Beste ervaring: Amps op EAW 850
Collapse
X
-
Voor dance feestjes zullen de SB's al snel tekort gaan komen, weet dat veel bedrijven onder iedere SB850 nog een SB1000 plaatsen.
Brengt de set mooi op hoogte en vult de SB850's aan.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Je moet je ook weer niet te druk maken om het vermogen dat je erop zet, een verdubbeling levert je een net hoorbaar verschil van 3 dB op, dan gaat het verlies door powercompressie er nog wel af.
Denk dat je met die set met extra SB1000's eronder voor rock aan pakweg 2000 man zit en voor dance ongeveer 1000 man.
Output van zo'n setje is redelijk vergelijkbaar met een Prospect set van 1 top, 1 kick en 4 subjes per kant en daar redt ik dat ook mee.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
is er een verschil in het ontwerp van de kast tussen een sb850zr en een sb850f?
ik kwam er vanmiddag achter dat in 2 van mijn 4 sub kasten 1x een rcf l18p200 zit, en 1x l18p300..
samen in 1 kast.. dit vondt ik een beetje vreemd.
de l18p300 word toch gebruikt in de sb850zr en sb1000 kasten?
en de l18p200 dan in de 850f kasten of heb ik dit verkeerd?
De andere 2 kasten moet ik de grill nog even vanaf halen, maar zou wel graag in alle kasten dezelfde speaker hebben.
de speakers komen kwa specificaties aardig overeen.. verschil van 1 db op de gevoeligheid, en de 200 versie gaat ietsjes lager.
mijn sub kasten zijn volgens mij de sb850f, naar mijn ogen is de l18p300 dus een 'upgrade' mochten de 850zr kasten hetzelfde zijn.Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
-
Klopt inderdaad dat in de oude de p200 en in de nieuwe de p300 zit. Die 200 heeft een heel lage fs dus zou maar zo kunnen dat die kasten lager getuned zijn.
Overigens is die p200 een erg oud ding en zal het verschil echt wel een stuk groter zijn dan 1 dB.
Mocht je willen weten wat de tuning is en daar zelf niet zo bedreven in zijn dan wil ik dat wel ff voor je meten als je langskomt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
okee. ik had deze set in de verhuur, en een bezoeker vertelde me dat 1 speaker 'popte' en geen bass gaf,
oke stuk kan altijd maar vond het vreemd omdat deze niet op teveel vermogen stonden (uitgaande van de p300)
dus ik schroef de grill eraf van de 2 subs die weg waren geweest.. (stonden op die locatie ook maar 2,) en zag dus dat de p200 EN de p300 in 1 kast zaten,
1 p200 schuurde iets, morgen even kijken of deze inderdaad stuk is, en heb nog 1 nieuwe p300 liggen en 1 p300 ligt nog bij hpa, deze kreeg ik erbij toen ik de set kocht en bij en wordt gereconed bij hpa, deze moet ik nog ophalen.
morgen even kijken wat er in de andere 2 kasten zit.. nu dus mijn twijfel of de p300 in deze kasten moeten, of de p200, want dan ga ik alle p200's vervangen voor p300's omdat ik namelijk 1 type speaker in me kast wil. en niet 2 verschillende, lijkt me niet dat dit zo hoort...Last edited by Tummy; 11-05-14, 20:33.Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
-
Zou je ook aanraden om in alle subs de L18P300 te zetten anders heb je regelmatig kapotte p200's.
Die laatste is volgens mij ook geen recone meer voor te krijgen.
Dan is het trouwens wel belangrijk te weten dat de beide kasten een identieke tuning hebben.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ben ik dan de enige MC2 gebruiker hier?Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
vanmiddag een aantal rcf l18p300's besteld, helaas met levertijd.. volgens hpa is de kast hetzelfde van de 850zr en een 850f.
van onze set was een hele onderhouds historie aanwezig, de reden dat er in onze sb kasten 1x rcf p200 zit en 1 rcf p300 is omdat er in het verleden een speaker stuk ging, en een tijd geen p200's meer werden geleverd door rcf, en hier toch speakers in moesten om te kunnen spelen,
alle p200's gaan uit de kasten en komen p300's voor terugik ben benieuwd!
nu nog opzoek naar een amp om mijn 4 sb850's goed te kunnen voeden,(+- 2000/2500w op 4 ohm per kantje) waar de pt2400 toch wel problemen mee heeft om de sb850 goed te laten spelen. (snel clippen etc)
mij werd de lab 10000 afgeraden vanwege de voeding.. omdat alle kanaaltjes die sub gaan krijgen,
maar een nieuwe lab 6400 (waar ik er 2 van moet hebben) vindt ik dan weer erg prijzig..
de vraag dus of dit prijs verschil het resultaat waard is, of dat de 10000 hier wel prima geschikt voor is. of inderdaad de goede replica hiervan.Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
-
De FP10.000 of replica's zijn niet ideaal om op ieder kanaal een sub te hangen simpel omdat de voeding daar niet helemaal op berekend is.
Mijn eigen BA amp kan dat beter aan doordat de voeding veel zwaarder is alleen loop je dan weer kans dat de zekering voor de 230 groep het niet houdt, dat zou je een keer moeten proberen.
Waarom niet twee replica's? Dan ben je goedkoper uit als met 2 FP6400's en je hebt kanalen per amp over om je mid en hoog mee te voeden....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Lab fp 6400 is een beest van een versterker en zeer fijn voor sub, kan je 2e hands nog wel voor rond de 1000 euro vinden je komt ze vaak tegen met t l-acoustics logo en dan heet ie de la48-a Blijven samen met de macrotechs toch wel de beste amps ooit gemaaktA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
TIP !!!
Audiobizz heeft een inruilactie waarbij je een oude LA 24/48 = LAB FP3400/6400 kunt inruilen op L'acoustics LA4/LA8 amps.
Ze geven tot het schokkende bedrag van 500 incl.btw terug voor je oude amp als ie in prima werkende conditie is !!
Wie weet trappen hier wel mensen in, en kun je ze voor weinig scoren bij Audiobizz.....Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
Comment