Electro Voice Phoenix

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackLight_Frank
    • Feb 2004
    • 143

Goed gegokt !!!

Ik hoop dat de tent een beetje vol wordt, dan krijgen we het tenminste nog warm.
    Dit jaar doen wij het licht en geluid, behalve dan de backline en FOH voor Plork & de aannemers. Dat is nu net weer niet onze buisness.

Wij zorgen voor de PA en het podium met licht en de bediening van het licht (met ikke als lichtnicht) en draaien de plaatjes. En ik denk dat we de hele dag een heleboel koffie gaan drinken om warm te blijven.

Frank
    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by BlackLight_Frank
      Goed gegokt !!!

Ik hoop dat de tent een beetje vol wordt, dan krijgen we het tenminste nog warm.
      Dit jaar doen wij het licht en geluid, behalve dan de backline en FOH voor Plork & de aannemers. Dat is nu net weer niet onze buisness.

Wij zorgen voor de PA en het podium met licht en de bediening van het licht (met ikke als lichtnicht) en draaien de plaatjes. En ik denk dat we de hele dag een heleboel koffie gaan drinken om warm te blijven.

Frank
      Was niet echt een gokje, kreeg de 'poster' via de mail binnen en ik zag jullie logo er tussen staan. Toeval dus dit allemaal.
      Jullie doen toch ook het valentijnsfeest voor de montessori school in Hengelo?
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

Of wij het valentijnsfeest voor de montessori school in Hengelo doen weet ik eigenlijk niet, zou ik mijn collega even moeten vragen, die doet de planning.

Infill met ZX5 ging best wel goed, toch maar alleen links en rechts 1 x aan de binnenzijde gedaan. Werkte goed (zonder delay) !!

Ik vond het ook nog verbazingwekkend druk ondanks de kou, ca. 2900 man in de tent. Bas werd aan het einde van de tent wel wat minder door de zijwanden van tentzeil. (tent was ook 60 m lang) Dat maakt toch een heleboel uit. Zal eens foto's gaan plaatsen binnekort, podium zag er wel leuk uit, alleen een boel werk met op- en afbouwen voor één avondje feest.

Hier staan al wat foto's van andere fotografen :Midwinterfeesten Beckum 2009

Frank
        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• axys
          • Aug 2006
          • 107

Heeft een van jullie EV Phoenix gebruikers wel eens de PX-toppen gevlogen of plannen gehad om te gaan vliegen?
          Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
          Zo nee, waarom is er niet mee gevlogen?
          JP/PA Geluid & Licht

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

ik vlieg regelmatig 2 of 3 toppen per kant,
            heb ook de vliegframes voor PX,
            rede: je kan maar afstand maken, en heel makkelijk bijv. 2 a 3toppen aan een ALP liftje hangen, met 3 subjes eronder, is een erg mooi, en makkelijk setje.
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• axys
              • Aug 2006
              • 107

Originally posted by Ws Soundexpresse
              ik vlieg regelmatig 2 of 3 toppen per kant,
              heb ook de vliegframes voor PX,
              rede: je kan maar afstand maken, en heel makkelijk bijv. 2 a 3toppen aan een ALP liftje hangen, met 3 subjes eronder, is een erg mooi, en makkelijk setje.
              Heb je toevallig nog tips waar ik aan moet denken?
              JP/PA Geluid & Licht

Comment

• RemcoPeters
                • Sep 2009
                • 28

Beste Forumlezers,

Heeft iemand toevallig al eens een PX2181 gecombineerd met een QRX-153 top van Electro Voice? Vindt de RX en QRX subs niet echt geschikt voor onder de QRX 153, met name de stackhoogte kom je dan niet goed mee weg. Xsubs gaan hem niet worden omdat ik dan in de toekomst ook Phoenix toppen erbij aan wil schaffen voor grotere set-ups icm Phoenix bassen.

Comment

• Jeroentjee
                  • Dec 2007
                  • 19

Originally posted by RemcoPeters
                  Beste Forumlezers,

Heeft iemand toevallig al eens een PX2181 gecombineerd met een QRX-153 top van Electro Voice? Vindt de RX en QRX subs niet echt geschikt voor onder de QRX 153, met name de stackhoogte kom je dan niet goed mee weg. Xsubs gaan hem niet worden omdat ik dan in de toekomst ook Phoenix toppen erbij aan wil schaffen voor grotere set-ups icm Phoenix bassen.
                  Ik heb het nooit gecombineerd maar doe vaker geluid met xsubs en 153/75 toppen en verwacht dat de combi met een 2181 ook prima moet werken.
                  Ik zou alleen nooit meer als 1 153 top per kant gebruiken ivm spreiding. Of je moet erg veel spreiding nodig hebben. En dat zal op grote festivals zijn en dan kan het mid/hoog van de 153 top het toch niet bij houden.
                  Wel weet ik hier een bedrijfje wat de 2181 gebruikt onder de rx212 en dit moet prima werken.

