dBTechnologies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Originally posted by Hansound
    Nou stond ik vanmorgen niet al te vrolijk op na het late carnavalswerk maar nu moet ik toch weer vreselijk lachen
    DB vergelijken met Meyer HAHAHAHAHAHA
    Had je je oren wel aangezet ? of zaten je DB doppen er nog in hahaha ik pis in mijn broek
    Sommige leren het nooit en blijven vooroordelen hebben...

Ik denk dat je er zeer verbaasd van gaat staan hoe dat de nieuwere dB Tech's klinken! DVA, DVX, Sub 15 en 18, enz... Klinkt allemaal zeer goed en profi. Heb vorig in Beek op een DVA-set ingeprikt in een grote feesttent en dat viel zeer zeker niet tegen!

Dus...

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Originally posted by Outline
      Sommige leren het nooit en blijven vooroordelen hebben...

Ik denk dat je er zeer verbaasd van gaat staan hoe dat de nieuwere dB Tech's klinken! DVA, DVX, Sub 15 en 18, enz... Klinkt allemaal zeer goed en profi. Heb vorig in Beek op een DVA-set ingeprikt in een grote feesttent en dat viel zeer zeker niet tegen!

Dus...

Als ik de DVX D12 naast de TT22a van RCF zet dan is de TT serie een stap beter dan DBt.
      Als ik de RCF TT line array naast de DVA hoor is de RCF een stuk beter.
      Als ik RCF naast bv Adamson hoor is de RCF duidelijk de mindere.
      En dan heb ik de Meyer M2D nooit gehoord maar weet 100% zeker dat die veeeeeeeeeeeeel beter klinkt dan de DVA van Db.
      En dan heb ik nog niet over de opera serie en basic line troep want dat is vergelijkbaar met DAP en Berhinger etc..

Ik lach nog steeds
      Dacht toch even dat dit topic serieus was.
      Last edited by Hansound; 15-02-10, 14:05.

Comment

• xvisionbelgium
        • Sep 2008
        • 50

Man toch... Als je zelf nog nooit een A/B test gedaan hebt met het systeem of nooit eens gebruikt hebt zou ik U toch aanraden van uw commentaar voor u te houden.

Het wordt eens hoog tijd dat die merken-ego-tripperij stopt. Het enige wat dit veroorzaakt is dat de ego-trippertjes voor een appel-en-een-ei hun boeltje moeten verhuren om wat geld binnen te krijgen, want op het einde van de maand staat hun bankier daar voor de aflossing van hun veel te grote leningen/financieringen. ik ken er zo een aantal in Belgie... en deze maand al een paar jobs verloren aan zulke kl.... die onder de kostprijs werken - zelfs onder de kostprijs van personeelskosten, maar ja ZIJ hebben JBL, Meyer, Midas....en zijn bijna falliet

Resultaat op lange termijn : verhuurmarkt (nog meer) om zeep.

Nou stond ik vanmorgen niet al te vrolijk op na het late carnavalswerk maar nu moet ik toch weer vreselijk lachen
        DB vergelijken met Meyer HAHAHAHAHAHA
        Had je je oren wel aangezet ? of zaten je DB doppen er nog in hahaha ik pis in mijn broek

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Als ik de DVX D12 naast de TT22a van RCF zet dan is de TT serie een stap beter dan DBt.
          En dan heb ik de Meyer M2D nooit gehoord maar weet 100% zeker dat die veeeeeeeeeeeeel beter klinkt dan de DVA van Db.
          En dan heb ik nog niet over de opera serie en basic line troep want dat is vergelijkbaar met DAP en Berhinger etc..

Ik lach nog steeds
          Gozer...

Ik doe de laatste tijd door ziekte wel niet veel klussen meer, maar kan je wel zeggen dat ik normaal alleen met D&B werk. En ik kom op zat klussen waar een hoop dure merken staan (waar jij zo op geilt) waar ik nog voor geen goud op zou willen inprikken!

dB Tech heeft mij in dat opzicht positief verrast: eerst met die DVA-set in Beek (waar ik bij binnenkomst sterk m'n twijfels over had maar dat was na 10 minuten luisteren ook voorbij) en een aantal maanden geleden op een DVX-set met Sub 18's er onder ingeprikt. Ook heb ik al zo'n Flexsys-set gehoord en ook dat vond ik zeer zeker niet tegenvallen.

