dB Technologies FlexSYS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

uuhhhmm..... oke!... Leuk allemaal. Maar dat was eigenlijk niet echt een antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag concreet gesteld:
    IS het de moeite waard om mijn DBX DriveRack PX nog te gebruiken op een volledig dB Technologies Flexsys systeem?

Ik heb hem hier liggen. Maar ik kan net zo goed de interne x-over gebruiken. Waarvoor ik hem dus eigenlijk altijd gebruikte.

snapje? En dan niet te moeilijk denken, of slim probeer over te komen
    Last edited by dj-wojcik; 05-07-11, 17:54.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Gebruik gewoon wat je wilt .
      Bij beide mogelijkheden kan het gebeuren dat je druk mist in het laag (klap op je middenrif laag zeg maar).
      Mocht dit gebeuren probeer de subs maar eens een stukje te verplaatsen naar achteren . Kan zijn dat er dan opeens meer druk van je set afkomt .

Ik heb net even in de gebruiksaanwijzing zitten zoeken naar delay maar dit type dbx heeft dat niet in huis voor zo ver ik kan zien (zie niet veel vandaag was gisteren een beetje lange dag) .

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

sorry ik snap het nog steeds niet. Je hebt het hier steeds over delay en over de subs. Ik heb het hier over iets heel anders. Ik heb het over het feit dat ik hier met een DBX PX zit. En nu is mijn vraag doodgewoon: Is het toegevoegde waarde aan je systeem?

Dus:
        -zit er een betere X-over in de DBX of intern op de sub?
        - Is de EQ op de DBX van degelijke kwaliteit, om ook daadwerkelijk iets moois te kunnen creëren op een flexsys systeem.

En ja, er is een delay mogelijk met de PX maar aangezien ik geen delay stack zal gebruiken met deze DBX, hebben we het daar ook niet meer over.
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Ik heb het niet over een delay stack maar goed .
          Je kan de dbx altijd gebruiken om te eq'en . Op het moment dat je hem als x-over gaat gebruiken ga je filters toe passen (meestal 24 db LR) om er voor te zorgen dat elke speaker het werkgebied krijgt waar hij voor gebouwd is . Deze filters zorgen voor vertraging . Als je sub niet fase gealigned is met je toppen zorgt dit er voor dat het laag op een punt rond je x-over gebied weg valt wat op te lossen valt met delay . Vandaar .
          Eq'en kan dus altijd met de DBX maar eq'en op het punt waar het laag dus een allignment probleem heeft kun je niet eq'en zonder eerst dat allignment probleem op te lossen .
          Mocht je het interesant vinden zoek dan op fase allignment fase delay of x-over filters zoals linkwitz rilley op bv wikipedia of google .
          Verder veel sucses met proberen . Doe anders een a/b test en kant met dbx de andere kant zonder en kies welke klank je het beste vind

Comment

• jadjong
            • Oct 2003
            • 654

Crossover lekker bypassen en de PX als veredelde EQ gebruiken.

Comment

• tarpan
              • Dec 2008
              • 266

Afgelopen zaterdag een probleempje gehad met dit systeem (flexsys concert).
              Aan 1 kant kwam er niets uit de topkast.
              Bleek dat de hoogdoorlaat van de sub naar de top niets doorgaf.
              Bij het omschakelen naar "link", speelde de top wel.
              Bij het wisselen van de aansluitingen tussen de 2 subs was er geen probleem.(alsook de "link" en "x-over" uiteraard)
              Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Intern zijn alle stekkers gelijmd, dus slecht contact door lostrillen lijkt me niet erg plausibel.

Simpelweg een kapotte schakelaar? Set is nu een 30-tal keer gebruikt...
              als je bij de brom zit...

Comment

• drummerke
                • Oct 2006
                • 432

iemand ervaring met de flexsys 10 of de nieuwe reeks flexsys FM monitors?

Comment

Working...