Interessante demo van K-Array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

DSP is inderdaad makkelijk..,

echter geen verkoopargument omdat praktisch elk (professioneel) merk een DSP aan boord heeft

Aktieve kastjes dan hea..
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• creative
      • Feb 2009
      • 2

Kan iemand er een tune tussenmaken... Tell sell momentje..

nee even zonder gein, ik zit zelf zeer dicht bij het K-array gebeuren binnen Nederland. Vandaar mijn enthousiasme!!!

Ik weet dat dsp geen echt aankoopargument is, maar een combinatie met een versterker waarin je zeer gemakkelijk je presets kunt wijzigen en dan ook nog eens je gekozen preset gevisualiseerd wordt op een lcd schermpje is in mijn ogen wel aan de uniekere kant.

Wil je een demostratie van K-array horen, bel Eurocase Audio & Media products eens op. Zij weten vast wel wanneer er op kort termijn een demostratie plaats zal vinden. Ook prijzen voor de Redline ben je daar aan het goede adres, er zijn namelijke meerdere modellen binnen deze serie verkrijgbaar. Kortweg vertaald in lengte van de zuilen!!

mvg rogier

Comment

• Mattheusvz
        • Jun 2007
        • 107

De eenvoudige controlling van het systeem was voor ons ook 1 van de (grote) pluspunten. Wij hebben in het afgelopen jaar diverse systemen getest voordat wij onze keus bepaald hebben. Een van de dingen waar wij bij veel systemen tegenaan liepen was het instellen van de Line Array. Daar komt toch vaak wat meer bij kijken. En gezien het feit dat wij gewoon (eenvoudige) muzikanten zijn, voorzagen wij daar toch een aantal problemen. Wij wilden naar een (groot) PA-systeem die toch eenvoudig en snel op te zetten was. Bij de meeste, zo niet alle, Line Array's kwam daar toch behoorlijk wat meer bij kijken. Ook kon in de meeste gevallen het systeem alleen maar "bestuurd" worden d.m.v. een laptop. K-Array was compacter en simpeler kwa opbouw, en de "besturing" zat eenvoudig ingebouwd in de kast. Daarnaast was er ook nog een mogelijkheid om het systeem te besturen via een laptop, echter voor ons is in 9 van de 10 gevallen dit niet nodig.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Moet zeggen dat ik wel achterover sloeg van de prijs per kast van K-array.

14000 euro per KH4 kast is een redelijke investering...
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Even oneerbiedig/sceptisch reageren....(even uitgaande van een KH4)

Ik zie een hele grote Bose 802 in een nog plattere behuizing (16cm), met Amp & DSP in dezelfde doos (voor €14K)....?!

Ik zeg niks over de geluidskwaliteit want ik heb het nooit gehoord, maar voor dat geld moet het wel verdomd goed zijn per kast...

Kan iemand mij het voordeel vertellen van deze topkasten t.o.v. van een conventionele line-array kast?

- Ze zijn niet veel lichter dan een conventionele line array kast
            - Ruimte aan de achterzijde is kleiner vind ik een poepargument,...achter de PA komt altijd de band (van voor gezien) dus die ruimte (ook in een tower) heb je toch nodig.
            - Het neemt iets minder ruimte in in een vrachtwagen of bus!
            d&b Audiotechnik

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Ik ben ook wel benieuwd naar de red-line serie .
              Een 18 " sub actief weegt 20 kgr.
              Eigenlijk zie ik het wel zitten , als het goed klinkt natuurlijk .
              Hopelijk komt er eens een demo in Belgie, want naar Amsterdan rijden zie ik niet zitten
              Veel belovend , eerst horen en dan beslissen , maar wel DUUR , amaaai ...
              Nog even een linkje voor diegene die het nog niet weten ( als het mag natuurlijk )

Xover Sound Systems

sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Ik heb ook een prijs lijst mogen ontvangen in US dollar uiteraard en ben ook steil achterover gevallen van de dealer en voorgestelde verkoop prijzen....