Dus in tegenstelling tot jouw uit de nek-lulverhaal kan ik zeggen dat ik er wel ervaring mee heb.

Ik zeg niet dat dB Tech alles is, maar als dB Tech voor relatief weinig geld een set maakt waardoor ik een Q-set in de auto laat staan die er bij een hoop duurdere merken (die dus naar mijn mening overpriced zijn voor wat ze bieden qua klank) wel uit de auto komt...

Comment

• MC_VibezZ
            • Feb 2010
            • 10

Ik lach nog steeds
            Met alle respect (want is blijkbaar nodig): ik werk soms als free-lance voor AED & EML, één van Europa's grootste verhuurders en eventorganisaties (bv. Rock Werchter, Pinkpop, Pukkelpop, Sportpaleis, etc.....), nu ga ik dus niet arrogant doen en aan ego-tripperij doen zoals jij maar je hebt duidelijk nog geen of niet veel benchmarks gedaan...trouwens al ooit Sonomagazine gelezen of over de DVA MIPA-award gehoord????!
            Sorry maar je komt zeer onervaren over en je lijdt duidelijk aan het SM58/conservatief syndroom: er bestaan véél betere mics voor minder geld, hoop dat je snel out of the box leert denken maw the progressive way...
            Straks ga je nog zeggen dat bv. Mackie een A-merk is (dat was het wel tot 2001)...

Zoals oa XVision & Outline zeggen: je kan het duurste systeem kopen maar ben zéér benieuwd wanneer het is afgeschreven dan en hoeveel winst je gaat maken...., wij zijn op zoek naar de allerbeste price/quality ratio.
            Uiteraard is RCF super goed (behalve de distributeur Konitech) maar de TT is niet wat we zoeken, ik kom hier onder op terug mbt RCF en dB...
            Wij heb WEL de NIEUWE dB Opera DIGITALS gehoord (zie mijn eerste onderwerp) en vergeleken met onze andere merken en met andere rentals hierover gesproken voor we ze hebben gekocht, trouwens dBTechnologies = RCF en omgekeerd ( = allemaal van AEB ), de DVA, DVX, etc.. is zelfs 100% RCF....dit EUROPEES beursgenoteerd bedrijf heet AEB (en heeft vorig jaar trouwens SGM gekocht) en alles is made in Europe and that's what we want.
            Dank aan de andere die blijkbaar wel weten waar het over gaat, intussen kijken wij uit naar onze aankoop en naar de Messe in Frankfurt (oa Hall 8, booth G70).
            Hoop dat het hier terug op niveau komt en constructief wordt.
            Mvg,
            de mannen zonder het SM58 syndroom
            Last edited by MC_VibezZ; 16-02-10, 14:14.

Comment

• xvisionbelgium
              • Sep 2008
              • 50

To MC_VibezZ : Moest je nog eens wat testen willen doen, je mag altijd mijn 12 stuks eens lenen voor een A/B test...

Het enige waar wij niet van overtuigd zijn is de S10/20 sub. Daar hebben we ons eigen oplossing voor die stukken harder & dieper gaat. Dual 18" Bassreflex Sub met Faital 18XL1500 speakers en aangedreven met een dbTechnologies HPA3100L in Bridge 3.2kW per kast.

Originally posted by MC_VibezZ
              Met alle respect (want is blijkbaar nodig): ik werk soms als free-lance voor AED & EML, één van Europa's grootste verhuurders en eventorganisaties (bv. Rock Werchter, Pinkpop, Pukkelpop, Sportpaleis, etc.....), nu ga ik dus niet arrogant doen en aan ego-tripperij doen zoals jij maar je hebt duidelijk nog geen of niet veel benchmarks gedaan...trouwens al ooit Sonomagazine gelezen of over de DVA MIPA-award gehoord????!
              Sorry maar je komt zeer onervaren over en je lijdt duidelijk aan het SM58/conservatief syndroom: er bestaan véél betere mics voor minder geld, hoop dat je snel out of the box leert denken maw the progressive way...
              Straks ga je nog zeggen dat bv. Mackie een A-merk is (dat was het wel tot 2001)...

