Electro Voice Phoenix

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul Vlaar
    • Jul 2011
    • 2

Ik gebruik bijna dagelijks mijn Rx set bestaande uit
    2 x Rx 212 top
    6 x Rx 118 laag
    2 x cp4000 versterker ( voor het laag en mid )
    1 x cp3000 versteker ( voor het hoog)
    en de nieuwe Dx46 fir processor.

Ik ben zanger/toetsenist/entertainer. Ik speel hier tot 800 mensen mee
    Ben heel tevreden, alleen zoals al gezegd 1 laagkast per kant is alleen voor bruiloften en partijen genoeg.
    Ik zit al een hele tijd te wachten op goede fir presets voor deze set.
    Is er iemand die wat weet?

Paul

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Originally posted by Rolandino
      Als je die RX218 subs stuk draait zijn dan de speakers vastgeslagen of gewoon verbrand ?

Ik bedoel als ze vastgelopen zijn neem ik aan dat ze over hun xmax zijn gegaan zijn ze verbrand lijkt het mij dat er teveel power op is gezet.

Of heb ik dit verkeerd ? De 218 lopen vast bij ons. Sturen ze aan met een P3000, zal ook zeker met het vermogen te maken hebben maar in de 218 zitten andere woofers dan in de 118S en de Woofers in de 118 kunnen gewoon meer aan.

maar dat verhaal heb ik nog niet gehoord.

Vindt persoonlijk dat de RX118 sub weinig presteert als ie enkel gebruikt wordt minimaal 2 per kant met een 212. Je moet ook wel objectief zijn, Het kan wel hoor maar dat is leuk in kleinere zaaltjes. Je moet vrij snel denken aan 2x 118 per kant voor live muziek, bandjes zangers enz. Disco gaat best goed met 1 x 118 per kant ligt aan de zaal natuurlijk.

Voordeel is dat de RX zoals al gezegd wordt makkelijker bij te huren is dus makkelijker uit te breiden. Amen

Ik zou de sset aansturen met QSC is dat ook een goede kombie ? Wij sturen de sets altijd aan met P3000 en P2000 ik heb geen ervaring met QSC op RX

dan zou ik mss 4subs enkel 18 nemen en 212 top of 4 enkel 12 toppen.
      Je moet gewoon denken dat je 1 enkel 18 per 212 top moet hebben vind ik. Als je er echte versterkers op hebt staan die echt power leveren dan gaat een 118S zeker zo hard als een 218, die gewoon heel anders klinkt omdat het een andere kast is. De enkel 12 toppen ben ik niet zo over te spreken de paar keren dat ik die heb gehoord. Dus 4x 118S en 2x 212 top moet goed uitkomen, op de kleinere feestjes laat je dan gewoon 2 bassen thuis en stacked je set op een hoedje ofzo.

Dit laatste zou veel flexibeler zijn.

Of zijn de 15 toppen beter ?

Zo kan ik ook de toppen als DJ monitoring gebruiken.
      @ Axys, helemaal met je eens dat RX misschien in de boekjes niet geschikt lijkt voor het grote werk, laat staan eigenlijk niet word geaccepteerd misschien. Maar toch hebben wij al een aantal keer versteld gestaan van wat wij met RX toch bereikt hebben. Tentfeesten tot 1500 man doen wij gewoon met RX en dat gaat eigenlijk gewoon heel goed. Wel hebben we van de toppen die gevlogen zijn de middelste hoorn niet in gebruik en sturen we alles aan zonder de filters van de kasten te gebruiken. Anders is het hoog nogal teveel om zo maar te zeggen.

Comment

• RemcoPeters
        • Sep 2009
        • 28

Originally posted by Ws Soundexpresse
        wij gebruiken hier regelmatig de PX bassen onder rx toppen, als alle rxbassen weg zijn (bijv. met zx4 of 5 eronder). werkt perfect in de wat diepere zalen, waar je bijv. nog n setje delay halverwegen zet.

Hoe werkt de PX 2181 in kleinere zalen (+/-20x10m) dan? Heb je dan echt overkill aan bas of is dit dmv EQ goed recht te trekken?

Comment

• axys
          • Aug 2006
          • 107

Bij ons werkt de PX2181 heel mooi in kleinere zalen, maar wat je dan merkt is dat er wel veel sprake is van uitdoving. Een derde sub in het midden zou dan de ideale oplossing zijn, maar daar is niet altijd ruimte voor.
          JP/PA Geluid & Licht

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

hoe is de set in een disco opstelling ?

Dus ik zou beter afzijn met een 212 als top en de enkele subs ?

ik gebruik het grotendeels voor discogebruik
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

wij doen hier de kleine disco's eigenlijk altijd met een RX118 sub en een RX212 top. Word de zaal wat groter pak je een extra RX118 sub. Maar wij sturen wel de subs altijd aan met een P3000 en de toppen met P2000 wat volgens mij op zich vrij zware jongens zijn op deze set? Het klinkt in ieder geval zoals ik/wij dat willen.

