Presonus Studio Live 16.4.2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Presonus Studio Live 16.4.2

Nog een speler in het digitale bos...

Heeft iemand ervaring met deze mengtafel? Ik ga deze week eens op zoek naar een dealer. Op het eerst zicht vind ik hem heel intuitief.

Lijkt me een aardig concurrent van de Roland M-380. Het ontbreken van gemotoriseerde faders is voor mij geen gemis. Minder dat stuk kan gaan, toch?

Ook heel leuk in de groei, tafeltje bijkopen, firewire ertussen klaar... resultaat 32 kan menger.
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Wat is het voordeel van een digitale tafel zonder gemotoriseerde faders?
    Volgens mij heb je dan een analoge tafel met een digitale EQ, gates, compressors, fx, etc, maar niet de specifieke voordelen van digitaal: met één druk op de (juiste) knop een mix terug halen.
    Volgens mij is dat een van de elementaire dingen tijdens je afweging tussen analoog en digitaal.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• darco
      • Sep 2009
      • 135

Je kan met deze tafel wel een volledige recall doen, ook van de faderposities, alhoewel zij niet automatisch bewegen, bij de recall gaat de tafel de opgeslagen posities van de faders gebruiken en ook aanduiden en niet de stand van de faders zoals je ze ziet, kijk maar es even in de handleiding van de presonus voor de uitleg.

Comment

• w00Dy
        • May 2006
        • 257

Originally posted by renevanh
        Wat is het voordeel van een digitale tafel zonder gemotoriseerde faders?
        Volgens mij heb je dan een analoge tafel met een digitale EQ, gates, compressors, fx, etc, maar niet de specifieke voordelen van digitaal: met één druk op de (juiste) knop een mix terug halen.
        Volgens mij is dat een van de elementaire dingen tijdens je afweging tussen analoog en digitaal.
        Als je bewerking, omzetting etc digitaal gebeuren. Heb je een digitale tafel. Een gemotoriseerde fader maakt een tafel niet, of nog sterker... en fader maakt een tafel niet.

Als ik me niet vergis waren er in het verleden heel wat analoge studio tafels, mét gemotoriseerde faders...

Zoals aangehaald, je kan opslaan in scenes dus je kan ze ook terug halen. Alle instellingen worden opgehaald, ook die van je faders. Staan deze niet in de juiste positie, dan zegt je tafel wat je moet doen om ze wel goed te krijgen.
        Alles begint bij Neutrik

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Is een goede tafel. Heb ze al gevonden voor nog geen 2000€ en kunnen uittesten.
          Ik ben wel aan het wachten op de 24 kanaals versie. Die zou tegen pasen uitkomen.
          De preamps zijn van uitzonderlijke kwaliteit.

Je hebt idd een total recall functie. Je kan zien waar je de faders moet zetten. De pot. meters staan al goed.
          Voordeel is, dat je er meerdere kunt samenlussen (toaal 3) via firewire, en doorlussen naar een laptop voor recording.
          Last edited by frederic; 11-01-10, 10:39.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ziet er zo op het eerste gezicht erg mooi uit, zeker met de ingebouwde recorder.
            Het is alleen niet praktisch dat er geen motorfaders in zitten, moet je, bij gebruik van twee tafels, met de hand steeds 32 faders in de juiste positie gaan schuiven bij een scene wisseling.
            En het is niet echt een concurrent van de Roland met zijn digital snake en mooie motorfaders. Maar het is appels met peren vergelijken, ze zitten in een totaal andere prijsklasse, een Roland vergelijk je ook niet met een Digico.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik denk dat we moeten duidelijk stellen dat die tafel niet gemaakt is voor theaterdoeleinden. Hij is ook niet te vergelijken met andere tafels
              Hoewel de 24 kanaalsversie wel zal voorzien worden van gemotoriseerde faders.

Van deze mentafel met een degelijk frontsetje, zullen veel bandjes vrolijk worden. ideaal als je wat bandjes moet versterken.

We gaan nu toch niet lui worden hé? Wie met een analoge tafel werkt heeft ook geen gemotoriseerde faders.
              [FONT=Verdana]Hoewel ik die ook wel nuttig vind. [/FONT]

In ieder geval een zeer grote concurent voor de 01v96
              Last edited by frederic; 11-01-10, 11:50.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by frederic
                Ik denk dat we moeten duidelijk stellen dat die tafel niet gemaakt is voor theaterdoeleinden. Hij is ook niet te vergelijken met andere tafels
                Hoewel de 24 kanaalsversie wel zal voorzien worden van gemotoriseerde faders.

Van deze mentafel met een degelijk frontsetje, zullen veel bandjes vrolijk worden. ideaal als je wat bandjes moet versterken.

