Behringer DEQ 24/96 blaast EAW's erdoor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #61
    Ha collega's, na wat ervaringen van de afgelopen carnavalsdagen leek het me nuttig dit topic weer eens wat naar boven te kicken.

    Twee defecte Behringer DCX2496 controllertjes binnen 2 dagen, 1 met wegvallende outputs, 1 waarvan de CPU (display / LED's) op tilt gaat ... vanzelfsprekend in het heetst van de carnavalsstrijd ('s-nachts met volle bak). DCX-en zijn door installatie collega's geplaatst ... ik ben er iig redelijke klaar mee ... geen Behringer-meuk meer dus. Had gelukkig nog een driverack PA-tje en een BSS omnidrive liggen.

    Zal klanten met zo'n ding dan ook ten zeerste adviseren het tijdbommetje te vervangen voor wat deugdelijkers, kost wat meer maar met een uurtje stilte loopt je omzet ook snel de deur uit.

    Groeten en feest ze !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #62
      Ik krijg een beetje de kriebels van dit topic. Zeker omdat ik een DEQ 2496 in mijn koffer heb zitten voor als ik ergens een klus heb waar men niet de moeite heeft gedaan om een fatsoenlijk stukje systeemprocessing toe te passen. Het is niet zelden dat ik de DEQ er tussen knoop voor die paar bandjes parameet die je met de huis-31 bands niet goed kan pakken. Heerlijk: 1HE en toch een hoop bedieningsgemak (geen laptop nodig) en functionaliteit...

      Maar nu komt dan denk ik de hamvraag waar veel gebruikers mee zitten: wat is een vergelijkbaar product met hetzelfde kleine formaat en standalone bedienbaar is (zonder verplichting van het gebruik van een laptop)? Het mag van mij best 2 HE zijn en al die grappen als Width en dymanic EQ kan ik ook best missen, maar de parameet EQ (10 bands!) en de uitgangsdelay zijn absoluut minimaal.

      Neem een driverack.. Dat is puur een luidsprekerprocessor en hoewel je er ook best je systeem EQ in kan doen, is het lang niet zo makkelijk werken als de Behringer en de prijs is ook wel meteen dik. Ik vind het niet erg als hij twee keer zo duur zou zijn als een Behringer, maar de functionaliteit laat wel te wensen over... Het moet echt een werkpaard zijn met een lekker display en een paar knoppen waar je mee kunt werken.

      Iemand een idee? Ik twijfel.. Anders hadden we niet massaal die Behringers gekocht...


      -edit-
      Mijn DEQ draait overigens op firmwareversie V2.2 (en sinds 10 minuten op V2.3). Is er een correlatie tussen firmware en problemen?
      Last edited by gertgeluid; 06-02-08, 00:17.

      Comment

      • Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

        #63
        Heej Gert, nu was 't in mijn geval een DCX (die mooie "systeemcontroller") en geen DEQ, maar het ging mij om dit soort digitale Behringer producten in het algemeen die voor (semi)pro applicaties worden ingezet.

        Voor de DCX neem ik een (in dit geval 2 gezien die klant alle drie de inputs gebruikt) driverack PA-tje, twee keer duurder dan die DCX en zeker een budget dingetje maar verhoudingsgewijs voldoende betrouwbaar en betaalbaar voor in de grotere horeca-zaaltjes. Het prijsverschil met een Omnidrive, driverack (pro) of XTA krijg ik er niet doorheen bij m'n klanten in deze branche.

        Betreft de DEQ ... mja, snelle en overzichtelijke bediening, 10b PEQ + GEQ ... dat wordt best zoeken ja. Betreft de bediening grijp ik toch snel naar mijn laptop met remotesoftware als het me niet snel / duidelijk genoeg is.

        Groeten en succes !
        Last edited by Koen van der K; 06-02-08, 18:55.
        Meer is minder, minder is meer

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #64
          Ik ben zelf ook al lang aan het zoeken geweest en kom steeds meer tot de conclusie dat Behringer hier een 'one-of' (qua grote, bedieningsgemak, display e.d.) heeft gemaakt! We zitten er dus min of meer aan vast!

