Zijn althans nog genoeg bedrijven die naast die digitale tafels nog een doodsimpele/altijd werkende/degelijke analoge mixer willen.
Not of onnut?
Collapse
X
-
-
De meningen zijn duidelijk verdeeld. De 100 mm faders zijn duidelijk een vooruitgang. En dat alle knopjes tussen de faders verhuisd zijn vind ik ook een pre.
Maar wat vinden jullie van de firewire interface, ik zie zo direct geen voordelen voor een live situatie.Heerlijk die stilteComment
-
In de brochure is te lezen dat je de firewire optie kan gebruiken om auxen naar FX-plugins te sturen en dat je ook comp/gate plugins als channel inserts kan gebruiken.Comment
-
Comment
-
Ik heb het woord inserts niet eens in mijn tekst opgenomen...Ik snap het wel, hij vraagt of je de monitor eq's persee op insertie moet hebben, die kunnen toch ook gewoon via uitgang tafel, in eq en dan rechtstreeks naar de versterker.
Waarom loop je dan te klagen dat er meer auxen op moeten zitten. als je toch digitaal mixt en grotere tafels niet nodig zijn.
Graag een uitleg, want je oren stuk maken doe je bij mijn weten altijd nog zelf.
Resumee,
het is gewoon een mooie upgrade van de oude versie waar ik wel blij van word
, maar sommige mensen willen hier gelijk weer een h3 op 19 inch maat. Heb gehoord dat de prijs ook niet die van h3 is, dus die krijg je dan ook niet. 
Mocht je er toch niet blij van worden, gewoon laten staan en doorlopen. je hoeft hem niet te kopen.
Greetz Eddy
Dat ik toonregeling ook op de auxen wil is normaal. Maar daar heb ik onze huidige Venice eerst voor omgesoldeerd (standaard zijn alle auxen pre EQ)
En nee dit wil ik niet oplossen met 6 grafische EQ's op inserts van de auxrail.
Ik klaag zeker over het aantal auxen. Maar als je goed leest gebruik ik de Venice (en GB2) in een taperack waar ik standaard 4 auxen gebruik. (monitors, in-ears en 2x FX send) Soms bestaat de act uit 3 zangers met eigen monitors en dan zit ik al aan 5. En dat gaat dus eigenlijk niet aangezien het 4x Aux + 2x FX send betreft! Een standaard bandje kan ik er niet mee doen omdat ik gemiddeld op 6 of meer auxen zit. Vandaar mijn commentaar.
En dan hebben we het nog niet over de prijs gehad die Midas kennende pittig zal zijn! Als je dat dan vergelijkt met de markt die aan het verdigitaliseren is met mixers met veel auxen en vergelijkbare mogelijkheden en met de huidige concurrentie zoals die van de Soundcraft GB (en MH) serie vraag ik me af of ze het nog volgen bij Midas.
Natuurlijk heeft kwaliteit altijd voorop gestaan bij Midas maar de huidige Venice is zoals hierboven ook al gezegd geen fijne mixer en de Verona staat ook erg laag op mijn lijstje! Eerlijkheid duurt het langst!
[Offtopic]
En als ik het geld had kocht ik graag een Pro6 want dat is dan weer helemaal in orde maar ook van een compleet andere wereld.
[/Offtopic]
Nogmaals; mijn mening staat los van de kwaliteit en het zeer bruikbare doel voor bedrijven en bandjes (met wat minder eisen) die nog met een goede analoge tafel op pad willen!Last edited by MusicSupport; 17-09-10, 15:27.d&b AudiotechnikComment
-
Daarbij voor een 5 a 6 mans formatie is het een stuk makkelijker een simpel Bandje effe snel te mixen, en dat komt bij ons vaak voor..
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
hmm ziet er in eerste instantie goed uit!!!
hoop dat ze de auxen post eq hebben gemaakt dat vond ik altijd HEEL erg KL*TE aan de venice als je voor een simpel setupje minitors vanaf dat ding doet dat je geen eq had.
en de -20 db pas zijn ook heel erg fijn. had vaak het probleem dt de input clip met gain helemaal dicht.
