Not of onnut?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Allemaal leuk en aardig, maareh, heeft iemand die FireWire optie al eens uitgeprobeerd?

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by MacGyverSounds
      Allemaal leuk en aardig, maareh, heeft iemand die FireWire optie al eens uitgeprobeerd?
      yep, heb ik eerder ook al verteld, live gebruikt op mijn macbook voor 8 kanalen comresssie 2 galmpkes,delay en 16 sporen opname,
      is een fluitje van een cent met de bijgeleverde sofware, de galmpjes en compressors klinken okay en latency op de inserts licht onder de 10ms
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Zit er ook latency management op? Zodat de latency op alle kanalen even groot is?

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Originally posted by BJD
          Zit er ook latency management op? Zodat de latency op alle kanalen even groot is?
          nope maar is op te lossen door als je bijvoorbeeld een bandje van 16 kanalen hebt op alle 16 kannalen een compressor te inserten en op de kanalen waar je hem niet nodig hebt te bypassen.
          zo is de audio chain op alle kanalen hetzefde
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Toch maar weer even een bijdrage dan: ik hoor heel veel mensen klagen over de kanaalindeling t.o.v. de subgroepen. Op de F16(R) is dit inderdaad verre van handig, maar op de 24 en 32 zou ik mn subjes niet willen missen... (en die 4 stereokanalen ook niet, en op 24 mono kan je prima bandjes schuiven).

Als Uli/Midas toevallig meeleest: Maak de volgende versie met 2 auxjes meer, en stereosubgroepen (dus 4 stereo groepen op 4 faders, ipv 4 mono op 4 faders), en dan ook maar een rackversie zonder subgroepen en met 4 mono kanaaltjes meer, en stereokanalen met uitgebreide EQ die kunnen dubbelen als mono.

Ik weet het, het is nogal veel gevraagd, maar dat zou volgens mij heel veel mensen over de streep kunnen trekken.

Oja, latency compensation en VST plugins (voor zover dat nog niet kan?).

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

@ Daan; Respect voor je kennis op jouw leeftijd, je bent een jaar of 15 toch?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Thanks, op 15 juni jongstleden 16 zomers oud geworden (dus nu naast geluid ook Gr*lsch).

Op school veel bezig met de techniek (mazzel dat we een mooie set hebben, als er weer wat te doen is zal ik eens wat foto's maken), en bij de lokale omroep (RTVLosser-Oldenzaal) druk bezig, o.a. voor het glazen huis, waar ik samen met een aantal collega's de live artiesten ga schuiven, schoolmusical, enz. enz. Lekker bezig, helemaal nou de vakantie is afgelopen is er weer vanalles te doen.

Daan

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by djspeakertje
                  Thanks, op 15 juni jongstleden 16 zomers oud geworden (dus nu naast geluid ook Gr*lsch).
                  Dat laatste moet je niet teveel van nemen, wordt het geluid niet beter op en ga je er ook uitzien als een geluidstechnicus.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

..... Maak de volgende versie met 2 auxjes meer,

Waarom? 4 auxen en 2 monitorgroepen, en alle effecten kunnen via de FireWire draaien..

en stereosubgroepen (dus 4 stereo groepen op 4 faders, ipv 4 mono op 4 faders),
                    Dus 8 subgroepen. Wordt druk daar in die hoek.
                    2x 2 subs / beiden links rechts uitgepanned : 2x rythm ( drums bass perc) en 2x vocals, heb je 99% van je bandjes te pakken.

en dan ook maar een rackversie zonder subgroepen en met 4 mono kanaaltjes meer, en stereokanalen met uitgebreide EQ die kunnen dubbelen als mono.

waarom eigenlijk geen Pro 0.667?

krijg net ff niet mee waarom iemand een VW golf koopt, en vervolgens alle gebrek aan ferrari-eigenschappen op gaat noemen.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by MusicXtra
                      Dat laatste moet je niet teveel van nemen, wordt het geluid niet beter op en ga je er ook uitzien als een geluidstechnicus.
                      Klopt

@Mac: Wat auxen betreft, fx kan idd mooi via de flaptopsen (ff niet aan gedacht), maar met het oog op de toekomst: In-Ear is 9 van de 10 keer stereo, dus heb je effectief 4 monitorgroepen.

Qua subgroepen; liever 4 stereoschuifjes als mono gebruiken dan tekortkomen als je blazers erbij krijgt, of veel lijntjes van de toetsenist, enz. enz.

