Behringer DEQ 24/96 blaast EAW's erdoor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by Dikke Foaf
    (...)

Ook bespaard men op ontwikkelkosten (zie je ook terug in de prijs) en daar lijkt me het grootste probleem bij Behringer te zitten.
    Dit zie je makkelijk terug in de remote software van de dcx2496, de firmware ook wat (geluid dat wegvalt als je 2 parameters tegelijk aanpast of door de 0dB lijn passeert, limiter slapjes geïmplementeerd), voor de deq2496 is er zelfs geen remote software.
    Ook de software van de BCD2000 is wat slapjes, de XR4400 neemt z'n hold time niet als het signaal maar nét boven de threshold komt, etc.
    Ik zou graag 50eur meer betalen voor een Behringer apparaat waar net iets beter over is nagedacht, getest en betere componenten heeft, en dat zou het merk ook veel goed doen. Misschien moeten ze maar splitsen in de 'beginners' apparatuur die wat goedkoper is en 'pro' apparatuur (zoals hier op het forum) die dan wat duurder is.
    Ik vraag me wel af, als de grootste fouten in Behringer spul vooral in firm/software niveau zitten en de hardware goed in elkaar zit, zou daar vanuit de community niks aan te doen zijn? Ik weet niet wat voor chips Behringer in zijn units gebrukt, maar als het een beetje gangbare off-the-shelf processor is (ARM, AVR, MIPS of DSP-platform) dan zijn er vast wel hackers die zich op het schrijven van nieuwe firmware willen storten.
    Als ze zelf een ASIC hebben laten maken gaat dit natuurlijk niet, maar dat zou de R&D kosten een enorm stuk hoger maken en, hoewel je dan wel een unit hebt die echt goed in elkaar zit, het geen Behringer-prijs meer zou zijn. Tegenwoordig zijn er voor elke taak 6000 chips te krijgen die allemaal het probleem net iets anders oplossen, en het heeft weinig zin om op dat gebied het wiel opnieuw uit te vinden.

(Ik had zelf ook voor de grap eens het idee om Linux op een GrandMA te proberen. Of het veel nut zal hebben weet ik niet, maar het zou wel leuk zijn in het 'because we can' gedeelte.)
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by Dikke Foaf
      Het flatcableprobleem is denk ik eerder een fabeltje.

Met de DCX2496 heb ik nog niks vreemds gehad
      de deq-2496 heb ik zelf (nog) niet en komt er door deze posts mss ook helemaal niet meer maar dat flatcable-probleem heb ik nl wél gehad op de dcx-2496. Nu heb ik bij allemaal (3 stuks in gebruik momenteel) de flatcables gesoldeerd en sindsdien geen problemen meer.
      Ik denk dat de DCX gewoon niet road-proof is maar verder doet ie z'n werk gewoon wel

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by luc2366
        de deq-2496 heb ik zelf (nog) niet en komt er door deze posts mss ook helemaal niet meer maar dat flatcable-probleem heb ik nl wél gehad op de dcx-2496. Nu heb ik bij allemaal (3 stuks in gebruik momenteel) de flatcables gesoldeerd en sindsdien geen problemen meer.
        Bedankt voor je support. Voel me hier op het forum wel eens voor l*l gezet
        Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Bedankt voor je support. Voel me hier op het forum wel eens voor l*l gezet Paul
          Heb hier ook een DEQ2496 tussen de Yammie en Labgruppens hangen,
          en die blijft daar gewoon lekker zitten.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

ondertussen, naar aanleiding van dit topic, een mailtje gekregen van Behringer:
            * er zijn helemaal géén abnormale problemen met de DEQ2496 vastgesteld
            * ze gebruiken dezelfde hoogwaardige componenten als Sony ed
            * ze hebben een marge (qua returns) KLEINER dan 0.4 (en da's volgens hen beter dan grote/a-merken)

