Ervaringen met Martin Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

Originally posted by G_D
    De EV speakers zullen kwalitatief niet veel beter zijn. Iets waar je wel rekening mee moet houden is bijhuren. Dan komt EV veel beter uit de bus omdat er meer rx wordt verhuurd en veel minder Martin Blackline.
    Dat gaat voor ons niet helemaal op.
    Bij huren doen we toch nooit, ik vind dat elk serieus bedrijf genoeg speakers moet hebben om zijn eigen klussen aan te kunnen. (maar dat is slechts mijn ondernemersvisie)

Mocht ik voor een klus toch te weinig hebben dan huur ik de set in zijn geheel bij iemand anders. Je zit dan ook met opbouw, ophalen en installatie, waar je mensen voor nodig hebt. Ik hou niet van samenraapsels, (verschillende versterkers en randapp.,
    Tot slot klussen zijn dan ook zo groot, dat ik toch hulp van buitern af nodig heb.

We hebben nu 8 x SXA250 van EV, maar wil wel graag van de powered speakers af en geen 15" speakers meer.
    Last edited by J.S. Coolen; 14-06-08, 11:44. Reason: vriendelijker geschreven, klonk wat aanvallend
    Account niet meer actief.

Comment

• Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

Originally posted by J.S. Coolen
      Dat gaat voor ons niet helemaal op.
      Bij huren doen we toch nooit, ik vind dat elk serieus bedrijf genoeg speakers moet hebben om zijn eigen klussen aan te kunnen. (maar dat is slechts mijn ondernemersvisie)
      off topic: dan moet je toch echt je visie bij gaan stellen.
      Grote bedrijven zoals rentall, flash, ampco, jvr, xl etc etc huren van elkaar om aan de (vaak eenmalige buitengewoon grote) behoefte van de klant te kunnen voldoen.

je kan financieel gezien gewoonweg niet alles aan je zelf hebben.
      De bedragen die er mee gemoeid gaan staan niet in verhouding tot de hoeveelheid werk die je er misschien maar een paar keer per jaar mee hebt.
      Vaak staan grote hoeveelheden te veel stof te vangen in het warehouse, en nee, dat is niet doordat er slechte verkopers zijn... vaak heb je gewoonweg niet VEEL nodig.

Tevens gaat jou visie alleen op bij een eenmanszaakje die slecht één enkel project gelijktijdig kan behappen. en dan heb ik het over kleine projecten zoals een zaaltje tot 500 man.

Een ArenA met 50000 man voorzien van audio is toch wel van een geheel ander kaliber!

Mijn advies: wil je een goede ondernemer zijn, stap dan van je visie af.
      Tenzij je niet groter wilt worden dan je nu bent, dat is ook prima natuurlijk
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• J.S. Coolen
        • May 2008
        • 254

Originally posted by Nit-Wit
        off topic: dan moet je toch echt je visie bij gaan stellen.
        Grote bedrijven zoals rentall, flash, ampco, jvr, xl etc etc huren van elkaar om aan de (vaak eenmalige buitengewoon grote) behoefte van de klant te kunnen voldoen.

je kan financieel gezien gewoonweg niet alles aan je zelf hebben.
        De bedragen die er mee gemoeid gaan staan niet in verhouding tot de hoeveelheid werk die je er misschien maar een paar keer per jaar mee hebt.
        Vaak staan grote hoeveelheden te veel stof te vangen in het warehouse, en nee, dat is niet doordat er slechte verkopers zijn... vaak heb je gewoonweg niet VEEL nodig.

Tevens gaat jou visie alleen op bij een eenmanszaakje die slecht één enkel project gelijktijdig kan behappen. en dan heb ik het over kleine projecten zoals een zaaltje tot 500 man.

Een ArenA met 50000 man voorzien van audio is toch wel van een geheel ander kaliber!

