Yamaha 01v96 versus LS9-16 versus Roland M380

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimvanderslot
    • Sep 2009
    • 17

Yamaha 01v96 versus LS9-16 versus Roland M380

Hallo,

Heb beloofd om op een nieuwe topic verder te gaan dus bij deze.

Werk op dit moment met de 01V96 in combinatie met dynacord chorusline geluidsset voor het uitversterken van een gospelkoor met band. Werk er nu een aantal jaren mee maar in de hang naar beter geluid en/of meer functionalteit op zoek naar een andere tafel.
    Had bijna de LS9-16 aangeschaft maar werd toen geattendeerd op de Roland M400 welke nog aanzienlijk beter zou klinken, terwijl de LS9 niet veel verbetering van geluid zou geven tov de 01V96. Heb dit zelf nog niet kunnen beluisteren maar heb al wel gehoord dat een 2480 van Roland al aanzienlijk beter klinkt als onze 01V96. Het laag klinkt strakker en het hoog sprankelender.

Alleen het probleem van Roland M 400 (voor ons) is de toch wel weer wat hogere aanschafprijs, vandaar mijn interesse in de M380 welke binnenkort uitkomt. Misschien komt die meer in de richting.
    Op dit moment wil ik dus eigenlijk maar het max. uit de 01V96 halen en zo nog even sparen voor wat komen gaat.
    Toch nog even de vraag wat voor verbetering de focusrite Octopre LE geeft in geluid. Ik ben op de hoogte van de adat's op de tafel. Maak er gebruik van met een behringer ADA800 preamp maar deze gebruik ik alleen in noodgevallen (kwaliteit zullen we het maar niet over hebben). Ook Presonus behoort nog tot de mogelijkheden maar welke geniet jullie voorkeur.

1 ding is zeker (tot nu toe). Ik ben zeer gecharmeerd van Roland en hoop dan ook nog eens tot aanschaf van deze set over te gaan.

Wim

ps. Mocht iemand weten wanneer er ergens een demo is van Roland graag even melden.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik bezit sinds een half jaar ook een M400 en ben er meer dan tevreden over.
    Aangezien de M380 in feite dezelfde mengtafel is kan ik je deze dus echt aanraden. Geluidskwaliteit, bedieningsgemak en mogelijkheden zijn allemaal zeer goed en de digital snake is echt een verademing na jaren met dikke analoge multi's gewerkt te hebben.
    Moet wel zeggen dat ik de prijs erg hoog vind, wanneer Roland over een jaar met een goedkoper 19" model met minder kanalen komt vrees ik dat de M380 te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• wimvanderslot
      • Sep 2009
      • 17

Originally posted by MusicXtra
      Ik bezit sinds een half jaar ook een M400 en ben er meer dan tevreden over.
      Aangezien de M380 in feite dezelfde mengtafel is kan ik je deze dus echt aanraden. Geluidskwaliteit, bedieningsgemak en mogelijkheden zijn allemaal zeer goed en de digital snake is echt een verademing na jaren met dikke analoge multi's gewerkt te hebben.
      Moet wel zeggen dat ik de prijs erg hoog vind, wanneer Roland over een jaar met een goedkoper 19" model met minder kanalen komt vrees ik dat de M380 te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken is.
      Heel veel minder kanalen zou voor mij ook te klein zijn.
      Gebruik nu tussen de 20 en 30 kanalen afhankelijk van de opstelling met 4 monitorgroepen en 4 mixgroepen.
      Feit blijft hoe ver kunnen en willen we gaan als amateur gospelkoor.
      De geluidman wil altijd beter maar hoort de luisteraar het verschil.

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

Ikzelf ben ook aan het uitkijken voor opvolging van men Tascam dm-24, maar ik wil zeker niet inleveren op dingen die ik nu wel kan (eq is bij tascam 4 voudige volledig aanpasbaar).

Alles hangt er ook vanaf denk ik of je uw huidige analoge multikabels wilt gebruiken of ook overstappen op digitaal.

Verder in het rijtje kan je anders ook wel nog een YAMAHA DM-1000 zetten of een TASACM DM-3200 (beide wel meer studio tafel)

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

In het rijtje met pre-amps kun je ook nog kijken naar de motu 8-pre. Heb je direct een firewire interface er bij. Enige nadeel is dat deze maar 2 uitgangen heeft.

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Een externe DAC op de SPDIF output levert ook subsantieel verbetering op van de klank van de 01V96 heb ik me laten vertellen (op dit forum, ff zoeken met de zoekfunctie)

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by purplehaze
              Een externe DAC op de SPDIF output levert ook subsantieel verbetering op van de klank van de 01V96 heb ik me laten vertellen (op dit forum, ff zoeken met de zoekfunctie)
              Lijkt me dat je op die manier het doel voorbij aan het streven bent, koop je een digitale tafel met als grote voordeel dat alle randapparatuur geïntegreerd zit en vervolgens ga je er allerlei digitaal gepruts omheen hangen.

