Samenstelling taperack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

ik denk dat de ts met beperkte middelen eerst een fatsoenlijk setje wil hebben, en zodra er wat geld over is dat dat naar een kwalitatief betere tape set gaat....

Je moet toch ergens beginnen....
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Originally posted by speakertech
      Tja, die artiesten moeten natuurlijk ook een beetje met de tijd meegaan.....
      Met een PCM videotape of een DAT kunnen ze ook bijna nergens meer terecht..
      Voor een bandartiest is het natuurlijk geen grote investering om ook een SDcard of een Stick (als reserve) mee te nemen.

Speakertech
      Klopt, de investering is niet groot, maar die discussie wil ik niet voeren met artiesten 15 minuten voor aanvang.

Feit blijft dat vrijwel alle artiesten nog gewoon met MDtjes werken, dus is het wel zo handig dat je die dingen ook kan afspelen.

We zullen ooit toch over moeten, er worden steeds minder types MD-spelers gemaakt. Ik heb vorig jaar 2 MD-spelers gekocht uit de laatste zending Tascam die de Grooth binnen kreeg. Alleen die MD/CD combi worden nog gemaakt.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Robert H
        • Jan 2006
        • 378

Originally posted by shure-fan
        ik denk dat de ts met beperkte middelen eerst een fatsoenlijk setje wil hebben, en zodra er wat geld over is dat dat naar een kwalitatief betere tape set gaat....

Je moet toch ergens beginnen....
        De TS wil een setje in elkaar zetten voor een goedlopende tape-act. Dat heeft niets met "ergens beginnen" te maken, dat moet meteen goed!

Ik denk dat de artiest ook niet bij het afrekenen tegen de kastelein zegt: "Doe maar 50 euro en twee consumptiemunten, ik moet toch ergens beginnen...". Nee, die vraagt ongetwijfeld een gebruikelijke gage. Ik vind het niet meer dan normaal dat je dan ook spullen meeneemt die passen bij dat niveau.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

American DJ L-Rack 5U+12U R.M.S., Heavy, - J&H licht-geluid.nl / shop

lekker draagbaar, en over zorgen maken waar je de kist moet neerzetten.....
          Het statief idee van Showband is misschien niet helemaal ideaal (omdat de poten van een keyboardstatief erg ver dicht moeten voor 19 inch en daarmee het statief gelijk erg hoog komt) maar wel een goede bij bovenstaande case.

Ik maak gebruik van dit soort statieven voor 19 inch cases (niet exact deze maar het dient even als voorbeeld). Ik heb er twee welke in hoogte zijn te verstellen. Hierop kun je prima bovenstaande koffer kwijt en dan op goede werkhoogte brengen voor het mixen.

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by Robert H
            De TS wil een setje in elkaar zetten voor een goedlopende tape-act. Dat heeft niets met "ergens beginnen" te maken, dat moet meteen goed!

Ik denk dat de artiest ook niet bij het afrekenen tegen de kastelein zegt: "Doe maar 50 euro en twee consumptiemunten, ik moet toch ergens beginnen...". Nee, die vraagt ongetwijfeld een gebruikelijke gage. Ik vind het niet meer dan normaal dat je dan ook spullen meeneemt die passen bij dat niveau.
            als je geen budget hebt (en dat is 1500 euro eigenlijk) en je moet toch een investering doen voor een act die je vaker gaat voorzien van geluid... dan vind ik dat ie zo prima kan beginnen.... eerst een setje in elkaar draaien en iets later gewoon uitbreiden..

jij bent toch ook begonnen met een jack kabel aan je basgitaar?

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

jij bent toch ook begonnen met een jack kabel aan je basgitaar?
              Tuurlijk, maar toen ik begon bestond mijn gage uit vijf bier en (als ik geluk had) een broodje kroket na afloop. Toen speelde ik inderdaad op een bas van 800 gulden aan een cheapass kabeltje. Ik ben nu jaren verder en verdien met fatsoenlijke spullen een dito gage. Ik vind het niet meer dan normaal dat mijn instrumentarium een ***svermogen kost, ik profileer me immers als professional.

Als professional heb je in mijn ogen de verplichting om kwaliteit te leveren. En dan maakt het niet uit of je timmerman, bakker, prostituee of geluidsboer bent... Een mixertje van krap 500 euro kun je niet meesturen met een tapeact die zes keer per week op pad is, althans zo denk ik er over...

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

en je hebt ook gewoon recht op die mening alleen deel ik em niet,

ben eigenlijk wel benieuwd of de TS er nog mee bezig is geweest?

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Ik ben het dus iig wel geheel met Robert H eens,

maar dan moet je wel kunnen inprikken op een
                  hoogwaardige PA!

Trouwens als je 4 tot 6 maal per weekend op je
                  taperack moet kunnen vertrouwen, dan kost dit rack
                  je vanaf € 10.000,=!

Velen hier weten dat goedkoop = duurkoop.
                  Want ieder die wat verdient smijt z'n A&H bakkie
                  erg snel aan de kant, laat Behringer nooit meer toe
                  en weet hoe hij het wil laten klinken!
                  Door dat aan de kant smijten geef je dus erg veel geld
                  uit.

Mijn idee is dus dat je dit geld beter in 1 keer in goede
                  gear kunt investeren.

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

Originally posted by NesCio01
                    Ik ben het dus iig wel geheel met Robert H eens,

maar dan moet je wel kunnen inprikken op een
                    hoogwaardige PA!

