4 kanaals amp lab/camco

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by JVS
    Vanaf de PLM20000 gaat LAB met aktieve PFC werken, dus dan krijg je nog wat meer uit 't net. Hoop dat ze de PFC converter goed doorontwikkeld hebben, want de meeste eindtrappen met aktieve PFC uit 't verleden hebben toch wel wat problemen gegeven....

Had laatst nog een FP13000 hier. Beestachtig ding als je hem in 2x4 ohm belast en gas geeft. Eens een FP14000 proberen ? :-)
    Wil zo'n ding weleens op mijn dubbel 18" subs horen, kan een FP10.000Q gewoon tot aan clippen uitsturen zonder dat de subs aan hun max komen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by qvt
      Heeft iemand al naar de nieuwe PLM20000Q gekeken hier?
      Originally posted by Turboke
      Heb in frankfurt de E100 van mc² zien liggen ben daar ook benieuwd naar.

Houdt op de race naar steeds meer vermogen dan nooit op?

Mvg,

Teun

Ps.

S
      teeds meer pixeltjes in je tv... steeds meer megapixels in je camera... steeds meer Ghz'en+TB's in je pc... steeds meer pk's+nm's in je auto...
      Mijn reactie:
      meer pixels hebben we niet nodig, het is me ooit verteld dat de mens tot een bepaalt aan pixels niet 'scherper' kan zien
      meer megapixels in je camera zijn ook niet nodig, op een geven moment worden de pixeltjes zo klein dat ze slechter licht/kleur kunnen waarnemen in de lens (of zoiets)=slechtere foto's
      meer Ghz'en en meer TB's staan weer in verband met hierboven: de bestanden worden steeds groter, dus er is meer kracht en ruimte nodig. (verhaal gaat niet geheel op hier)
      meer pk's en nm's in je auto zijn altijd lekker, maar men zou het ook kunnen zoeken in gewicht en andere factoren (ook hier gaat het verhaal niet geheel op)
      en tot slot: meer watt's in geluidsinstallaties.
      Maar willen we dat wel? Het ging toch om het rendement? En ik wat dacht je van... kwaliteit?
      Het emotionele effect, niet alleen van de muziek, maar ook van geluid zelf, wat je de kwaliteit van de muziek zou mogen noemen (bron: PB Audio / Funktion One NL). DAT is niet uit te drukken in cijfertjes (watt).
      Maar goed, bedrijven inspelen op de vraag van de markt. En schijnbaar vragen wij om meer watt's.

Wat is dit toch???
      Last edited by 4AC; 28-02-13, 13:04.
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by 4AC
        Houdt op de race naar steeds meer vermogen dan nooit op?
        Ik ken maar bar weinig luidsprekers die dit soort vermogens kunnen trekken...

Mvg,

Teun
        Die zijn er inmiddels meer dan voldoende.....

Comment

• RenéE
          • Oct 2006
          • 291

Op de Messe nog een schattig 4*21" subje gezien van 12kW continu.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by 4AC

Mvg,

Teun

Ps.
            steeds meer pixeltjes in je tv... steeds meer megapixels in je camera... steeds meer Ghz'en+TB's in je pc... steeds meer pk's+nm's in je auto...
            Mijn reactie:
            meer pixels hebben we niet nodig, het is me ooit verteld dat de mens tot een bepaalt aan pixels niet 'scherper' kan zien
            meer megapixels in je camera zijn ook niet nodig, op een geven moment worden de pixeltjes zo klein dat ze slechter licht/kleur kunnen waarnemen in de lens (of zoiets)=slechtere foto's
            meer Ghz'en en meer TB's staan weer in verband met hierboven: de bestanden worden steeds groter, dus er is meer kracht en ruimte nodig. (verhaal gaat niet geheel op hier)
            meer pk's en nm's in je auto zijn altijd lekker, maar men zou het ook kunnen zoeken in gewicht en andere factoren (ook hier gaat het verhaal niet geheel op)
            en tot slot: meer watt's in geluidsinstallaties.
            Maar willen we dat wel? Het ging toch om het rendement?
            Maar goed, bedrijven spelen in op de vraag van de markt. En schijnbaar vragen wij om meer watt's.

