RF loopt terug van Sennheiser IEM300 G2
Collapse
X
-
Dat type foutje kan best zijn . Zenders is niet mijn sterkste punt en ik zit zeker niet op het level wat jij hebt .
Toppers was toppers zeg maar . Jij bent er woensdag toch ook bij ?Comment
-
[FONT=Verdana]@Timo: Jep, de rest van de dagen ook. de planning is erg relaxt
Wordt gezellig
qua zenders zitten we nu op 134 zenders en er zit een dagje tussen dan komen er misschien 50 zenders bij.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana][/FONT]Toevallig vandaag hetzelfde meegemaakt; ff de handhelds opnieuw vrij gescanned en frequentie veranderd en weg waren de probleempjes op de in ear beltpacks.
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Heb je geluk gehad, een vrij kanaal voor je handheld zegt nog helemaal niks over dat je de in eartjes niet zou kunnen storen. Een ingebouwde scanner in een draadloze mic ontvanger houdt hier geen rekening mee.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]Comment
-
[FONT=Verdana]qua zenders zitten we nu op 134 zenders en er zit een dagje tussen dan komen er misschien 50 zenders bij.[/FONT]
Joepie
Comment
-
Ik heb een antenne-tje in bestelling. Vervangen zal wel niet zo lastig zijn.
Wat nog wel een beetje vreemd is dat het RF vrij snel terugloopt als ik een meter of 10 van de zender ben.
Dit ligt niet aan de defecte antenne. Een geleende IEM 300 G1 doet precies hetzelfde.
Tijdens de test was de plaatsing van de zender / antenne niet echt gunstig maar die was voor beide zenders (G1 en G2) hetzelfde. Ze stonden uiteraard niet tegelijkertijd aan :-)Comment
-
Ik heb begrepen dat de scanner van de UR4D (die ik gebruikte in dit geval) wel de draadloze frequenties oppikt van de aanwezige ingeschakelde IEM300G2 en mede op basis daarvan (en wat hij nog meer in de ether vindt) een zo gunstig mogelijke vrije groep van kanalen berekend. Ik scan dus met m'n ontvanger en niet met de handhelds. Probleem was in ieder geval weg daarna en daar was voor mij even de kous af...[FONT=Verdana]@Timo: Jep, de rest van de dagen ook. de planning is erg relaxt
Wordt gezellig
qua zenders zitten we nu op 134 zenders en er zit een dagje tussen dan komen er misschien 50 zenders bij.[/FONT]
[FONT=Verdana]Heb je geluk gehad, een vrij kanaal voor je handheld zegt nog helemaal niks over dat je de in eartjes niet zou kunnen storen. Een ingebouwde scanner in een draadloze mic ontvanger houdt hier geen rekening mee.[/FONT]d&b AudiotechnikComment
-
Een vlagje kan dus nooit kwaad en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten.
De werking van een dergelijke antenne valt of staat met de hoogte waarop hij gemonteerd wordt, toch? Is 2 meter voldoende? Aangezien ze bedoeld zijn om op een microfoon statief gemonteerd te worden.Comment
-
de hoogte van de vlag zou idealiter gelijk zijn aan de hoogte van het beltpackje wanneer deze gebruikt word.Een vlagje kan dus nooit kwaad en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten.
De werking van een dergelijke antenne valt of staat met de hoogte waarop hij gemonteerd wordt, toch? Is 2 meter voldoende? Aangezien ze bedoeld zijn om op een microfoon statief gemonteerd te worden.Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
In de praktijk zet iedereen ze zo hoog mogelijk weg om over obstakels en vlees & water (een mensch) heen te gaan. In mic statief is meestal prima. Vergeet de 50Ohm BNC kabel er niet bij te kopend&b AudiotechnikComment
-
in de praktijk klopt dat ja, dat iedereen ze zo hoog mogelijk wegzet maar het is nergens voor nodig
ik doe veel met RF en alleen ontvangst antennes gaan bij mij omhoog maar dat ook maar tot 2,5 meter, soms iets hoger als ik een groot gebied moet kunnen dekken (lees: 40 tot 60 meter)....
iem antennes zet ik gewoon op een simpel statiefje neer, op heup hoogte
(ik zeg er wel bij, dat dit mijn manier van werken is, dus puur persoonlijk)
(anders kun je je vlagje ook wel op een flat gebouw neerzetten......)Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Het beste werkt natuurlijk een zichtverbinding. Een antenne op heuphoogte kan dus wel werken, maar er kan vanalles tussenstaan, zoals gewoon een paar personen.in de praktijk klopt dat ja, dat iedereen ze zo hoog mogelijk wegzet maar het is nergens voor nodig
ik doe veel met RF en alleen ontvangst antennes gaan bij mij omhoog maar dat ook maar tot 2,5 meter, soms iets hoger als ik een groot gebied moet kunnen dekken (lees: 40 tot 60 meter)....
iem antennes zet ik gewoon op een simpel statiefje neer, op heup hoogte
(ik zeg er wel bij, dat dit mijn manier van werken is, dus puur persoonlijk)
(anders kun je je vlagje ook wel op een flat gebouw neerzetten......)
Een antenne hoog opstellen is dus beter.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Even een updeetje : Er zijn dus twee 'problemen' die los van elkaar staan.
1) De storing (ploppen/sissen) op het podium
2) Het snel teruglopen van de RF als ik wegloop van de zender
1 werd (na wat rekenwerk) veroorzaakt door een ander draadloos systeem op een ongebruikelijke frequentie. Nl ca 180MHz.
2 word veroorzaakt door het zwakke sprietantennetje dat ook nog een ongunstig gemonteerd zat. Ga ik op lossen met een vlag.
Na een optreden gisteren zat ik met iemand te praten die me zei dat het naast elkaar aan de riem hangen van een mic beltpack en een inear systeem ook storing kan veroorzaken. Beiden zijn sennheiser producten. Mic zit in de D-band. In ear in de E-band. Volgens de seenheiser software kan mijn combinatie.
Maar kan het toch zo zijn dat ze elkaar be-invloeden omdat ze 10cm van elkaar gebruikt worden?Comment
-
Daar ik geen nieuw topic wil openen voor een gerelaterd product...
Ik krijg een ERR 01 EE op mn EW 300 G! in-ear transmitter.
Ik kan op google en in de manual niets terug vinden over error codes.
Heeft iemand een idee?Drummer en techniek freak.
_____________________________________________Comment

Comment