dBTechnologies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Turboke
    Op ons systeem loopt het sub ook tot 90 a 100 hz, en het mooie volle laag krijgen we enkel door meerdere tops te hangen.
    tsw218 en flex array
    Bij stacken van meer kasten krijg je dat de bundeling in het verticale vlak vanaf lagere frequenties doorloopt waardoor het verder draagt, het hoog gaat hierdoor niet nog meer koppelen waardoor het laag dus meer benadrukt wordt.
    Toch blijft het gebied tussen 100 en 150 Hz lastig, je mist het ook pas wanneer je het verschil hoort met en zonder extra kick kastjes.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Laat ons gewoon afspreken en dan merk je het dadelijk.
      Wij brengen een setje mee van 12 flexen en we beginnen met 2 per zijde en gaan naar 6 per zijde je zal er versteld van staan bij die 6 heb je zoveel laag uit die 10" ers dat je mond er zal van open staan.
      in een combinatie van 6 stuks hebben we 3 dubbel 18 subs liggen.
      Het is zeker niet de bedoeling om andere af te breken maar een leuke sound krijg je enkel in die systemen met meerdere aantallen.

Comment

• Soundchecks
        • Feb 2010
        • 3

Originally posted by Didier
        Je zou de S09 eens moeten gaan beluisteren in combinatie met de DVX D10 of D12, heerlijk!
        Ben ik het met eens, ze hebben deze dB DVA S09 speciaal ontworpen voor het DVA Line Array systeem, je kan hem zelfs laten vliegen met een DRK & compatibel met de rest van hun rigging, is het "probleem" van het het laagmid zo goed als van de baan + je kan de S09 ook perfect gebruiken als conventionele front of house + een DVX, Flexsys of zelfs Opera Digital top, lekker flexibel & leuk als rental.

Nog 3 weekjes voor Frankfurt...

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

Is er toevallig iemand in Belgisch Limburg/Brabant of Antwerpen die een set DVX D12's heeft staan?

Ik zou ze graag een keertje uitgebreid A/B vergelijken met mijn Dynacord D12 en FE15 toppen. Ik doe regelmatig pop/rock bands maar als het echt wat harder wordt verlies ik heel wat details van de stem en verstaanbaarheid.
          Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• JohanH
            • Mar 2010
            • 98

En op welke frequentie crosst de ingebouwe amp module ? ik dacht 80 of 120hz. dus dan is het laag mid probleem niet echt van de baan....

Originally posted by Soundchecks
            Ben ik het met eens, ze hebben deze dB DVA S09 speciaal ontworpen voor het DVA Line Array systeem, je kan hem zelfs laten vliegen met een DRK & compatibel met de rest van hun rigging, is het "probleem" van het het laagmid zo goed als van de baan + je kan de S09 ook perfect gebruiken als conventionele front of house + een DVX, Flexsys of zelfs Opera Digital top, lekker flexibel & leuk als rental.

Nog 3 weekjes voor Frankfurt...

Comment

• Didier
              • Aug 2002
              • 323

Mijn SUB15d's zijn verkocht en de DVA S09 staan al klaar

Kan niet wachten om ze te gaan gebruiken icm mijn DVX D10's
              Zuid-Limburg

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Zeer interessant, laat het hier maar weten als je ergens staat of Jasper
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• robbe
                  • Apr 2010
                  • 5

DBT versus ...

Beste

Ik werk sinds jaar en dag freelance en heb al op allerlei merken gemixt (of processor voor ingesteld).
                  Adamson, d&b, Meyer, L Acoustics, ..... zijn dus de (te) dure dingen...
                  Heb de voorbije 2 jaar ook gezocht naar een betaalbaar line array systeem.... PSE (van Duitsland) heb ik eens getest en valt beter mee (warmer van sound) dan DVA van DBtech. Ik ken mensen die van hun DVA heel tevreden zijn (is kwestie van smaak en je lat niet te hoog leggen voor het budget dat je hebt of wil besteden).
                  We gebruiken wel veel DVX-D12 kastjes van DBTechnologies: supergoeie kastjes die FOH als mon ok zijn.
                  Maar wat line array betreft heb ik voor een bepaalde firma toch geopteerd voor de RCF TT series (de TT33 kastjes: 3 way met 3 8'jes en 3 cd).
                  Deze zijn wel wat duurder dan DVA, maar het zijn berkenhouten kasten, ook gepowerd (wat zijn voordelen heeft) en ze zijn anderzijds veeeel betaalbaarder dan de gerenommeerde merken (Meyer & co). Beslist eens beluisteren zou ik zeggen, want je oren vertellen je het meest!
                  Als ik een systeem wil leren kennen, gebruik ik een test cd met een 5-tal nummers van diverse genres maar die ik heeel goed ken, en mijn eigen stem met een Beta58A of een SM58, NIET omdat dit de "beste" micro's zijn, maar gewoon omdat ik die micro al 30 jaar KEN. En het derde hulpmiddel is: een band die je heel goed kent op het systeem eesn mixen.
                  Daarmee weet ja al veel (als je ook de zaal goed kent)

