Presonus Studio Live 16.4.2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darco
    • Sep 2009
    • 135

filmpje met uitleg door presonus van de studiolive 24

YouTube - Presonus 24.4.2 Introduction.

Comment

• w00Dy
      • May 2006
      • 257

Originally posted by MusicXtra
      Je kunt ook op de brommer gaan.
      Ofwel, dit slaat echt nergens op.
      Ofwel kun je de discussie aangaan, ofwel hou je het bij contradictie Blijkbaar moet alles goed doorspekt zijn met smilies of het digitaal praten lijkt niet meer te lukken.

Ik had laatst nog een gesprek met een collega, hij verhuurde heel wat digitale tafels maar ook werd er steeds het siderack bijgevraagd. Tot vacuum channelstrips etc toe.

Blijkbaar heeft men graag een digitale platform, het opslaan van scenes, de gemotoriseerde faders etc... maar toch wil men nog de uitbreiding van een siderack. Zijn de preamps niet te best? Wil men liever de oude getrouwe compressors... weet ik niet.

Daarom mijn opmerking, een StudioLive bevat dezelfde preamps als een FireStudio, je FPU wordt je laptop en de besturing (dmv de bijgeleverde software die er heel behoorlijk uitziet) kan via een multitouch scherm. In mijn ogen gaat de hardware er na verloop van tijd toch volledig uit. Een fader zoals je hem nu ziet is binnen 15jaar weg.
      Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by w00Dy
        Ofwel kun je de discussie aangaan, ofwel hou je het bij contradictie Blijkbaar moet alles goed doorspekt zijn met smilies of het digitaal praten lijkt niet meer te lukken.

Ik had laatst nog een gesprek met een collega, hij verhuurde heel wat digitale tafels maar ook werd er steeds het siderack bijgevraagd. Tot vacuum channelstrips etc toe.

Blijkbaar heeft men graag een digitale platform, het opslaan van scenes, de gemotoriseerde faders etc... maar toch wil men nog de uitbreiding van een siderack. Zijn de preamps niet te best? Wil men liever de oude getrouwe compressors... weet ik niet.

Daarom mijn opmerking, een StudioLive bevat dezelfde preamps als een FireStudio, je FPU wordt je laptop en de besturing (dmv de bijgeleverde software die er heel behoorlijk uitziet) kan via een multitouch scherm. In mijn ogen gaat de hardware er na verloop van tijd toch volledig uit. Een fader zoals je hem nu ziet is binnen 15jaar weg.
        Voordeel van een siderack is nog steeds dat je zelf de apparatuur in volgorde van belangrijkheid kunt organiseren, er steeds zicht op hebt en snel in kunt grijpen.
        Of de fader ook verdwijnen gaat betwijfel ik, de mens zal in 15 jaar niet heel veel verder evolueren, hij zal dus nog steeds vergelijkbare ledematen hebben en die willen toch wel iets tastbaars in handen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Originally posted by frederic
          Blijkbaar is uw probleem opgelost in de 24 kanaals versie.
          4 sereo 31band EQ, de gates en compressors zijn ook uitgebreid (met alle functies van een studiocompressor)
          Ook de Q factor is nu in te stellen.

Dit is echt wel een zware jongen in kleinformaat.
          Ze luisteren daar wel snel naar mijn verzoekjes zeg!
          d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MusicSupport
            Ze luisteren daar wel snel naar mijn verzoekjes zeg!
            tja, het zijn geen hollanders hé

Grapje
            Last edited by frederic; 15-01-10, 14:47.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by MusicXtra
              Voordeel van een siderack is nog steeds dat je zelf de apparatuur in volgorde van belangrijkheid kunt organiseren, er steeds zicht op hebt en snel in kunt grijpen.
              Of de fader ook verdwijnen gaat betwijfel ik, de mens zal in 15 jaar niet heel veel verder evolueren, hij zal dus nog steeds vergelijkbare ledematen hebben en die willen toch wel iets tastbaars in handen.
              Naast de faders heb je ook nog een te hoge latency met een firestudio.

Comment

• w00Dy
                • May 2006
                • 257

Vandaag demo gehad van deze tafel (16.4.2), zonder handleiding kon ik al na 10min een mix neerzetten. Bouwkwaliteit is echt super, professionele feel. Beslissing was dan ook snel genomen, gelijk maar eentje besteld.

Hij komt begin volgende maand, als ik er mijn aandacht van kan onttrekken zal ik er proberen een uitgebreide indruk van neer te schrijven.
                Alles begint bij Neutrik

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Vandaag demo gehad van deze tafel (16.4.2), zonder handleiding kon ik al na 10min een mix neerzetten. Bouwkwaliteit is echt super, professionele feel. Beslissing was dan ook snel genomen, gelijk maar eentje besteld.

Hij komt begin volgende maand, als ik er mijn aandacht van kan onttrekken zal ik er proberen een uitgebreide indruk van neer te schrijven.
                  tip De 24 kanaalsversie kost maar 100€ meer bij een bekende leveransier

Comment

• w00Dy
                    • May 2006
                    • 257

tip De 24 kanaalsversie kost maar 100€ meer bij een bekende leveransier
                    te laat

Kan je die leverancier even op mail zetten dan?
                    Alles begint bij Neutrik

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

te laat

Kan je die leverancier even op mail zetten dan?
                      Keymusic

Comment

• JohanH
                        • Mar 2010
                        • 98

Maar 100 ? ik zie toch een veel groter verschil op hun site....

Keymusic

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by JohanH
                          Maar 100 ? ik zie toch een veel groter verschil op hun site....
                          De loefers, ze hebben hun prijs veranderd bij vorige week!

Comment

• drummerke
                            • Oct 2006
                            • 432

Ik denk dat dit toch een mixer is die voor mensen die zowel eens wat life als in de studio doen zeer betaalbaar is.

Automatische faders zijn handig maar inderdaad, bij mijn DM24 Tascam beginnen ze toch al steken te laten vallen. Gelukig verandert dat niets aan de klank.

Zijn er al mensen in vlaanderen met zo een mixer of de vorige?

Groeten karel

Comment

• w00Dy
                              • May 2006
                              • 257

0-tje te weinig

Als de 16k. me bevalt ga ik tegen het einde van het jaar mss voor de 24kan.
                              Een mengtafel moet voor mij ook heel toegankelijk zijn voor eventuele gast-techs. Wel als je op deze tafel niet snel uit de voeten kunt, kan je beter een ander beroep zoeken

@drummerke ik ben belg
                              Alles begint bij Neutrik

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

0-tje te weinig

Als de 16k. me bevalt ga ik tegen het einde van het jaar mss voor de 24kan.
                                Een mengtafel moet voor mij ook heel toegankelijk zijn voor eventuele gast-techs. Wel als je op deze tafel niet snel uit de voeten kunt, kan je beter een ander beroep zoeken

@drummerke ik ben belg
                                Zelfs Hollanders kunnen er mee overweg

Comment

Working...