Talent ellende op TV

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

Je zou het eens moeten zien in de U.s. IEDERE show een live band (en wat voor een)

Hier een mooi relaas van een van Amerika's beste sessiedrummers over hoe dat in zijn werk gaat:
    YouTube - Guitar Center Sessions: Teddy Campbell, American Idol

Daar kunnen ze hier nog een puntje aan zuigen.

We hadden ooit wel ''goede'' programma's waar een echte band werd gezocht en geen eendagsvlieg.
    Drummer en techniek freak.

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

De Lounge Topic...
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• animaldrums
        • Nov 2008
        • 88

Originally posted by djspeakertje
        Herman Finkers?

maar zo af en toe denk je dan toch wel het een en ander over de dienstdoende technicus.(ookal kan die, zoals al gezegd, instructies hebben ofzo)

Daan
        Dat vermoeden heb ik heel sterk, aan het begin van een finale reeks vind ik de zang/optredens uiterst zwak klinken. Na verloop van tijd worden de optredens kwalitatief beter, dat dat alléén door lessen/workshops/meer ervaring komt geloof ik niet, mijn oren "zeggen" me wat anders .

Comment

• Rock On
          • Jan 2004
          • 250

Het verhaal van BvE maakt een hoop duidelijk. Gisteren bij Mary Poppins Waren er een paar passages waarbij de dames samen zongen dat het TV geluid van de stemmen zo ver terug ging dat de ambiance mics de zaalmix duidelijker oppakten als het directe geluid. Ik vroeg me al af wat voor compressor daar op zat.

De opmerking over de commentaren bij de diverse shows kan ik me wel in vinden, de jury vind tegenwoordig alles "geweldig!". Ik kan me er meestal niet echt in vinden.
          "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by Rock On
            De opmerking over de commentaren bij de diverse shows kan ik me wel in vinden, de jury vind tegenwoordig alles "geweldig!". Ik kan me er meestal niet echt in vinden.
            Denk er aan dat de zaalmix een andere mix is dan de TV mix!
            Die jury hoort mogelijk iets heel anders dan jij thuis op de bank.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by renevanh
              Denk er aan dat de zaalmix een andere mix is dan de TV mix!
              Die jury hoort mogelijk iets heel anders dan jij thuis op de bank.
              De jury zal ongetwijfeld de zangstem op een koptelefoon kunnen horen,
              Met muziek erbij waren 5 van de 6 poppins toch niet echt zuiver, en de jury was vol lof, de kwaliteit van zowel geluid als artiesten gaat omlaag

Comment

• Rieske
                • Aug 2002
                • 544

Originally posted by Hansound
                De jury zal ongetwijfeld de zangstem op een koptelefoon kunnen horen,
                Ik kan je, uit eigen ervaring, zegen dat de jury ZEKER alles met een koptelefoon beluisterd. Op dat moment zijn ze dan toch niet in beeld. Ze krijgen de uitzendmix van de Dutch View muziekwagen.
                Life is what you make it

Comment

• T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

Zulke dingen maak je niet alleen bij tallentshows mee, maar ook bij awardshows. TMF en MTV awards zijn super strak georganiseerd, ook hier en daar wel een misser, maar toch veel beter als de nederlandse. Neem nou de gouden-loekie award van laatst, ZOOOO slecht georganiseerd, het geluid was bagger (zowel op tv als in de zaal, ik was er bij in de zaal en heb het later teruggezien op tv omdat ik het opgenomen had op een toch wel goede hard-disk recorder).

Ik ben ook achter de schermen geweest bij opzoek naar joseph toen die tijd en daar gaat licht voor en dan komt het geluid. Dus de speakers voor de zaal EN de monitoren voor de deelnemers, die hangen gewoon aan het plafond tussen het licht gepropt, dus de techniek kan ook niet altijd op zijn best als het op die manier gedaan wordt. Er mogen namelijk geen luidsprekers in beeld staan van de camera e.d. en de deelnemers hadden ook geen oortjes, dus ik denk dat er heel veel oorzaken zijn (voornamelijk bij de performer) die voor de kwaliteit van het geluid zorgen.