Trouwens als je 4 tot 6 maal per weekend op je
                    taperack moet kunnen vertrouwen, dan kost dit rack
                    je vanaf € 10.000,=!

Velen hier weten dat goedkoop = duurkoop.
                    Want ieder die wat verdient smijt z'n A&H bakkie
                    erg snel aan de kant, laat Behringer nooit meer toe
                    en weet hoe hij het wil laten klinken!
                    Door dat aan de kant smijten geef je dus erg veel geld
                    uit.

Mijn idee is dus dat je dit geld beter in 1 keer in goede
                    gear kunt investeren.

grtz

Ik ben het er helemaal mee eens dat als je 4 tot 6 keer per week op pad bent met de zelfde setup dat je niet moet besparen op de set...

dus op dat gebied ben ik het dus geheel met jullie eens

echter.... heb ik het idee dat de ts een begin prik setje wil hebben om wel alvast geld te verdienen, en dat verdiende geld terug te stoppen in materiaal..

Comment

• Leon1984
                      • Dec 2009
                      • 15

Hier dan weer een berichtje van de ts.

Ik weet dat het budget inderdaad helemaal niet hoog ligt. Momenteel treed de artiest in kwestie soms wel 6 keer per weekend op. Komt een beetje door de zomerperiode. Er zijn straks ook weekenden dat er helemaal geen optredens gepland staan. Het klinkt misschien erg raar, maar de artiest treed nog steeds op hobbyniveau op en wil dit ook blijven doen(!). Hij vraagt daarom ook maar een klein bedrag voor een half uurtje. Denk dan aan 150 euro ex geluid. Dit is een keuze die hij zelf heeft gemaakt. De optredens die hij heeft zijn allemaal binnen zijn regio en de boekingen lopen allemaal via hemzelf en mond op mond reclame. Er komt niet eens een boekingskantoor bij kijken. Het gaat dus meer om gezellig optreden dan het rijk worden hiervan. De artiest werkt en blijft 40 uur per week werken bij zijn gewone baas. Dat is dus ook mijn reden om het op deze manier te doen. En uiteraard, mocht het allemaal goed verlopen, dan zal mijn verdiende geld allemaal geinvesteerd worden om het setje beetje bij beetje om te zetten naar een professionelere setup. Ik moet inderdaad ergens beginnen en wil dus niet aankomen met een simpel Behringer setje. Voor mij is het dus een investering in mijzelf. Ervaring opdoen en zo langzamerhand een mooi setje samenstellen om zo mijn eigen werkzaamheden uit te kunnen breiden. Ik denk dat dit een ideale mogelijkheid is om te beginnen.

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 378

Originally posted by Leon1984
                        Hier dan weer een berichtje van de ts.

>tekst<
                        Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting, dit verandert de zaak natuurlijk helemaal. Vergeet wat ik heb gezegd over galmpjes van 1500 euro en meer van dat soort zaken. Ik dacht eerlijk gezegd dat je met figuren als Dennie Christian of Ria Valk op pad ging, dat was dus helemaal niet het geval. Je bent helemaal op het goeie spoor, laat je niet ontmoedigen door types zoals ik die meteen op hun achterste benen staan ;-)

Succes!

Comment

• Leon1984
                          • Dec 2009
                          • 15

Haha dat doe ik ook zeker niet! Ik ben me er bewust van dat je met artiesten van het kaliber wat jij bedoeld inderdaad niet aan kan komen met de set die ik omschreven heb.

Comment

• Tom
                            • Nov 2000
                            • 160

Ik gebruik deze werkt ideaal om je 19" op hoogte te brengen.

Grtz,

Tom

Comment

• TimoB
                              • Oct 2008
                              • 38

Probeer anders tweedehands een Allen & Heath Mixwizard te scoren. De PA/ZED-serie van A&H klinken echt vreselijk, leuk voor de woonkamer, maar daar moeten ze ook blijven. Het begint bij de mixwiz...

Comment

• Leon1984
                                • Dec 2009
                                • 15

Na een hele lange tijd maar weer een reactie van de ts.

Door omstandigheden heeft het project even in de ijskast gestaan, maar ben er een tijdje geleden weer mee begonnen. Heb een leuke A&H GL2 op de kop kunnen tikken, volgens mij stukken beter dan een PA12 en veel meer mogelijkheden. Zit nu een Sony 1HE MDspeler in en een American Audio Mediaplayer. Ik weet het, geen topmerk, maar erg handig voor het afspelen van muziek tussen het zingen door. Al m'n muziek gaat zo op een SDkaartje. En mocht de Sony kuren vertonen, dan heb ik deze als een soort spare, want de orkestbanden staan grotendeels ook op SD. Binnenkort ga ik een galm kopen. Denk, om in te stappen, aan een TC M350 of misschien een M-One. Daarna opzoek naar een leuke compressor etc. Draadloze mic heeft de zanger zelf, betreft een Line 6 XC V70, grappig ding voor dat bedrag en ik verbaas me telkens weer over de kwaliteit hiervan. In de toekomst wil ik toch een UR4/2 setje in gaan bouwen, maar het budget laat dit nog niet toe.

Alles wat ik nu heb zit in een 12/16HE rackje, ben nu bezig om een 1HE connectorpaneeltje te maken voor boven de mixer, past precies. Hierop komen dan een lampje, powercon, uitgangen, een extra microfooningang en de antennes voor de mic en in-ear.

Ben er nog lang niet, maar vond het wel zo netjes om te laten weten wat de voortgang is.

Foto's volgens nog...

Comment

Working...