Zoals oa XVision & Outline zeggen: je kan het duurste systeem kopen maar ben zéér benieuwd wanneer het is afgeschreven dan en hoeveel winst je gaat maken...., wij zijn op zoek naar de allerbeste price/quality ratio.
              Uiteraard is RCF super goed (behalve de distributeur Konitech) maar de TT is niet wat we zoeken, ik kom hier onder op terug mbt RCF en dB...
              Wij heb WEL de NIEUWE dB Opera DIGITALS gehoord (zie mijn eerste onderwerp) en vergeleken met onze andere merken en met andere rentals hierover gesproken voor we ze hebben gekocht, trouwens dBTechnologies = RCF en omgekeerd ( = allemaal van AEB ), de DVA, DVX, etc.. is zelfs 100% RCF....dit EUROPEES beursgenoteerd bedrijf heet AEB (en heeft vorig jaar trouwens SGM gekocht) en alles is made in Europe and that's what we want.
              Dank aan de andere die blijkbaar wel weten waar het over gaat, intussen kijken wij uit naar onze aankoop en naar de Messe in Frankfurt (oa Hall 8, booth G70).
              Mvg,

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

De S10 klinkt inderdaad erg naar een discobass. Pompt wel hard en ook wel laag maar strak vind ik hem zeker niet.

Voor livewerk heb ik er ook mijn vraagtekens bij hoe zich dit allemaal verhoudt.
                Ik ben nu ook sinds enkele maanden aan het overdenken, luisteren, vergelijken wat een goede keuze zou wezen voor de grote PA installatie. Ik had tot voor kort GAE director staan. Leuk rock en roll systeem, maar toch lang niet veelzijdig genoeg.

De DVX D12 toppen heb ik sinds een jaar in bezit en ben er nog elke keer weer ERG tevreden over.
                Heb mij het dva systeem aangehoort en ben er zeer door verrast. De twijfel om idd over te stappen naar een aantal van deze kasten is enorm. Dit ter vervanging van Director, maar tevens veelzijdiger kunnen inzetten van de dva kastjes.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Mvg,

Zozo ik doe niet aan egotripperij maar vertel wel even dat ik free lance voor de grootste verhuurder uit belgie en nederland...
                  Jammer dat je oordeelt over iemand die je helemaal niet kent

Ik ben helemaal niet merkengeil, dat blijkt ook uit mijn handtekening(had je kunnen lezen)mijn apparatuur is allemaal betaald.

Ik geloof ook best dat de Dbt een prima product maakt, zeker voor het geld, maar ik vind het echt om dubbel te liggen als je een line-array van DBt vergelijkt met een van Meyer.
                  Ja die van Meyer kost een veelvoud en inderdaad kun jeje afvragen of je dat nog gaat terugverdienen maar daar gaat het niet om.
                  Meyersound klinkt beter Veel beter dan DBt.
                  En ik heb zowel de belgische verdeler als een aantal nederlandse Dbt dealers horen zeggen dat de DVA minder klinkt dan de RCF TT33.
                  Leuk dat je op dit forum probeert om de DBT line array onder de aandacht te krijgen, maar je moet geen onzin gaan uitkramen want daar doe je het merk zeker geen goed mee

Comment

• xvisionbelgium
                    • Sep 2008
                    • 50

Correctie : Een goede 2 jaar geleden had ik ik een job in het Plaza Hotel in Brussel in de theatherzaal... FlashLight/APR was daar ook bezig in een andere zaal... Tijdens mijne soundcheck zijn ze komen kijken & luisteren... en ze dachten dat er Meyer hing... Je moest hun gezicht eens zien als ze te horen kregen wat het was...

