Yamaha 01v96 versus LS9-16 versus Roland M380

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

Welke kabel is dit?
    Heb je een foto daarvan?
    Pinanson, wij gebruiken hem sinds een maand of 2, Ik denk dat paul en ik dezelfde leverancier hebben gehad, hiervoor gebruikte ik 2 haspels met procab UTP kabel, ook lekker soepel maar het comfort en gemak van de pinanson is in 1 woord geweldig.
    Ik heb er ook nog ergens een foto vanm de kabel bestaat uit 3x1.5 qmm power, 2 x cat 5 en een aes/ebu lijntje voor diverse doeleinden. Ook 60 meter op een schill haspel, alleen dan de HT versie.

Beetje off topic maar wat vinden jullie van de TAP functie, ik kan er nog niet zo aan wennen, doet net niet wat ik zou willen in vergelijk met m'n TC D2.
    Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• xvisionbelgium
      • Sep 2008
      • 50

100% akkoord !
      en net ook handig als je met 1 M400 2 kleine podia wil doen...

Originally posted by MusicXtra
      Ik heb een M400 met twee 1608 digital snakes en vind het juist een groot voordeel om beide CAT5 kabels en de 220 V apart te houden.
      Zo kan ik aan weerszijden van het podium een digital snake plaatsen en wanneer ik minder dan 16 kanalen op het podium nodig heb hoef ik slechts één dun kabeltje te trekken. Voor de 220 biedt het me de mogelijkheid deze uit een wandcontactdoos in de buurt van de mengtafel te trekken. Aardlussen hoef je niet bang voor te zijn daar de tafel galvanisch gescheiden is van het podium.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Originally posted by MusicXtra
        Aardlussen hoef je niet bang voor te zijn daar de tafel galvanisch gescheiden is van het podium.
        Weet je bovenstaande zeker.....?

Met die hoge snelheiden weet ik niet of er een galvanische scheiding in de vorm van een soort trafo in kan zitten.....

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by jakkes72
          Weet je bovenstaande zeker.....?

Met die hoge snelheiden weet ik niet of er een galvanische scheiding in de vorm van een soort trafo in kan zitten.....
          Het is me gegarandeerd door mensen van Roland Benelux.
          En ik heb al verschillende keren de mengtafel uit een andere hoek gevoed zonder enig probleem terwijl ik dit met mijn analoge tafel echt niet hoefde te proberen.
          Galvanisch scheiden hoeft trouwens niet altijd met een trafo, zeker met digitale signalen kan het ook optisch, daarmee kun je makkelijk hoge snelheden halen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Ik het namelijk nergens in een pdf oid terug vinden.....

Zelf ben ik me ook een beetje aan het informeren naar een M400 set.
            vandaar dat ik dit volg....

Bij een LS9 kun je een kanaal selecteren, en dan op de gewenste MIX (bv MIX 1 - Monitor Front) en dan aan de send draaiknop draaien.
            Is het bij de M400 hetzelfde?

Wel jammer vind ik het dat er minder faders aanwezig zijn dan op de LS9, net zoals de EQ's:
            Op de LS9 heb ik nu 2 * 31 Bands en 4 Flex EQ's (max 15 instellingen). Daarnaast heb ik dan nog de beschikking over 4 racks (effecten)
            Bij de M400 is dit minder...., klopt dit?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by jakkes72
              Ik het namelijk nergens in een pdf oid terug vinden.....

Zelf ben ik me ook een beetje aan het informeren naar een M400 set.
              vandaar dat ik dit volg....

Bij een LS9 kun je een kanaal selecteren, en dan op de gewenste MIX (bv MIX 1 - Monitor Front) en dan aan de send draaiknop draaien.
              Is het bij de M400 hetzelfde?

