Presonus Studio Live 16.4.2
Collapse
X
-
Iemand die gewoon bands versterkt heeft alles in huis die hij nodig heeft met die tafel. Voor de kleine PA-man dus.Comment
-
Het kan (en ik zeg dit met een 'misschien' erbij) een serieuze concurrent worden voor de analoge fanboys onder ons die toch iets met digitaal willen. Maar binnen het compacte digitale segment (01V, LS9, M380, T80) geloof ik er niet in. Daar is de tafel echt te beperkt voor.
De knoppen en buttons voelden goed. De faders vond ik maar licht en zonder gevoel. Ook het schermpje doet en verteld me niet genoeg. Daarnaast zijn de instellingen voor bijv. de gate erg beperkt.
Er schort nogal wat aan om een echte meerwaarde te hebben t.o.v. een analoge Midas of Soundcraft (in hetzelfde (iets goedkopere) prijssegment)
Ok; alles zit in 1 doos en daar zit de meerwaarde.d&b AudiotechnikComment
-
Heb vandaag even (was toevallig bij Feedback voor iets anders) met de Presonus gespeeld.
Het kan (en ik zeg dit met een 'misschien' erbij) een serieuze concurrent worden voor de analoge fanboys onder ons die toch iets met digitaal willen. Maar binnen het compacte digitale segment (01V, LS9, M380, T80) geloof ik er niet in. Daar is de tafel echt te beperkt voor.
De knoppen en buttons voelden goed. De faders vond ik maar licht en zonder gevoel. Ook het schermpje doet en verteld me niet genoeg. Daarnaast zijn de instellingen voor bijv. de gate erg beperkt.
Er schort nogal wat aan om een echte meerwaarde te hebben t.o.v. een analoge Midas of Soundcraft (in hetzelfde (iets goedkopere) prijssegment)
Ok; alles zit in 1 doos en daar zit de meerwaarde.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
de dichtstbijzijnde tafel in prijs is de 01V96. Die is 2400,- en heeft maar 12 microfoon ingangen. Daar doe je dus geen band op vanuit de doos.
De rest is gelijk 5000,- of meer. Meer dan dubbel het budget vind ik geen prijsvergelijk meer.
-------------------
De prijsklasse van de 16 kanaals is die van een kleine analoge tafel. Allemaal leuke modellen te koop. Maar zonder de rekken vol randapparatuur die inclusief zijn bij de presonus. En zonder de mogelijkheid de basismix van een band op te slaan. En best wel lompe bakken als je de grondoppervlak van de presonus ernaast zet. Faderautomatisering zie je niet in dit prijssegment.
Op dit formaat voor 16 kanalen zie ik de volgende prijsstappen
MACKIE CFX 20 MK II 700,-
ZED 22FX +/-800,-
Mixwizzard III +/- 1100,-
MACKIE ONYX 1640 1400,-
SOUNDCRAFT GB2-16+2 1600,-
ALLEN&HEATH GL2400-16 1800,-
presonus +/- 2000,-
DYNACORD CMS1600 2200,-
MIDAS VENICE 160 2400,-
qua features is het leuk om er dan M380/400's en LS9's naast te zetten maar dan kun je ook makkelijk een ALLEN&HEATH ML3000-824B of SOUNDCRAFT MH 2 - 24 voor kopen en dan lijken die digitale tafels op veel fronten ook nergens meer op.
Fair beoordeeld: in het segment van de analoge kleine tafels koop je nu een ding met alles ingebouwd en een recall setup.
Overigens in de roland / yamaha heb je niet de ingebouwde firewire 16sporen recordermogelijkheid voor je PC. Waardoor je (bij veel ervaren DI-inear coverbands) soundchecks kan doen zonder band aanwezig. Net zoals bij de hele dure systemen...lekker belangrijk!Comment
-
de dichtstbijzijnde tafel in prijs is de 01V96. Die is 2400,- en heeft maar 12 microfoon ingangen. Daar doe je dus geen band op vanuit de doos.
De rest is gelijk 5000,- of meer. Meer dan dubbel het budget vind ik geen prijsvergelijk meer.
-------------------
De prijsklasse van de 16 kanaals is die van een kleine analoge tafel. Allemaal leuke modellen te koop. Maar zonder de rekken vol randapparatuur die inclusief zijn bij de presonus. En zonder de mogelijkheid de basismix van een band op te slaan. En best wel lompe bakken als je de grondoppervlak van de presonus ernaast zet. Faderautomatisering zie je niet in dit prijssegment.
