De IRRITANTE TAPE artiest!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

Ja dat gebeurde ook tussen 2 nummers

Gr

Comment

• Hobbes
      • Jun 2007
      • 16

Wat denk je over de DJ's... Morgen weer 1 die weer van die absurde eisen heeft als monitoring...
      Ben gelukkig een lampenjong, maar als DJ's gaan zeiken dat ze 4 x een D&B M4 willen hebben en vervolgens deze tot de 120dB gaan nekken (geloof me gemeten bij vorig optreden) snap ik deze toch echt niet...
      Wacht in spanning af voor morgen...

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

verder offtopic als ze 4x monitor willen hebben dan is dat geen probleem en ook niet op 120 dB ze betalen ervoor dus..boeien
        ...dat het negatieve uitwerking op het zaalgeluid heeft vind ik wel jammer maar soms is dat niet mijn verantwoordelijkheid.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by purplehaze
          verder offtopic als ze 4x monitor willen hebben dan is dat geen probleem en ook niet op 120 dB ze betalen ervoor dus..boeien
          ...dat het negatieve uitwerking op het zaalgeluid heeft vind ik wel jammer maar soms is dat niet mijn verantwoordelijkheid.
          sterker nog, ik heb het liefste dat ze een 12-p line per kant als monitoring eisen.. kan ik ook weer s wat extra's verdienen..lol

Comment

• bran0985
            • May 2004
            • 75

Allerbeste aardige geluidmeneren...
            Ik heb met veel plezier maar ook een beetje teleurgesteld jullie gesputter over "tape acts" (en dan vooral de B artriesten) gelezen. Toen ik ergens las dat de "B" artiesten hier niet durfde te reageren was dit voor mij reden genoeg om dit wel te doen
            Om te beginnen vallen jullie in herhaling.... Er was al eens een topic waar het in grote lijnen over de "B" atiriest ging. Maar dan vooral over het gesleur van de bekende koelkast. Ik wil jullie, als B artiest, mijn reactie van toen niet ontzeggen

Nu wil ik ook ff... heb trouw alle pagina's gelezen. Stel...je bent een duo... normaal werk je met je eigen set maar je moet/mag ergens optreden als "tussen act" voor een half uur. In het verleden wilden wij niet moeilijk doen en kwamen inderdaad aan met een MD-tje (kost ook nog een avondje werk om het voor af op MDte zetten want normaal werken wij met een PC)en 1 gitaar. Wij stelden ons altijd netjes voor aan de geluids "techneuten" haalde ook nog wat te drinken voor ze... en vroegen dan "2 microfoons 1 x D.I. voor gitaartje en bandje aanzetten... pauzes stonden al op de band dus 1 x op play drukken beetje galm op micr. beetje zaalgeluid terug op monitor beetje mix maken en klaar... Nou wordt er snel (door sommige) dénigerend over tape acts gesproken en over de technisie die tape acts bedienen maar het schijnt toch niet makkelijk te zijn om daar een goede mix van te maken... meestal drijft het bandje ergens op de achtergrond staan de stemmen veels te hard er bovenop en over die gitaar maar niet te praten... De kunst is om het te laten klinken als een bendje! En dan zullen we het niet over feedback hebben... Maar goed ik snap dat de meeste geluidsmensen de "tape act" als een noodzakelijk kwaad zien... dus als je zo een paar keer op je bek bent gegaan ga je vanzelf die koelkast mee sleuren....

Affijn... Er zijn eigenlijk maar een paar dingetjes die ik jullie kwijt wil...
            * Als ik één van de bedrijven bel waar jullie voor werken (oke sommigen hebben ook zelf een bedrijf), als B artiest, benaderen ze mij (gelukkig) altijd heel wat vriendelijker als dat jullie nu over mij praten...
            * Ik durf te stellen dat wij NOOIT zeuren en dat sommige fouten die door U heren techneuten worden gemaakt echt zo simpel (lees dom) zijn dat we daar ook wel een aardig topicje mee zouden kunnen vullen. Alleen laat ik het modder gooien aan jullie over.

En dan nog één dingetje... Alleen of als duo met een bandje is het best moeilijk/spannend om het podium op te stappen en je lot in de handen te leggen van een "techneut" die je amper kent. Ik zou mij bijna verontschuldigen dat wij nou eenmaal geboekt worden...sorry Zeker als B artiest die (in ons geval) zijn werk wel serieus neemt en zich, omdat hij geen bekende Nederlander is, iedere keer weer moet bewijzen... En na het lezen van dit topic kan ik jullie vertellen dat ik de volgende keer het nog spannender zal vinden. SORRY DAT WIJ BESTAAN!
            p.s. ik stel het op prijs als ik de volgende keer geluid inhuur wat ongeveer voor ons zoveel kost dat wij zelf niets meer verdienen U mij eerlijk verteld dat u het eigenlijk liever niet doet... bel ik wel een ander...

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by bran0985
              En dan nog één dingetje... Alleen of als duo met een bandje is het best moeilijk/spannend om het podium op te stappen en je lot in de handen te leggen van een "techneut" die je amper kent. Ik zou mij bijna verontschuldigen dat wij nou eenmaal geboekt worden...sorry Zeker als B artiest die (in ons geval) zijn werk wel serieus neemt en zich, omdat hij geen bekende Nederlander is, iedere keer weer moet bewijzen... En na het lezen van dit topic kan ik jullie vertellen dat ik de volgende keer het nog spannender zal vinden. SORRY DAT WIJ BESTAAN!
              p.s. ik stel het op prijs als ik de volgende keer geluid inhuur wat ongeveer voor ons zoveel kost dat wij zelf niets meer verdienen U mij eerlijk verteld dat u het eigenlijk liever niet doet... bel ik wel een ander...
              Ik denk dat dit alleen maar bewijst dat er genoeg tape-artiesten (ook in het B-circuit) zich ook professioneel opstellen en hun optreden en werk duidelijk serieus nemen. Dat soort mensen zullen heel andere reacties krijgen van de technici aan de overkant, dan een omhooggevallen wannabe-BN'er die eigenlijk niet meer is dan de frietboer op de hoek.