We gaan nu toch niet lui worden hé? Wie met een analoge tafel werkt heeft ook geen gemotoriseerde faders.
                [FONT=Verdana]Hoewel ik die ook wel nuttig vind. [/FONT]

In ieder geval een zeer grote concurent voor de 01v96
                Heeft niks met luiheid te maken, met een digitale tafel werk je nou eenmaal met scenes maar dan moet je wel snel kunnen wisselen. Wanneer je handmatig alle faders in de juiste positie moet gaan zetten is die snelheid ver te zoeken.
                Daarnaast mis ik 31 bands EQ's wat betekent dat je alsnog een effectenrack nodig zult hebben.
                De voordelen van digitaal zijn voor mij; het ontbreken van een effecten rack, geen dure dikke multi en het snel wisselen van scenes. Deze tafel heeft die voordelen dus niet.
                Begrijp me goed hoor, ik wil dit ding niet afkraken, voor het geld lijkt het een super apparaat.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• darco
                  • Sep 2009
                  • 135

Originally posted by MusicXtra
                  Daarnaast mis ik 31 bands EQ's wat betekent dat je alsnog een effectenrack nodig zult hebben.
                  De voordelen van digitaal zijn voor mij; het ontbreken van een effecten rack, geen dure dikke multi en het snel wisselen van scenes. Deze tafel heeft die voordelen dus niet.
                  Voor zo ver ik weet, is de tafel wel degelijk uitgerust met 2X31ch eq

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by MusicXtra
                    Heeft niks met luiheid te maken, met een digitale tafel werk je nou eenmaal met scenes maar dan moet je wel snel kunnen wisselen. Wanneer je handmatig alle faders in de juiste positie moet gaan zetten is die snelheid ver te zoeken.
                    Je moet de doelgroep bekijken. met een digitale tafel werk je niet perdefinitie omdat er gemotoriseerde faders in zitten.
                    Je moet de tafel in zijn juist perspectief plaatsen: bandjes versterken in clubs jeugdhuizen enz... Voor dit doel is die tafel uitermate geschikt.

Begrijp me goed hoor, ik wil dit ding niet afkraken, voor het geld lijkt het een super apparaat.
                    Op de 24 kanaalsversie zullen alle outputs een 31 band EQ hebben (ook de auxen) Een effectenrack is dus niet nodig.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by darco
                      Voor zo ver ik weet, is de tafel wel degelijk uitgerust met 2X31ch eq
                      Idd, presonus heeft bij de update van de firmware een dubbele 31band EQ voorzien.

PreSonus

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

ding kost in dollars in de USA rond de 1800/1900 dollar voorbeeld:

Zou een europrijs van zo'n 1400 euro moeten geven.
                        (raar dat ie overal 2Keur kost in europa )
                        Dat is dus serieus erg goedkoop!

In het kleine circuit van de bruiloft en partijenbands heb je
                        OF
                        scenes maar geen geluidsman... (keyboardacts)
                        OF
                        Een basismix die je recalled maar je start de avond met de kanaalschuiven dicht want elke zaal is anders. Leadzang naar 0dB en de rest eronder schuiven.

Hierbij mis je de fadermotors niet.... En ik weet ook niet of dat gemak meer dan 2500euro waard is voor iedereen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• xvisionbelgium
                          • Sep 2008
                          • 50

Heeft er iemand ergens een "officiele" announcement van de 24 kanaals en de nieuwe features ?

Originally posted by frederic
                          Je moet de doelgroep bekijken. met een digitale tafel werk je niet perdefinitie omdat er gemotoriseerde faders in zitten.
                          Je moet de tafel in zijn juist perspectief plaatsen: bandjes versterken in clubs jeugdhuizen enz... Voor dit doel is die tafel uitermate geschikt.

Op de 24 kanaalsversie zullen alle outputs een 31 band EQ hebben (ook de auxen) Een effectenrack is dus niet nodig.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

PreSonus StudioLive 24.4.2 - PreSonus Forums

Comment

• w00Dy
                              • May 2006
                              • 257

Met wat geluk te bekijken op de Messe dus

Als kleine P.A. firma (ik spreek voor mezelf) het overwegen waard, jammer dat hij niet geaccepteerd gaat worden in riders als je af en toe een wat hoger-geklasseerde band moet doen.

Originally posted by showband
                              ding kost in dollars in de USA rond de 1800/1900 dollar voorbeeld:
                              http://www.sweetwater.com/store/detail/StudioLive16/
                              Er is geen VAT/BTW in de USA, enkel een verkoopstax (tss 4% en 8%) afhankelijk van de staat. Scheelt dus wel wat
                              Last edited by w00Dy; 11-01-10, 22:55.
                              Alles begint bij Neutrik

Comment

Working...