Ervaringen met Martin Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

Ervaringen met Martin Audio

Hallo,

Ik ben van plan om onze gehele geluidsset te gaan vervangen. Nu is mijn oog gevallen op Martin audio en dan specifiek op de F-12+ (waar is de plus voor?) in combinatie met de S-15+ of de S-18+.

De jongens van More Stage wezen mij op dit merk. Hoe is de ervaring hiermee? Is het te vergelijken met EV? Want mijn tweede keuze is de RX112/75.

Beide merken zijn tegen een goede prijs te koop en zullen ook voor latere uitbreiding nog volop leverbaar zijn.

Heeft iemand ervaring met deze speakers en zegt iemand:"Je moet echt ook even kijken naar dit merk."
    Account niet meer actief.
  • Verheyen
    • Jan 2007
    • 65

De + versie is sinds eind 2007 op de markt. Deze heeft tegenover de vorige serie nieuwe (modernere) drivers en een nieuw gril. De belastbaarheid is onder andere wat omhoog gegaan.

Comment

• J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

Originally posted by Verheyen
      De + versie is sinds eind 2007 op de markt. Deze heeft tegenover de vorige serie nieuwe (modernere) drivers en een nieuw gril. De belastbaarheid is onder andere wat omhoog gegaan.
      En hoe was de vorige serie. IS dit iets waar je bij serieuze klanten mee voor de dag kan komen?

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Hier in het hoge noorden wordt de F serie van Martin audio door in ieder geval twee bedrijven gebruikt, zij kunnnen je vast van info voorzien. Beide overigens in combinatie met Crest CA-serie verstekers.

Ta Audio - Info
        http:///www.starlightmuziek.nl
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

......................
          Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:39.

Comment

• J.S. Coolen
            • May 2008
            • 254

Originally posted by Timo Beckman
            De black-line serie (daar gaat het om denk ik in dit geval) is een budget serie van martin wat niet wil zeggen dat het niet goed is .
            Het is ten eerste behoorlijk hufter proof . Ik draai alle producties in stairway to heaven Utrecht en die hebben nu een f15/2x18 staan met 2 x ca9 van crest er op . Deze set heeft de eerste paar jaar zonder limiters gedraaid (ik dacht dat die ingesteld waren door tmaudio maar niet dus) en zeer vaak ongenadig op zijn flikker gekregen maar nooit geen schade gehad .
            Nu met nieuwe processor settings incl. limiters begint het echt te klinken als een volwassen PA .
            Het hangt een beetje van de toepassing af maar is een degelijke set die voor vele doel einden bruikbaar is .
            Misschien dat je een tijdje moet knutselen aan eq standen om het naar je smaak te laten klinken maar een XTA 224/226 erbij en je hebt een mooi setje.

Dus waar ga je het voor gebruiken en wat voor sound ben je gewent momentueel .
            Zoek anders eens contact met TM audio en vraag een demo aan .

Ik ga di edemo zeker eens aanvragen.

Ik wil het gebruiken voor de wat grotere feesten (zo'n 500 man), waar geen lin array wenselijk is. Maar vooral ook voor kleine feesten en presentaties.

Het vooral goed klinken en men moet ook niet het idee krijgen dat het low budget is.
            Als de Blackline de low budget serie is, welke serie zorgt dan echt voor kwaliteit?

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

...................
              Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:39.

Comment

• J.S. Coolen
                • May 2008
                • 254

Low budget is een vergelijking met de andere series van martin . De top serie is de w8 serie (wavefront) . Hier vind je een aantal conventionele kasten w8 (top) w8c (top) w8cs compact sub wsx sub en bij toppers heb ik een nieuwe sub voorbij zien komen (weet ik nog geen type nm. van maar 3 x 18" en die wou wel zeg maar)
                verder heb je een aantal line array kasten in 3 (?) gradaties klein medium en groot .
                De martin line array's zijn ook bekent onder synco wat door APR en purple gebruikt wordt .
                Low budget wil dus niet zeggen niet goed absoluut niet maar idg betaalbaarder voor de kleinere bedrijven en zeker inzetbaar voor dat gene wat je aangeeft .
                Martin maakt sets die erg goed kunnen klinken maar je moet er wel aan werken het is niet aanzetten en weg lopen .
                Is het verstandig om die m3 controller er bij te bestellen? Die dingen kosten maar 600 euro. En ik heb begrepen dat die speciaal voor de blackline zijn gemaakt.

Comment

• Verheyen
                  • Jan 2007
                  • 65

Wij hebben de S218, H2 en H3. Zeer tevreden van. Ook voor live toepassingen. En inderdaad bijna niet stuk te krijgen.
                  En dat het een budgetserie is moet je met een korrel zout nemen. Als je wat gaat zoeken kom je al snel tegen dat in de vorige H2, H3 dezelfde hoogdriver zit als in de W8c en de driver van de vorige f12 zit ook in 1 van de line arrays.
                  Die M3 controller zegt me niet zoveel. Je kan er bijna niets aan aanpassen en het is per kast een andere kaart die er in moet. Wij gebruiken er BSS minidrives voor en dat gaat prima.

Comment

• J.S. Coolen
                    • May 2008
                    • 254

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met tm audio,
                    we gaan via onze dealer een aantal kasten beluisteren.

De F10, F12 en de W1.

Eens kijken wat mooi klinkt.

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

..................
                      Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:38.

Comment

• J.S. Coolen
                        • May 2008
                        • 254

Ik zou zonder meer niet voor de m3 controller kiezen daar je daar niks mee kan behalve levels ed. Via TM kun je zonder meer een XTA proberen daar zij daar ook importeur van zijn en je hier veel meer mee kan dan met een m3. Check in het geval van een xta ook even de limiter settings (die zijn zo op te vragen mocht je crest amps gaan gebruiken of labs cq martin amps ('t zelfde ampje mat een andere naam). Blijft de set ook langer draaien zonder fout te gaan.
                        Timo's World all around the globe

Check bovenstaande link even . Was op de super rally in busloo vorig jaar
                        Per podium 18 W8c en 18 WSX . Ongeveer 10.000 + mensen in het publiek op een conventioneel setje +/- 80 mt diep en redelijk gelijk qua spreiding op een paar knopen na .
                        Ik ben zelf erg slecht in het instellen van dit soort apparaten. Dus ik denk dan dat het juist wel slimmer is om 1 te nemen die wordt ingesteld door de fabrikant.

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

..................
                          Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:37.

Comment

• J.S. Coolen
                            • May 2008
                            • 254

Trust me beter een XTA . Laat desnoods de settings door tm er in zetten .
                            Ik dacht nog geen 3 jaar geleden ongeveer het zelfde . Het vereist enigzins studie maar dat is het absoluut waard . Laat anders iemand de settings in programmeren en kijk/luister mee .
                            Het eq'en van de set is redelijk simpel en gaande weg leer je er mee omgaan .

Ik geloof wat je zegt, maar uitgerekend TM Audio zegt zelf dat ik deze moet nemen... Maar we wachten even af tot we de set gehoord hebben.

Tot slot nog wel een vraag, is dit een betere keuze dan EV?

Comment

• G_D
                              • Sep 2006
                              • 46

De EV speakers zullen kwalitatief niet veel beter zijn. Iets waar je wel rekening mee moet houden is bijhuren. Dan komt EV veel beter uit de bus omdat er meer rx wordt verhuurd en veel minder Martin Blackline.

Comment

Working...