Dimmers storen op zenders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddy56
    • Mar 2004
    • 102

Locatie is bij mij bekend, daar had ik ook storing op de zenders, maar toen stond ik met een rock coverband, dus ja dan valt het niet zo op.

Zijn het niet de "huis dimmers" die daar op het podium staan, of zijn deze niet aangesloten?

Greetz

Eddy
    Apogee, i\'m loving it!

Comment

• TonBeljon
      • Apr 2006
      • 104

De Pompstee inderdaad. En dat terwijl de eigenaar (Hoop dat je dit leest Ate) zelf ook nog muzikant is haha! Met mijn Band kan ik mij dit probleem niet herrinneren, daar had ik gelukkig een geluid en een lichtman voor. Er spelen toch ook regelmatig grote acts zoals de Dijk, Belle Perez en vele gerenomeerde top 40 orkesten daar, zullen die er ook last van hebben?
      Het is inderdaad wel een oude troep daar op en achter het podium wat betreft de stroom weet ik nog. Het wordt dus wel tijd dat je eens wat nieuwe kabeltjes trekt en nieuwe stopcontactjes plaatst Ate!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by Outline
        Komt ook bij, dat als Ampco standaard al een aggregraat meeneemt, dat dat dan wel de oplossing wel zal zijn.
        Dat doet Ampco alleen niet...
        Sterker nog: die hebben ze niet eens.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

En? Hoe ging het?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by renevanh
            Dat doet Ampco alleen niet...
            Sterker nog: die hebben ze niet eens.
            Muggenziften om niks... Het gaat om het idee/principe.

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by sparky
              En? Hoe ging het?
              Niet goed genoeg ben ik bang...

Ik zal het kort uitleggen: alle geluidsapparatuur heb ik op een aggregaat laten draaien en volledig afgezonderd van alle lichtapparatuur of andere zaken die storing kunnen geven. Geluid draaide echt 100% op eigen kracht en kon gewoon niet beïnvloed worden door andere zaken.
              Maar het probleem was in zekere zin nog niet opgelost. Op de microfoonontvangers was nog steeds een irritante brom waar te nemen, alleen lang niet zo erg meer als afgelopen dinsdag, ik had nu om eerlijk te zijn ook niet echt meer het idee dat het van de dimmers afkomstig was.

Heb met de zaal-eigenaar overlegd (hij gaf aan nog nooit van dit probleem gehoord te hebben) en die zei dat ze zelf ook zo'n ew-100 setje hadden liggen, deze stoorde niet. Heb vervolgens één van mijn eigen zenders gepakt en de frequentie van de zaal-set overgenomen. Werkte inderdaad zonder storing op hun systeem.

Vervolgens heb ik mijn set ook op deze frequentie gezet (na de zaal-set uitgezet te hebben uiteraard) en probleem was (leek) opgelost.
              Heb daarna één voor één alle frequenties voor de zenders/ontvangers verandert, na wat zoeken wist ik op alle ontvangers de storing te verhelpen(!), althans dat dacht ik.
              Dit was een half uur voordat de zaal open ging.
              5 minuten voordat we gingen beginnen check ik nog even via de PFL of alle zenders al aan stonden en tot mijn grote schrik hoorde ik dat hetzelfde probleem weer terug was.

En daar doe je gewoon helemaal niks aan.

Ik heb tijdens de show veel met de fase-draai knoppen op mijn tafel gespeeld om de storing enigszins aanvaardbaar te houden, en dat is redelijk goed gelukt. Het was wel storend maar spelers waren goed te verstaan en het publiek was niet ontevreden.

Ik baal zelf wel ontzettend, maar ik denk dat ik in deze situatie niet heel veel meer had kunnen doen. Het feit dat voor de voorstelling alles storingsvrij gewerkt heeft, geeft denk ik wel aan dat de storing niet van ons afkomstig was. Ik verdenk dus een storingsbron van buitenaf die niet altijd continue aan staat.

Storing van afgelopen dinsdag zal ongetwijfeld door de dimmers in combinatie met slechte stroomvoorziening zijn veroorzaakt.

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• JVS
                • Mar 2004
                • 317

Waren de EW-100 receivers gevoed door de originele Sennheiser netadapters (of via een distributie-unit met dito netadapter), of zaten er el-cheapo 5-euro chinese SMPS adaptertjes in het rack ? Deze laatste heb ik ook al eens dergelijke problemen horen veroorzaken..

