Yamaha 01v96 versus LS9-16 versus Roland M380

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimvanderslot
    • Sep 2009
    • 17

Originally posted by MusicXtra
    We hadden het hier niet over 24 maar over 30 kanalen.....
    En ik had het er ook niet over dat microfoons rondzingen maar microfoons die er tegen aan hangen.... En ga nou niet vertellen dat ik dan iets verkeerd doe, we komen allemaal wel eens situaties tegen waarbij je de boel zover moet openschuiven dat het tegen het rondzingen aan hangt.
    Schijnbaar nogal wat onenigheid over wat haalbaar is en wat niet. Volgens mij zullen er altijd liefhebbers zijn van dig. en liefhebbers van analoog.
    Beide systemen hebben voor en nadelen en de een heeft minder moeite met verschillende layers als de ander. Feit blijft dat alles in 1 layer altijd sneller en beter is maar hier hangt een prijskaartje aan en je hebt ook nog eens de ruimte nodig.
    Ik kan dan ook alleen voor mezelf praten dus de 30 kanalen welke ik max het met 4 effect kanalen en 4 aux groepen zijn gewoon in 3 layers in te delen bij 12 schuiven.
    Layer 1 en 2 zijn 12 stereo kanalen, dus 2 hoef ik niet te gebuiken.
    Layer 3 is voor de zang (mono kanalen) en effecten
    Layer 4 wordt niet gebruikt.
    Layer 5 voor aux, groepen, matrix enz.

Als ik het mis heb dan lees ik het wel.

Ps. kreeg vandaag nog een tip om mijn 01v96 op de hoogste frequentie in te stellen. Zou een kwaliteitsverbetering van geluid moeten geven. Iemand ervaring mee?

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Ps. kreeg vandaag nog een tip om mijn 01v96 op de hoogste frequentie in te stellen. Zou een kwaliteitsverbetering van geluid moeten geven. Iemand ervaring mee?
      Ik heb het een keer geprobeerd op 96khz, maar dat gaf geen noemenswaardig verschil.
      Wel leek ie wat trager te reageren op eq aanpassingen en je bent 2 fx-en kwijt, niet de moeite waard dus.
      Heb er nu ook een LS9 bij, en ik kan je vertellen dat ie toch op alle fronten
      de 01v/96 verslaat, zeker de preamps zijn veel beter.
      Heb er nu ook een Benchmark DAC1 achter hangen, en dat is echt een aanrader, ook om jouw 01v/96 te upgraden, en waarschijnlijk gaat elke
      digitale mixer hier een hele stap mee vooruit.
      Zou je dus jouw o1v/96 verkopen, neem je hem gewoon mee naar je volgende tafel.

De reden dat ik voor een LS9/16 heb gekozen is dat ik perse zo compact
      mogelijk wil zijn, en moest dus in 19" passen.
      Ding zit in een L-case met nog 2 he ruimte achter de mixer, waar ik een
      Presonus Digimax heb zitten, en 8 he ruimte onder de mixer waar ik de
      Benchmark, een 3 he lade, en daaronder een Alesis HD24 heb zitten.
      Complete mobiele studio en livemixer in 1 klein kistje dus...

Ook die digitale multi van Roland boeit me niet zo, want of je die nu uitrolt
      of een ouderwetse multikabel, maakt in mijn ogen niets uit, scheelt hooguit iets sjouwwerk...
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• paulschreuder
        • Oct 2007
        • 42

of een ouderwetse multikabel, maakt in mijn ogen niets uit, scheelt hooguit iets sjouwwerk..

Het is juist het sjouwwerk dat ik het minst interessante voordeel vind! Wat dacht je van:

- Pre-amps op het podium dus betere signaaloverdracht / klankkwaliteit
        - Nooit meer problemen met instraling op de multikabel
        - Goedkoper dan een traditionele profi multikabel in case

Gr,

Paul

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by paulschreuder
          of een ouderwetse multikabel, maakt in mijn ogen niets uit, scheelt hooguit iets sjouwwerk..

Het is juist het sjouwwerk dat ik het minst interessante voordeel vind! Wat dacht je van:

- Pre-amps op het podium dus betere signaaloverdracht / klankkwaliteit
          - Nooit meer problemen met instraling op de multikabel
          - Goedkoper dan een traditionele profi multikabel in case

Gr,

Paul
          Nog een paar:
          - Galvanische scheiding van FOH tafel en podium
          - Minder laadruimte nodig
          - Makkelijk weg te werken en dus geen dikke zware kabel meer door de zaal
          - Bij beschadiging afknippen en nieuw stekkertje aanknijpen (doe dat maar eens na met een 108 pol. harting)
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• wimvanderslot
            • Sep 2009
            • 17

Originally posted by bones2001
            Ik heb het een keer geprobeerd op 96khz, maar dat gaf geen noemenswaardig verschil.
            Wel leek ie wat trager te reageren op eq aanpassingen en je bent 2 fx-en kwijt, niet de moeite waard dus....
            Ik ben er zelf nog niet toe gekomen om het live te proberen (tijdgebrek tijdens de soundcheck en toen niet aangedurfd.