Wat is dit toch???
            Dat heet vooruitgang.
            Om het bij geluid te houden, rendement is inderdaad heel belangrijk maar wanneer je dat combineert met heel veel vermogen heb je dus per saldo meer geluid uit minder kasten.
            Lab Gruppen zal heus geen versterker op de markt zetten die nergens op aangesloten kan worden. Alle gerenommeerde luidspreker fabrikanten hebben inmiddels luidsprekers in hun programma die makkelijk 1500 Watt of meer continu kunnen hebben, stop er twee in één kast en je kunt er dus 6000 Watt aan versterkervermogen op aansluiten. Ziedaar de toepassing voor de PLM 20.000Q.

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Originally posted by RenéE
              Op de Messe nog een schattig 4*21" subje gezien van 12kW continu.
              Ik heb hem ook gezien, maar als je dan goed kijkt en leest is die 12kW gewoon peak vermogen. Dus niks geen RMS vermogens. Ik ken ook geen 21" ers die 4kW RMS kunnen verstouwen!

Ik ben het helemaal met 4AC eens. Gelukkig onderscheiden de rendement slimmeriken zich van de rest die nog steeds lekker met vermogens lopen te smijten.

Zo'n grote dure stroomvretende versterker is leuk als je veel subs of toppen die parallel staan met eenzelfde amp wil aansturen. Voor monitors kompleet over de top. Zelfs een 10000Q is dan al teveel. Voor alles een markt blijkbaar. De minder vermogende versterkers worden er wellicht goedkoper door en de concurrentie blijft scherp!
              d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by MusicSupport
                Ik ben het helemaal met 4AC eens. Gelukkig onderscheiden de rendement slimmeriken zich van de rest die nog steeds lekker met vermogens lopen te smijten.

Zo'n grote dure stroomvretende versterker is leuk als je veel subs of toppen die parallel staan met eenzelfde amp wil aansturen. Voor monitors kompleet over de top. Zelfs een 10000Q is dan al teveel. Voor alles een markt blijkbaar. De minder vermogende versterkers worden er wellicht goedkoper door en de concurrentie blijft scherp!
                En daar klopt je verhaal dus niet, de rendement slimmerikken die hun producten ook nog eens hoog belastbaar maken pakken dubbel voordeel en dus maximaal rendement.
                Die grote versterker gaat juist uiterst efficiënt om met de energie, zeker vergeleken bij een conventionele versterker die al snel 30% van de energie in nutteloze warmte wegstookt.
                De FP10.000Q is juist super, slechts één type versterker voor zowel subs, mid, hoog als monitors. Ieder amprack is bij mij nu hetzelfde en met de dip switches kun je het vermogen beperken.
                Last edited by MusicXtra; 29-03-10, 08:09.

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

[QUOTE=MusicSupport;530360]Ik heb hem ook gezien, maar als je dan goed kijkt en leest is die 12kW gewoon peak vermogen. Dus niks geen RMS vermogens. Ik ken ook geen 21" ers die 4kW RMS kunnen verstouwen!

MCCauley, M421
                  12kw, 24kw instantaneous peak
                  power ratings AES 3000w @ 8ohm per speaker.

Comment

• Noobie
                    • Dec 2007
                    • 223

afgelopen weekend een lab 6400 op 2 dubbel 18" subs gehad, normaal gebruik ik 2 x dynacord P1050 gebrugd. volgens de specs geeft die P1050 1200W RMS in brug bij 4 ohm. De lab 2500W RMS (oid) bij 4 ohm. In principe dus 2 x zoveel....

Grappig is wel dat de dynacord voldoende vermogen levert om de subs aan te laten lopen, waar de Lab vol in de clip nog geen volledige conus uitslag voor elkaar krijgt. Wél klinkt de lab strakker, qua totaal vermogen geeft de P1050 iets meer.
                    Het lijkt er dus inderdaad erg op dat de definitie van RMS vermogen door sommige fabrikanten anders wordt uitgelegd. het zal met die FP10000 niet anders zijn denk ik.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Noobie
                      afgelopen weekend een lab 6400 op 2 dubbel 18" subs gehad, normaal gebruik ik 2 x dynacord P1050 gebrugd. volgens de specs geeft die P1050 1200W RMS in brug bij 4 ohm. De lab 2500W RMS (oid) bij 4 ohm. In principe dus 2 x zoveel....

