Interessante demo van K-Array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LEn
    • Jul 2009
    • 3

Originally posted by Mattheusvz
    Ik zal dan toch even inhoudelijk reageren op jouw vragen en opmerkingen. Zeker gezien het feit dat jouw opmerkingen vrij goed aansluiten bij onze wensen/eisen die wij hadden tijdens onze zoektocht naar een PA systeem.

- Ze zijn niet veel lichter dan een conventionele line array kast
    Klopt. Het is echter wel zo dat in het geval van K-array alles ingebouwd zit. Een belangrijk voordeel van K-array was dat je met slechts 1 top per kant kunt draaien. De KH4 heeft een verstelbare verticale openingshoek. Deze kun je instellen van 7 tot 40 graden. Bij alle andere systemen zul je meerdere kasten moeten gebruiken om tot een gewenst resultaat te komen.

- Ruimte aan de achterzijde is kleiner vind ik een poepargument,...achter de PA komt altijd de band (van voor gezien) dus die ruimte (ook in een tower) heb je toch nodig.
    Je hebt gelijk. Dit was voor ons ook niet van belang. Ik moet overigens wel bekennen dat het erg prettig is om wat extra ruimte op bepaalde podia te hebben.

- Het neemt iets minder ruimte in in een vrachtwagen of bus!
    Dit was voor ons wél belangrijk. In plaats van 12 kasten + 2 versterkerracks hebben we nu slechts 3 kisten in de auto staan! Onze besparing is een zee van ruimte....
    Ik kan het nog sterker vertellen:
    Op de website van Xover Sound Systems kun je een paar foto's vinden van een festival in Italie. Hier worden 4 KH4 toppen en 9 KS4 subs per kant gebruikt voor 35.000 man publiek! Een set die je met gemak in Sprinterbusje drukt....
    35000 mensen met 4 toppen en 9 subben is natuurkundig onmogelijk.
    Je moet eens het totaal vermogen delen door het aantal bezoekers.. Dan hou je bijna niks over..
    Als iemand een kick in trapt moet je dat voelen.. Als je 5watt per persoon overhoud is het wel te horen (als iedereen niet te veel praat), maar je voelt niks.. En een onderdeel van de muziek en opgaan in muziek is het voelen/horen met je lichaam. Dat is namelijk een wezelijk deel van je gehoor.. Psycho-accoustiek.

Hier onder de specs voor InQontrol 2009 in de rai. Bij main stage waar denk ik zo'n 10000 mensen waren hing/stond het volgende en dat was eigenlijk precies goed.

InQontrol 2009 - Amsterdam Rai - Main Stage:
    Main Array: 12x V-Dosc per kant + 32 SB28 Sub's
    Delay 1: 8x V-Dosc per kant
    FOH Sub delay: 8x SB28 Sub
    Delay 2: 6x V-Dosc per kant
    Vip Delay: 6x dV-Dosc + 2 dV-Subs per kant

Het zelfde rare feit vind ik dat je de verticale hoek kan instellen.. Een line array functioneerd als 1 speaker.. Omdat de openings hoek zo klein is voorkom je fase verschillen hoe groter je hoe deste erger de fase verschillen onderling worden..

Ik mag zelf de demo volgende week ontvangen en wil het beslist horen, maar als ik er op een natuurkundige manier naar kijk, wat systeem engineers ook doen, dan kloppen er een hoop dingen niet..

Iemand had ook wat over 8" speakers.. Als je er maar genoeg op hangt wordt je frequentie gebied groter... (meer laag, maar het laag wat uit een hoop 8" drivers komt is veel strakker dan grote speakers om dat de massa van de driver lager is en de conus dus sneller en makkelijker stil staat)

Maar zoals ik al zei ik wil het ook echt zeker wel horen.

Greetz,

Lennart
    D&B - L'Acoustics - Klark Teknik - TC Electronics - LABgruppen - Crest - EAW - Martin Audio

and that's only audio can you imagine my lights??

