Electro Voice Phoenix

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Keus zou idd richting Zx5 gaan ivm met zijn 15" speaker

Maar goed.

BEsluit staat bijna vast dat ik eerst 4x RX118 met 2x RX212 neem om als basis set te beginnen later nog een keer uitbreiden met nog zo een set dus in totaal 8x sub en 4x top.

Mss ook aardig om een LiveX set aan te scaffen voor de kleinere feestjes en de ZX5A voor DJ monitoring en huiskamer feestjes.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Dan zou ik de live X links laten liggen en toch de SBA / SXA combi nemen. Die top heeft ook een 15inch. Wij doen met een setje sba enkel sub enkel top ook 150 a 200 man. Laatst hadden we een feestje bij een korfbal vereniging ofzo en daar draaiden we me SBA met een bandje erop gewoon 112 db binnen tijdens sound check.

Binnenkort neem ik zelfs 2 setjes sub en top mee naar assen om daar op de paddock een hoop herrie te maken buiten om mijn auto club te promoten.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

welke kombie gebruik je 15 sub met 12 top ?
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

http://www.electro-voice.com/product.php?id=210 15 Inch als top Actief.
          http://www.electro-voice.com/product.php?id=195 15 Inch als sub Actief.

Erg degelijk en zeer compact setje. Of het orgineel is weet ik niet maar er zit in de subs een powercon doorlus naar de toppen. Verder zit er een crossover in enz enz.

Verder hebben wij 2 van dit soort setjes in gebruik en dat gaat erg goed.
          Last edited by moderator; 30-07-11, 19:21. Reason: edit mod, zie spelregels

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

2 losse RX118 subs doen dus meer dan een dubbele RX218sub ?

Zoals ik op de site lees hebben de beide kasten dezelfde laagspeaker in gebruik ?

Hier werd gezegd dat in de enkel 18 versie een betere en andere speaker zit dan in de dubbel 18 kast.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

Bij nader koekeloeren zie ik dat zelf ook inderdaad. Echter heb ik nog even nagevraagd voor je en schijnt er zoals ik al zei een fout in het kast ontwerp van de 218 te zitten. Daardoor kunnen de 218 kasten niet presteren zoals je mag verwachten.

Ondanks diezelfde woofer zou ik eigenlijk alsnog altijd voor de 118 kiezen. Je bent gewoon flexibeler.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

is bv ook de phoenix 218 sub te kombineren met de RX212 top ?

Comment

• Espel11
                  • Dec 2007
                  • 20

Hallo allemaal,

Ik draai momenteel met een EV setje met per kant 2 X-subs en 2 QRX-153 toppen, ik zit er om te denken om dit uit te bereiden met één PX2152 per kant erbij + een x-sub en dan die PX top in de midden en aan elke zeide een QRX-153 top. heeft hier iemand ervaring mee? en ervaring met de PX2152 toppen en in combinatie met een QRX-153 top.
                  de PX top heeft vergeleken met de 153 top 2 15'' woofers en dat spreekt mij wel aan. heeft er iemand tips of ervaringen met deze combinaties?
                  uiteraard allles netjes processen, ik werk met de DX46.
                  alle commentaar is welkom!

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Niet doen...
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

De 153 toppen hebben een spreiding van 75º, twee van die toppen bestrijken dus 150º. De 2152 top heeft een spreiding van 60º, opgeteld bij de andere twee toppen zou je dus een spreiding van 210º krijgen...
                      In sommige gevallen best handig maar in de meeste zalen heb je aan 60-120º meer dan genoeg. Dus ik vraag me af waarom je deze combinatie wilt gaan gebruiken?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

Volgens mij heeft hij maar 1x QRX153 per kant. Dus 75+60=135 gr per kant. Dat is op zich geen probleem.
                        Edit: sorry al laat (voor mij), wel 2x QRX153 per kant. 210 gr met 2x QRX153 per kant is niet ok... Je zult ze wss te veel laten overlappen en dan:

Ik maak me meer zorgen over de kamfilters en lobing die zal ontstaan bij het combineren van een biamped 3-weg kast (500 Hz actief en 1.2 kHz passief) met een 2-weg kast (1.9kHz passief). Verder ben ik niet kapot van dubbel 15" die tot 1.9kHz doorloopt.

Als je al kasten moet combineren, neem dan dezelfde types (of zorg dat de kasten er op ontworpen zijn en exact dezelfde faseresponse hebben, meestal recht).
                        Last edited by PvG; 01-10-16, 22:32.

Comment

• Espel11
                          • Dec 2007
                          • 20

bedankt voor de reactie's, die zijn bruikbaar.
                          Ik wil eigelijk deze set uitbreiden om groter publiek mee te pakken, mocht en er nog andere goede opties zijn om met name het low en mid-hoog uit te bereiden in combinatie met de 153 top hoor ik dat graag, sub is geen probleem, die zet je er zo bij.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Komt op mij erg vreemd over dat je het low en mid-hoog uit wilt breiden, pas op dat je niet je hoogdrivers te veel gaat belasten als je dat doet.
                            Misschien is het gewoon tijd voor een set die meer capaciteit heeft?
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Hoe stuur je de set aan ? Met welke versterkers e.d.

qrx 153 is ontworpen om voor de normale settings met 1 of 2 kasten per kant te functioneren. Als dat niet voldoende output geeft heb je een andere set nodig.

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Het enige wat je zou kunnen overwegen is je QRX153 set te verdubbelen en deze op z'n kop op de andere zetten (hoog drivers bij elkaar).

Maar ik denk ook dat je naar een andere systeem zou moeten. Kom je wel in de leuke, maar moeilijke categorie terecht: (te) korte line-arrays, point source arrays, Danley, DIY top met 60x40 horn (Peter Morris en ondergetekende), BA prospect met kicks, enz.

Comment

Working...