Dimmers storen op zenders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by hugovanmeijeren
    Even heel eenvoudig de volgende vraag: als ik een aggregaat huur, en ik zet daar enkel de ontvangers (+ desnoods de rest van het geluid) op. Ben ik dan van mijn probleem af? Want anders is de keuze niet zo moeilijk...
    Heb of ken je iemand met een UPS (noodstroom voor computers)?
    Hier zit o.a. een filter in maar hiermee kun je het rack ook even laten draaien (als de accu is geladen) terwijl je het afkoppelt van het huisnet om te zien of je brom dan weg is.

Misschien nog simpeler denk ik na een paar minuten, is de brom weg als je dimmers zijn uitgeschakeld en afgekoppeld?
    Last edited by vasco; 10-12-08, 13:27.

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

als eens gekeken hoeveel spanning op je stroom staat??
      het meest stomme wat je je kunt benken, maar heb dit zelf ook
      al vaker meegemaakt, maar dit had wel grote gevolgen
      (170 V op je krachtstroom, met dallen van 150 en pieken van 240, gemeten over twee uur!)

Heb je in je rack waar je mixer in zit powercon out (of een
      stopcontactje over)? plug je ontvangerrack eventjes
      door en kijk wat er gebeurd, dan heb je misschien al enig verschil,
      als je dit met je groepen haalt, maar dat is denk ik geen probleem.

Grtz Jeroen van Geffen
      Jeroen van Geffen

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

PA bestaat enkel uit een front setje van 2 speakers en 10meter verderop een delay setje van nog eens 2 kasten, geen subs en dergelijke dus draait allemaal makkelijk op een los 16A groepje. Voor theater is standje oorlog overigens ook totaal niet wenselijk.

PA en ontvangers zitten momenteel niet meer bij elkaar op. Geloof dat deze wel samen met de dimmers op de verdeler zit. (Maar zoals eerder aangegeven, PA is gewoon volledig stil!) Op de subgroep van de druppels zit overigens nog wel een XTA digitale parametrische EQ ge-inserteerd, maar probleem ontstaat 100% zeker al voor de EQ (PFL van de individuele kanalen geeft immers al storing...)

@Vasco: Goede tip. Mijn collega heeft een UPS liggen, die ga ik zeker even uitproberen. Dimmers afkoppelen is ook een goed idee. Ik hoop dat ik voor zaterdag nog de zaal in kan...

@Jeroen: Spanning op mijn stroom meten?
        Ik check voordat ik op eender welke krachtaansluiting inprik eerst met een duspol of ik een nul heb en of de spanning correct is. Voor zover ik dit heb kunnen controleren is dit in orde. Gewoon 230 volt en werkende nul.
        Netfrequentie heb ik niet gechecked, zal als ik weer naar de zaal ga ook ff mijn Fluke meenemen, meet ik alles even na.

Voor nu lijkt het me eerst verstandig om met de UPS te testen. Als het probleem dan (volledig) verholpen is, gaat er zaterdag een aggegraat heen.

Wat dat betreft allemaal slecht geregeld daar, terwijl er regelmatig bekende namen voorbij komen. Maargoed dan staat er ook altijd een aggegraat te ronken, neemt Ampco uit voorzorg blijkbaar al mee.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Beste Hugo,

Je geeft aan dat je allen verstoring hebt op je zenders en dat de overige kanalen schoon zijn.
          Heb je een lichtmulti en je zendermulti parallel liggen?

Als de spanning van de locatie vervuild dan is een aggregaat de enige optie, hoewel ik het vreemd vindt dat je mengtafel voor de rest schoon is.

Heb je de behuizing van je XLR connectors ook verbonden met de signaalmassa?

Een defect filter in je dimmer(s) kan natuurlijk ook zoals al eerder genoemd. Dit zou je kunnen uitsluiten door de dimmers een voor een af te schakelen.

Tot zover eerst.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Leks
            • Oct 2007
            • 330

Een paar checks

-je net voeding is netjes 230v zoals je zei
            -je zenders zijn gebalanceerd aangesloten? Anders kan je het beste een di gebruiken.
            Je kan ook een trafo gebruiken om instralende stroring te verhelpen

Nu wil ik graag nog wel weten of je AF signaal signaal (storing) binnen krijgt op je ontvangers als je zenders aanstaan maar ze geen input (stem/instrument).

