Ja klopt, want waarom zou je tenslotte overbodige dingen kopen/meesleuren op klus, daar ben ik het met je eens maar ik stuurde gewoon wat ideetjes om die auxen vrij te houden omdat men hier over die auxen zo loopt te praten dat het niet genoeg is etc... nuja misschien zijn mijn oplossingen niet de gangbare maar het werkt en dat is toch uiteindelijk waar het om draait? Ik denk dat velen hetzelfde apparaat heel anders inzetten.
Not of onnut?
Collapse
X
-
Ik heb mijn band altijd aan de leiband gehouden qua wensen zodat we het op de meeste feesten met 16 kunnen. Om dezelfde reden hielden we (tot de in-ears kwamen) het gewenste aantal monitors op 4 kanalen.
In de balans tussen geluid en budget geven 32 kanalen en separate monitortafels geen pas. Vandaar.
"Ampco feesten" vanaf de FOH monitoren is inderdaad niet te doen. Dat moet je ook niet willen.
Maar zoals al eerder in deze thread gezegd. Met de opkomst van de in-ears en de mogelijkheid bij een vaste band een vaste mix op te slaan, is de honger naar auxen voor (stereo) in-ears niet te stillen.
Dat kun je negeren als fabrikant. Dat kun je wegwuiven. Maar dat lijkt mij niet slim.
Als wij ooit een digitafel gaan kopen is de eerste eis : minimaal 16 vrije auxen voor in-ear....
Maar let wel Stereo op in-ear is erg nuttig!
-als vocalist kun je de twee andere stemmen links en rechts pannen waardoor je makkelijker je koorzang kunt aanpassen aan de twee collega's. Je hoort ze los van elkaar namelijk. Net als in de oefenruimte als je tussen ze in staat.
-Hetzelfde geldt voor andere instrument separatie. Als je met twee gitaristen verzoeknummers speelt. (zoeken naar akkoorden dus) Terwijl de mix van de twee door elkaar heen mono gemixt staat dan zijn problemen stuken moeilijker te onderscheiden.
-De overheads van de drums geven een open ruimtelijk basisbeeld van de ruimte waarin je band(mix) als het ware staat. Dit speelt veeeeel makkelijker. (heus) Met een in-ear op spelen is beklemmend.
En ook niet onbelangrijk. Als verhuurder is het soms niet altijd wat nodig IS. Maar ook wat een muzikant wenst te betalen. De kans dat die doorzoekt naar die LS9 verhuurder die WEL die stereomix geeft is gewoon reeel. Die werkelijkheid moet je ook wel meenemen als verhuurder.Last edited by showband; 19-09-11, 08:35.lekker belangrijk!Comment
-
Showband, ik neem dan even aan dat een toetsenist zelf een kleine mixer op podium heeft en jou 2 lijntjes geeft? Ik zie heel vaak 3 keyboards en nog een laptop enzo, dat zijn dus al gauw 8 lijnen van de toetsenist alleen!!! (in het slechtste geval.
En ja inderdaad met de komst van (betaalbare) In-ears is er wat veranderd in tafelland.
Net zoals de komst van de i-phone de telecom wereld wat veranderde.Comment
-
Maar dat soort uitgebreide toetsensetups zie ik nou juist vrijwel alleen bij bands waar de toetsenist halve arrangementen moet doen. Blazerslijnen, seqencen met koortjes etc.
Als er echte blazers zijn. en/of veel zang dan gaan meestal de uitgebreide sequencers en extra synths als eerste de deur uit. Staat er gewoon een nord-stage of yamaha met een (1) synth
Net zo goed als je bijna niet ziet dat er naast een percussionist een drummer met een octapad zit enzo.
Als het allemaal wat meer budget heeft dan is het anders. Maar dan krijg je ook twee microfoons bij de snare en DI+microfoon bij de basamp enzo.
Maar dan moet de frontset ook echt wel kwaliteit hebben anders doe je dat voor de kat zijn viool.lekker belangrijk!Comment
-
voorlopig kunnen bandjes die niet het budget voor een 40-aux Heri-Midas hebben best toe met monio-in-ears.
Laatst weer een leuk feestje gedaan ergens waar het volume bij de FOH 100 dB was. Alleen de backline met monitoren was al 104, dus de zaal moest verachten ipv versterken.
En de monitoren mochten absoluut niet zachter ( 16 stuks in 8 groepen op vol vermogen).
Resultaat : bagger zaal-geluid, maar wel 2x 40-8 met 16 aux tafels.
Laat mij dan maar lekker een 24kanaals met 4 auxen tafel hebben, dan kun je de HH (en DD) musici nog uitleggen dat we vanavond weer niet in de Arena staan.
En ook nog een paar stuiver overhouden aan het eind van de avond.Comment
-
En de monitoren mochten absoluut niet zachter ( 16 stuks in 8 groepen op vol vermogen).
