Yamaha 01v96 versus LS9-16 versus Roland M380

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by wimvanderslot
    Ja dus nog maar even sparen en dan voor de M380 gaan. Het lijkt me echt wel een betere keuze. Ik zou alleen het verschil nog eens willen horen of in ieder geval de Roland beluisteren.
    Ik heb zelf de M400, precies dezelfde inhoud als de M380 en kan je verzekeren dat de klank heel erg goed is, daar kan de Yamaha echt niet tegenop.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

Hoe werkt die meersporen recorder via laptop eigenlijk bij Roland?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by drummerke
        Hoe werkt die meersporen recorder via laptop eigenlijk bij Roland?
        Dan moet je Cakewalk kopen en installeren, kost meen ik rond de 600 Euro, en kun je via je netwerkaansluiting opnamen maken. Ik meen dat er 40 sporen simultaan opgenomen kunnen worden maar zelf heb ik dit nog niet geprobeert.

Comment

• paulschreuder
          • Oct 2007
          • 42

Het opnameprincipe is vrij simpel: Roland/RSS heeft een tijd geleden Cakewalk overgenomen en een speciale driver ontwikkeld waarmee je ethernetkaart in je PC/Laptop geschikt wordt gemaakt voor het accepteren van het REAC-protocol. Je kunt dan b.v. de split-poort van je M-400 of M-380 gebruiken en deze direct aan je laptop hangen zodat je 40-kanalen audio (afhankelijk van de snelheid van je laptop) simultaan op kunt nemen met Cakewalk Sonar 7 software. Deze software incl. REAC-driver kost rond de 700 euro.

Groet,

Paul
          M-400/M-380/S-4000 gebruiker

Comment

• djberjo
            • Aug 2008
            • 130

Ik moet binnenkort voor het eerst met een Roland M400 gaan werken.

Is deze makkelijk te begrijpen of heb ik er een manual bij nodig?

Ik kan met een Yamaha 01v96,ls9,m7cl werken.

Ik neem aan dat ik me fx rack kan gebruiken?
            Compressor op een channel insert + eventueel galmen en delaytje?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by djberjo
              Ik moet binnenkort voor het eerst met een Roland M400 gaan werken.

Is deze makkelijk te begrijpen of heb ik er een manual bij nodig?

Ik kan met een Yamaha 01v96,ls9,m7cl werken.

Ik neem aan dat ik me fx rack kan gebruiken?
              Compressor op een channel insert + eventueel galmen en delaytje?
              Zou er eerst ff mee spelen voor je echt live gaat...

Comment

• djberjo
                • Aug 2008
                • 130

Originally posted by MusicXtra
                Zou er eerst ff mee spelen voor je echt live gaat...
                Het is een soort van repetitie bij een band, zonder publiek.
                Maar ik wil graag goed voorkomen.

Maar hij is redelijk snel onder de knie te krijgen?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik had nooit eerder met een digitale tafel gewerkt dus ik kan het voor jou moeilijk inschatten. De meest elementaire zaken heb je zo door en er zit een heel goed help scherm op waar echt alles in staat.
                  Externe effecten kun je via de 8 inputs en outputs op de tafel aansluiten, deze zijn dan ook echt als effect inserts te gebruiken. Overigens zijn de ingebouwde effecten van goede kwaliteit.

Comment

• djberjo
                    • Aug 2008
                    • 130

Originally posted by MusicXtra
                    Ik had nooit eerder met een digitale tafel gewerkt dus ik kan het voor jou moeilijk inschatten. De meest elementaire zaken heb je zo door en er zit een heel goed help scherm op waar echt alles in staat.
                    Externe effecten kun je via de 8 inputs en outputs op de tafel aansluiten, deze zijn dan ook echt als effect inserts te gebruiken. Overigens zijn de ingebouwde effecten van goede kwaliteit.
                    Dat is al een goed teken. Als de belangrijkste zaken op 1 scherm zit.

Is de galm vergelijkbaar met een Lexicon Pcm80? Voor op leadvocal.

Ik zag dat in V2 ook emulaties gemaakt zijn van oude roland producten.
                    Space echo en de Sde delay. Ik ben benieuwd die er ook in zitten in de mengtafel waarmee ik donderdag ga werken.

Mocht ik er ooit een Benchmark Als D/A converter aan willen hangen, is dit mogelijk?/Ervaringen?
                    Kan ik met een "gewone" usbstick mijn instellingen opslaan?(er ook cue's op opslaan?(per song bijv.))
                    Last edited by djberjo; 07-11-09, 20:39.

Comment

• nolsmit
                      • Oct 2007
                      • 87

m380 besteld

hallo allemaal,

ik heb deze week een m380 demo gehad door de mensen van rss nederland en ik moet zeggen dat deze mixer precies had wat ik er van
                      verwacht.

ik heb dus de m 380 besteld en ik hoop hem begin volgend jaar in te zetten bij mijn klussen.

hij komt in een flightcase te zitten en ik ben me aan het bedenken welke
                      xlr box ik ga gebruiken

in ieder geval word er 1 onder de m 380 gebouwd voor de kleine plaatsen waar ik bij het podium mix

de werking van de mixer sluit voor mij precies aan op mijn huidige vm7100
                      set up
                      jullie krijgen van mij natuurlijk verslag op het moment dat ik er mee ga werken

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Zo; verse input voor dit topic! De M380 is inmiddels ook hier in huis nadat een van onze LS9-16's hier plaats voor heeft gemaakt. We gaan ze parallel naast elkaar inzetten. Elk zn voor en nadelen of inzetbaarheid!