Ik heb eigenlijk alleen even de rest aangevuld wat betreft het maken van een zo compact mogelijke tafel met zoveel mogelijk functies. Zie het maar als een Golf 6 R Ik doe veel aan toekomstdenken, niet dat er ooit iets van gaat lukken, maar het is een van de beste tijdbestedingen als je niks te doen hebt.

Daan

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Klopt

@Mac: Wat auxen betreft, fx kan idd mooi via de flaptopsen (ff niet aan gedacht), maar met het oog op de toekomst: In-Ear is 9 van de 10 keer stereo, dus heb je effectief 4 monitorgroepen.

Qua subgroepen; liever 4 stereoschuifjes als mono gebruiken dan tekortkomen als je blazers erbij krijgt, of veel lijntjes van de toetsenist, enz. enz.

Daan
                        Daar ga je even flink kort door de bocht Daan. Jij wil nu de featureset van een large format console in een kleine. Dan moet je een andere mixer kopen. Blazers hoeven echt niet altijd door een sub heen en hetzelfde geldt voor vocals. Backings samen in een subje is prima!

Ik zou ook graag 8 auxen gezien hebben. Niet voor de effecten; die krijg ik via de subgroep ook nog wel uit. En al helemaal niet voor stereo in-ear. Dit is bij mijn bandjes 9 van de 10 keer gewoon mono en niet stereo. Toetsenisten krijgen van mij stereo in-ear maar verder vind ik het voor het gemiddelde coverbandje geen wereldschokkende verbetering (showbands nuttige toevoeging hieronder daartgelaten) maar eerder een grotere technische uitdaging als je maar 6 monitor/2 = 3 monitorgroepen zou hebben.

Het is Midas hun designkeuze om de tafel zo op te zetten; elke stap omhoog is gewoon een pakket monokanalen erbij. Helaas zitten er daardoor te weinig monokanelen op de F16(R).
                        Last edited by MusicSupport; 19-09-11, 23:00.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• ljanton
                          • Sep 2003
                          • 373

Nou blazers en toetsenisten plus drums/zang/gitaar etc... dan heb je een grotere tafel nodig dan 24 mono en 4 stereo ch.

Trouwens betreft die auxen, ik las in een artikel van een geluidstech van Ampco dat monitors (zeker op kleine optredens) het alleen maar ingewikkelder maken en hoe minder hoe beter zei hij.

Wel met kleine zaaltjes zet je toch gewoon 2 sidefills en dan heb je nog 4 auxen over

En waarom in ear stereo mixen? Ik bedoel; als een band geen stereo effecten gebruikt waarom dan niet gewoon 4x mono ? (dat dan gesplitst wordt over 2 oortjes)

Of als je geen delay torens gebruikt kun je toch met je venice de sidefills aansturen met je matrixen en dan hou je 6 auxen over als je de effecten via fire wire laat gaan.

En anders als je geen effecten op auxen wil zetten, waarom niet gewoon de galmpjes inserten?

Ja oke dan heb je een pak meer rack apparatuur mee maar dan hou je wel je 6 auxen vrij voor monitors.

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Ik hoor het al, ieder zn ding, zoals altijd, maar wel fijn om dit soort dingen te horen, ik heb nog een boel te leren hoor ik al, fx inserten, enz. enz.

Even voor de duidelijkheid, als ik ergens sta te schuiven is dat op een redelijk kleine setup (vaak op school, GL2200-24, 2 ch comp, 2 fx, 4 monitor, KS Solo 2 frontset), met weinig om de mengtafel heen, dus de complete schoolbigband op 22 mono kanaaltjes proppen, met een extreem beperkt microfoonkistje. Ik denk dus meestal op dat formaat Was het overal maar zo sjiek als bij jullie...

Daan

Comment

• ljanton
                              • Sep 2003
                              • 373

quote "Ik hoor het al, ieder zn ding, zoals altijd, maar wel fijn om dit soort dingen te horen, ik heb nog een boel te leren hoor ik al, fx inserten, enz. enz.."

Wat is dit nou voor een sarcastische post?

Inderdaad, ieder z'n ding

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Rustig aan ljanton. Zo sarcastisch als dat het op jouw overkomt is het denk ik niet bedoeld

Daan heeft nog wel een beetje geromantiseerde kijk op de werkelijkheid. Ik denk dat veel technici dagelijks proberen om maximaal rendement te halen uit net iets te beperkte middelen. Ik maak er zelf graag een sport van om een bandje zo uitgekleed uit te versterken zonder verlies van kwaliteit; daar passen dit soort mixers goed bij.
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...