Not of onnut?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

Nescio01: er is inderdaad geen norm voor pro audio, toch mag er aangenomen worden dat in het algemeen merken zoals midas zich daar situeren.

Verder als ik lees dat je een SD11 wil dan situeer jij je misschien op een ander pro niveau dan de meeste venice gebruikers?

Musicsupport: betreft de venice die nu te koop is onder de Behringer vlag is misschien een spijtige zaak en is niet leuk maar langs de andere kant: marketing, zullen we het daar op gooien?

Ja de leapfrog is groter dan de tafel, maar ik pakte er zomaar even een tafel uit die op mijn verlanglijst staat. maar dat is een ander topic.

Roland heb ik een dubbel gevoel bij; vrij duur met het hele digi RSS snake systeem, en volgens sommigen hier op het forum geen goede digi tafel.
    Vanuit instrumentaal standpunt is hier thuis Roland al wat de klok slaagt.
    (ik lig altijd in discussie met Yamaha gebruikers maar das weer een andere discussie)

als je niet te ver zit kom ik graag eens langs voor die m300. :-p
    En wat betreft mackie/onyx het zijn inderdaad de betere in het budged segment.

ik zal wat meer smileys gebruiken want ik ben helemaal niet kwaad of woest

En verder: iedereen z'n ding toch?

"off-topic: ik zou een digi tafel pas helemaal te gek vinden als er standaard van sennheiser 6xIEM en 6x Wireless Mic units zitten ingebouwd (geprogd in de software) zodat je zelfs dat niet meer moeten meenemen en compleet geïntrigeerd in het systeem voor alle gebruiksgemak" wat denken jullie?

Greetzz

Comment

• Blacknoise
      • Apr 2010
      • 17

Originally posted by ljanton
      Nescio01: er is inderdaad geen norm voor pro audio, toch mag er aangenomen worden dat in het algemeen merken zoals midas zich daar situeren.

Verder als ik lees dat je een SD11 wil dan situeer jij je misschien op een ander pro niveau dan de meeste venice gebruikers?

Musicsupport: betreft de venice die nu te koop is onder de Behringer vlag is misschien een spijtige zaak en is niet leuk maar langs de andere kant: marketing, zullen we het daar op gooien?

Ja de leapfrog is groter dan de tafel, maar ik pakte er zomaar even een tafel uit die op mijn verlanglijst staat. maar dat is een ander topic.

Roland heb ik een dubbel gevoel bij; vrij duur met het hele digi RSS snake systeem, en volgens sommigen hier op het forum geen goede digi tafel.
      Vanuit instrumentaal standpunt is hier thuis Roland al wat de klok slaagt.
      (ik lig altijd in discussie met Yamaha gebruikers maar das weer een andere discussie)

als je niet te ver zit kom ik graag eens langs voor die m300. :-p
      En wat betreft mackie/onyx het zijn inderdaad de betere in het budged segment.

ik zal wat meer smileys gebruiken want ik ben helemaal niet kwaad of woest

En verder: iedereen z'n ding toch?

"off-topic: ik zou een digi tafel pas helemaal te gek vinden als er standaard van sennheiser 6xIEM en 6x Wireless Mic units zitten ingebouwd (geprogd in de software) zodat je zelfs dat niet meer moeten meenemen en compleet geïntrigeerd in het systeem voor alle gebruiksgemak" wat denken jullie?

Greetzz
      Inderdaad leuk idee om standaard ingebouwde zenders/ontvangers te integreren, maar dan moet er wel keuze vrijheid zijn, jij wilt graag Sennheiser, maar ik wil graag Shure en mijn overbuurman wil AKG, dus ik denk onhaalbare optie, helaas

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Ik ben het erg met MusicSupport eens dat de prijscategorie waar midas nu zijn veniceF op richt in de benelux, echt tussen tafellaken en servet in zit.

In de kleine consoles is een tamelijk grote groep die goed werkende 19 inch mixers bezit die nog lang meekunnen. En ik hoor van een andere, best grote, groep die al een tijdje op de rand staat van wat nieuws. Maar de ontwikkeling in de digitafel zit af te wachten. Diep in hun hart willen die allemaal die 19inch compatible digi met dunne multi die tussen de 1,5Keur en 2,5Keur kost.....
        Iets wat op het moment gewoon er aan zit te komen.

