Riders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by Olaf Duffhuës
    Spa Blauw moet ook Spa Blauw zijn, geen kraanwater!
    Spa blauw is kraanwater
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• berth
      • Apr 2004
      • 52

De mooiste was ooit van Michael Brecker
      "The sound system must meet the artist standard"
      Dus goeie muzikant .....moet goede spulen hebben!!!!!!

Comment

• TabakabaT
        • Jul 2008
        • 10

En voor Tabak genoeg A-4tjes bij de FOH om vliegtuigjes van te vouwen..
        " ja meneer Sub zegt Boem..... "

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Zo'n "freelancer's wishlist" is nog niet eens zo'n gek idee..

**Rene mixt niet op digitale tafels. Mocht het echt niet anders kunnen (als in: alle analoge tafels op het noordelijk halfrond zijn in gebruik), dan graag minimaal 2 weken van te voren melden en minimaal 2 dagen van te voren de mogelijkheid bieden de tafel te verkennen (Rene wil wel leren).

**Rene doet geen heavy metal en dergelijke pokkeherrie.

**Rene moet ook eten, en graag op tijd. Geen lunch die pas om 14:30 beschikbaar is en geen avondeten wat pas om 19:30 geregeld gaat worden.

**Rene heeft geen zin om het geluidssysteem nog helemaal te moeten que'en, daar is de huistech of systeemtech voor.

**Rene verwacht dat stageplans van artiesten kloppen. Staat alles opeens in spiegelbeeld on stage dan duurt het even voordat Rene dat allemaal goed heeft. Rene kan ook niet heksen (al zou dat wel handig zijn).

**Rene geeft geen ene drol om priklijsten, zolang maar duidelijk is wat op welk kanaal zit (minimaal witte tape met tekst op de mengtafel) maakt het allemaal niks uit.

**Rene wil graag van te voren precies weten wat er gaat gebeuren. Wie, wat, waar, wanneer en hoe.

**Rene komt met één voertuig en verwacht die ergens veilig en gratis te kunnen stallen. Vergoeden van parkeerkosten mag ook.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Originally posted by Mike Manders
            hmmm, nou heb je wel een punt Olaf, en ik ben meteen gaan nadenken over wat ik tof zou vinden op mijn persoonlijke rider:

* Mike mixt alleen op een Midas XL4

- Fout, ook op een O2R

* een soundcheck met Mike duurt niet langer dan 10 minuten

- Tenzij O2R

* het eten is een buy out van €50,00 per crewlid/bandlid. hiervoor nemen wij 3 uur de tijd. Tijdens dit diner drinken we met band en crew uitsluitend zuid Afrikaanse rode wijn uit een goed jaar. (vooral als we met Stevie Ann ergens optreden).

- Je hebt niet slecht gegeten toen je hier een keer met Stevie Ann in Almelo was
            *En nog wat blabla om aan mijn minimale aantal karakters te komen???*

Comment

• flurk
              • May 2003
              • 409

Allemaal luxe-mixers ;-)

Een rider klopt nooit ( oude rider, nieuwe tech, ander bandleden,....)
              Eten is altijd te laat of te vroeg ( liefs tijdens de sound-check)
              Eten is meestal pizza of spaghetti ( op donderdag, op vrijdag en ook op zaterdag...

Comment

• partydrivein
                • Jul 2008
                • 389

Pizza of Spaghetti ? bij mij altijd chinees
                mischien moet ik ook maar eens een personal rider gaan maken
                deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

enige rider die alles samenvat: Lust For Laughs - October 4, 2006
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

Originally posted by Melo-G
                    *En nog wat blabla om aan mijn minimale aantal karakters te komen???*
                    het gebeurt inderdaad dat alles ruk is, behalve het eten. dan kan je toch nog een leuke dag hebben.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Eten blijft altijd lastig, maar als je op elke klus chinees eet dan kom je toch wel aardig wat vitamientjes te kort,

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Originally posted by Hansound
                        Eten blijft altijd lastig, maar als je op elke klus chinees eet dan kom je toch wel aardig wat vitamientjes te kort,
                        Eten is niet lastig, komop zeg... Wat eet je zelf als je thuis een beetje goed en gezond kookt? Dat wil ik ook eten als ik op klus ben... Ik ben niet lastig met eten en ik lust vrijwel alles... En aan de hand van mijn postuur zou je het misschien niet direct zeggen , maar van al die ongezonde vette hap elke dag wordt ik niet blij, sorry...

Probleem is dat lang niet iedereen dezelfde standaard heeft wat eten betreft. Als er van die vrijwilligers zijn die 1 x per jaar op een festival werken, is het voor hun niet zo'n probleem dan maar dat hele festival alleen maar friet te eten... Dat wij dat spul dan elke dag voorgezet krijgen snappen ze soms niet helemaal... dan zijn we lastig...

Daarbij is er ook een grote groep techneuten die de voorkeur geven aan vette hap oid... wat de 'standaard' van 'rommel eten' alleen maar versterkt.

Dat vind ik dan wel weer het fijne van het theater of clubs... sejours !! Kun je zelf kiezen wat je gaat eten.
                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Originally posted by flurk
                          Allemaal luxe-mixers ;-)[...]
                          Als je dat maar goed weet !!
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• partydrivein
                            • Jul 2008
                            • 389

Meestal bestel ik om die reden zelf iets, dat varieert want er zijn ook zaken waar je iets gezonds kan bestellen.
                            Ik werk vrijwel altijd mee aan de kleinere feesten/productie's dat word georganiseerd worden door mensen die zoiets 4 tot 5 keer per jaar doen.

Dan chinees eten is geen probleem, maar als je als crew de hele dag bezig bent wil je wel iets waar echt voedingstoffen inzitten(en dan geen macdonalds waar net genoeg inzit om je van energie te voorzien om de hamburger naar binnen te schuiven...)

Komt ook wel is voor dat ik een partygrill mee neem en daar wat op klaarmaak.

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Originally posted by partydrivein
                              [...]Komt ook wel is voor dat ik een partygrill mee neem en daar wat op klaarmaak.
                              Ha ha... goeie!!

Ik werk regelmatig voor een bedrijfje dat een Skottel-braai mee neemt als er geen (goede) catering is. Dan wordt er lekker voor ons gekookt !!

Maar goed, back on topic, want we dwalen een beetje af...

Comment

• partydrivein
                                • Jul 2008
                                • 389

Ja, maar toch is je eten een belangrijk deel, dat je dat in je rider vermeld zou ik niet meer dan logisch vinden.
                                Dat er nou artiesten zijn die : 2 redbull, 3 spa blauw en 2 cola light willen.
                                Dat soort dingen vind ik vaak te, maar ja ze krijgen het wel.
                                Dan moet normaal voedsel voor de crew te doen zijn

Comment

Working...