Enne volgens mij kan een goede technieker werken met gelijk welk systeem om een goede sound te krijgen ... 't omgekeerde is spijtig genoeg al meermaals bewezen

Just use the right equipment for the job... ( ik ga ook geen DVA's hangen in het Antwerps Sportpaleis of op de main stage van Werchter )

Zozo ik doe niet aan egotripperij maar vertel wel even dat ik free lance voor de grootste verhuurder uit belgie en nederland...
                    Jammer dat je oordeelt over iemand die je helemaal niet kent

Ik ben helemaal niet merkengeil, dat blijkt ook uit mijn handtekening(had je kunnen lezen)mijn apparatuur is allemaal betaald.

Ik geloof ook best dat de Dbt een prima product maakt, zeker voor het geld, maar ik vind het echt om dubbel te liggen als je een line-array van DBt vergelijkt met een van Meyer.
                    Ja die van Meyer kost een veelvoud en inderdaad kun jeje afvragen of je dat nog gaat terugverdienen maar daar gaat het niet om.
                    Meyersound klinkt beter Veel beter dan DBt.
                    En ik heb zowel de belgische verdeler als een aantal nederlandse Dbt dealers horen zeggen dat de DVA minder klinkt dan de RCF TT33.
                    Leuk dat je op dit forum probeert om de DBT line array onder de aandacht te krijgen, maar je moet geen onzin gaan uitkramen want daar doe je het merk zeker geen goed mee

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Originally posted by xvisionbelgium
                      Enne volgens mij kan een goede technieker werken met gelijk welk systeem om een goede sound te krijgen ... 't omgekeerde is spijtig genoeg al meermaals bewezen

Just use the right equipment for the job... ( ik ga ook geen DVA's hangen in het Antwerps Sportpaleis of op de main stage van Werchter )
                      En daar draait het om: goede technicus die weet wat hij doet.

En ik blijf er bij: de nieuwere dB Tech's zijn zeer zeker hun geld dubbel en dwars waard! Het is geen 100% RCF qua klank, maar dat lijkt me logisch: je gaat niet je duurdere merk met je goedkopere om zeep helpen. Op deze manier kunnen ze mooi samen in de markt staan en leven. De rest is (in de duurdere serie's) wel allemaal RCF. Zo erg zelfs, dat je van sommige type's onderling de drivers en ook de amps kunt uitwisselen.

Maar goed, ieder z'n mening. Ik vind het iig een goed systeem en ook de nieuwe, andere serie's zijn hun geld meer dan waard.

2 dingen nog:
                      -1. Voor dB Tech kun je ook rechtstreeks Joris Vervecken bellen, z'n nummer vind je op de site van dB Tech.
                      -2. Ik heb ook al meerdere keren gehoord dat de S10 en S20 tegenvallen. Maar er zijn zat andere optie's op de markt, ook van RCF zelf. En sommige optie's (ook van RCF) zijn ook stukken goedkoper...
                      Last edited by Outline; 16-02-10, 23:43.

Comment

• remco_k
                        • Sep 2002
                        • 325

Ik ga mezelf nou even in het hol van de leeuw begeven;
                        Ik heb geen ervaring met de grotere line array systemen, noch met de DVA systemen van DBT.

Doorgaans heb ik in de hobby sferen te maken met de kleine setjes van rond de 3 a 4 kW.
                        Met setjes gewerkt zoals de JBL VRX serie (4x VRX 932 LA TOP, 2x SRX 728S SUB) en wat andere grote merken. (gebruikt in disco/house/feest omgeving)
                        Laatst kreeg ik te maken met dB technologies fifty line (FL10, FL15, FL18) en hoewel die het qua volume niet helemaal haalt bij de eerder aangehaalde JBL set, is hij op een ander gebied gewoon beter. Waar ik de JBL VRX toppen nogal aggressief vind in het midden/hoog, vind ik de FL10 toppen van DBT een heel stuk lekkerder klinken.
                        Toch is dit allemaal nogal subjectief en vooral afhankelijk van de toepassing. Als ik voor een klein dance feestje geluid zou moeten zetten, zou ik zo weer die JBL VRX/SRX pakken (het laag is daar wat beter), maar zou het gaan om wat anders, nemen we gewoon de DBT Fifty line weer.