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

hij heeft al een 01V96 en...citaat: Op dit moment wil ik dus eigenlijk maar het max. uit de 01V96 halen en zo nog even sparen voor wat komen gaat.

...alsdus: een externe DAC kan helpen om het max uit de 01V96 te halen, en een goede DAC helpt je juist van digitaal gepruts af!

Ik weet ook wel dat je het met een M400 of M380 in 1 keer voor elkaar hebt maar dat kost wel een paar ruggen meer en dat budget moet maar net vrij te maken zijn voor zo'n gezelschap.

Comment

• Karim Bizid
                  • Sep 2009
                  • 9

Toch nog even de vraag wat voor verbetering de focusrite Octopre LE geeft in geluid.
                  Ik ken de 01V96 in combinatie met de Focusrite.
                  Op m'n werk hebben we er nl. 2 aan de 01V96 hangen.
                  Ik vind het een prima combi, aangezien ik de pre-amps van Yamaha over het algemeen ook niet mooi vind.
                  Ik ben niet bekend met de preamps van Behringer, maar ik kan me haast
                  niet voorstellen dat ze beter klinken dan de Focusrite's.

Lijkt me dat je op die manier het doel voorbij aan het streven bent, koop je een digitale tafel met als grote voordeel dat alle randapparatuur geïntegreerd zit en vervolgens ga je er allerlei digitaal gepruts omheen hangen.
                  Tja, je hebt wel weer een siderack bij je, maar daar kom je toch niet onderuit denk ik...
                  Je wilt tenslotte ook bijna altijd een CD en/of MD speler bij je hebben.

Ik denk dat je wel goed moet bedenken wat je nog uit wilt geven aan de 01V96 als je binnenkort een nieuwe tafel aan wilt schaffen,
                  want een Ocotopre is toch ook al weer snel €280,- bij Thomann
                  (zonder Adat kaart).

Comment

• wimvanderslot
                    • Sep 2009
                    • 17

Originally posted by purplehaze
                    Misschien een doomme vraag maar de domste vraag is de vraag die je niet stelt dus: Wat bedoel je hier precies mee?

Comment

• wimvanderslot
                      • Sep 2009
                      • 17

Originally posted by Karim Bizid
                      Ik ken de 01V96 in combinatie met de Focusrite.
                      Op m'n werk hebben we er nl. 2 aan de 01V96 hangen.
                      Ik vind het een prima combi, aangezien ik de pre-amps van Yamaha over het algemeen ook niet mooi vind.
                      Op welk vlak ga ik dan verbetering horen?

Een extra siterack is geen probleem. Deze heb ik al met 2 md spelers en mijn huidige (brommende) Behringer ADAA800. Als ik deze verwijder passen er 2 focusrite's in.

Ik wil een weloverwogen beslissing maken tussen de huidige tafel "upgraden" met extra apparatuur of een nieuwe aanschaffen.

Wanneer het de M380 wordt dan met digitaal stagewheel. Lijkt me echt mooi, superhandig en compact. In kerken willen ze meestal zo min mogelijk apparatuur anders denken ze meteen da het dak eraf gaat!!
                      Maarja, het kost ook wel wat dus........ maar even goed informeren en alles afwegen dus alle info is welkom.

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

hey Wim, zit jouw mixer nu samen met de randapparatuur ingebouwd in één kistje? Dit lijkt me wel handig als gewicht meevalt.

Greets

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by wimvanderslot
                          Wanneer het de M380 wordt dan met digitaal stagewheel. Lijkt me echt mooi, superhandig en compact. In kerken willen ze meestal zo min mogelijk apparatuur anders denken ze meteen da het dak eraf gaat!!
                          Maarja, het kost ook wel wat dus........ maar even goed informeren en alles afwegen dus alle info is welkom.
                          Je hebt andere keus voor de M380, er zitten slechts 8 analoge inputs op deze mixer, maar kan je inderdaad melden dat het ideaal is.
                          Door de USB player heb je dus ook echt alleen maar de mixer in de zaal staan waar dus alleen het CAT 5 kabeltje en het netsnoertje vanaf komt.

Comment

• wimvanderslot
                            • Sep 2009
                            • 17

Originally posted by drummerke
                            hey Wim, zit jouw mixer nu samen met de randapparatuur ingebouwd in één kistje? Dit lijkt me wel handig als gewicht meevalt.
                            Nee, de yamaha zit apart in een transportcase waar ik de tafel op locatie uithaal. Het moet wel mogelijk zijn maar dan praat je qua gewicht niet meer over een kistje.

gr wim

Comment

• wimvanderslot
                              • Sep 2009
                              • 17

Originally posted by MusicXtra
                              Je hebt andere keus voor de M380, er zitten slechts 8 analoge inputs op deze mixer, maar kan je inderdaad melden dat het ideaal is.
                              Door de USB player heb je dus ook echt alleen maar de mixer in de zaal staan waar dus alleen het CAT 5 kabeltje en het netsnoertje vanaf komt.
                              Dat had ik al begrepen. Wil de set binnenkort nog wel een keer live horen en zien,

Comment

Working...