en bij problemen tijdens de 2 jaar garantie wordt gratis hersteld of omgeruild

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Originally posted by luc2366
              ondertussen, naar aanleiding van dit topic, een mailtje gekregen van Behringer:
              * er zijn helemaal géén abnormale problemen met de DEQ2496 vastgesteld
              * ze gebruiken dezelfde hoogwaardige componenten als Sony ed
              * ze hebben een marge (qua returns) KLEINER dan 0.4 (en da's volgens hen beter dan grote/a-merken)

en bij problemen tijdens de 2 jaar garantie wordt gratis hersteld of omgeruild
              haha ... ja wat dacht je dan dat een importeur zou zeggen; "u heeft gelijk, het is een bekend probleem maar we doen er weinig aan"

... heb al vaker reacties van importeurs gehoord zoals "u bent de eerste die hier mee komt" ...

De flatcable-tip zou ik ter harte nemen, de rest moeten de gebruikers zelf maar afwegen tegenover de applicatie waarvoor het spul wordt gebruikt.

Groeten !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Ga eens voor de 'gein' een Behringer open maken en vergelijk deze kwa componenten eens met een dbx of zo..
                Dan zie je de verschillen...

Behringer is goed, zolang je het maar niet vervoerd!

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

We hebben hier ook (nog) DEQ's en hebben er nog geen problemen mee gehad. However: m'n broer heeft een DCX en die had laatst ook de bekende fluittoon (ong. 5 sec, niet hard genoeg om iets te vernielen, meer op de achtergrond) waarna de display en meters van z'n DCX gewoon vast gelopen waren (bleven dus hangen in de stand waarin ze zich bevonden ten tijde van de fluittoon).

Hoe we het opgelost hebben? (was er voor de verandering zelf 'ns bij): gewoon een keer uit en weer aan gezet. Niet handig tijdens een klus, maar je moet iets. Tot nu toe overigens geen problemen meer gehad.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Nog even over bovenstaande: Van wat ik uit zeer (ZEER) betrouwbare bron heb gehoord, is het bij Behringer geen totaal onbekend probleem, voor zowel DEQ als DCX. Het probleem schijnt te zitten in de rekencapaciteit van de processor, m.a.w. bij een piek in de aangeboden hoeveelheid data (veel instellingen, complex signaal, etc) kan de processor het niet meer aan waardoor de processor gaat 'hikken' met de bekende resultaten als gevolg. Behringer gaat hier in deze serie niks aan veranderen omdat dat gewoon neerkomt op een compleet nieuw ontwerp (met bijbehorend hoger prijskaartje).

Helaas maar waar. Hierbij wil ik wel nog kwijt dat deze units (zeker voor het geld) ABSOLUUT niet vuilnisbak-materiaal zijn. Je moet ze dus alleen niet te vol stoppen met preset's, moeilijke curve's, dynamische EQ's etc.

Ik zit er dan ook sterk aan te denken om voor mijn eigen rackje een DEQ aan te schaffen, mede gezien we het hier over enkele incidenten hebben en er toch wel enkele honderden, zoniet duizenden alleen al in de BeNeLux (dagelijks) gewoon wel netjes hun werk doen. Daarbij ken ik geen andere 2x 31-bands EQ in 1He...
                    Last edited by Outline; 31-10-07, 23:56.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Overigens is de 2496-serie effect-processor (AUDIO TECHNOLOGY - DIGITAL EFFECTS PROCESSORS - V-VERB PRO REV2496 : Ultra High-Performance 24-Bit/96 kHz Dual-Engine Reverb Modeler) hier om dezelfde redenen al lang niet meer te krijgen.

Comment

• GuntherM
                        • Jan 2006
                        • 163

Originally posted by Outline
                        Overigens is de 2496-serie effect-processor (AUDIO TECHNOLOGY - DIGITAL EFFECTS PROCESSORS - V-VERB PRO REV2496 : Ultra High-Performance 24-Bit/96 kHz Dual-Engine Reverb Modeler) hier om dezelfde redenen al lang niet meer te krijgen.
                        Ik dacht dat dit meer te maken had met de RoHS richtlijn en de daarbij bekende problemen. Correct me if I'm wrong.