Grappig is wel dat de dynacord voldoende vermogen levert om de subs aan te laten lopen, waar de Lab vol in de clip nog geen volledige conus uitslag voor elkaar krijgt. Wél klinkt de lab strakker, qua totaal vermogen geeft de P1050 iets meer.
                      Het lijkt er dus inderdaad erg op dat de definitie van RMS vermogen door sommige fabrikanten anders wordt uitgelegd. het zal met die FP10000 niet anders zijn denk ik.
                      Kans is groot dat de Lab veel meer controle heeft over de conus waardoor, ondanks het dubbele aan vermogen, je subs met de Lab niet in de stress te krijgen zijn. De FP6400 is identiek aan de FP 10.000Q wat betreft prestaties, onlangs deze twee naast elkaar getest en er was geen enkel verschil te ontdekken. Overigens betekent het dubbele aan vermogen slechts een net hoorbaar verschil in volume.

P.S. Had je de MLS switsches wel goed ingesteld?

Comment

• Noobie
                        • Dec 2007
                        • 223

als de clip leds op de amp oplichten denk ik van wel... theoretisch zou de lab 3 dB meer moeten leveren dan de p1050, het omgekeerde is echter waar...

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Noobie
                          als de clip leds op de amp oplichten denk ik van wel... theoretisch zou de lab 3 dB meer moeten leveren dan de p1050, het omgekeerde is echter waar...
                          De clip leds gaan alleen eerder oplichten als je met de MLS switches het vermogen begrensd.
                          Ik acht de kans groot dat de P1050 meer vervormd waardoor het geluid veel voller klinkt. De Lab levert echt zijn opgegeven vermogen en doet dat ook heel strak.

Comment

• Noobie
                            • Dec 2007
                            • 223

de P1050 geeft al meer vermogen zonder dat clip led oplicht, de FP was gewoon standaard ingesteld. P1050 wordt ook door de ingebouwde processor recht gehouden. Maar inderdaad wel een andere sound.

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

Kan me niet voorstellen dat je de lab dan goed ingesteld hebt staan.

Zo'n eindtrap moet toch echt serieus power kunnen leveren.

groeten Arjan

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Originally posted by MusicXtra
                                En daar klopt je verhaal dus niet, de rendement slimmerikken die hun producten ook nog eens hoog belastbaar maken pakken dubbel voordeel en dus maximaal rendement.
                                Die grote versterker gaat juist uiterst efficiënt om met de energie, zeker vergeleken bij een conventionele versterker die al snel 30% van de energie in nutteloze warmte wegstookt.
                                De FP10.000Q is juist super, slechts één type versterker voor zowel subs, mid, hoog als monitors. Ieder amprack is bij mij nu hetzelfde en met de dip switches kun je het vermogen beperken.
                                Hoho. Dat lees je verkeerd. Ik had het niet over het vermogen van de Lab. Geen negatief woord uit mijn mond over de Lab!

Het ging meer om speakermerken die verkondigen dat ze een 1000W topkast hebben gebouwd. Jah dat kan ik ook wel; het gaat om rendement.

Originally posted by Turboke
                                Originally posted by MusicSupport
                                Ik heb hem ook gezien, maar als je dan goed kijkt en leest is die 12kW gewoon peak vermogen. Dus niks geen RMS vermogens. Ik ken ook geen 21" ers die 4kW RMS kunnen verstouwen!
                                MCCauley, M421
                                12kw, 24kw instantaneous peak
                                power ratings AES 3000w @ 8ohm per speaker.
                                Okey ik moet je gelijk geven, specstechnisch dan!
                                Ben benieuwd welke speaker daar in zit; de zwaarste B&C die ik kan vinden is 2kW AES. En nogmaals! Rendement! Als hetzelfde behaald kan worden met een speaker met lager vermogen dan kies ik die! Daarnaast; je hebt het ding ook gezien! Dat past niet fatsoenlijk ergens in. In een trailer misschien. Komt er ook een steekkarretje bij om hem mee te nemen (220KG!). Okey okey ik begrijp het al; het is voor in discotheken? Dacht dat MCCauley ook tourende PA toepassingen heeft. Weliswaar een indrukwekende 143dB en onwaarschijnlijk gaaf laag maar toch heb ik mn bedenkingen! Hier kun je wel mooi deze nieuwe PLM20000 aanhangen.

Op locatie tegen de manager: Jah graag 4x 32A voor de amps voor de subs....Manager: KUCH, slik, whaaat??!
                                Last edited by MusicSupport; 31-03-10, 23:02.
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...