Yamaha 01v96 versus LS9-16 versus Roland M380

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karim Bizid
    • Sep 2009
    • 9

Op welk vlak ga ik dan verbetering horen?
    De pre-amps van Yamaha vind ik over het algemeen heel scherp en lelijk in het hoog.
    De Focusrite's kan ik niet anders omschrijven dan gewoon oké.
    Ze zijn niet spectaculair mooi ofso, maar gewoon zoals een pre-amp hoort te zijn.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Je hebt andere keus voor de M380, er zitten slechts 8 analoge inputs op deze mixer...
      Het doel van deze mixer is natuurlijk ook de digisnake te gebruiken.
      De acht console inputs zijn voor de local randapparatuur als CD-speler etc die bij de tafel staan.

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Originally posted by vasco
        De acht console inputs zijn voor de local randapparatuur als CD-speler etc die bij de tafel staan.
        de cd-speler is eenvoudig via een tweetal cinch aansluitingen aan te sluiten (standaard op kanaal 47 en 48 gepatched), dit staat los van de 8 xlr-inputs.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by purplehaze
          de cd-speler is eenvoudig via een tweetal cinch aansluitingen aan te sluiten (standaard op kanaal 47 en 48 gepatched), dit staat los van de 8 xlr-inputs.
          Dat kan natuurlijk ook.

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Nadeel van de M380 is dat deze slechts 12 schuiven per layer heeft, als je 30 inputs hebt te controlleren ga je erg veel layers wisselen. Ik weet niet hoe duidelijk de verschillende layers worden aangegeven bij een Roland, maar anders heb je grote kans op vergissingen in het heetst van de strijd!

Mvg

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Roland de M380 bedoelt heeft om 30 kanalen mee te bedienen, daarvoor is de M400.
              Dat het er wel mee kan is natuurlijk mooi meegenomen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Karim Bizid
                • Sep 2009
                • 9

Nadeel van de M380 is dat deze slechts 12 schuiven per layer heeft, als je 30 inputs hebt te controlleren ga je erg veel layers wisselen. Ik weet niet hoe duidelijk de verschillende layers worden aangegeven bij een Roland, maar anders heb je grote kans op vergissingen in het heetst van de strijd!
                Klopt, maar dat is bij de 01V96 net zo.
                Die gebruik ik ook liever niet om een bandje te mixen.

Comment

• wimvanderslot
                  • Sep 2009
                  • 17

Originally posted by nightline

Mvg

Jack
                  Klopt helemaal. Maar de meeste van de 30 kanalen zijn stereo (op 4 kanalen solozang na) dus zowel bij 12 als bij 16 schuiven heb ik aan 2 layers voldoende. Ook heb ik de boel nog onderverdeeld in 4 groepen dus zo wordt het allemaal wel iets eenvoudiger.
                  Maar feit blijft dat meer schuiven meer overzicht geeft, dus meer handelingsnelheid en minder kans op fouten geeft.

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by Karim Bizid
                    Klopt, maar dat is bij de 01V96 net zo.
                    Die gebruik ik ook liever niet om een bandje te mixen.
                    Sorry maar dat is gewoon bullshit. Ik gebruik regelmatig de 01V96 als bandjes mixer. Je kunt best op 2 layers een bandje mixen. Ik heb ook verticale layer link toegepast dus bijv. toetsen zijn wel twee kanalen maar niet naast elkaar maar onder elkaar.
                    Ook de LS916 gebruik ik in twee lagen. Bij de grotere bands op de LS932 zitten bijv. mijn FX ook vaak op de 2e laag.
                    d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by MusicSupport
                      Sorry maar dat is gewoon bullshit. Ik gebruik regelmatig de 01V96 als bandjes mixer. Je kunt best op 2 layers een bandje mixen. Ik heb ook verticale layer link toegepast dus bijv. toetsen zijn wel twee kanalen maar niet naast elkaar maar onder elkaar.
                      Ook de LS916 gebruik ik in twee lagen. Bij de grotere bands op de LS932 zitten bijv. mijn FX ook vaak op de 2e laag.
                      2 lagen gaat ook prima, maar nu 4 lagen met 30 kanalen op het podium en je effecten erbij dus 38 kanalen terwijl er een paar microfoons tegen het rondzingen aan hangen.

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Twee lagen op een M380 is 24 kanaaltjes. Kom je met de meeste bandjes al niet eens aan. Dus kun je prima op laag 3 je FX'en terug laten komen en is het prima te doen. En als je mic's rondzingen doe je iets niet goed (NOFI)
                        Ik zie een M380 met 32/8 doos (+4 outs uitbreiding) wel zitten!
                        d&b Audiotechnik

Comment

• Karim Bizid
                          • Sep 2009
                          • 9

Laat ik het zo zeggen:
                          Als ik de keuze heb tussen een Midas en een 01v96 als ik een bandje moet mixen is mijn keuze snel gemaakt.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Originally posted by Karim Bizid
                            Laat ik het zo zeggen:
                            Als ik de keuze heb tussen een Midas en een 01v96 als ik een bandje moet mixen is mijn keuze snel gemaakt.
                            als persoon die jou dan moet inhuren en uitbetalen zeg ik bij keuze altijd de 01V96.

-goedkoper. afschrijving, transport, uren opbouw. Dus een betere prijs voor de klant.
                            -preset ipv lange soundcheck dus bandleden korter op locatie
                            -stukken minder realestate van de horeca in gebruik.
                            -korter op en afbouwen.
                            -theoretisch, met meerprijs, WEL door trappen en liften te krijgen.

als er een midas moet komen huur ik em gewoon. Maar dat gebeurt me uiteindelijk maar een keer in de twee jaar ofzo.

terug naar de realiteit aub en het onderwerp van de thread. Dat gedroom is leuk maar we hebben het hier over een sector waar economie en realiteit heerschen ... in nederland, op feesten van gemiddeld 250-450 man, bandjes van 5 tot 10 personen. covers, weinig plaats, 1x32A CEE, 97dB zaalgeluid en drankomzet die ruled.
                            lekker belangrijk!

Comment

• Noobie
                              • Dec 2007
                              • 223

Een midas lijkt me ook een dure tafel om presets op te laten staan, dus jij gebruikt een Heritage en laat hem in de loods staan voor de 10 keer per jaar dat een coverbandje weg is?

Voor dat circuit lijken mij de digitale tafels toch echt een betere oplossing
                              zo van, Bandje 1? preset 38, Bandje 2? preset 67, monitoren vanaf het front ook direct goed, 2 nummers soundcheck en gaan met die banaan

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by MusicSupport
                                Twee lagen op een M380 is 24 kanaaltjes. Kom je met de meeste bandjes al niet eens aan. Dus kun je prima op laag 3 je FX'en terug laten komen en is het prima te doen. En als je mic's rondzingen doe je iets niet goed (NOFI)
                                Ik zie een M380 met 32/8 doos (+4 outs uitbreiding) wel zitten!
                                We hadden het hier niet over 24 maar over 30 kanalen.....
                                En ik had het er ook niet over dat microfoons rondzingen maar microfoons die er tegen aan hangen.... En ga nou niet vertellen dat ik dan iets verkeerd doe, we komen allemaal wel eens situaties tegen waarbij je de boel zover moet openschuiven dat het tegen het rondzingen aan hangt.

Comment

Working...