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

Ik zit er dan ook sterk aan te denken om voor mijn eigen rackje een DEQ aan te schaffen, mede gezien we het hier over enkele incidenten hebben en er toch wel enkele honderden, zoniet duizenden in de BeNeLux (dagelijks) gewoon wel netjes hun werk doen. Daarbij ken ik geen andere 2x 31-bands EQ in 1He...
                          Er zijn dus ook nog positivo's
                          Maar zonder gekheid, ik heb het hele web afgestruind naar meldingen van problemen met de DEQ, en ja er zijn best wel wat gevallen waarbij er wat mis ging, maar afgewogen tegen de aantallen die er in gebruik zijn maak
                          ik me geen zorgen.
                          Maar bij de speurtocht kwam ik dit bedrijf tegen,
                          Menu

Laat eens horen wat jullie er van denken.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Originally posted by GuntherM
                            Ik dacht dat dit meer te maken had met de RoHS richtlijn en de daarbij bekende problemen. Correct me if I'm wrong.
                            Volgens wat ik gehoord heb had het toch meer met processor te maken... Kan het je niet 100% op een briefje geven, maar die RoHS-richtlijn zou natuurlijk een mooi excuus kunnen zijn. Mag ik vragen waar jij het vandaan hebt en waarom het specifiek dit apparaat is? Aangezien Behringer meer modellen heeft en deze in bepaalde landen nog gewoon leverbaar is (zie bijbehorende landen-prijslijst). Want van wat ik begrijp is die RoHS-richtlijn toch mondiaal geldend (zie weer leverbare landen in de prijslijst)?

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by bones2001
                              Er zijn dus ook nog positivo's
                              Maar zonder gekheid, ik heb het hele web afgestruind naar meldingen van problemen met de DEQ, en ja er zijn best wel wat gevallen waarbij er wat mis ging, maar afgewogen tegen de aantallen die er in gebruik zijn maak
                              ik me geen zorgen.
                              Maar bij de speurtocht kwam ik dit bedrijf tegen,
                              Menu

Laat eens horen wat jullie er van denken.
                              Mijn vraag is dan gelijk weer: wat ging er meestal mis? Dit genoemde probleem of ook nog andere dingen (zoals display's in de eerdere units)? Zou leuk zijn om daar 'ns 'n top-5 van te maken.

Voor je vraag over dat bedrijf: lees dit topic (http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...jeugdhuis.html) ook 'ns. Staat de NL-versie van in.

Comment

• GuntherM
                                • Jan 2006
                                • 163

Originally posted by Outline
                                Volgens wat ik gehoord heb had het toch meer met processor te maken... Kan het je niet 100% op een briefje geven, maar die RoHS-richtlijn zou natuurlijk een mooi excuus kunnen zijn. Mag ik vragen waar jij het vandaan hebt en waarom het specifiek dit apparaat is? Aangezien Behringer meer modellen heeft en deze in bepaalde landen nog gewoon leverbaar is (zie bijbehorende landen-prijslijst). Want van wat ik begrijp is die RoHS-richtlijn toch mondiaal geldend (zie weer leverbare landen in de prijslijst)?
                                Hier op het forum is er al eens een topic over geopend, niet specifiek over de DEQ maar meer over de digitale producten algemeen, dat Behringer enkele patenten geschonden heeft en het RoHS verhaal. Volgens mijn verdeler is het ook zo dat Behringer in batch produceert, wat ook een reden voor de slechte leverbaarheid kan verklaren. Natuurlijk is het nooit uitgesloten dat "fouten" in een apparaat verzwegen worden, maar het meest logische zou dan zijn dat het toestel nergens meer verkrijgbaar zou zijn, wat in dit geval zeker niet is.

Comment

Working...