Ervaringen met Martin Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Wij gebruiken de H3 top en de S218 sub nu een jaar, en zijn er erg tevreden over.
    Met een dubbele set (2 x H3 en 2 x S218 per kant)gaat goed tot circa 1000 pers.

In deze prijsklasse zitten niet veel systemen die zulke kwaliteit leveren en die ook prima geaccepteerd word door veel collega's(inprikken, inhuren etc)
    Als er iemand nog een set wil wegdoen, ik ben zeker geinteresserd,

Comment

• martin audio
      • Feb 2008
      • 3

@ timo

HE timo,

ik had een vraagje over het set met 6 x wsx, 2 x w8cs en 3 x w8c.
      wat is het nut van die 2 w8cs per kant, en draai je het set dan ook 5 weg.

Groetjes

martin

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

///////////////////////
        Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:35.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Originally posted by jans
          Hier in het hoge noorden wordt de F serie van Martin audio door in ieder geval twee bedrijven gebruikt, zij kunnnen je vast van info voorzien. Beide overigens in combinatie met Crest CA-serie verstekers.

Ta Audio - Info
          http:///www.starlightmuziek.nl
          Taco gebruik geen CA series maar de nieuwe x200 serie van Crest, in combinatie met XTA DP446 processors.

Toevallig het setje vorige week gehoord, klonk netjes maar vond het hoog toch wel een beetje schreeuwerig.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

Ik werk zelf bij Starlight en ben regelmatig met oa de F15 toppen en S18 bassen op pad geweest in combinatie met dubbel CA12 of Ca12 en CA9 rack, natuulijk met de M3 van Martin.

Indruk is wel dat je ze iedere keer rond 100 a 125 Hz moet dippen
            en rond 2.5kHz ook verder prima set die flinke geluidsdruk kan produceren.
            Prima geluid uit een redelijk compacte set, maar als je ze echt tot het limiet jaagt
            word de compressiedriver wat onrustig in het hoog met als gevolg wat schreeuwen.

Bedrijven die werken met Blackline serie:
            Starlight muziek producties in Hoogezand. (F12, F15, F215, S15, S18)
            Johan Koning licht en geluid (F12 en S15)
            TA-Audio (weet zo niet welke types allemaal)
            Last edited by dexter; 29-06-08, 13:34.

Comment

• J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

Gisteren bij Rockin Park speciaal even wezen luisteren naar de martin kasten van Amco. Er was zeer tevreden over het geluid.

Ik heb nu ook een aantal keren de Ev rx 125/75 mee genomen met klusjes en heb als conclussie getrokken dat ik de Martin veel warmer en strakker vind klinken.

Ook de afwerking vind ik een stuk mooier.
              Account niet meer actief.

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Originally posted by J.S. Coolen
                Gisteren bij Rockin Park speciaal even wezen luisteren naar de martin kasten van Amco. Er was zeer tevreden over het geluid.

Ik heb nu ook een aantal keren de Ev rx 125/75 mee genomen met klusjes en heb als conclussie getrokken dat ik de Martin veel warmer en strakker vind klinken.

dan praten we ook over een iets andere prijscategorie he...
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

je mag het bedrijf ook Ampco noemen. En ze hebben een paar truukjes toegepast om het systeem beter te laten klinken.. Synco , noemen ze dat daar.

succes ermee... Als je echt in die prijscategorie wat zoekt, dan hebben we ook wel andere opties voor je ...
                  Last edited by Gast1401081; 30-06-08, 06:25.

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Originally posted by hugovanmeijeren
                    Taco gebruik geen CA series maar de nieuwe x200 serie van Crest, in combinatie met XTA DP446 processors.

Toevallig het setje vorige week gehoord, klonk netjes maar vond het hoog toch wel een beetje schreeuwerig.