Als de storing niet van je ontvangers of van je kabel komt moet je gaan kijken bij de mixer ( zit er bij een compressor op je kanalen oid?)

Mocht het probeem in je multikabel zitten kan je mogelijk je zenders bij de
            mixer zetten.

Helpt niets van dit alles nog niet werken zou ik idd een aggregaat huren of je ups als netfilter gebruiken. Maar ik neem aan dat in dat theater toch vaker iets met geluid gebeurd.

Sterkte me de problemen
            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Toevallig fantoomvoeding erop gehad ?

Bij ons op de zaak een hele rits ew500's stuk gehad door fantoomvoeding. Probleem met deze was dat (zelfs al stond de ontvanger op mute, dus geen zender ingeschakeld) er een flinke brom/ruis uitkwam.

Na nader onderzoek bleek een aantal uitgangs componenten van slag te zijn.
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

En nu de juiste vraag: hoe heb je dit verholpen?

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

Dat lijkt me nieuwe zendertjes halen
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

@FiëstaLJ: fantoom zou misschien per ongeluk een keer gebeurt kunnen zijn, maar zeker niet op alle 8 tegelijk. En ik krijg van 8 ontvangers evenveel storing.

Bovendien zijn ze afgelopen vrijdag nog zonder probleem op een andere locatie gebruikt, ontvangerrack stond precies een meter naast hetzelfde dimmerrack. Geen enkel probleem gehad.

Vandaag even overleg gehad met de zaaleigenaar, maar het is onmogelijk om voor zaterdag nog iets te testen daar. Kan pas om 18.00 uur de zaal in en om 20.00 uur begint de voorstelling. Maar de storing herkenden ze: "hebben wij ook altijd met draadloze microfoons, mot je effe een aggregaat neerzetten is het weg..."

Het is een behoorlijke gok, maar iets anders kan ik momenteel niet doen denk ik. Ik weet dat mijn eigen materiaal gewoon op orde is (is vrijdag gebruikt en rechtstreeks zondag weer opgebouwd op deze locatie).
                    Neem zaterdag dus gewoon een aggregaat mee, en dan zet ik daar alle geluid wel op.

Ik laat jullie weten hoe het zaterdag is verlopen. Duimen maar!

Groeten Hugo

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Zoals Ome Jos altijd zei: toi-toi-toi!

Komt ook bij, dat als Ampco standaard al een aggregraat meeneemt, dat dat dan wel de oplossing wel zal zijn. Niet vergeten door te berekenen!
                      Last edited by Outline; 12-12-08, 00:13.

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

Originally posted by Outline
                        En nu de juiste vraag: hoe heb je dit verholpen?
                        Poeh zou ik es moeten checken, wat uitgangsopamp onderdeeltjes ofzo vervangen. Maar dat heeft de td gedaan. Probleem was bekend bij sennheiser en is onder andere bij de 550 serie al opgelost.
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Succes Hugo! Zou je me trouwens willen mailen om welke locatie het gaat?
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

.....En ongetwijfeld ten overvloede, maar zorg dat je geluidsinstallatie echt volledig vrijstaand is, op geen enkele manier contact maakt met de huisinstallatie, zowel qua spanningsvoorziening, aarding als signaalaarde. Waar dat laatste niet mogelijk is: DI's met groundlift!
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Originally posted by sparky
                              Succes Hugo! Zou je me trouwens willen mailen om welke locatie het gaat?
                              Kan ook wel even zo; kunnen meer mensen er rekening mee houden. Zaal is 'De Pompstee' in Roden. Heeft een capaciteit voor ca. 1000 man.

zorg dat je geluidsinstallatie echt volledig vrijstaand is, op geen enkele manier contact maakt met de huisinstallatie, zowel qua spanningsvoorziening, aarding als signaalaarde. Waar dat laatste niet mogelijk is: DI's met groundlift!
                              In principe zijn we volledig onafhankelijk, enkel 230 volt naar het aggregaat toe en we zijn los van de zaal.

Groeten Hugo

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Succes Hugo, hoop voor je dat het met hun huisnet te maken heeft al wijst alles er wel op. Twee uurtjes van te voren pas de zaal in geeft nog maar weinig tijd voor meer trial/error.

Laat na het weekend even weten hoe het is afgelopen.

Comment

Working...