Vooral kijkende naar de prijs, waar alleen de 4 passieve VRX topjes al duurder zijn dan de complete (powered) fifty line set van DBT denk ik bij mezelf: knap werk van DBT. (Bij de JBL set heb je dan ook nog de subs + amps nodig).

Of dit nou bepaald dat DBT beter of gelijk is aan Meyersound, nee, het lijkt me van niet. Maar dat neemt niet weg dat het wel mag worden vergeleken met elkaar.
                        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Originally posted by Outline
                          En daar draait het om: goede technicus die weet wat hij doet.

En ik blijf er bij: de nieuwere dB Tech's zijn zeer zeker hun geld dubbel en dwars waard! Het is geen 100% RCF qua klank, maar dat lijkt me logisch: je gaat niet je duurdere merk met je goedkopere om zeep helpen. Op deze manier kunnen ze mooi samen in de markt staan en leven. De rest is (in de duurdere serie's) wel allemaal RCF. Zo erg zelfs, dat je van sommige type's onderling de drivers en ook de amps kunt uitwisselen.

Maar goed, ieder z'n mening. Ik vind het iig een goed systeem en ook de nieuwe, andere serie's zijn hun geld meer dan waard.

2 dingen nog:
                          -1. Voor dB Tech kun je ook rechtstreeks Joris Vervecken bellen, z'n nummer vind je op de site van dB Tech.
                          -2. Ik heb ook al meerdere keren gehoord dat de S10 en S20 tegenvallen. Maar er zijn zat andere optie's op de markt, ook van RCF zelf. En sommige optie's (ook van RCF) zijn ook stukken goedkoper...

Kijk nu lees ik iets waar ik het ook mee eens ben.
                          Heb Joris overigens al gesproken, maar aangezien we veel RCF in huis hebben wil ik het daar bij houden.

Comment

• MC_VibezZ
                            • Feb 2010
                            • 10

Kijk nu lees ik iets waar ik het ook mee eens ben.
                            Heb Joris overigens al gesproken, maar aangezien we veel RCF in huis hebben wil ik het daar bij houden.
                            Zijn we het ook over eens mbt RCF, het gaat hier terug de goede kant op

Heb Joris 2 weken geleden ook gebeld, toffe man en weet vooral veel (men zou RCF ook beter aan hem "geven", wou hij niet op antwoorden, had het gevoel dat hij moest oppassen mbt Konitech = klant van AEB), haal het daar toch gewoon weg bij die bollenwinkel!!!) maar ben nog meer te weten gekomen in Duitsland, bezoekje aan PRG en heb hun Key Account Manager (dB/RCF) ontmoet daar, een paar glaasjes en de tongen gingen rollen...
                            Last edited by MC_VibezZ; 17-02-10, 20:47.

Comment

• MC_VibezZ
                              • Feb 2010
                              • 10

Nog vergeten te vermelden mbt het mid-laag: onze Nexo 8" Line Array (kost +- 10 x zoveel als de DVA) heeft ook een gap tussen 120Hz & 240Hz...is eigen aan 8" en heeft "niets" met de merken te maken, geen 18" sub kan dit oplossen, enkel meer toppen helpt. In het geval van de DVA wordt blijkbaar 8 stuks aangeraden.
                              Een muzikaal weekend gewenst!

Comment

• sparky
                                • Apr 2002
                                • 2104

Nog vergeten te vermelden mbt het mid-laag: onze Nexo 8" Line Array (kost +- 10 x zoveel als de DVA) heeft ook een gap tussen 120Hz & 240Hz...is eigen aan 8" en heeft "niets" met de merken te maken, geen 18" sub kan dit oplossen, enkel meer toppen helpt.

Of het meevliegen van laagkastjes natuurlijk...(niet te verwarren met subs)
                                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...