Mijn advies: wil je een goede ondernemer zijn, stap dan van je visie af.
        Tenzij je niet groter wilt worden dan je nu bent, dat is ook prima natuurlijk
        Misschien is een afwijkende visie (van de andere) juist wel een goede keuze.

Ik ben inderdaad niet van plan klussen als de arena zelf te willen gaan doen.
        Bij klussen van deze omvang huur ik een bedrijf in dat de gehele geluidsset verzorgt en ga ik niet lopen klooien met een aantal sets om zo iets groots neer te zetten.
        Bij AED huur je bijvoorbeeld een complete set, wat uiteindelijk met je kortingen een veel beter plan is, dan om vanuit 2 locatie's een set te proberen samen te stellen. Ik werk inmiddels een aantal jaar om deze manier en bevalt me prima.

Het voordeel van een eigen onderneming hebben is dat je niets moet, behalve veel geld verdienen....

Maar laten we het over de EV en Martin Audio hebben ipv de manier waarop ik mijn bedrijfje run.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

.....................
          Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:34.

Comment

• J.S. Coolen
            • May 2008
            • 254

IS dat niet altijd zo?

Daarnaast is de Lina Arrau, niet echt een vergelijking met de speakers waar ik naar zoek. Het wil natuurlijk niet zeggen dat de lina array niet goed klonk en dat de rest dan ook niet veel soeps zal zijn. Maar dat geef je zelf ook al aan.

Wat ik wel apart vind is dat de stones (of hun managment tevreden is met geluid dat niet goed is).

Maar ik neem je advies zeker mee in de overweging.

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

....................
              Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:34.

Comment

• G_D
                • Sep 2006
                • 46

Aangezien het toch maar 2 speakers waar je uit moet kiezen is de beste manier om een keuze te maken gewoon een AB vergelijking. Dus van beide speakers een setje regelen en dan vergelijken.

Comment

• J.S. Coolen
                  • May 2008
                  • 254

Toch zijn ervaringen ook wel handige dingen om mee te nemen in je beslissing.

Inmiddels hebben we ook andere merken aangeschreven om in de vergelijking te nemen.
                  Door het grote aanbod is een keuze best wel moeilijk.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by Timo Beckman
                    bij toppers heb ik een nieuwe sub voorbij zien komen (weet ik nog geen type nm. van maar 3 x 18" en die wou wel zeg maar)
                    verder heb je een aantal line array kasten in 3 (?) gradaties klein medium en groot .
                    Die nieuwe sub is de WS318X. Zwaar rotding, weinig handgrepen en veel te hard... mooi subje dus :P

Qua Line Array zijn er inderdaad 3 formaten. W8Lm (Mini), W8Lc (Compact) en W8L (Longbow). Voor allemaal zijn downfills en subs om mee te vliegen te verkrijgen.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

.......................
                      Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:37.

Comment

• J.S. Coolen
                        • May 2008
                        • 254

Originally posted by Timo Beckman
                        En nog een link naar een martin set

Timo's World all around the globe
                        Ziet er netjes uit, welke speakers zijn dit?

Bedoelend op het hollands verdriet.

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

......................
                          Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 22:36.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

@J.S.Coolen'

De 'Melkweg' in Amsterdam heeft recentelijk een geweldige Martin Audio Line Array in de grote zaal laten installeren.

Neem daar eens contact op en vraag om een demo!

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

Waarom naar een line array gaan luisteren als je conventionele kasten wil kopen?
                              exit night into LIGHT

Comment

• J.S. Coolen
                                • May 2008
                                • 254

Originally posted by salsa
                                @J.S.Coolen'

De 'Melkweg' in Amsterdam heeft recentelijk een geweldige Martin Audio Line Array in de grote zaal laten installeren.

Neem daar eens contact op en vraag om een demo!

Dave
                                In het Paard van Troije ook, daar werk ik elke maand een keer mee, vandaar dat ik misschien Martin Audio wil kopen.

Alleen een Line Array is toch wel een ander geluid dan 'gewone' topkasten.

Comment

Working...