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

wij gebruiken hier regelmatig de PX bassen onder rx toppen, als alle rxbassen weg zijn (bijv. met zx4 of 5 eronder). werkt perfect in de wat diepere zalen, waar je bijv. nog n setje delay halverwegen zet.
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Zit zelf te twijfelen om ook zo een set aan te schaffen.

Twijfel tussen de RX en Phoenix.

Om te beginnen een enkele set ( dubbel 18 met dubbel 12 top per kant )

Als versterkers wil ik QSC PL gebruiken ( die heb ik staan )

Is dat aan te raden icm de DCone processor ?
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• axys
                        • Aug 2006
                        • 107

Hoe groot is het publiek wat je ermee wilt bereiken?
                        Dit bepaalt namelijk hoe groot de set moet worden.

Hou wel even in je achterhoofd dat je de 12" toppen van de Phoenix minimaal twee per kant gezet moeten worden, puur vanwege de spreiding.

Mocht je voor een kleine Phoenix set kiezen, is een 15" top aan te raden.
                        JP/PA Geluid & Licht

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Dat varieert een beetje tussen de 10 en 2000 man.

Zijn de dubbel 18 kasten van de RXserie OK ?

Hier hoor je weinig over ( alleen de enkel 18 )

MEty 4 losse 18 kasten ben je wel flexibler dus dat zou meer een optie zijn.

Mss een 4tal RX112 top en RX118B heb ik 2 kleine setjes en samen een iets grotere die ik nog kan uitbreiden.

Is dit een optie of hebben jullie een ander idee ?

Doe voornamelijk drive in en discowerk dus geen live ( af en toe een tapeact of klein bandje )

De set moet alround te gebruiken zijn.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

Weet niet hoe het is bij de Phoenix 218 subs maar bij RX218 hebben wij heel veel last gehad van opgeblazen speakers. Schijnt dat die kasten verkeerd berekend zijn en je daardoor als je echt veel power op gaat zetten die subs dat niet aan kunnen de RX118 kunnen dat gewoon beter aan.

Is het niet een idee om gewoon RX te pakken? Phoenix is toch een heel stuk duurder en hoe vaak heb je zo'n grote klus? RX is overal makkelijk te krijgen en kan je stiekem ook al een aardig feest mee pakken. Hier in het dorp hebben wij het ook gewoon met RX gedaan, 3 toppen per kant gevlogen en 2 infills op het podium en per kant 6 RX118S subs. Meer dan genoeg vermogen en zeker genoeg db's.

Comment

• axys
                              • Aug 2006
                              • 107

Wij draaien met een Phoenix set vanaf 300 tot 2000 personen. Grotere klussen zou ik niet meer met een RX draaien.

En het ligt natuurlijk ook aan de frequentie van het aantal grote klussen. Is kopen dan wel interessant?

En natuurlijk is Phoenix duurder dan RX, maar ook daarvoor zijn redenen te bedenken. Waaronder de grootte van het systeem en dus het aantal mensen dat je ermee aan kunt.
                              JP/PA Geluid & Licht

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Als je die RX218 subs stuk draait zijn dan de speakers vastgeslagen of gewoon verbrand ?

Ik bedoel als ze vastgelopen zijn neem ik aan dat ze over hun xmax zijn gegaan zijn ze verbrand lijkt het mij dat er teveel power op is gezet.

Of heb ik dit verkeerd ?

maar dat verhaal heb ik nog niet gehoord.

Vindt persoonlijk dat de RX118 sub weinig presteert als ie enkel gebruikt wordt minimaal 2 per kant met een 212.

Ook de verhouding van enkel 12 top met de enkele sub vindt ik magertjes.

Voordeel is dat de RX zoals al gezegd wordt makkelijker bij te huren is dus makkelijker uit te breiden.

Ik zou de sset aansturen met QSC is dat ook een goede kombie ?

dan zou ik mss 4subs enkel 18 nemen en 212 top of 4 enkel 12 toppen.

Dit laatste zou veel flexibeler zijn.

Of zijn de 15 toppen beter ?

Zo kan ik ook de toppen als DJ monitoring gebruiken.

Comment

Working...