Heb er nu ook een LS9 bij, en ik kan je vertellen dat ie toch op alle fronten
            de 01v/96 verslaat, zeker de preamps zijn veel beter
            ....
            Toch blij om dit te horen. Ik heb de tafel nog nooit life gehoord en ook zeker niet kunnen vergelijken met de 01V96.

Heb er nu ook een Benchmark DAC1 achter hangen, en dat is echt een aanrader, ook om jouw 01v/96 te upgraden, en waarschijnlijk gaat elke
            digitale mixer hier een hele stap mee vooruit.
            Zou je dus jouw o1v/96 verkopen, neem je hem gewoon mee naar je volgende tafel.....
            Heb ondertussen even gezocht naar wat gegevens over de Benchmark. Kost ca. 1000 euries heb ik begrepen, maar hoe sluit je deze aan, via de digital uit soms?
            De reden dat ik voor een LS9/16 heb gekozen is dat ik perse zo compact
            mogelijk wil zijn, en moest dus in 19" passen.
            Ding zit in een L-case met nog 2 he ruimte achter de mixer, waar ik een
            Presonus Digimax heb zitten, en 8 he ruimte onder de mixer waar ik de
            Benchmark, een 3 he lade, en daaronder een Alesis HD24 heb zitten.
            Complete mobiele studio en livemixer in 1 klein kistje dus....

Lijkt me inderdaad een mooie compacte opstelling waarbij je alles bij de hand heb. Je heb het kistje wel op wieltjes staan denk ik want het zal nogal wat wegen vermoed ik.
            De HD24 heb je dan via adat aangesloten zeker en de tafel uitgebreid met een adat in en output kaart.
            Ik zit hier ook over te dubben. De HD24 wil ik dan gaan gebruiken als meersporen orkestband, maar misschien zijn hier al betere oplossingen voor dus nog even wat info vergaren zo hier en daar.
            Heb jij hier soms ervaring mee? (snelheid van opzoeken, kwaliteit enz)

of een ouderwetse multikabel, maakt in mijn ogen niets uit, scheelt hooguit iets sjouwwerk ....
            Ik zie best wel de voordelen in van de dig. multi maar ik weet niet of het in mijn situatie tegen de extra kosten opweegt. Ik heb 2 multi's die op onze situatie zijn aangepast. Alleen wil ik deze nog eens gaan uitrusten met Hartingconnectors. Dit eventueel bij aanschaf van nieuwe tafel.

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Heb ondertussen even gezocht naar wat gegevens over de Benchmark. Kost ca. 1000 euries heb ik begrepen, maar hoe sluit je deze aan, via de digital uit soms?
              Yep,
              hang je gewoon aan de spdif out van je tafel.

Lijkt me inderdaad een mooie compacte opstelling waarbij je alles bij de hand heb. Je heb het kistje wel op wieltjes staan denk ik want het zal nogal wat wegen vermoed ik.
              De HD24 heb je dan via adat aangesloten zeker en de tafel uitgebreid met een adat in en output kaart.
              Ik zit hier ook over te dubben. De HD24 wil ik dan gaan gebruiken als meersporen orkestband, maar misschien zijn hier al betere oplossingen voor dus nog even wat info vergaren zo hier en daar.
              Heb jij hier soms ervaring mee? (snelheid van opzoeken, kwaliteit enz)
              Kist staat op een losse wielplaat bij transport, en til ik op locatie op
              een kabelkistje. Hij is wel net iets te zwaar om in je eentje te pakken...

HD24 is inderdaad via een MY16AT expansiekaart aangesloten.

Dat met die orkestbanden zou prima moeten lukken want je kunt op de
              HD24 projecten aanmaken met meerdere songs, die je dan heel eenvoudig kan selecteren en afspelen.
              De kwaliteit is prima, zijn gewoon wavjes.

Brengt me wel op het idee trouwens om mijn pauze muziek ook op de HD24 te zetten, klinkt toch weer beter als de MP3 speler van de LS9

Ik zie best wel de voordelen in van de dig. multi maar ik weet niet of het in mijn situatie tegen de extra kosten opweegt. Ik heb 2 multi's die op onze situatie zijn aangepast. Alleen wil ik deze nog eens gaan uitrusten met Hartingconnectors. Dit eventueel bij aanschaf van nieuwe tafel.
              Tuurlijk heeft het wel voordelen, maar ik had al een prima multi die ik
              eerst nog even ga afraggen.
              En tegen de tijd dat ik aan een nieuwe toe ben is er vast en zeker
              wel een compleet draadloze multi op de markt

PS.

nog even over de oeverloze dicussies over welke tafel nou goed of slecht
              is, ik ben van mening dat je op een 01v/96 je publiek van een prima
              soundje kan voorzien, en dat die echt niet naar je toekomen met het
              verhaal dat je preamps een beetje kil klinken

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Brengt me wel op het idee trouwens om mijn pauze muziek ook op de HD24 te zetten, klinkt toch weer beter als de MP3 speler van de LS9
                Maar geen shuffle-functie zeker? Steeds alle nummers in dezelfde volgorde wordt ook een beetje saai...

Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Maar geen shuffle-functie zeker? Steeds alle nummers in dezelfde volgorde wordt ook een beetje saai...
                  Mmm,
                  das ook weer waar... mischien de harddisc even flink door mekaar schudden ??

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

Misschien 12 verschillende mixen opnemen op 12 x 2 sporen? Kun je per avond een andere mix selecteren...
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Yep,
                      hang je gewoon aan de spdif out van je tafel.
                      Neem aan dat je deze unit dan ook als wordclock gebruikt? Ik gebruik nu van bijv. onze LS9 de SPDIF uit via een speciale omvormer naar AES/EBU en dan zorgt de d&b D12 voor de DAC conversie.
                      Ik betwijfel of de Benchmark dat wat gaat toevoegen....Kan beter een losse clock kopen dan
                      d&b Audiotechnik

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

Neem aan dat je deze unit dan ook als wordclock gebruikt? Ik gebruik nu van bijv. onze LS9 de SPDIF uit via een speciale omvormer naar AES/EBU en dan zorgt de d&b D12 voor de DAC conversie.
                        Ik betwijfel of de Benchmark dat wat gaat toevoegen....Kan beter een losse clock kopen dan
                        Nee, je kan de Benchmark niet als wordclock gebruiken.
                        Ik gebruik de clock van een Presonus preamp

Comment

• wimvanderslot
                          • Sep 2009
                          • 17

Tuurlijk heeft het wel voordelen, maar ik had al een prima multi die ik
                          eerst nog even ga afraggen.
                          En tegen de tijd dat ik aan een nieuwe toe ben is er vast en zeker
                          wel een compleet draadloze multi op de markt
                          Dan moet je denk ik nog wel een tijdje met de multi doen want voordat draadloos bedrijfszeker is!!!!!!!!

nog even over de oeverloze dicussies over welke tafel nou goed of slecht
                          is, ik ben van mening dat je op een 01v/96 je publiek van een prima
                          soundje kan voorzien, en dat die echt niet naar je toekomen met het
                          verhaal dat je preamps een beetje kil klinken
                          Ik weet het, de doelgroep waar wij voor optreden, zullen waarschijnlijk amper het verschil horen, dus zeker er niets van zeggen, maarja ik wil ook tevreden zijn dus.....
                          Nog even geduld hebben en de tijd nemen voor een weloverwogen keuze en die zal waarschijnlijk gaan tussen de LS9-16 en de Roland M380.

Comment

• nolsmit
                            • Oct 2007
                            • 87

m 380

hoi allemaal,

ook ik kijk uit naar de m 380
                            ik mix al een aantal jaren op twee roland vm 7100 mixsystemen tegelijk
                            met vaak 30 kanalen en 6 weg monitor
                            ik moet zeggen dat ik heel erg gecharmeerd ben van de dynamiek en toonregeling van de rolands
                            ik kan je echt wel zeggen dat een 01v/96 het niet haalt bij een oude versie roland vm
                            ik ben er van overtuigd dat roland zijn tijd vooruit was
                            het nadeel vandeze mixers was het bedieningsgemak als je niet zeker bent van je zaak dan draait deze mixer je nek om
                            ik heb eerst een maand thuis zitten klooien voordat ik de weg mee op ging maar nu wil ik niets anders meer.

ik was bij ons in de buurt een van de eerste die mixte op een promix en later op 01v en nog later op 03d en 02r
                            nu heb ik nog steeds een rack met een 03d waar ik gewoon aan gehecht ben
                            hij is lekker makkelijk als je digitaal mixed en niet hoeft na te denken
                            als je een beetje handig bent dan klinkt deze mixer nog erg o.k

ik hoop dat de m 380 voor mij een waardige opvolger zal zijn voor mijn vm 7100 mixers waar ik zeer aan gehecht ben.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by wimvanderslot
                              Dan moet je denk ik nog wel een tijdje met de multi doen want voordat draadloos bedrijfszeker is!!!!!!!!

Ik weet het, de doelgroep waar wij voor optreden, zullen waarschijnlijk amper het verschil horen, dus zeker er niets van zeggen, maarja ik wil ook tevreden zijn dus.....
                              Nog even geduld hebben en de tijd nemen voor een weloverwogen keuze en die zal waarschijnlijk gaan tussen de LS9-16 en de Roland M380.
                              De M380 is een stuk uitgebreider dan de LS9-16 en heeft de digital snake.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• wimvanderslot
                                • Sep 2009
                                • 17

Originally posted by MusicXtra
                                De M380 is een stuk uitgebreider dan de LS9-16 en heeft de digital snake.
                                Ja dus nog maar even sparen en dan voor de M380 gaan. Het lijkt me echt wel een betere keuze. Ik zou alleen het verschil nog eens willen horen of in ieder geval de Roland beluisteren.

Comment

Working...