ZED 22FX +/-800,-
MACKIE ONYX 1640 1400,-
presonus +/- 2000,-
DYNACORD CMS1600 2200,-
MIDAS VENICE 160 2400,-
qua features is het leuk om er dan M380/400's en LS9's naast te zetten maar dan kun je ook makkelijk een ALLEN&HEATH ML3000-824B of SOUNDCRAFT MH 2 - 24 voor kopen en dan lijken die digitale tafels op veel fronten ook nergens meer op.
Fair beoordeeld: in het segment van de analoge kleine tafels koop je nu een ding met alles ingebouwd en een recall setup.
Overigens in de roland / yamaha heb je niet de ingebouwde firewire 16sporen recordermogelijkheid voor je PC. Waardoor je (bij veel ervaren DI-inear coverbands) soundchecks kan doen zonder band aanwezig. Net zoals bij de hele dure systemen...
En laten we dan ook maar eens de preamps bekijken. Daar kan geen enkel mengtafel die U opnoemt aan de Presonus.Comment
-
-------------------
ZED 22FX +/-800,-
MACKIE ONYX 1640 1400,-
presonus +/- 2000,-
DYNACORD CMS1600 2200,-
MIDAS VENICE 160 2400,-
Overigens in de roland / yamaha heb je niet de ingebouwde firewire 16sporen recordermogelijkheid voor je PC. Waardoor je (bij veel ervaren DI-inear coverbands) soundchecks kan doen zonder band aanwezig. Net zoals bij de hele dure systemen...
Ik neem even een GB2-16 van Soundcraft (Prima tafel!) en daar een rack outboard bij. Alles in een hoog 19" rack. Kom je op hetzelfde bedrag uit met een galmpje, wat gates en comps. Echter handig bij altijd dezelfde band als je altijd dezelfde instellingen wilt behouden en niet op alle kanalen dezelfde functionaliteit.
Overigens heeft de Roland wel de mogelijkheid om digitaal op te nemen via Ethernet. Of je het ook terug kan sturen voor een digitale soundcheck weet ik ff niet (MusicXtra?) De LS9 heeft het zeker niet. Maar dit hoeft geen voorwaarde te zijn en moet denk buiten de discussie blijven.
Mijn indruk over de tafel was niet slecht hoor. Merkte alleen wat tekorten t.o.v. van de gates en comps en wellicht EQ's. Maar het is in de basis in orde!d&b AudiotechnikComment
-
Goed punt! De vergelijking moet worden getrokken in het gebied van de analoge setups versus een simpele goedkope digitale oplossing die in dat geval prima in orde is. De LS9's/M380/T80's etc moeten buiten beschouwing houden.
Ik neem even een GB2-16 van Soundcraft (Prima tafel!) en daar een rack outboard bij. Alles in een hoog 19" rack. Kom je op hetzelfde bedrag uit met een galmpje, wat gates en comps. Echter handig bij altijd dezelfde band als je altijd dezelfde instellingen wilt behouden en niet op alle kanalen dezelfde functionaliteit.
Overigens heeft de Roland wel de mogelijkheid om digitaal op te nemen via Ethernet. Of je het ook terug kan sturen voor een digitale soundcheck weet ik ff niet (MusicXtra?) De LS9 heeft het zeker niet. Maar dit hoeft geen voorwaarde te zijn en moet denk buiten de discussie blijven.
Mijn indruk over de tafel was niet slecht hoor. Merkte alleen wat tekorten t.o.v. van de gates en comps en wellicht EQ's. Maar het is in de basis in orde!Comment
-
De gate is bijv. voor mij niet volledig genoeg. Ik heb de manual inmiddels gelezen. Kan op de gate geen attack en hold vinden en geen key filter of range om maar eens wat belangrijke zaken te noemen. De comp is beter uitgerust. Jammer dat een geen regelbare Q factor op de EQ zit (gewoon of High) Maar dit is allemaal niet persee slecht; gewoon een constatering. Alle waar naar z'n geld!d&b AudiotechnikComment
-
Dat kan toch gewoon in een firmware update? En eventueel een encoder/knopje erbij. (want ze zijn wel genaamd)
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
De gate is bijv. voor mij niet volledig genoeg. Ik heb de manual inmiddels gelezen. Kan op de gate geen attack en hold vinden en geen key filter of range om maar eens wat belangrijke zaken te noemen. De comp is beter uitgerust. Jammer dat een geen regelbare Q factor op de EQ zit (gewoon of High) Maar dit is allemaal niet persee slecht; gewoon een constatering. Alle waar naar z'n geld!
4 sereo 31band EQ, de gates en compressors zijn ook uitgebreid (met alle functies van een studiocompressor)
Ook de Q factor is nu in te stellen.
Dit is echt wel een zware jongen in kleinformaat.Comment
-
Comment