Verder `iet de eq sectie er erg goed uit met Q factors op het mid :-) daar word ik echt vrolijk van.
lijkt mij op het eerste gezicht de beste kleine analoge F.O.H tafel als je geen harrie of MH3 kwijt kan / geen budget voor is
ben erg benieuwd wat ie kost.... hoop dat ie onder de 6000 zit voor een 32 kanaals..Last edited by daviddewaard; 19-09-10, 19:33.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
geweldig....
zal er gauw eens eentje gaan ophalen, ik was al een enorme fan van de huidige venice.
-
- 60 mm faders? heb je vingers van 150 mm dan?
- je moet m ff openschroeven en omsolderen naar post-eq - pre fader op de monitor en effect-send ( eilandjes zitten al op de print, en in de manual staat beschreven wat je dan kunt doen),
- de aux gebruik je dan voor 2x galm,
- als je 12 auxen wilt moet je een slag zwaarder kopen.
ben ernstig benieuwd naar de prijs.Comment
-
Zie rode tekst, de rest ben ik helemaal met je eens, als je dan kijkt wat een LS9/M380 allemaal kan en daar is dan weer commentaar op dat het teveel is voor het formaat.geweldig....
- 60 mm faders? heb je vingers van 150 mm dan? Nee maar je kunt je vinger meer reikwijdte geven door je handen en armen ook te bewegen.
- je moet m ff openschroeven en omsolderen naar post-eq - pre fader op de monitor en effect-send ( eilandjes zitten al op de print, en in de manual staat beschreven wat je dan kunt doen),
- de aux gebruik je dan voor 2x galm,
- als je 12 auxen wilt moet je een slag zwaarder kopen.
ben ernstig benieuwd naar de prijs.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
lastig, dan gaan mn andere faders ook mee bewegen...Heb meestal 3 of 4 faders aan één hand..
Verder moest ik wel ff lachen om de mensen die dat analoge ding afkraken, wat wil je nou? Een XL8 zit boven de 3 ton, volgens mij. En das voor de meeste mensen hier toch net ff iets meer dan hun zakgeld...Comment
-
ik denk dat mensen wat beter naar de feiten moeten kijken
de venice F is een absolute verbetering op de vorige Venice
- 100mm faders kun je gedetailleerder instellen dan 60mm, ookal heb je 36 faders aan 5 vingers.
- vernieuwde EQ, volledig parametrisch midden, en semi-parametrisch hoog en laag, welke analoge tafel van deze afmeting heeft dit en is van goede kwaliteit?
- matrixen, toch fijn voor een extra groep of infill, je weet nooit wat een bepaalde locatie nodig heeft aan voorzieningen.
- geen shit meer met phantom knopjes.
list goes on
al met al midas heeft geluisterd naar de klant, en vergeet niet dat de Midas Venice 160 de populairste 19" tafel is in de audio industrie, vooral in het tape-artiesten wereldje.
klank technisch zit de tafel goed, althans de oude venice, heb de nieuwe nog niet gehoord. mensen kunnen klagen dat het geen echte Midas is, maar als je daarmee een XL3 of H2000 mee bedoelt, trek je portemonnee en die van je vrouw maar leeg.
Om even terug te komen op een bepaalde opmerking (ja is nogal laat deze tread is oud): Vertel me alsjeblieft hoe je in ***snaam met een Venice je oren EN PA naar de rotzooi draait? In mijn ogen doe je dan echt iets verkeerd aangezien ik met geen enkele mixer het gepresteerd heb om een PA kapot te draaien en dan tel ik alle Behringer en Phonic producten mee.
Plus zoals al eerder gezegd werd, een geluidsman maakt de sound, doet die mixer weinig aan, ene heeft een beter startpunt dan de ander en een H2000 klinkt idd beter dan een Venice, maar je oren kapot? Geen probleem die een mixtafel veroorzaakt.Comment
-
is er al iemand hier die zo'n ding geleverd heeft gekregen??
ik zal al maanden met smart op de mijne te wachten maar bij de importeur is het nog steeds niet duidelijk wanneer de fabriek eindelijk gaat leverenA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
ik heb er nog niet op gewerkt, wat ik wel al heb vernomen is dat de prijs van deze mixers in Nederland (gek genoeg) vriendelijker uitvalt dan in Duitsland.
Midas Venice F16 bij grote Duitse handel: 3222 euros (officieel)
een bekende muziekwinkel in NL : 2999 euro. (onofficieel)
prijzen van de F24 en F32 nog niet officieel bekend, en ik h
en nog niets gehoord
Comment

Comment