Ik heb tegenover genoeg tape-acts gestaan (alhoewel niet op FOH) en er zitten vaak prachtige shows tussen waar het publiek duidelijk lol in heeft. Helaas zijn er ook rotte appels in dit vak die het voor een paar wat kritische toeschouwers (die vaak in de buurt van said FOH te vinden zijn) een beetje verzieken en het imago van de tape-artiest aardig omlaag kunnen trekken.

Don't get me wrong -- er zijn immers ook genoeg bands die zich belangrijker voelen dan ze zijn. En dat zijn vaak de figuren die weinig respect hebben voor andermans equipment en je dus met kapotte microfoons en monitors naar huis laten gaan.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• bran0985
                • May 2004
                • 75

Originally posted by Stoney3K
                Ik denk dat dit alleen maar bewijst dat er genoeg tape-artiesten (ook in het B-circuit) zich ook professioneel opstellen en hun optreden en werk duidelijk serieus nemen. Dat soort mensen zullen heel andere reacties krijgen van de technici aan de overkant, dan een omhooggevallen wannabe-BN'er die eigenlijk niet meer is dan de frietboer op de hoek.

Ik heb tegenover genoeg tape-acts gestaan (alhoewel niet op FOH) en er zitten vaak prachtige shows tussen waar het publiek duidelijk lol in heeft. Helaas zijn er ook rotte appels in dit vak die het voor een paar wat kritische toeschouwers (die vaak in de buurt van said FOH te vinden zijn) een beetje verzieken en het imago van de tape-artiest aardig omlaag kunnen trekken.

Don't get me wrong -- er zijn immers ook genoeg bands die zich belangrijker voelen dan ze zijn. En dat zijn vaak de figuren die weinig respect hebben voor andermans equipment en je dus met kapotte microfoons en monitors naar huis laten gaan.
                Dat van die "foute" bandjes lees artiesten in zijn algemeen die spullen van een ander misbruiken moet ik je gelijk in geven... heb dat pas geleden nog mee gemaakt... dat een popie jopie artiest (of hij nou met bend of band speelt/zingt) met zijne boere poten populair op een bijna nieuwe nexo monitor zie trappen/stappen... Omdat wij zelf ook een setje hebben(wat het lang niet haalt bij waar de meeste van jullie mee werken) en weten wat het kost doe je dat dus niet... Maar als je als (B) artiest je probeert te houden aan alle protocollen en desnoods helpt met bouwen/opruimen...(echt waar en er zijn bedrijven op dit forum die dat kunnen beamen) is het toch niet te veel gevraagt om niet behandelt te worden als een noodzakelijk kwaad....
                Sterker nog ik denk dat de meeste serieuse tussen acts contact op zullen nemen met het geluidsbedrijf wat de bewuste avond verzorgd. Om zo van beide kanten niet voor verassingen komen te staan.
                Let wel... ik hoef geen bloemen, ik wil alleen even aangeven dat iedereen dit forum kan lezen en niet alle "b" artiesten fout zijn...
                Ennuh... 9 van de 10 keer lopen wij (incl. zangeres) gewoon zelf te sjouwen en doe je geen half uurtje maar minimaal 4 x 45 ;-)minuten
                Last edited by bran0985; 15-10-08, 16:16.

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Originally posted by bran0985
                  [..] en dat sommige fouten die door U heren techneuten worden gemaakt echt zo simpel (lees dom) zijn dat we daar ook wel een aardig topicje mee zouden kunnen vullen.
                  Wat niet echt in dit topic naar voren komt, maar wat wel zo is: we hebben niet alleen A- en B-artiesten, maar ook A- en B-technici. Dit kan op meerdere gebieden: niet alleen mixkwaliteiten (of kwantiteiten?), maar ook communiceren of hier initiatieven in starten.

Voordeel is dat er hier flink wat gevorderden rondlopen (ik herken enkelen hiervan in dit topic). Alleen al het feit dat ze hier blijven terugkomen, getuigt van een wil om bij te blijven bij de ontwikkelingen. Misschien is dit een geruststellende gedachte: er zijn wel degelijk goede techneuten.

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

Misschien een idee om een therapiegroep op te richten?
                    Het zit toch wel hoog bij velen.
                    Heerlijk die stilte

Comment

• bran0985
                      • May 2004
                      • 75

een geruststellende gedachte: er zijn wel degelijk goede techneuten.
                      Yip... alhoewel... als ik één keertje voorzichtig mag
                      Ik heb wel eens mijn meiske 3 nummers op een microfoon zien wijzen of hij mischien iets luider mocht... pas toen zij door de microfoon tegen het publiek een grapje maakte dat zij wel vaker stuiptrekkingen met haar handen kreeg van de zenuwen voor een groot publiek.... viel het kwartje... toegegeven we hebben techneut, ik en publiek er wel om gelachen
                      Kortom prima oplossing voor een niet zo allerte (was waarschijnlijk zijn pauze) techneut. En niemand boos

Comment

Working...