Comment

• Mattheusvz
      • Jun 2007
      • 107

Ha die Len,
      ik zal je eerlijk bekennen dat ik ook erg nieuwsgierig ben naar een dergelijk festival met een dergelijk systeem. Hoewel ik natuurkundig niet onderlegd ben, zet ook ook mijn vraagtekens bij een dergelijke set-up voor zo'n grote groep mensen. Dit maakte ik ook kenbaar aan de mensen van K-array, die mij onmiddellijk uitnodigden om een dergelijk festival mee te maken.... Laat ik nu een liefhebber zijn van Parmaham en Italiaanse kaas; m.a.w. dat laat ik mij geen twee keer zeggen.

Wij gaan elkaar in ieder geval zien in Haarlem volgende week!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik geloof er geen moer van dat dit kan....
        Ook K-array maakt gebruik van 'normale' drivers en die gaan zich niet ineens anders gedragen.
        Op dat gebied zijn de wonderen voorlopig echt de wereld wel uit tot het moment dat er een weergever wordt uitgevonden die met heel andere principes werkt. Tot dan wordt er gewoon met elektromagnetisch aangedreven conussen of diafragma's lucht in beweging gebracht en om een bepaalde hoeveelheid energie in die beweging te krijgen moet je conusopppervlak en beweging van dat oppervlak hebben.
        Nu geloof ik best dat er truucjes mogelijk zijn om de efficientie wat te verhogen maar ik geloof niet dat het ineens mogelijk is om een stadion met 35.000 mensen van geluid te voorzien met een PA die in een sprinter past terwijl andere merken daar een paar flinke opleggers voor nodig hebben.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Laat je zeker iets weten over die ervaring in Haarlem, Mattheusvz?
          Ik denk dat er hier nog nieuwsgierig zijn...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mattheusvz
            • Jun 2007
            • 107

Ervaring in Haarlem hoef ik niet meer op te doen. Sinds een aantal maanden maken wij al gebruik van een systeem van K-array en wij zijn er erg happy mee. Wij komen tijdens de demo in Haarlem een aantal nummers live spelen, vandaar mijn aanwezigheid daar.

Comment

• LEn
              • Jul 2009
              • 3

Originally posted by MusicXtra
              Ik geloof er geen moer van dat dit kan....
              Ook K-array maakt gebruik van 'normale' drivers en die gaan zich niet ineens anders gedragen.
              Op dat gebied zijn de wonderen voorlopig echt de wereld wel uit tot het moment dat er een weergever wordt uitgevonden die met heel andere principes werkt. Tot dan wordt er gewoon met elektromagnetisch aangedreven conussen of diafragma's lucht in beweging gebracht en om een bepaalde hoeveelheid energie in die beweging te krijgen moet je conusopppervlak en beweging van dat oppervlak hebben.
              Nu geloof ik best dat er truucjes mogelijk zijn om de efficientie wat te verhogen maar ik geloof niet dat het ineens mogelijk is om een stadion met 35.000 mensen van geluid te voorzien met een PA die in een sprinter past terwijl andere merken daar een paar flinke opleggers voor nodig hebben.
              Er is voor het hoog wel een nieuwe technologie, daar zal je misschien wel van gehoord hebben het is de Ribbon technologie die toe gepast is in Alcon's systemen.
              Ik heb veel gewerkt met alcons onder verschillende omstandigheden. Het klinkt echt super strak, voor sommige te strak denk ik.. Voor theater en converenties is het een tegek kastje maar voor house feesten/ festivals komt het agressie te kort..
              Maar het is wat je zegt voorlopig past ook dat nog niet in een sprinter..
              D&B - L'Acoustics - Klark Teknik - TC Electronics - LABgruppen - Crest - EAW - Martin Audio

and that's only audio can you imagine my lights??

