RF loopt terug van Sennheiser IEM300 G2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

Op zaterdag...

Ik had ze ook al gemailed, maar dat zal op zijn vroegs maandag worden voordat ik daar reactie op krijgen. Vandaar de vraag ook hier, mocht iemand het weten
    Drummer en techniek freak.

Comment

• EL_Loco
      • Nov 2009
      • 87

Originally posted by Magico
      Even een updeetje : Er zijn dus twee 'problemen' die los van elkaar staan.
      1) De storing (ploppen/sissen) op het podium
      2) Het snel teruglopen van de RF als ik wegloop van de zender

1 werd (na wat rekenwerk) veroorzaakt door een ander draadloos systeem op een ongebruikelijke frequentie. Nl ca 180MHz.
      2 word veroorzaakt door het zwakke sprietantennetje dat ook nog een ongunstig gemonteerd zat. Ga ik op lossen met een vlag.

Na een optreden gisteren zat ik met iemand te praten die me zei dat het naast elkaar aan de riem hangen van een mic beltpack en een inear systeem ook storing kan veroorzaken. Beiden zijn sennheiser producten. Mic zit in de D-band. In ear in de E-band. Volgens de seenheiser software kan mijn combinatie.
      Maar kan het toch zo zijn dat ze elkaar be-invloeden omdat ze 10cm van elkaar gebruikt worden?
      Ik heb een tijdje een castlid gehad met 2 EW500 zenders, en 1 EW300 ontvanger
      Door verkledingen kwam het er op neer dat ze ze alle 3 op dr kont had, links main EW500(A-band), dan EW300(E-band), dan spare EW500(D-band).
      Dit heeft geen (merkbare) nadelige gevolgen gehad.
      2 vlaggen voor mn ontvangers, 1 +- 3m hoogte in manteaux, 1 +-2m hoogte op zijtoneel
      1 vlag voor I/E +- 2,5m in manteaux

-edit-
      over die error, nooit gezien. Factory reset geprobeerd?

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Factory reset heb ik ook niet kunnen vinden in de manual (had wel een trouble shoot katern verwacht)

Ik heb wel (zonder sucses) diverse button combi's geprobeerd

Comment

• EL_Loco
          • Nov 2009
          • 87

Originally posted by MusiQmaN
          Factory reset heb ik ook niet kunnen vinden in de manual (had wel een trouble shoot katern verwacht)

Ik heb wel (zonder sucses) diverse button combi's geprobeerd
          de gewone reset zou je als het goed is gewoon in het menu kunnen vinden, voor de factory ben ik even in mn schriftje met wazige toetsen-combo's aan het bladeren

Comment

• EL_Loco
            • Nov 2009
            • 87

En ik heb niets in mn schrift kunnen vinden, de manual:
            http://www.sennheisernordic.com/sennheiser/products.nsf/resources/EW300G2_US.pdf/$File/EW300G2_US.pdf
            spreek over de reset alsof het factory is.. (zie blz 33)

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

Nare is alleen dat ik niet in het menu kom. Het enig wat te zien is zodra de stekker in het stroom gaat is een om en om knipperend de code:
              ERR 01 en ERR EE.

Ook zijn er 3 zwarte vakjes te zien en geeft deze aan LOW BATT en MUTE.

Comment

• EL_Loco
                • Nov 2009
                • 87

Nare is alleen dat ik niet in het menu kom. Het enig wat te zien is zodra de stekker in het stroom gaat is een om en om knipperend de code:
                ERR 01 en ERR EE.

Ook zijn er 3 zwarte vakjes te zien en geeft deze aan LOW BATT en MUTE.
                met knoppen combinaties, heb je die ook geprobeerd met spanning erop zetten? Dus bv onknop in, en dan pas spanning erop?
                Probeer dat soort dingen eens.
                Als je dat al gedaan hebt, dan wordt het inderdaad een gevalletje Sennheiser NL

Comment

• MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

Dank u! Knop ingedrukt houden en stroom af en aankoppelen did the trick.

Wel benieuwd wat voor verklaring Sennie voor de error code kan hebben.

Comment

• EL_Loco
                    • Nov 2009
                    • 87

Dank u! Knop ingedrukt houden en stroom af en aankoppelen did the trick.

Wel benieuwd wat voor verklaring Sennie voor de error code kan hebben.
                    Goed man
                    even bellen maandag

Comment

• dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

Al iets wijzer geworden?

Comment

• MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

Nou dat de ontvanger teveel batterijen zuipt (ze haalt net een 2o min. krap) Had btw geen reactie op de mail gekregen en ik heb de code sindsdien niet meer gehad. Dus ben er nog flink mee aan het stoeien.

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

hmm dat de ontvanger net 20 minuten doet op een batterijtje dat klopt natuurlijk ook niet, (welke gebruik je? )

misschien toch eens raadzaam om de set eens naar sennheiser te sturen en na te laten kijken
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

Working...