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #65
            Originally posted by Outline
            Ik ben zelf ook al lang aan het zoeken geweest en kom steeds meer tot de conclusie dat Behringer hier een 'one-of' (qua grote, bedieningsgemak, display e.d.) heeft gemaakt! We zitten er dus min of meer aan vast!
            ... ja, dat zuigt ... veel nuttige functionaliteiten maar niet betrouwbaar dus. Waar kies je voor is the question. Wat mij betreft verdubbelen ze de prijs van 't ding (de DCX dus) en ontwikkelen ze 'm wat duurzamer, voldoende interesse vanuit de markt in dat segment.

            Groetos !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #66
              Originally posted by gertgeluid

              Maar nu komt dan denk ik de hamvraag waar veel gebruikers mee zitten: wat is een vergelijkbaar product met hetzelfde kleine formaat en standalone bedienbaar is (zonder verplichting van het gebruik van een laptop)? Het mag van mij best 2 HE zijn en al die grappen als Width en dymanic EQ kan ik ook best missen, maar de parameet EQ (10 bands!) en de uitgangsdelay zijn absoluut minimaal.

              Neem een driverack.. Dat is puur een luidsprekerprocessor en hoewel je er ook best je systeem EQ in kan doen, is het lang niet zo makkelijk werken als de Behringer en de prijs is ook wel meteen dik. Ik vind het niet erg als hij twee keer zo duur zou zijn als een Behringer, maar de functionaliteit laat wel te wensen over... Het moet echt een werkpaard zijn met een lekker display en een paar knoppen waar je mee kunt werken.

              Iemand een idee? Ik twijfel.. Anders hadden we niet massaal die Behringers gekocht...
              Gert, ik heb voor dit doeleinde een Ashly 3.24CL-d besteld. Deze is 3 in 6 uit en heeft eigenlijk alle functies aan boord. Het is ook eigenlijk een luidprekerprocessor net als de Driverack, maar lijkt mij wel een stukje overzichtelijker. Ik krijg hem van de week binnen en zal dan mijn ervaringen wel posten.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #67
                Originally posted by Koen van der K
                ... ja, dat zuigt ... veel nuttige functionaliteiten maar niet betrouwbaar dus. Waar kies je voor is the question. Wat mij betreft verdubbelen ze de prijs van 't ding (de DCX dus) en ontwikkelen ze 'm wat duurzamer, voldoende interesse vanuit de markt in dat segment.

                Groetos !
                Als ze dan dat ook voor de DEQ doen...

                Comment

                • Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

                  #68
                  Ondertussen heeft Behringer al even de V2 hardware op de markt voor de deq.
                  Wellicht is dit de redesign waarover Outline sprak.
                  Zie halverwege deze pagina voor verschillen: diyAudio Forums - Modify behringer DEQ2496?

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #69
                    Originally posted by Dikke Foaf
                    Ondertussen heeft Behringer al even de V2 hardware op de markt voor de deq.
                    Wellicht is dit de redesign waarover Outline sprak.
                    Zie halverwege deze pagina voor verschillen: diyAudio Forums - Modify behringer DEQ2496?
                    Enfin dat stemt ook tot nadenken, ik zal dan ook waarschijnlijk niet de enige geweest zijn die serieuze problemen heeft gehad met dit toestel.
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

                      #70
                      Ik had een V2 versie van dit apparaat. Heb 2x gehad dat hij begon te "flippen". ingangssignaal + ruis over de uitgang, en na een tijdje uitvallen en steeds opnieuw opstarten. Een keer gebeurde dit toen ik hem niet gebruikte, maar het is ook een keer gebeurd toen ik hem wél nodig had .
                      Na o.a. dit topic te hebben gelezen heb ik besloten om hem toch maar in te ruilen. Heb nu een DBX1231. (Ik had het laatste firmware er trouwens in staan).
                      Ook was er een lichte "flikkering" te zien over het display. Mijn vermoeden ging uit naar een niet helemaal correct functionerende voeding.

                      Comment

                      Working...