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Eenmaal heb ik het volgende meegemaakt met ontvangers in een rek en distributie. Het betrof echter geen Sennheiser, dus hoeft niet relevant te zijn,
                  De bnc connectoren van de Sennheiser ontvangers zitten koud op het chassis. Ook de bnc's van de distributie en de antennes worden ongeïsoleerd gemomteerd. Hoewel de coaxkabels deel uit maken van het HF gedeelte en niet van het audio, was er toch een probleem, toen alles in het rek zat. Alle komponetnten zaten dus aan aarde en er waren derhalve een vrij groot aantal lussen, gevormd door de mantels van de coaxkabels. Bij Sennheiser heb ik het nog niet meegemaakt, zoals bij gebruik van de Sennheiser rack adapter, maar je weet maar nooit. Het is natuurlijk maar een tip!

Speakertech
                  Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                  ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Staat er toevallig niet gewoon een dik transformatorhuisje ergens te draaien (op of naast het gebouw) of een dikke zendmast op het dak? Deze interferentie moet ergens vandaan komen...
                    d&b Audiotechnik

Comment

• Leks
                      • Oct 2007
                      • 330

hmm als ik dit zo lees lijkt het me idd dat er ergens een stevige (tv) zender staat.

Had je gescand met je ontvangers naar schone frequenties?
                      Gebruikte je vlaggen btw?

en nu de zenders/ontvangers weer " thuis" zijn.. doen ze het nu wel weer storingsvrij?

Leks

begin ook nieuwsgierig te worden wat het nu is.
                      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Voor officiele omroep en GSM-masten even hier postcode invoeren: Antenneregister
                        Niet helemaal 100% up-to-date, maar zeker ruim voldoende!
                        Last edited by Outline; 16-12-08, 11:57.

Comment

• koentjes
                          • Dec 2007
                          • 333

heeft deze zaal een ringleiding (dovenlus) liggen???

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Mensen,

ik voel me nogal stom nu, maar heb wel de oorzaak van de storing gevonden...

Had 500 meter microfoonkabel bijbesteld en laten solderen door mijn collega (doe ik normaal gesproken alleen hij had zijn enkelbanden gescheurd en wilde graag wat te doen hebben). Zojuist in de opslag eens getest met een door mij gesoldeerde kabel en een nieuwe...
                            Alleen de nieuwe kabels gaven deze storing. Bovendien als ik de kabel vlak onder een TL-buis hield was de brom niet meer om aan te horen...

Connector open geschroefd: pin 1 met pin 3 verwisseld.... Oftewel de afscherming komt direct op de signaalleider binnen....

Had ik moeten checken, niet gedaan, is een les voor mij (en hopelijk ook een les voor hem).

Kan mezelf nu wel voor de kop slaan, maar daar schiet ook niemand wat mee op. Kwestie van alle slechte kabels er tussenuit vissen en zelf maar opnieuw solderen...
                            Zullen we er met z'n allen maar om lachen dan?

Iedereen super bedankt voor het meedenken, jammer dat het niet mocht baten.

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

tja, das zuur...

en als je ze had gecontroleerd met een multi ofzo had je het ook niet ontdekt (er was namelijk geen kortsluiting), je had ze echt open moeten schroeven

Het blijft KLO#te, maar belangrijkste vind ik altijd de oorzaak te weten, en die weet je nu.

Kop op, en vol goede moed naar de volgende klus!

groeten John

ps. je collega zal toch zeker wel een rondje vette hap of gebak moeten regelen!!!!!
                              Last edited by Whitefarmer; 18-12-08, 21:51. Reason: spelvouten
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Originally posted by hugovanmeijeren
                                Mensen,

ik voel me nogal stom nu, maar heb wel de oorzaak van de storing gevonden...

Had 500 meter microfoonkabel bijbesteld en laten solderen door mijn collega (doe ik normaal gesproken alleen hij had zijn enkelbanden gescheurd en wilde graag wat te doen hebben). Zojuist in de opslag eens getest met een door mij gesoldeerde kabel en een nieuwe...
                                Alleen de nieuwe kabels gaven deze storing. Bovendien als ik de kabel vlak onder een TL-buis hield was de brom niet meer om aan te horen...

Connector open geschroefd: pin 1 met pin 3 verwisseld.... Oftewel de afscherming komt direct op de signaalleider binnen....

Had ik moeten checken, niet gedaan, is een les voor mij (en hopelijk ook een les voor hem).

Kan mezelf nu wel voor de kop slaan, maar daar schiet ook niemand wat mee op. Kwestie van alle slechte kabels er tussenuit vissen en zelf maar opnieuw solderen...
                                Zullen we er met z'n allen maar om lachen dan?

Iedereen super bedankt voor het meedenken, jammer dat het niet mocht baten.

Groeten Hugo
                                Oftewel: je had semi gebalanceerde jacks met xlr pluggen liggen die lekker radio moskou ontvingen van alles wat ook maar een frequentie uitzend (waaronder bijv TL's, dimmers en andere electronica)
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...