Beste ervaring: Amps op EAW 850

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by martijn verkerk
    @sis:

geen merk is heilig
    het enige wat ik probeerde aan te geven dat een systeemproccesor wel degelijk verschil maakt en sommige bedrijven meer geld in de ontwikkeling van de kast steken dan de proccesor.
    (over het algemeen gebeurt dit dan in een later stadium!)
    maar vraag me af of je zo'n test zelf al eens gedaan hebt (hetzij behringer,xta,bss,etc)
    mijn mening is dat je niet kan oordelen zonder dat je het zelf hebt uitgeprobeert (zonder iemand voor z'n schenen te schoppen)

daarom gaf ik al aan eerst luisteren dan oordelen
    het forum is een ideale plek om uit te zoeken wat een "standaard" of andere een mooie setup vinden, zodat je beslagen te ijs komt voor een luistertest!
    Ik geef je volledig gelijk wat betreft " geen merk is heilig "
    Met mijn EAW setje heb ik een MX100, die is dus aanbevolen door APEX ( Invoerder Belgie )
    Dit klinkt gewoon als een klok, nu sedert 1999.
    Uiteraard heb ik daar eens een DBX crossover op geprobeerd om eens te Kijken hoe dit ging, maar nee het was niet zoals het hoorde.
    Nu zijn er verschillende namaak EAW SB150 op de baan, maar geen enkel haalt 33 hz +/- 3db zonder processor.
    Zo zie ik ook geen Nexo ps 10/ 15 zonder processor, dit is ook gewoon een huwelijk .
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

Originally posted by sis
      Ik geef je volledig gelijk wat betreft " geen merk is heilig "
      Met mijn EAW setje heb ik een MX100, die is dus aanbevolen door APEX ( Invoerder Belgie )
      Dit klinkt gewoon als een klok, nu sedert 1999.
      Uiteraard heb ik daar eens een DBX crossover op geprobeerd om eens te Kijken hoe dit ging, maar nee het was niet zoals het hoorde.
      Nu zijn er verschillende namaak EAW SB150 op de baan, maar geen enkel haalt 33 hz +/- 3db zonder processor.
      Zo zie ik ook geen Nexo ps 10/ 15 zonder processor, dit is ook gewoon een huwelijk .
      sis
      ik denk dat dit een beetje teveel off topic gaat
      een nexo proccessor werkt met een sense systeem (uitgang van de eindtrappen word door de proccessor gemeten)
      dit is een heel ander principe dan de eaw proccesoren dus niet echt goede vergelijking.
      9 van de 10 x worden de standaard fabrieks instellingen gewijzigd door systeem tech's omdat de fabriek instellingen te "idealistisch" zijn

tuurlijk zal het goed werken de standaard proccesoren maar wil niet zeggen dat dit altijd de beste oplossing is.

je uiteindelijke keuze voor een systeem proccesor heeft ook met de rest van je infra te maken (amps/mixer/groote van je systeem/compatibaliteit/toepassingsgebied)
      en idd als je een andere systeemproccesor als de orginele wil gaan gebruiken zul je wel wat know how van proccessors en systemen moeten hebben.
      ff overprikken werkt over het algemeen niet.

wil je een plug en play setje dan idd lekker orginele proccesor gebruiken
      wil je er meer uit halen zou ik voor een voor jou bruikbare digitale proccesor gaan gebruiken! (als je ook weet hoe)( en daar impliceer ik niet mee wie dat wel of niet kan!!)

ik heb begrepen dat de topic starter zijn keuze gemaakt heeft en wens hem daar veel plezier mee!!

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Niet helemaal on topic, maar toch

Een originele SB150 haalt zonder processor de 34 hz +/- 3db ook niet...

[FONT=Arial]SB 150 PERFORMANCE [/FONT][FONT=Arial]1[/FONT]

[LEFT][FONT=Arial]Operating Range [/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Arial]34 Hz to 145 Hz[/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]1 [/FONT][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]To achieve specified performance, the listed external signal processing with EAW-provided settings is required.[/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Arial][FONT=Verdana]Dit geld dus ook voor Sis [/FONT][/FONT][/LEFT]

[/FONT]
        Last edited by bones2001; 22-10-07, 18:06.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Bones 2001, jou huiswerk heb je niet goed gemaakt ...
          Je hebt het over de nieuwe versie , de Z serie
          Ik spreek over de R serie , de eerste versie met een RCF L15P-200AK
          Allez , laat maar komen want dit is totaal geen vergelijk, trouwens ik moet die Z versie niet eens hebben , laat staan gebruiken ...
          Bij deze een PDF , grappig :

sis
          Last edited by sis; 22-10-07, 19:06.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Gut zeg, had ik de verkeerde data sheet gelezen zeker...
            Maar in "jouw sheet" staat,

[LEFT][FONT=OfficinaSans-Bold]Frequency Response (Hz)[/FONT][/LEFT]

[FONT=Symbol]±[/FONT]3 db 33 Hz to 300 Hz (43 Hz w/out CCEP)[LEFT]
            [LEFT]-10 dB 29 Hz (32 Hz w/out CCEP)[/LEFT]

[LEFT]Waar zou die CCEP nou voor staan ? [/LEFT]

[/LEFT]

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Lees voer
              sis

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Ja en ?
                heb je ze zelf wel gelezen ?