Interessant in het kader van het topiconderwerp; hebben nu zowel de 01V96, LS9 en de M380 in huis.

Aangezien er geen groot M380 topic is gaan we hier voorlopig verder.

Mijn vragen!

Welke Cat5E bekabeling gebruiken jullie? We hebben de standaard Roland kabel er niet bij besteld. Ik wil persee flexibele pur of rubber kabel die makkelijk gaat en rolt. Ik heb mijn ogen laten vallen op Belden of Sommer of Cordial.
                        Gebruiken jullie ook multi (230V+2x(S)(F)UTP)+DMX) vormen van kabels. En dan bedoel ik alles ineen bekabeling en niet de zelf aan elkaar gegaffa'de vormen.

Welke reverb FX's zijn het meest geliefd? De delays en specials komen we wel uit maar het is ons echt te doen om de do en dont's en how to's met de reverbs?!

Welke USB devices hebben problemen of zijn die er niet?

Tegen welke problemen ben je aangelopen en waar ben je lyrisch over!?

Thnx!

p.s: Die Space Echo is echt awsome! Klinkt echt als de analoge tape echo!
                        d&b Audiotechnik

Comment

• xvisionbelgium
                          • Sep 2008
                          • 50

Wij hebben er de Roland kabel bijgekocht en tot nu toe zeer tevreden.
                          Dit weekend is er zelfs een vrachtwagen overgereden... (efkens paniek)
                          Er ligt wel altijd een UTP-je in spare klaar... you never know.

Dat samenbundelen van UTP's+Power+DMX... wel dan kom je uit met een multi die even zwaar en "lomp" is dat een gewone multi... daar komt het sleurwerk weer .

Enne... die vintage roland FX.. zaaaalig... Je moet de reactie eens zien van gasttechs die al een tijd meedraaien (maw die de originele SDE, REV5, REV3 kennen) als ze dit zien... plotseling hoeft die extra TC of Lexicon niet meer...

Originally posted by MusicSupport
                          Zo; verse input voor dit topic! De M380 is inmiddels ook hier in huis nadat een van onze LS9-16's hier plaats voor heeft gemaakt. We gaan ze parallel naast elkaar inzetten. Elk zn voor en nadelen of inzetbaarheid!

Interessant in het kader van het topiconderwerp; hebben nu zowel de 01V96, LS9 en de M380 in huis.

Mijn vragen!

Welke Cat5E bekabeling gebruiken jullie? We hebben de standaard Roland kabel er niet bij besteld. Ik wil persee flexibele pur of rubber kabel die makkelijk gaat en rolt. Ik heb mijn ogen laten vallen op Belden of Sommer of Cordial.
                          Gebruiken jullie ook multi (230V+2x(S)(F)UTP)+DMX) vormen van kabels. En dan bedoel ik alles ineen bekabeling en niet de zelf aan elkaar gegaffa'de vormen.

Welke reverb FX's zijn het meest geliefd? De delays en specials komen we wel uit maar het is ons echt te doen om de do en dont's en how to's met de reverbs?!

Thnx!

Comment

• paulschreuder
                            • Oct 2007
                            • 42

Originally posted by MusicSupport

Mijn vragen!

Thnx!

Dag,

Welkom bij de club met je M-380! Ik heb er nu enkele weken één en ben er vol lof over. Vooral over de nieuwe functies t.o.v. de M-400 zoals de te editen dynamics (gate/compressor) via de EQ-sectie!

Even voor wat betreft je multi. Ik gebruik 2 soorten multikabels:

1. Schill GT-310 haspel met 60 meter UTP-kabel met purmantel en gevlochten metalen afscherming. Super sterk en inmiddels 2 jaar roadproof (wordt ook door collega i.c.m. GrandMA lichttafel gebruikt trouwens...)

2. Schill GT-380 haspel met daarop 60 meter multikabel met 2x CAT5, 1x DMX en 220V. Haspel is door een hier bekende leverancier gemaakt met een gegraveerde zwarte aluminium plaat waarin alle chassisdelen zijn verwerkt.

Mocht je een keer de kabel willen bekijken of testen, mail me dan even.

Gr,

Paul

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

Originally posted by paulschreuder
                              2. Schill GT-380 haspel met daarop 60 meter multikabel met 2x CAT5, 1x DMX en 220V. Haspel is door een hier bekende leverancier gemaakt met een gegraveerde zwarte aluminium plaat waarin alle chassisdelen zijn verwerkt.

Mocht je een keer de kabel willen bekijken of testen, mail me dan even.

Gr,

Paul
                              Welke kabel is dit?
                              Heb je een foto daarvan?

Jacco

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Ik heb een M400 met twee 1608 digital snakes en vind het juist een groot voordeel om beide CAT5 kabels en de 220 V apart te houden.
                                Zo kan ik aan weerszijden van het podium een digital snake plaatsen en wanneer ik minder dan 16 kanalen op het podium nodig heb hoef ik slechts één dun kabeltje te trekken. Voor de 220 biedt het me de mogelijkheid deze uit een wandcontactdoos in de buurt van de mengtafel te trekken. Aardlussen hoef je niet bang voor te zijn daar de tafel galvanisch gescheiden is van het podium.

Comment

Working...