En als je dan een keer echt wat groots nodig hebt kun je makkelijk RX bij huren en je set uitbreiden. Alleen heb je dan soms wel wat klank verschil in de speakers zitten. Wij hebben in totaal 16 RX118S subs en 8 RX212/75 toppen. Dus kunnen we elke set met een dubbel RX118 uitvoeren indien nodig. Bandjes en live werk zijn standaard 2 x RX118 en 1 x RX212 top per kant.

Indien we dan grotere feesten doen dan combineren we die sets natuurlijk gewoon. Dan kun je stiekem toch wel een hoop mensen hebben in een tent hoor. Alleen is de acceptatie van artiesten wat minder maar je moet gewoon niet zeggen dat er RX hangt Als ze dat dan achteraf horen en het dik in orde was is er niets aan de hand.
              Last edited by vdlaanlichtengeluid; 26-07-11, 23:02.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Ik heb een rack vrij staan met de QSCPL236 en 230

Als ik de specs bekijk van de P3000 is de PL236zo goed als gelijk zo ook met de P2000 en PL230

Dus ik zou met dit rack 2 subs 118 en 212 per kant kunnen aansturen ?

Hoeveel man zou ik aankunnen met 2x 118 sub en 1x 212 top per kant op discogebied ?

Budget is rond de 10000 euro dus 4x 118sub en 2x 212 top moet lukken.

Versterkers zijn de qsc PL2 serie die ik al heb en een EV DCOne
                Last edited by Rolandino; 27-07-11, 01:53.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• highendsyl
                  • Feb 2007
                  • 81

Paul,
                  FIR settings voor RX212 staan gewoon in Irisnet. Ik gebruik de dx46 in combi met TG5/TG5/TG7 of mijn setje met RCM modules TG5/TG5/TG7.

Sylvester

ps. Alleen wanneer de topjes actief aangestuurd worden overigens..
                  Last edited by highendsyl; 28-07-11, 07:41. Reason: meer duidelijk
                  Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Ik ben altijd wel voorzichtig met het roepen van zoveel mensen kun je aan met die set. Is toch wel afhankelijk van een situatie/lokatie. Denk dat je dat gewoon eigenlijk zelf moet aftasten, huur anders een keer zo'n set en stuur hem aan met je eigen versterkers dan weet je precies wat eruit komt.

Maar voor dat geld kom je wel heel makkelijk uit en houd je geld over! Met een beetje geluk krijg je hier of daar nog wat korting. Misschien dat je dan zelfs wel aan wat meer kunt denken dan 4 bassen en 2 toppen

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Hoeveel personen is bij jullie een kleine disco ?

je draait dan met 1 sub en 212 per kant ?

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

Kleine disco doen wij denk tot ongeveer 200 a 250 man. Puur omdat je dan op een gegeven moment wel in het laag wat te kort komt. Die toppen kunnen het makkelijk meer aan. Deze staan echter wel zachter omdat anders de verhoudingen niet kloppen natuurlijk.

Met een extra bas eronder scheelt enorm.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

dus ik zou met 2 subs en 1 top per kant een man of 400 / 500 disco kunnen doen ?

wil eerst zo een set aankopen en met QSC versterken icm DCOne.

Wil later nog zo een set bij nemen.

Keuze zou op de RX serie vallen omdat ik met de enkele subs flexibeler ben en de dubbel 12 toppen in enkelvoud kan gebruiken.

Bij de Phoenix set heb je minimaal 2 dubbel 12 kasten per kant nodig ivm spreiding.

van de enkel 12 en 15 toppen is welke aan te raden )

Persoonlijk zou ik voor 15 gaan ivm met dj monitoring <

Klinktg de enkel 12 zo beroerd als men zegt ) heb hem zelf nog niet gehoord zo ook de enkel 15 top

Iemand hier ervaring mee

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

Ja ik denk dat dat wel zou moeten kunnen ja. Maar je komt er alleen achter door een keer zo'n set te huren, misschien zijn jou verwachtingen wel anders dan die van anderen. Meningen lopen hier soms nogal uiteen namelijk.

Maar je wilt ook nog eventueel een top hebben puur voor dj monitoring? of wil je die ook bij je PA kunnen gebruiken? Als je namelijk puur voor monitoring wilt gebruiken zou ik dan juist weer iets actiefs nemen als ik jou was. Wij hadden tijdje geleden voor DJ Cor een actief setje EV op het podium liggen en ik moet zeggen dat vond hij ook best spannend... Ging erg hard, was wel een sub top combi...

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Dat wil ik juist niet een sub top als monitoring.

Zit te denken aan of aktieve kasten op statief of passieve.

Mss iets uit de Z series ?

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                                • Jun 2010
                                • 640

die SXA kun je ook gewoon zonder sub gebruiken hoor. Alleen gaat het dan niet zo laag natuurlijk. Maar een ZX5 actief is ook leuk...

Comment

Working...