niet meer uit zou zien...
                  niet dat dit road use is maar gewoon ivm bier en drank wat er allemaal op komt?

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Dat is een kwestie van instructie aan de interieurverzorgsters lijkt me zo.

En eigenlijk voor vrijwel alle systemen van toepassing, behalve gestoffeerde, maar die gaan na een tijdje wel echt stinken.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Alles is gewoon afwasbaar en spatwatervast dus zou geen enkel probleem mogen zijn. Alleen het schuim achter de grilles kan vuil worden maar ook dat zal wel meevallen daar de eerste sub al op een hoogte van 80 cm boven de grond staat.

Comment

• vdbeke
                        • Aug 2011
                        • 74

Proper! één strak geheel. De DJ booth was ook jullie werk als ik me niet vergis, he?
                        De tweede persoon achter VA zit die hier ook op het forum?

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Alles is gewoon afwasbaar en spatwatervast dus zou geen enkel probleem mogen zijn. Alleen het schuim achter de grilles kan vuil worden maar ook dat zal wel meevallen daar de eerste sub al op een hoogte van 80 cm boven de grond staat.
                          80cm van de grond? Dat betekent 160cm reflectie en dus uitdoving op ca 100 hz. De sub daarboven zit dus waarschijnlijk op zo'n 140cm =280 cm reflectie ofwel uitdoving op 65 hz. Ben benieuwd naar de plotjes van deze opstelling...............
                          Ikzelf heb een hekel aan het opstellen van subs op een podium van 80cm hoog, maar hier creeer je hetzelfde probleem...

Hoe kijk jij hier tegenaan?
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Was ik in eerste instantie ook een beetje bang voor maar in de praktijk valt het dus alles mee. Er is ruim voldoende sub aanwezig en ook metingen met Smaart lieten geen rare uitdovingen of optellingen zien.
                            De onderste 'sub' is dus in dit geval een lege kast omdat twee subs per kant al meer dan genoeg was en we toch hoogte nodig hadden om met de toppen boven het publiek uit te komen.
                            Overigens staat de set in Panama ook op een podium van ca 60 cm en ook daar zijn er in het onderste deel van het spectrum geen problemen.
                            Sterker nog; het sub is op beide locaties heel erg strak en duwend, ook het gebied tussen 80 en 150 Hz wat bij dance belangrijk is.
                            @vBeke; Ja het podium en de booth komen ook van ons.

Comment

• I.T. drive in
                              • May 2009
                              • 352

Mis eigenlijk zo'n soort filmpje op jullie site: http://www.youtube.com/watch?v=xvY9m...eature=related

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Komt er ook wel, alleen zijn mijn compagnon en ik niet knap genoeg voor zo'n filmpje.

Comment

Working...