Wat betreft het licht, bij popstars e.d. draait het puur om de show en het moet zo kermis mogelijk, ik denk dat dit ook niet helemaal de keus is van de uitvoerende technici, maar meer die van de producent.

correct me if i'm wrong.
                  Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by Rieske
                    Ik kan je, uit eigen ervaring, zegen dat de jury ZEKER alles met een koptelefoon beluisterd. Ze krijgen de uitzendmix van de Dutch View muziekwagen.
                    Of van de zaalmix... dat hangt van de keuze van de productie af, en die verschilt.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Caspero
                      • Oct 2006
                      • 65

Zeker een groot kermis... Bij dingen als op zoek naar de nieuwe mary poppins hebben verschillende deelnemers al een rol in het ensemble... alternate en 1e understudy is ook al bekend(ook (ex)deelnemers)... En voor de finale is er waarschijnlijk al bekend wie het word(was bij op zoek naar Jozef in ieder geval)

Die slechte performance zijn volgens mij vooral te danken aan de slechte monitoring. Wat er al werd gezegd, het licht moet allemaal voorrang krijgen. Soms bij een optreden moeten ze ergens achter vandaan komen, en dan zingen ze extreem vals... En vervolgens op de buhne is het wel weer te doen...

Verder vind ik het ook ontzettende onzin dat de ene deelnemer(toevallig degene die al understudy of in het ensemble zit) een fantastische aankleding krijgt met decor, licht, ventilatoren en weet ik veel wat, en de andere het 'standaard' pakketje krijgen...

maargoed, mensen worden er mee vermaakt. Er word geld verdient en half nederland heeft al kaartjes voor de musical...

Comment

• Rieske
                        • Aug 2002
                        • 544

Of van de zaalmix... dat hangt van de keuze van de productie af, en die verschilt.
                        Niet bij talentshows waar de zang voorop staat.
                        Life is what you make it

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Heren; bij veel theatershows/musicalproducties met een open podium heeft monitoring nooit de prioriteit. Vaak is er in het dak aan de voorrand van het podium wat te vinden of in de coulissen maar echt geen personal monitoring of wedges op de vloer. Heel soms in ear mixen.
                          Als je het niet zonder kan dan ben je niet goed genoeg is de statement van een bekend en groot Nederlands theaterproductiemaker. En ik kan me er wel in vinden. Er zijn er genoeg die het zonder kunnen.

Daarnaast ga je echt geen 6 man met een DPA/Countryman/whatever headset knoeperhard op een aantal wedges zetten. Dat is vragen om problemen!

Feit blijft dat tijdens deze shows er op de campingzenders sowieso een zooitje van wordt gemaakt maar dat de uitingen op de publieke omroep echt een stuk beter zijn. Gister ging er bij Poppins in ieder geval 1 goed vals naast op het einde. En de jury was vol lof...(de rest van het nummer was overigens erg goed en je moet het gehele plaatje zien)

Bij Idols/Popstars/etc hoor je ze vaak zo vals zingen dat mn TV bijna van de muur komt van schrik en vervolgens is de jury euforisch...bah, bah. Iets wat vals is krijgen ze echt niet meer recht. Tenzij er mensen in de mixruimte de boel voor de jury weer rechttrekken met exotische autotuners; wat wat wij als kijkers niet te horen krijgen...
                          d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Er is maar één ding belangrijk en dat is hoeveel geld er binnen te halen valt met dit soort programma's.
                            Of de beste wint en of de optredens in technisch opzicht zo goed mogelijk worden uitgevoerd en of het programma kwalitatief goed in elkaar zit is totaal ondergeschikt aan de commerciële belangen.
                            Het publiek wordt keer op keer uren aan het lijntje gehouden en verleidt tot het sturen van alweer een sms om zo de kas te spekken.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

Originally posted by MusicXtra
                              Er is maar één ding belangrijk en dat is hoeveel geld er binnen te halen valt met dit soort programma's.
                              Of de beste wint en of de optredens in technisch opzicht zo goed mogelijk worden uitgevoerd en of het programma kwalitatief goed in elkaar zit is totaal ondergeschikt aan de commerciële belangen.
                              Het publiek wordt keer op keer uren aan het lijntje gehouden en verleidt tot het sturen van alweer een sms om zo de kas te spekken.
                              En zo hoog mogelijke kijkcijfers
                              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• BvE
                                • Oct 2004
                                • 385

Zoals Rieske al zei, de mix wordt inderdaad door Dutchview geleverd. Voor zover ik weet in 100% van de gevallen. Limiters zijn de Neve 33609 (originele) en een L2 meestal. Er is ook nog wel eens een Manley als ik het goed heb (dat zou ik even moeten checken).

Iemand trouwens nog afgelopen keer opgevallen dat het hoofdjury lid (die oudere man) ontzettend zat te zeuren op het zaalgeluid, dat de bassdrum zo hard doordreunde dat hij de zang niet meer kon verstaan? Beetje slappe actie van hem, hij had daar namelijk ook over kunnen klagen in de repetitie tijd, waar hij vaak ook gewoon bij aanwezig is.

Comment

Working...