Laat mij dan maar lekker een 24kanaals met 4 auxen tafel hebben, dan kun je de HH (en DD) musici nog uitleggen dat we vanavond weer niet in de Arena staan.
Na de 1e set waren ze dik tevreden, echter na de 2e set was de tent inmiddels zo goed als vol gelopen, met het nodige (verbale) volume van het publiek. Toen bleek achteraf dat ze daar toch wel wat last van hadden gehad en elkaar moeilijker konden horen. Ze waren dan wel zo netjes om de schuld bij zichzelf neer te leggen, "want anders hadden we er naar moeten vragen"Comment
-
voorlopig kunnen bandjes die niet het budget voor een 40-aux Heri-Midas hebben best toe met monio-in-ears.
Laatst weer een leuk feestje gedaan ergens waar het volume bij de FOH 100 dB was. Alleen de backline met monitoren was al 104, dus de zaal moest verachten ipv versterken.
En ook nog een paar stuiver overhouden aan het eind van de avond.d&b AudiotechnikComment
-
-
Maar we dwalen weer een beetje af, wat ik nog niet zag voorbijkomen in deze discussie is het feit dat
-De nieuwe venice series GEEN mogelijkheid hebben tot het aansluiten van een externe (extra) PSU wat bij de oude venice wel kon, had ik begrepen.
Dit is dus in mijn ogen achteruitgang.
- Made in china (was de vorige reeks niet made in England?)
- Ongebalanceerde inserts voor kostenbesparing las ik in de manual. (waarschijnlijk normaal bij dit soort tafels?)
- Waarom geen fire wire 800 ipv 400?
- Waarom de fire wire 48k of 44.1k sample rate en niet de mogelijkheid om te switchen naar 96?
(ja ik weet ook wel dat de huidige cd recording standaard op 44.1k ligt)
- Waarom 4 pins xlr lights en niet gewoon de veel voorkomende 3 pins?
- Waarom geen uitgeprinte manual meegeleverd in een leuk glossy boekje?
- Waarom slechts 60 dagen trial van de software en geen pakketje derbij?
- Geen mooi groot midas logo zichtbaar op de achterkant of bovenkant
(dit laatste punt is net hetzelfde effect als de macbook en het apple logo aan de achterkant, onderscheid moet er zijn!!!!! Zo heb je bijv. op een akoestische Yamaha piano de naam 'Yamaha' mooi in koperen letters in het houtwerk verwerkt en op de digitale piano's van Yamaha is dit slechts erop geverfd)Comment
-
reacie@ljantoon
- de r&D van deze tafel was gewoon in engeland alleen de productie is uitgevoerd in china om de tafel voor een zeer scherpe prijs aan te kunnen bieden
- Ongebalanceerde inserts voor kostenbesparing las ik in de manual.
-zo'n beetje 90% van alle gangbare tafels heeft ongebalanceerde inserts ook bijvoorbeeld een verona
(waarschijnlijk normaal bij dit soort tafels?)
-volgens mij is 4 pins de standaard zit op alle midas/soundcraft tafels en bijna alle lichttafels.
- wtf heb je bij zo'nsimpel ding een manual nodig? is papier versplilling, trouwens bij een pro6/xl8 zit ook geen manual
- niet iedereen gaat de fire wire gebruiken en veel mensen gebruiken hun eigen software. dus geen volledige licentie om kosten te drukken
- dit is alleen maar voor het ego van degene die die erachter staat
achterkant zie je toch niet want zit in 9 van de 10 gevallen spinnerbak voor
Last edited by daviddewaard; 20-09-11, 15:57.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Maar we dwalen weer een beetje af, wat ik nog niet zag voorbijkomen in deze discussie is het feit dat
-De nieuwe venice series GEEN mogelijkheid hebben tot het aansluiten van een externe (extra) PSU wat bij de oude venice wel kon, had ik begrepen.
Dit is dus in mijn ogen achteruitgang.
- Ongebalanceerde inserts voor kostenbesparing las ik in de manual. (waarschijnlijk normaal bij dit soort tafels?)
- Waarom geen fire wire 800 ipv 400?
- Waarom de fire wire 48k of 44.1k sample rate en niet de mogelijkheid om te switchen naar 96?
(ja ik weet ook wel dat de huidige cd recording standaard op 44.1k ligt)
(dit laatste punt is net hetzelfde effect als de macbook en het apple logo aan de achterkant, onderscheid moet er zijn!!!!! Zo heb je bijv. op een akoestische Yamaha piano de naam 'Yamaha' mooi in koperen letters in het houtwerk verwerkt en op de digitale piano's van Yamaha is dit slechts erop geverfd)
sja... weer iemand die geen verstand van zaken heeft...
Als LJ Anton zich nou gewoon met 50Hz bezig houdt, doen wij het wel met de overige frequenties...Comment
-
A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
Comment