Voor de duurdere compacte-tafel markt heb je gewoon diverse merken die betrouwbare mixers in de handel hebben. En een gigantisch grote partij tweedehands aanbiedingen van die tafels. Een afdoende nieuw-markt zie ik hier niet echt in. Als je uitrekent wat je voor de verhuur van een soundmix setup met zo een tafel moet rekenen aan huurprijs dan zit je volgens mij wel in de knoop met de economische tijding op het moment.

@offtopic : ik vermoed dat line6 binnenkort de eerste gitaarpedalen met WiFi wireless gaat uitrusten.
        lekker belangrijk!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by NesCio01
          ...veel meer kwaliteit hebt dan B*eringer, €rodesk en overigen...
          Even off-topic maar dit valt mij telkens weer op bij jou, je chat/sms achtige schrijfwijze. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar ik denk hierbij steeds aan een puber van 11. Daar dit een forum is en het aantal leestekens hier geen tikken kosten ben ik toch altijd weer blij met de mensen die wel de tijd en moeite nemen om normaal leesbaar te typen.

Lees ook eens dit artikel van het forum.

Ik wil hiermee ook weer niet zeggen dat je het altijd doet want er staat ook genoeg van je op het forum waarbij je dan wel nette teksten publiceert, kun je niet consequenter zijn met nette teksten?
          Last edited by vasco; 08-09-11, 12:29.

Comment

• ljanton
            • Sep 2003
            • 373

Tenzij, Blacknoise, dat een merk zoals soundcraft z'n eigen zender/ontvangers op de markt brengt en je zelf je eigen 'kop' of cel kan kopen van een ander microfoon merk naar keuze en opvijzen maar.

Aan mensen die verbeteringen willen doorvoeren aan de Venice F en andere midas consoles, ik zag ergens een stunt/oproep van Midas die geluidstechnici zoekt om mee te helpen aan de consoles van morgen.

Wees dus ZELF de verandering in de wereld die je wil zien.
            Staat misschien nog leuk op je cv.

Betreft de veniceF tussen tafel laken en servet...
            Stel ik wil digi 32 kanaals. Een Soudcraft SI compact 32 kost dan 8790 euro
            Al de rest ligt mijlenver uit de buurt qua prijs.
            For the record: ik betaalde minder dan de helft voor mijn midas veniceF dan de SI compact 32.
            Voor dat geld dat ik uitspaar kan ik mijn outboard wel fiksen.
            (for the record 2: de klussen die ik doe zijn klein en beginnende bands dus veel outboard heb ik niet nodig) Plus heeft de SI compact dezelfde kwaliteit als de venice F? Waarsschijnlijk liggen ze niet ver uit elkaar. Ik vrees dan dat ik weer naar een VI of een gewone SI moet kijken maarja dna kan ik net zo goed een Pro3 van midas kopen maar zie vorige post: (nu nog) te duur.

Maar zodra ik kan stap ik ook over naar een degelijke digi tafel.

Nuja ik vindt dat alles gezegd is geweest hier... hop naar andere topics.
            Nog zoveel te ontdekken hier op het forum... whoaaa

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

venice F16R

Vandaag is ook de rackmount versie van de F16 gelanceerd!

A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Ziet er goed uit, ik snap enkel het nut van zoveel subgroepen niet. Dan liever 2 extra mono kanalen. (maar ach, de Venice 16 had het ook al)

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

Originally posted by BJD
                  Ziet er goed uit, ik snap enkel het nut van zoveel subgroepen niet. Dan liever 2 extra mono kanalen. (maar ach, de Venice 16 had het ook al)
                  ja dat snap ik ook niet, waarom heb je voor 8 kanalen 4 subgroepen nodig?
                  geen was ook prima
                  jammer dat er op de stereo returns dan weer zo'n beperkte eq zit en niet een eq met 2 midsweeps had makkelijk gekunt met stapel potjes
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

op 12 monokanalen kun je kleine bandjes doen.
                    Zeker bij sjieke jazzcombo's, theaterbegeleidingsbandjes enzo. Het duurdere luisterhoekje. Waar je ook nog eens wat aan een betere klasse mengtafel kan hebben. En er meer geld kan zijn om het goed aan te pakken.

op 8 monokanalen red je dat bijna nooit.
                    4 subgroepen is in dat kader best superzonde.
                    2 subgroepjes en de mogelijkheid twee monokanalen zo ruim te EQ-en als de andere kanalen zou ik beter begrijpen.
                    lekker belangrijk!