Groeten Hugo
                    Ik begrijp dat het weer eens tijd wordt om met Taco te babbelen.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• J.S. Coolen
                      • May 2008
                      • 254

Originally posted by MacGyverSounds
                      je mag het bedrijf ook Ampco noemen. En ze hebben een paar truukjes toegepast om het systeem beter te laten klinken.. Synco , noemen ze dat daar.

succes ermee... Als je echt in die prijscategorie wat zoekt, dan hebben we ook wel andere opties voor je ...
                      Ik zag het inderdaad staan op de speakers. Niet alleen op de line arrays maar ook op de losse kasten.
                      Heeft ampco de kasten aangepast of zit het evrschil in de processor.

Ik ben nog wel benieuwd naar de alternatieve, ik had via dit forum alleen master gekregen (wat overens totaal niet voldoet aan onze wensen)

Comment

• J.S. Coolen
                        • May 2008
                        • 254

Originally posted by FiëstaLj
                        dan praten we ook over een iets andere prijscategorie he...
                        Dat valt wel mee hoor.
                        de ev zijn 1431 bruto en de martin 1109 bruto

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Ik zag het inderdaad staan op de speakers. Niet alleen op de line arrays maar ook op de losse kasten.
                          Heeft ampco de kasten aangepast of zit het evrschil in de processor.
                          De W8L'en (Longbows) hebben deels een modificatie ondergaan. Intern zijn de kasten voor Stage Left omgedraaid, Stage Right zijn hetzelfde gebleven. Het is tevens niet meer mogelijk om een SL kast onder een SR te hangen, zodat je dus altijd een goede array hebt die voor de betreffende kant van het podium gemaakt is.
                          In de delay van mainstage op Rockin Park hingen W8Lc (Compact). Die zijn zover ik weet niet gemodificeerd. Idem voor de W8Lm (mini).

Voor de line array worden XTA's gebruikt als processors en die worden op locatie ingesteld (gaan 'flat' op weg).

Die 'losse kasten' zijn geen Martin's maar Renkus Heinz (Synco Touring System aka STS).

Overigens is Synco volgens mij geen 'trucje' om het anders te laten klinken, Synco is een netwerk van verschillende bedrijven.
                          Last edited by renevanh; 30-06-08, 10:50.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by renevanh
                            Overigens is Synco volgens mij geen 'trucje' om het anders te laten klinken, Synco is een netwerk van verschillende bedrijven.
                            synco is als processor voor de rh's begonnen, en daarna is er een user-netwerk omheen gebouwd met dezelfde naam. Wel een erg goeie processor, dat weer wel.

verder , met 1000 excuses, ik dacht ff dat je voor de grotere martin's ging,
                            zie net dat je voor de instap-series gaat.
                            Alle info van mij kun je dus doorhalen......
                            Last edited by Gast1401081; 01-07-08, 09:24.

Comment

• J.S. Coolen
                              • May 2008
                              • 254

Originally posted by MacGyverSounds
                              synco is als processor voor de rh's begonnen, en daarna is er een user-netwerk omheen gebouwd met dezelfde naam. Wel een erg goeie processor, dat weer wel.

verder , met 1000 excuses, ik dacht ff dat je voor de grotere martin's ging,
                              zie net dat je voor de instap-series gaat.
                              Alle info van mij kun je dus doorhalen......
                              Ik heb inderdaad niets aan die line array's, heb er bijna geen werk voor. Inhuren is dan een stuk voordeliger.
                              Ik ga wel eens praten met de heren van Ampco, eens kijken wat het kost om het spul in te huren.

Het staat wel netjes als je met 1 merk werkt.

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

We staan begin volgende week op een buiten festivalletje, in een smalle lange straat.
                                De opdrachtgever wil dat we zo ver mogelijk (verstaanbaar) komen met ons geluid.
                                We gaan 2 x een H3 top en en 2 x een S218 sub gebruiken per kant.
                                Ik denk (om zo ver mogelijk te komen) dat we de toppen op elkaar zetten met de hoorns naar elkaar toe, of moeten we juist gewoon de toppen naast elkaar zetten (zijn trapeziumvormig) ??????
                                Last edited by Hansound; 26-07-08, 19:51.

Comment

Working...