Ervaringen met Martin Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Originally posted by J.S. Coolen
    apart verhaal, dus de nieuwe vindt je slechter dan de oude.

Maar het hoog heeft geen neodymium magneet, maar een titanium. Zowel de oude als de nieuwe.

Tenzij je hoog door de 15" speakers laat komen.

KAn het er mee te maken hebben dat de F215 een midlaag en laag speaker heeft en de F215+ 2 laag speakers heeft?

Titanium magneten...?? Je bedoelt waarschijnlijk een titanium diafragma..

Mvg

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

Originally posted by nightline
      Titanium magneten...?? Je bedoelt waarschijnlijk een titanium diafragma..

Mvg

Jack
      inderdaad dat bedoel ik, maar ik refereerde aan het andere bericht.
      Account niet meer actief.

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Volgens mij is het een Neodymium magneet met Titanium diafragma, da's tegenwoordig heel normaal hoor.

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Woofers van de + versie hebben neodymium magneten en dat kun je wel merken in het gewicht.
          Tevens is de grill iets anders van vorm en de handvaten hebben een iets andere vorm, en ze zitten nog steeds op de verkeerde plaats namelijk boven en onder op ipv aan de zijkant.

Verder heb ik geen idee wat de verschillen zijn enige wat ik weet is dat ik de F215 beter en warmer vind klinken dan de F215+.
          In de laatste vind ik teveel hoog zitten welke zelfs op lage volumes niet
          lekker klinkt het is gewoon te helder.

Comment

• J.S. Coolen
            • May 2008
            • 254

1 van de grote voordelen van het + systeem is dat je zonder systeem controller kunt draaien om het maximale eruit te krijgen. De cabinets zijn nog beter afgesteld. (tenminste volgens de importeur)

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Ik mag toch hopen dat je de M3 niet een echte systeem processor noemt.
              Ik ben er geen fan van, MAAR hij houd je set wel heel.

De M3 is een crossover met ingebouwde limiters, die zijn werk erg goed doet.
              Last edited by dexter; 13-11-08, 22:37.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Dan kun je beter een driverackje nemen, kun je er zelf ook nog iets aan de instellingen doen.

Comment

• ralph van dijk
                  • Sep 2008
                  • 52

Beste Coolen, ik zit nog niet zo lang op het forum vandaar nu pas reacties.

Wij hebben vorige maand ook een setje blackline binnen gekregen F15+ met ws18X subs, ik ben erg tevreden met de set alleen de M3 controller gaat er weer met gierende banden uit. hij houd te veel tegen van je set.
                  Welke subs draai jij mee? Ik begrijp dat jij ook uit de buurt van den haag komt?

Comment

• J.S. Coolen
                    • May 2008
                    • 254

Ik heb de f12+ (ik heb een hekel aan 15" toppen) icm met F18+.

Op dit moment alleen nog met de prosessor die in mijn versterker zit. MAar ik ben nog op zoek naar de juiste prosessor. Maar doord e drukte schiet dat er heel erg bij in.

Comment

• ralph van dijk
                      • Sep 2008
                      • 52

ligt aan je toepasing denk ik, wij zijn ook van plan 12" erbij te kopen en de H3 top heb ik gehoord daar ben ik ook erg van onder de indruk.
                      ook de nieuwe L1200 zijn echt top monitors.

Welke toepassing gebruik je de setjes?

Comment

• J.S. Coolen
                        • May 2008
                        • 254

presentaties en kleine feestjes.

Wel heb ik nog 4 extra 18+ en 2 f12+ besteld om ook de wat grotere feesten metdezelfde set te kunnen doen. Grotere feesten wordt al gauw weer een line array

Comment

• ralph van dijk
                          • Sep 2008
                          • 52

Ok, of de H3 top pakken voor de grotere feesten. in combinatie met 2 x een sub echt top, en je kan toch zo'n mannetje of 1000 draaien.

Maar jij bent zo te horen ook erg tevreden met je keus in plaats van EV.

Wij draaien ook met dynacord ook leuke setjes, ik denk alleen dat inderdaad het Martin Audio toch wat serieuser wordt genomen.
                          Wij gaan waarschijnlijk nog wel voor de XTA processos.
                          aangezien dat je dan nog meer uit je set haalt.

Comment

• Verheyen
                            • Jan 2007
                            • 65

1 H3 per kant voor 1000 personen is scherp hoor. Het probleem is niet dat ze niet hard genoeg gaan maar wel de spreiding van 70 graden. Het wil niet ver dragen of je moet ze echt op een goede hoogte kunnen zetten en tippen.
                            Aantal subs eronder varieert van plaats tot plaats. Klinken doen die kasten wel en ze kunnen behoorlijk wat vermogen verdragen.

Comment

• kitman
                              • Sep 2008
                              • 14

Mijn ervaring met Martin is dat het, lijkt me, verder draagt dan EV. Waarom weeet ik niet. Eerst hadden we Solton, toen Dynacord, toen EV, nu Martin. Voor een live amateur band heb ik nog niet veel beters gehad.Kwaliteit van het geluid hangt ook veel af van de mixer en zeker de eindtrappen. Als het hoog te schreeuwerig is kan je dat toch ook wat wegdraaien?

Comment

• ralph van dijk
                                • Sep 2008
                                • 52

Wij draaien met de ws18X/ws218X subs die hebben een stuk meer druk als de S18/S218 subs.

De klank is inderdaad goed bij te regelen bij de H3 toppen vooral als je het actief aanstuurd met een goei XTA erachter.

Comment

Working...