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Originally posted by showband
                      op 12 monokanalen kun je kleine bandjes doen.
                      Zeker bij sjieke jazzcombo's, theaterbegeleidingsbandjes enzo. Het duurdere luisterhoekje. Waar je ook nog eens wat aan een betere klasse mengtafel kan hebben. En er meer geld kan zijn om het goed aan te pakken.

op 8 monokanalen red je dat bijna nooit.
                      4 subgroepen is in dat kader best superzonde.
                      2 subgroepjes en de mogelijkheid twee monokanalen zo ruim te EQ-en als de andere kanalen zou ik beter begrijpen.
                      dat is ook presies waar in een venice f ga gebruiken.

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Mooi! Maar,...ik zal mijn teleurstelling (wederom) niet onder stoelen of banken steken,... ik ga hem toch niet kopen zo. Die 4 subgroepen zijn de absolute dooddoener voor mijn compacte manier van bandjes doen. Beter 4 mono kanalen extra en geen matrix en geen subgroepen en voila.
                        Los van het nette ontwerp en de functionaliteit hebben ze bij Midas toch nog een wat andere filosofie over de compacte "alles in één" mixer. Dan moet je toch aankloppen bij ze voor een VeniceF24 en dat is nou net jammer.
                        En als ze de routing knoppen naast de faders hadden geparkeerd dan hadden ze op die plek weer ruimte gehad voor twee extra auxen en waren die subgroepen helemaal overbodig.
                        Toch de APB Prorack House 1020 dan maar (ook al is die op een aantal plekken minder goed uitgerust als deze Venice!)
                        Last edited by MusicSupport; 12-09-11, 19:02.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by daviddewaard
                          jammer dat er op de stereo returns dan weer zo'n beperkte eq zit en niet een eq met 2 midsweeps had makkelijk gekunt met stapel potjes
                          Dat zijn dan wel heel speciale stapelpots, aangezien ze dubbel uitgevoerd moeten worden, zijn het er dan volgens mij 6 op elkaar gestapeld. Ik ben er lang geleden ooit mee bezig geweest, voor eenzelfde soort ontwerp en toen viel het al niet mee.
                          Onmogelijk ?, makkelijk nee!

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by vasco
                            Even off-topic maar dit valt mij telkens weer op bij jou, je chat/sms achtige schrijfwijze. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar ik denk hierbij steeds aan een puber van 11. Daar dit een forum is en het aantal leestekens hier geen tikken kosten ben ik toch altijd weer blij met de mensen die wel de tijd en moeite nemen om normaal leesbaar te typen.

Lees ook eens dit artikel van het forum.

Ik wil hiermee ook weer niet zeggen dat je het altijd doet want er staat ook genoeg van je op het forum waarbij je dan wel nette teksten publiceert, kun je niet consequenter zijn met nette teksten?
                            Sja Vasco,
                            ook even off-topic:
                            ask ff snel wil reageren, omdak l8r nog ff wat te doen heb,

ga ik soms eens over tot irc/sms taal, sorry want ik weet dat ik aardig
                            wat leeftijdsgenoten heb (Abram gezien ),die me dan niet meer volgen.
                            In ieder geval (iig) bedankt dat je me er op wijst.
                            Ik probeer m'n leven te verbeteren!

grtz (groetjes)

on topic:
                            Deze F16 zal dan best een aantal pré's hebben. Op dit moment
                            zie ik t.o.v. m'n XR20 geen voordelen.
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• daviddewaard
                              • Mar 2008
                              • 627

Originally posted by shure-fan
                              hadden wat mij betreft nog wel 2 post / pre schakelbare auxen bij gemogen, en de mogelijkheid tot het in / uit schakelen van de para eq naar alle auxen,

netspanning had ook wel op powercon gemogen..
                              zit erop je aux bussen kunnen pre en post eq!

Comment

• daviddewaard
                                • Mar 2008
                                • 627

Originally posted by DJ Antoon
                                Dat zijn dan wel heel speciale stapelpots, aangezien ze dubbel uitgevoerd moeten worden, zijn het er dan volgens mij 6 op elkaar gestapeld. Ik ben er lang geleden ooit mee bezig geweest, voor eenzelfde soort ontwerp en toen viel het al niet mee.
                                Onmogelijk ?, makkelijk nee!
                                watf are you talking about? en 6 dubbele stapelopt hahaha wat moet je daar mee?

Comment

Working...