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by LEn
                Er is voor het hoog wel een nieuwe technologie, daar zal je misschien wel van gehoord hebben het is de Ribbon technologie die toe gepast is in Alcon's systemen.
                Ik heb veel gewerkt met alcons onder verschillende omstandigheden. Het klinkt echt super strak, voor sommige te strak denk ik.. Voor theater en converenties is het een tegek kastje maar voor house feesten/ festivals komt het agressie te kort..
                Maar het is wat je zegt voorlopig past ook dat nog niet in een sprinter..
                Voor zover ik weet is de ribbon al oud....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

Ja zitten die ook niet al jaren in de Stage Accompany?

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Pfff, Philips begon al in 1980 fatsoenlijke ribbons te maken
                    En uiteraard ons eigen (wederom failliete, maar dat is bijzaak) SA dat haar naam heeft gekregen door het gebruik van ribbons.
                    Gebruikt Alcons (en dus K-array) dan weer een nieuwe ontwikkeling binnen de ribbon?

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• drumbeat
                      • Apr 2008
                      • 12

Net nog even de Musicmaker gelezen waar de K-array door een testpanel beoordeeld wordt. Hier wordt letterlijk gezegd: dit systeem klinkt agressief en schreeuwt. In het testpanel was ook iemand aanwezig die ook voor Melrose heeft gewerkt. Daarnaast is er ook te lezen dat Melrose, de band van Mattheus, een deal heeft met K-Array. Als ik met een fabrikant of leverancier een goede deal heb, dan wil ik ook wel een zeer positief verkooppraatje houden

Soms moet je concessies doen, maar om dan te kiezen voor een systeem zoals die van K-Array, nou nee.......

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Waar halen jullie vandaan dat K-Array gebruikt maakt van een 'ribbon'??
                        In de data specs staat; 5x 1" Neodymium planar wave drivers with 1.75" voice coil

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• M'Elodie
                          • Oct 2006
                          • 148

Originally posted by salsa
                          Waar halen jullie vandaan dat K-Array gebruikt maakt van een 'ribbon'??
                          In de data specs staat; 5x 1" Neodymium planar wave drivers with 1.75" voice coil

Dave
                          K-array heeft een BMS waveguide en heeft niks te doen met de ribbon driver van Alcons...
                          vraag me ook af waarom dit genoemd wordt in een onderwerp over K-array.
                          Last edited by M'Elodie; 10-07-09, 09:46.

Comment

• G-J
                            • Jun 2009
                            • 11

ribbon

He ,
                            Teun heefd gelijk, het is bedacht door philips en heefd SA de kop gekost
                            Alcons schijnt het nu wel voor elkaar te hebben, maar niet echt rock and roll !!

Maar het zit niet in K-array dus waar gaat dit over?

Het blijft voor mij raar dat we in NL zoooo'n discusie hebben over zoooo'n systeem en er BV op het topic turbo sound flex array ( ook een kast die DSP heefd enz ) geen respons is.

Kijk eens verder als NL wij zijn maar een HEEEEl klein landje en kijk wat daar de ontwikelijng is ( ik zie daar nergens K-array )

Vriendelijke groet,
                            G-J
                            Last edited by G-J; 17-07-09, 01:55.

Comment

• G-J
                              • Jun 2009
                              • 11

en dan nog wat

Hoe zit het met de onafhankelijkheid van J&H ??

Sticky blijft maar demo's voor het systeem plaatsen?

is J&H potensieel dealer??

VRG,
                              G-J

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

G-J,

Waarom ben je zo opgeschoten over K-Array?? Ben je bang dat je je duurbetaalde TurboSound aan de kant moet gaan zetten??
                                Als K-Array zo goed is als ze zelf zeggen dan zal zich dat wel gaan bewijzen in de nabije toekomst denk je ook niet?

Dat K-Array vernieuwend bezig is is wel duidelijk, hoe het klinkt is ieder persoonlijk kwa smaak maar DAT ze er zijn zal je gewoon moeten accepteren..

Ik vindt het dood normaal dat J&H hier een 'stickie' van maken, immers het is weer wat anders dan zwarte dozen (of andere kleuren).

Over TurboSound is reeds genoeg te vinden, niet hier misschien maar google eens rond...

Maar, ik wil wel weten hoe het de 14e is gegaan!!!

Dave
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...