dBTechnologies
Collapse
X
-
Dank, als we extra willen inhuren is het makkelijk om te weten waar een goede verhuurder zit. als je wat adressen hebt hoor ik het graag. Ik lees hier nu een 'felle' discussie over wat beter is. Ik denk dat je een belangrijk iets vergeet en dat is dat muziek een kwestie van smaak is.
Ikzelf ben zeeeér tevreden met ons DVA systeem, zoals gezegt zijn we hard aan het sparen om naar 6 kastjes per kant te gaan. Ik doe dit voor mijn eigen als hobby naast mijn studie met twee anderen. Voor het geld is er gewoonweg GEEN beter Line array systeem.
Over de dipjes in het mid-laag ben ik het mee eens maar het zou zo kunnen zijn dat door de koppel dit min of meer zichzelf oplost.
Qua sub kan ik de S10 en de S20 niet beoordelen. Wij konden beslag leggen op een paar SB850 van EAW en dit past zeer goed bij het systeem. mooi strak laag met veel druk.
Ikzelf huur wel eens bij SWS Adamson (spektrix/Y-10), maar dat is gewoon appels met peren vergelijken. Daarom is die discussie vrij zinloos denk ik.
Ik ben van mening dat het systeem zeer open en transparant klinkt waar sommige duurdere sets (al is het misschien de processing) lang niet aan kunnen tippenLast edited by flash-a-new-generation; 19-02-10, 19:17.EAW SB850 en DVA T-4 array:DComment
-
En als je nou niet nog meer van die 8" kastjes hebt?
Punt is dat er best wel een aantal fabrikanten zijn die laagkastjes hebben om mee te vliegen met de compact-linearrays en het best een goede oplossing is.
En sorry voor het off-topic gaan natuurlijk, ik ken de firma waar het hier over gaat en hun produkten slechts van naam, dus ik ben weer weg
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
En welke mogen dit dan zijn, want ik weet enkel dat de meeste allemaal met een 18 kastje eronder werken.En als je nou niet nog meer van die 8" kastjes hebt?
Punt is dat er best wel een aantal fabrikanten zijn die laagkastjes hebben om mee te vliegen met de compact-linearrays en het best een goede oplossing is.
En sorry voor het off-topic gaan natuurlijk, ik ken de firma waar het hier over gaat en hun produkten slechts van naam, dus ik ben weer weg
Mij gaat het niet over de firma maar het is wel zo dat als je 2 kastjes hebt hangen en ik neem nu bijvoorbeeld een mini line array van martin dat je qua low-mid zeker niet zal halen als dat je er 6 zou hebben hangen.
Maar als ieder zijn huiswerk dan ook goed zou maken dan kunnen ze ook lezen in deze set dat die minimum per 4 gebruikt zou moeten worden en liefst meer.Comment
-
Uit mn hoofd weet ik het alleen van DV-DOSC zeker (de eerste compact linearray), maar er zijn er zeker meer!En welke mogen dit dan zijn, want ik weet enkel dat de meeste allemaal met een 18 kastje eronder werken.
Mij gaat het niet over de firma maar het is wel zo dat als je 2 kastjes hebt hangen en ik neem nu bijvoorbeeld een mini line array van martin dat je qua low-mid zeker niet zal halen als dat je er 6 zou hebben hangen.
Maar als ieder zijn huiswerk dan ook goed zou maken dan kunnen ze ook lezen in deze set dat die minimum per 4 gebruikt zou moeten worden en liefst meer.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Ff inmengen in de kleine line-array laagweergave.
Iedere 8" of kleinere line-array komt tekort in het 100-200Hz gebied, zo ook de mijne en daar ben ik de laatste maanden aardig druk mee geweest.
Andere poorttuning, andere 8"ers (de heftigste die ik kon vinden). De laagweergave is er weliswaar sterk door verbeterd, vanaf 70 Hz doen de toppen al serieus mee maar toch blijf je een stukje missen. De enige oplossing is een 12 of 15" tussen de subs en de toppen. Ik gebruik hier nu een 15" subje voor, X-over punten zijn nu 30-70 Hz voor de subs, 70-150 Hz voor de 15"ers en vanaf 100Hz de toppen.
Het geluid wordt er net een beetje voller door, het dunne is eraf zeg maar.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
Dit word wel vaker gedaan bij line-arrays, alleen zit je weer met fase gedrag en tijd waar je goed mee moet omgaan.Ff inmengen in de kleine line-array laagweergave.
Iedere 8" of kleinere line-array komt tekort in het 100-200Hz gebied, zo ook de mijne en daar ben ik de laatste maanden aardig druk mee geweest.
Andere poorttuning, andere 8"ers (de heftigste die ik kon vinden). De laagweergave is er weliswaar sterk door verbeterd, vanaf 70 Hz doen de toppen al serieus mee maar toch blijf je een stukje missen. De enige oplossing is een 12 of 15" tussen de subs en de toppen. Ik gebruik hier nu een 15" subje voor, X-over punten zijn nu 30-70 Hz voor de subs, 70-150 Hz voor de 15"ers en vanaf 100Hz de toppen.
Het geluid wordt er net een beetje voller door, het dunne is eraf zeg maar.
Dat is soms niet eenvoudig.
En bij DBt hebben ze geen factory settings als je meerdere speakers gaat gebruiken, er ik ook geen Processor.Comment
-
Even kort, zonder te ver off-topic te willen gaan; er zijn zat merken die een laagkast (dus géén sub) meevliegen bij een line-array met 8" of 6,5" (etc.) woofertjes. Die laagkast is dan uitgerust met een 10", 12" of 15" woofer -vaak meerdere in één kast- om de wat grotere bananen te voorzien van voldoende mid/laag.En welke mogen dit dan zijn, want ik weet enkel dat de meeste allemaal met een 18 kastje eronder werken.
Maar als ieder zijn huiswerk dan ook goed zou maken dan kunnen ze ook lezen in deze set dat die minimum per 4 gebruikt zou moeten worden en liefst meer.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
En welke merken zijn dit dan?Even kort, zonder te ver off-topic te willen gaan; er zijn zat merken die een laagkast (dus géén sub) meevliegen bij een line-array met 8" of 6,5" (etc.) woofertjes. Die laagkast is dan uitgerust met een 10", 12" of 15" woofer -vaak meerdere in één kast- om de wat grotere bananen te voorzien van voldoende mid/laag.
Mvg,
TeunComment
-
-
Misschien eens gaans zien op Frankfurt... je weet nooit wat je per toeval op de stand van AEB zou kunnen vinden.....
Even kort, zonder te ver off-topic te willen gaan; er zijn zat merken die een laagkast (dus géén sub) meevliegen bij een line-array met 8" of 6,5" (etc.) woofertjes. Die laagkast is dan uitgerust met een 10", 12" of 15" woofer -vaak meerdere in één kast- om de wat grotere bananen te voorzien van voldoende mid/laag.
Mvg,
TeunComment
-
Comment
-

Comment