Comment

• Didier
                    • Aug 2002
                    • 323

:-d

Originally posted by Didier
                    Kan niet wachten om ze te gaan gebruiken icm mijn DVX D10's
                    Afgelopen vrijdag 1x S09 & 2x D10 gebruikt op een feestje met 150 gasten. Dit was meer dan voldoende! Ik denk zelfs dat de bas teveel gaat overheersen bij 2x S09 & 2x D10...
                    Zuid-Limburg

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Dan weet je me te vinden als je eens wat hoog te kort komt. Kom maar een keer de F12jes halen om te kijken hoe die matchen met de S09's. Als je hier in mheer een keer wil proberen luister ik wel even mee..
                      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• boelybeatz
                        • Oct 2009
                        • 2

Misschien ben ik wat laat voor dit forum maar het volgende wil ik ff kwijt. Afgelopen zaterdag ben ik naar een opendag geweest van BAX-shop in Goes. Daar stonden verschillende (4 stuks) line array's opgesteld.
                        -rcf 3x tt sub 28 en 6 xtt3 per kant
                        -hk met 6 subs per kant (verder geen details)
                        -onbekend merk
                        -DBt met 2x dva s10 en zes array dva t4 per kant.

ik heb die ochtend drie luistersessies gedaan en was van één merk behoorlijk onder de indruk. Verschillende muziek stylen geluisterd en ook een eigen cd op hoge geluidskwaliteit opgenomen house muziek. 196 kh terug gebracht op wav dus cd kwaliteit. Om eventueel een vooroordeel weg tehalen, ik ben zelf helemaal weg van RCF. Voor mijn drive inn show gebruik ik 4 art 705 en 2 art 322. Een leuke set, veel voor weinig. qua geluid en omvang, zeer geschikt voor drive inn werk.
                        Mijn voorkeur gaat uit naar iets zwaarders dus de TT set van RCF ligt voor mij voor de hand.
                        Een kleine conclusie na analyse van het luisteren. De grote RCF set, het grootste volume maar meest rommelige geluid. vond het geen prettig geluid. Viel me eigenlijk wel tegen zo'n grote indrukwekkende set om te zien.
                        HK audio, mooi geluid voor het midden en hoog de bas was ook krachtig maar zes woofers per kant mag dat ook wel.
                        DB, de kleinste set met het mooiste geluid in het laag. slechts 2 subs per kant gaven een ongelooflijk geluidsdruk en diep geluid. kon het haast niet geloven. De tops klonken ook erg goed, misschien iets agressiever dan de HK maar niet echt slechter. Een andere klankkleur is misschien een betere uitleg.
                        De sets stond op een grote parkeerplaats met in de verre omtrek geen huizen te bekennen. Een asfalt ondergrond en matige wind. Via een mengpaneel kon er geschakeld worden tussen de verschillende merken.
                        Ik denk er nu over na om de subs aan te schaffen met de dvx 12. Laatst genoemde heb ik kunnen beluisteren zonder subs. Iemand ervaring met de 212 van DB?

mvg Boelybeatz drive-inn show

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Ik zou eens willen weten of de RCF drivers reguliere drivers zijn van RCF of goedkope varianten.

Comment

• e-sonic
                            • Aug 2004
                            • 329

Line-array

Ben zelf ook even wezen kijken, lekker uitwaaien in zeeland.

leuke dag en opzet....

ik denk dat je een AD touring line hebt gezien, er hingen er 4, wellicht hing QSC bij het hoofd podium. qua klank was een systeem een buitenbeentje, de rest zat dicht bij elkaar.

SPL werd voor dat stuk in de gaten gehouden met een XL2
                            Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

de duurdere reeks speakers van DB technologies komen heel dicht in de buurt van de gewone RCF speakers (bevatten ook RCF componenten).

Ik zelf heb al eens met een DVX setje gespeelt (2x dvx12 en 2x DVA s10). Inderdaad een mooi geluid, alleen voor mezelf een iets te smalle spreiding van de hoorn (60 graden). Verder is de DVA s10 een degelijke sub en beter van klank dan de grotere broer (DVA s20) waar ik zelf toch niet van verwondert ben.

Wat bedoel je met 212?

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Waarschijnlijk bedoeld hij de Flexsys F212 van dB Technologies?
                                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...