12.000 dollar dealer en verkoop 19.000 dollar voor de KH4 per stuk...

Ik heb morgen een telefonisch gesprek met dhr.Gennaro van K-Array voor een dealership in het Caribbisch gebied en Noord- Zuid Amerika.

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

demo....binnenkort, zie: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...rt-2009-a.html
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by moderator
                    ben ernstig benieuwd...
                    Ik ga volgende week sowieso een paar dagen op pad, en de K-2 wil ik ook wel eens meemaken.

Comment

• Mattheusvz
                      • Jun 2007
                      • 107

Ik moet zelf ook toegeven dat wij wel even schrokken van de prijs. Totdat wij de vergelijkingen gingen maken met diverse andere systemen. (Zoals een aantal van jullie wellicht weten waren wij al vanaf feb 2008 aan het oriënteren voor een andere PA) Alle andere PA systemen die wij bekeken en beluisterd hebben zaten in de prijsklasse tussen 50.000 en 100.000 euro. En eigenlijk klonken al die systemen best wel goed, en had ieder systeem zijn eigen voordelen en nadelen. En in deze vergelijking viel de prijs van K-array dan ook wel weer mee. Hou er overigens ook rekening mee dat de genoemde prijzen bruto adviesprijzen zijn. Een belletje of mailtje richting Xover Sound Systems levert zal daar meer duidelijkheid over geven.

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Het verschil van Bruto naar Netto is niet zoveel hoor!

Overigens heb ik zaterdag geen gesprek gehad, wordt vervolgd!!

En duur blijf ik het vinden.....

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Prijzendiscussie is zinloos om te voeren op een internetforum heeft het verleden meer dan eens bewezen, die kant gaan we in dit onderwerp dus ook niet op.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mattheusvz
                            • Jun 2007
                            • 107

Originally posted by MusicSupport
                            Even oneerbiedig/sceptisch reageren....(even uitgaande van een KH4)

Ik zie een hele grote Bose 802 in een nog plattere behuizing (16cm), met Amp & DSP in dezelfde doos (voor €14K)....?!

Ik zeg niks over de geluidskwaliteit want ik heb het nooit gehoord, maar voor dat geld moet het wel verdomd goed zijn per kast...

Kan iemand mij het voordeel vertellen van deze topkasten t.o.v. van een conventionele line-array kast?

- Ruimte aan de achterzijde is kleiner vind ik een poepargument,...achter de PA komt altijd de band (van voor gezien) dus die ruimte (ook in een tower) heb je toch nodig.
                            Ik zal dan toch even inhoudelijk reageren op jouw vragen en opmerkingen. Zeker gezien het feit dat jouw opmerkingen vrij goed aansluiten bij onze wensen/eisen die wij hadden tijdens onze zoektocht naar een PA systeem.

Klopt. Het is echter wel zo dat in het geval van K-array alles ingebouwd zit. Een belangrijk voordeel van K-array was dat je met slechts 1 top per kant kunt draaien. De KH4 heeft een verstelbare verticale openingshoek. Deze kun je instellen van 7 tot 40 graden. Bij alle andere systemen zul je meerdere kasten moeten gebruiken om tot een gewenst resultaat te komen.

Je hebt gelijk. Dit was voor ons ook niet van belang. Ik moet overigens wel bekennen dat het erg prettig is om wat extra ruimte op bepaalde podia te hebben.

Dit was voor ons wél belangrijk. In plaats van 12 kasten + 2 versterkerracks hebben we nu slechts 3 kisten in de auto staan! Onze besparing is een zee van ruimte....
                            Ik kan het nog sterker vertellen:
                            Op de website van Xover Sound Systems kun je een paar foto's vinden van een festival in Italie. Hier worden 4 KH4 toppen en 9 KS4 subs per kant gebruikt voor 35.000 man publiek! Een set die je met gemak in Sprinterbusje drukt....

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Heeft er iemand de demo bijgewoond gisteren ?
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Ze zullen vast in Frankfurt op de beurs te vinden zijn dus ik ga dat eens even goed bekijken.
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...