Wel jammer vind ik het dat er minder faders aanwezig zijn dan op de LS9, net zoals de EQ's:
              Op de LS9 heb ik nu 2 * 31 Bands en 4 Flex EQ's (max 15 instellingen). Daarnaast heb ik dan nog de beschikking over 4 racks (effecten)
              Bij de M400 is dit minder...., klopt dit?
              Een heel handige optie op de M400 is dat je de aux sends op de faders kunt zetten. Je selecteert de aux send die je je wilt bewerken, drukt op 'aux on fader' en ziet in één oogopslag welke kanalen er naar die aux gaan. Ideaal om snel een monitor mix te maken.
              Op de M400 zitten 4 31 bands EQ's en 4 stereo effecten. Die laatste kun je ook als 31 bands of parametrische EQ schakelen waarbij je ook gelijk een delay hebt. Zelf heb ik één stereo effect opgeofferd voor de master LR en de 4 standaard EQ's gebruik ik voor monitor groep 1 tot 4. Monitor groep 5 tot 8 regel ik bij met de standaard 4 bands EQ die op elke output zit.
              Dit is voor mij een prima werkbare configuratie, mocht ik een EQ nodig hebben op monitor groep 5 tot 8 dan regel ik dat draadloos via de processor die ik voor alle monitor groepen gebruik.

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

[QUOTE=MusicXtra;522820]Een heel handige optie op de M400 is dat je de aux sends op de faders kunt zetten. Je selecteert de aux send die je je wilt bewerken, drukt op 'aux on fader' en ziet in één oogopslag welke kanalen er naar die aux gaan. Ideaal om snel een monitor mix te maken.
                QUOTE]
                Dit kan op de LS9 ook door simpel dubbel op de betreffende aux selector te drukken.
                Ik heb een keer een aparte layer voor de monitors gebruikt. Daarna allen nog via sends on fader. Dit vindt ik praktischer, je monitors gaan toch via de auxen.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• nolsmit
                  • Oct 2007
                  • 87

Hij is er

vorige week is mijn m380 met
                  2x 1608 aangekomen en hij voldoet
                  helemaal aan mijn verwachting die ik
                  had van deze mixer

na jaren gewerkt te hebben met de
                  vm 7100 in combinatie met 2 patchboxen
                  vind ik dat deze m380 veel overeenkomsten
                  heeft en perfect aansluit

hij zit nu even in een simpele case maar
                  ik bouw hem over een week in een
                  mooie case met daaronder enkele
                  sennheiser ontvangers zodat ik de mixer
                  ook voor kleine spraakklussen kan inzetten

zaterdag a.s ga ik er voor het eerst mee
                  werken op een festival met drie bands
                  ik verheug me enorm
                  als er voor die tijd nog tips zijn graag

Jullie krijgen uitgebreid verslag en ik neem
                  de mix op om naderhand te controleren

Comment

• nolsmit
                    • Oct 2007
                    • 87

verslag m380

hoi allemaal zoals beloofd hier mijn verslag van mijn eerste avond met de m380
                    bij de soundcheck kreeg ik eindelijk de kans om mijn instellingen te proberen
                    ik had van te voren de att en pre amp gains allemaal zo neutraal mogelijk
                    gezet maar deze bleken veel te hoog te staan
                    ik moest even wennen aan de gescheiden gains en attunuators maar toen ik dat door had in welke verhouding ze moesten staan ging de rest vanzelf.
                    dit betrof een avond met drie bands van verschillende bezettingen met een vijftal aux lijnen en in totaal 32 kanalen
                    ik moet zeggen dat het werken met deze tafel bijzonder goed bevallen is en ik heb er geen moment spijt van
                    nu nog de goede flightcase deze week ontvangen en dan heb ik het helemaal naar mijn zin .

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by nolsmit
                      hoi allemaal zoals beloofd hier mijn verslag van mijn eerste avond met de m380
                      bij de soundcheck kreeg ik eindelijk de kans om mijn instellingen te proberen
                      ik had van te voren de att en pre amp gains allemaal zo neutraal mogelijk
                      gezet maar deze bleken veel te hoog te staan
                      ik moest even wennen aan de gescheiden gains en attunuators maar toen ik dat door had in welke verhouding ze moesten staan ging de rest vanzelf.
                      dit betrof een avond met drie bands van verschillende bezettingen met een vijftal aux lijnen en in totaal 32 kanalen
                      ik moet zeggen dat het werken met deze tafel bijzonder goed bevallen is en ik heb er geen moment spijt van
                      nu nog de goede flightcase deze week ontvangen en dan heb ik het helemaal naar mijn zin .
                      Thnx voor je input! Een vraag naar aanleiding van je wat vreemde opmerking over de attenuator.

