4 kanaals amp lab/camco

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by dokter dB
    ja ik ga ervanuit dat een SMPS voedingstrafo die op 230 1kw levert op 115v 500w levert. Het is heel lastig een groot vermogensvoeding te maken die dit allemaal effe regelt en stabiel blijft.
    Ik ga er voor praktisch nut ervan uit dat deze hetzelfde vermogen kan leveren, in het ene geval hogere netspanning, en het andere geval hogere stromen uit het net. En dat maakt het inderdaad lastig, maar het kan wel, kost wat, heb je wat. (of watten wats etc.)

Soms wil je het net niet, zoals bij led lampjes op 230V. Die wil je eigenlijk met een ordinaire triac dimmer kunnen dimmen. En dat kan soms ook.

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Ik vind toch maar dat je veel tweedehandse FP10000 te koop vind op het net, lijkt me dan precies toch niet zo een goed apparaat te zijn als de 6400.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Dat komt voornamelijk omdat er ook heel erg veel nieuw verkocht zijn en zeker niet omdat hij minder goed zou zijn.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

Lijkt me toch nogal dat als je iets koopt dit doet om het te gebruiken en niet eventjes te proberen en dan te verkopen.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Bij deze een kickje.
            Wat mij betreft mogen er namelijk wel wat versterkers toegevoegd worden aan de vergelijking van dit topic:
            - FFA 6004
            - Matrix XT6004 (EQ)
            - En de, al eerder genoemde, McSquare E100

Mvg,

Teun

Ps.
            Originally posted by MusicXtra
            Een 21" heeft een eigen klank waar je van moet houden, gaat erg diep en is vrij traag.
            Ben ik totaal niet met je eens, althans, dat je alles over één kam scheert.
            Al eens een Funktion One F221 mogen horen?
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by 4AC

Ben ik totaal niet met je eens, althans, dat je alles over één kam scheert.
              Al eens een Funktion One F221 mogen horen?
              Mijn opmerking moet je ook relatief zien, een 21" speaker heeft nou eenmaal een grotere massatraagheid en een lagere eigenresonantie dan een 18" speaker waardoor deze het altijd aflegt waar het gaat om snelheid.
              Maar dat wil niet zeggen dat de klank niet mooi kan zijn.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Mijn opmerking moet je ook relatief zien, een 21" speaker heeft nou eenmaal een grotere massatraagheid en een lagere eigenresonantie dan een 18" speaker waardoor deze het altijd aflegt waar het gaat om snelheid.
                Maar dat wil niet zeggen dat de klank niet mooi kan zijn.
                Fijn dat je zo rap reageert.

De F221 levert niets in op het gebied van snelheid.
                Sterker nog, dat was één van de dingen die me opviel bij die sub; enorm snelle respons (bij elk frequentiegebied).

Funktion One stelt processorinstellingen voor verschillende configuraties beschikbaar (met 0,0 eq, trouwens) en daar zit niets in waardoor de 21" sneller wordt. Het is dus puur het ontwerp zelf.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Komende woensdag geven we een demo van de line-array i.c.m. de X218 in Central Studio's te Utrecht, moet je eigenlijk eens komen luisteren....
                  Er komen 6 kastjes per kant te hangen met nog een extra 20° downfill kastje en daaronder 8 X218 subs in een cardoïde opstelling.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Komende woensdag geven we een demo van de line-array i.c.m. de X218 in Central Studio's te Utrecht, moet je eigenlijk eens komen luisteren....
                    Er komen 6 kastjes per kant te hangen met nog een extra 20° downfill kastje en daaronder 8 X218 subs in een cardoïde opstelling.
                    Bedankt voor je uitnodiging, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
                    We zaten al aardig off-topic, maar deze post zal wel helemaal rap verdwijnen.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by 4AC
                      Bedankt voor je uitnodiging, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
                      We zaten al aardig off-topic, maar deze post zal wel helemaal rap verdwijnen.

Mvg,

Teun
                      En daar heb jij weer helemaal gelijk in, alhoewel het hier over een 4 kanaals versterker gaat.
                      Maar nu weer "on-topic"; een 21" sub is leuk voor een vaste installatie maar voor touring gear geef ik de voorkeur aan 18". Daar kom je ook meer dan laag genoeg mee en de kast kan een heel stuk kleiner blijven.

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

En daar heb jij weer helemaal gelijk in, alhoewel het hier over een 4 kanaals versterker gaat.
                        Haha, huh, welke 4-kanaals versterker?
                        Ach, maakt het niet minder interessant.

Maar nu weer "on-topic"; een 21" sub is leuk voor een vaste installatie maar voor touring gear geef ik de voorkeur aan 18". Daar kom je ook meer dan laag genoeg mee en de kast kan een heel stuk kleiner blijven.
                        Ik geef de voorkeur aan een enkel 21" (F121).
                        Rendement is even hoog (zo niet hoger) dan menig dubbel 18". En dan is de 21" plots de meer compacte, lichte optie.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by 4AC
                          Ik geef de voorkeur aan een enkel 21" (F121).
                          Rendement is even hoog (zo niet hoger) dan menig dubbel 18". En dan is de 21" plots de meer compacte, lichte optie.

Mvg,

Teun
                          Ieder voordeel hep sijn nadeel.

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Welk tijdstip ongeveer????
                            'k wil wel eens kennismaken met je systeem (en jou...)

Comment

Working...