Kunnen we het er over eens zijn dat jouw SB150R's met
                processor=CCEP=MX100, +/-3db 33/300hz halen ?

En als je ze zonder de processor gebruikt, -10db 32hz halen ??

En dat,
                dit dus niet klopt, omdat een originele SB150R dit dus ook niet haalt.

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

Je leest niet Bones, draai de zin maar om: Maar zonder processor haalt geen enkel 33 hz +/- 3db.
                  SR20DET

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Fijn dat getrouwtrek over 33 hz ja of nee.
                    Het topic ging over beste amp-ervaring op EAW 850 ;-)

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Je leest niet Bones, draai de zin maar om: Maar zonder processor haalt geen enkel 33 hz +/- 3db.
                      Helemaal gelijk Freek, dat is ook precies wat ik bedoel.
                      Maar Sis denkt dat zijn SB150's deze specs dus wel halen zonder processor.

Maar goed, even wel on topic wat betreft de amps dan.
                      Ik heb ook met PT2400's gedraaid en die gaan gewoon goed op EAW,
                      maar sinds ik met Labgruppen's draai heb ik geen last meer van mijn rug
                      en kan ik gewoon, als het niet anders kan, een vrij 16A stopcontact in en draaien maar

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

bones 2001 , misschien heb ik verkeerd verwoord, of jij hebt het misschien verkeerd geinterpreteerd .
                        Dit staat in één van mijn vorige post citaat " maar geen enkel haalt 33 hz +/- 3db zonder processor."
                        En ik zal je ook zeggen waarom, de meeste namaak SB150 zijn geladen met een B&C 15 tbx 100 , vandaar ...
                        ------------------------------------
                        En nu helemaal terug on-topic .
                        Nu we toch over de SB850 hebben, weet iemand of daar ook kasten in de oploop zijn die met (niet originele ) speakers zijn geladen, want dat kan dan ook invloed hebben op het geluid en het gebruik van de juiste amp cq processor ?
                        sis

Comment

• ricardo
                          • Oct 2007
                          • 24

Originally posted by arie
                          eingelijk had je ook even lab met de eigen proccessor moeten proberen, dan had je een echt goed vergelijk gehad groeten arjan
                          dat klopt, zou een goede vergelijking zijn.

ik heb de eaw's nu met labgrubben, kind & en carvers gehoord. maar ik ben toch nog altijd nieuwsgierig wat het lekkerst hierop klinkt.

ik zou toch graag eens ooit een keer de vergelijkingen willen horen met de volgende amps en proccessoren:

Labgrub amprack met MX800I, UX8800 en een BSS FDS 366 OMNIDRIVE Processor
                          Carver amprack met MX800I, UX8800 en een BSS FDS 366 OMNIDRIVE Processor
                          Crown amprack met MX800I, UX8800 en een BSS FDS 366 OMNIDRIVE Processor
                          QSC amprack met MX800I, UX8800 en een BSS FDS 366 OMNIDRIVE Processor
                          Qrest amprack met MX800I, UX8800 en een BSS FDS 366 OMNIDRIVE Processor

dit gewoon uit pure nieuwsgierigheid want ik hoor altijd nog mensen zeggen dat je met een bss meer uit je eaw's dan de originele processor kan halen maar wel het risico kan lopen om je speakers op te blazen.

Wij zelf gebruiken nu PT2400 met MX800i processor over de eaw's dit klinkt goed maar het kan altijd beter natuurlijk.
                          Last edited by ricardo; 09-01-08, 12:49.

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

Ik wil dit ook wel een keer testen dus de ux 8800 en de labgruppens heb je al, groeten arjan

Comment

• subbass
                              • Sep 2006
                              • 78

Het is ook echt een persoonlijke situatie welke versterker men goed vind vergeleken met een bepaalde speaker.

Off topic:
                              Wat me wel opvalt is dat ik vaak lees dat de lichtgewicht versterkers van tegenwoordig zo veel vermogens hebben echter in de praktijk en uit tests blijkt dan soms het tegenovergestelde.

Lab FP10000Q:
                              specs: 4x2100W / 4 ohm
                              praktijk: 4x900W / 4 ohm (diverse malen gemeten op de internationale forums en vooral in de VS)
                              Die fabrieksvermogens die opgegeven worden zijn slechts enkele duizendste van een seconde leverbaar maar hoe ziet het eruit na enkele seconden of minuten ??

Als ik dan bijvoorbeeld een goede oude Chevin 6000 zie volgens specs slechts 2000 watt RMS maar dan rekening houdend met zijn 5.3KVA.... dan denk ik dat ik met de Chevin en dergelijke oldies niets te klagen mag hebben behalve dan zwaar en zwaar........

Comment

• ricardo
                                • Oct 2007
                                • 24

Originally posted by arie
                                Ik wil dit ook wel een keer testen dus de ux 8800 en de labgruppens heb je al, groeten arjan
                                hahaha oke mooi, wie weet zijn er meerdere personen op dit forum die ook dit verschil zelf willen horen en ervaren.

We hebben nou dan in elk geval al de labgrubben met MX800i en UX8800
                                en de Carvers met MX800i en UX8800.

Nu nog iemand vinden die een QSC, Crown en Qrest amprek met bss processor heeft staan, desnoods huur ik deze wel geen probleem

Welke eaw kasten gebruik jij zelf arie?

mvg, ricardo
                                Last edited by ricardo; 10-01-08, 01:20.

Comment

Working...