Waarom zou je die gebruiken? Er was toch geen monitortafel? Bij mijn weten is de attenuator op een FOH positie alleen bedoeld om het signaal digitaal zachter te krijgen wanneer je aan de gain en het padje niet genoeg hebt. Op de FOH moet de attenuation eigenlijk altijd op 0 staan.
                      Is er een MOH in de setup opgenomen dan kan deze mixer de att. gebruiken omdat de gain door de FOH wordt gebruikt.
                      Last edited by MusicSupport; 03-01-10, 23:15.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• nolsmit
                        • Oct 2007
                        • 87

hoi

ik wist me inde eerste instantie nog geen raad hiermee omdat ik dit nog niet kende maar door die att laag te houden had ik naar mijn mening een stuk meer headroom en had ik meer vrijheid met mijn gains

de geluidsset was een ev xlc line array met x subs en de netmax processor
                        de ev set reageerde super op de mixer
                        het was ook extra spannend omdat ook deze set voor het eerst werd ingezet voor bands we hebben deze set net pas in gebruik
                        door extra vroeg op te bouwen hebben we uitvoerig kunnen testen en een heel goed resultaat kunnen bereiken

we hadden zx5 en zx3 op monitor die door nova eindtrappen gestuurd werden en wat de microfoons betreft gewoon de standaard betas en sennheisers

we waren erg tevreden over het resultaat en hebben over de hele dag genomen niets kunnen ontdekken wat de mixer en de ev set betrof wat ons tegenviel
                        alles was helemaal top

Comment

• purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

Hoi Nol,
                          Als je geen monitortafel gebruikt heb je de attentuator echt niet nodig, en kun je deze beter op 0 houden.
                          Een optimale gainstructuur bereik je alleen door de gain goed af te regelen zodat je met de fader maximaal kun regelen. Nul dB op de fader zou ongveer overeen moeten komen met 0 dB op de led-barretjes.
                          Als er wel een monitortafel gebruikt wordt, regelt de monitormixer de gain en kan de foh daar vanaf wijken met de ATT.
                          Zo houdt de monitormixer overzicht op de mixen in plaats van dat de FOH engineer hier onaangekondigd in gaat wijzigen door de gain te verdraaien.

Comment

• nolsmit
                            • Oct 2007
                            • 87

hey purplehaze

bedankt voor de tip ik ga er meteen naar kijken als er nog iets is dan horen jullie het wel

Comment

• nolsmit
                              • Oct 2007
                              • 87

remote controll

ik heb de remotesoftware voor de m400/380 op de laptop staan en deze werkt super
                              ik vraag me echter af hoe ik dit draadloos kan
                              wat heb ik nodig en hoe werkt het?
                              heeft iemand hier al ervaring mee
                              graag hoor ik van jullie

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by nolsmit
                                ik heb de remotesoftware voor de m400/380 op de laptop staan en deze werkt super
                                ik vraag me echter af hoe ik dit draadloos kan
                                wat heb ik nodig en hoe werkt het?
                                heeft iemand hier al ervaring mee
                                graag hoor ik van jullie
                                Daar gebruik ik twee laptops voor, één is verbonden met de M400 en met een draadloze router. De ander is ingelogd op de router en via 'extern bureaublad' bedien ik de andere laptop.
                                Is wat omslachtig maar werkt goed alhoewel het bij grotere afstanden wat traag wordt, dit is te verbeteren door een N-router te gebruiken.
                                Ik moet nog uitzoeken of het ook eenvoudiger kan met een draadloze USB poort maar ben daar nog niet aan toegekomen.

Comment

Working...