Behringer DEQ 24/96 blaast EAW's erdoor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Pulse
    Lijkt precies op het probleem dat ik beschrijf in het onderwerp 'onverklaarbare feedback' van paar weeksjes geleden.
    Bij mij toen ook op enkele seconden hele HF eruit...
    dat was mede de grond van mijn idee... Tehringer...

Comment

• Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

Nu ik er zo eens over na denk. Ook 2 x zo'n soort geval gehad. En idd. Er was beide keren Behringer apparatuur aanwezig. De eerste keer was enige jaren terug met de 538 drive in show in een tent ergens bovenin groningen tijdens een geweldige onweersbui. We waren nog aan het opbouwen en er stond een rustig achtergrond muziekje op. Ineens een enorme klap en alleen maar ruis uit het dubbel mt2. Snel alles uit gezet, want ik kon zo 123 niet ontdekken wat er mis was. Daarna stuk voor stuk alles weer aan en alles leek het te doen, behalve de behringer bak. (wordt gebruikt als limitter, ben de naam van dat ding even kwijt) Die was al zijn ingestelde waarden kwijt. Na opnieuw instellen hadden we gelukkig geen schade.
      Tweede keer, afgelopen zomer. Openluchtfestival waar ik allen wat licht deed. Tijdens een optreden ineens op het podium een grote harde ruis uit de monitoren en iets minder hard uit het hoofd geluid. Alles uit en even later weer aan. Zo ver ik weet geen oorzaak kunnen vinden. Al hoewel een topkast van de hk set na de tijd niet meer zo heel lekker klonk. En deze keer stond er wat behringer apparatuur waaronder een monitormixer op het podium.
      Het kan natuurlijk toeval zijn.
      Maar het geeft toch voorzichtig te denken. [:X]

Joost

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Ongetwijfeld gaat er veel Behringer apparatuur stuk, maar als we een lijst gaan maken van andere merken die het hebben begeven dan zal die ook aardig lang zijn......

Als je dan nog meetelt dat (door die lage prijzen) er ontzettend veel van dat Bheri spul word verkocht, je ziet het toch overal weer opduiken, vooral die DCX 2496 die is niet aan te slepen,

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by Hansound
          Ongetwijfeld gaat er veel Behringer apparatuur stuk, maar als we een lijst gaan maken van andere merken die het hebben begeven dan zal die ook aardig lang zijn......

Als je dan nog meetelt dat (door die lage prijzen) er ontzettend veel van dat Bheri spul word verkocht, je ziet het toch overal weer opduiken, vooral die DCX 2496 die is niet aan te slepen,
          Ik heb al vaker de kreet gehoord: Behringer heeft een redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Maar de prijs is laag, dus het is een simpel rekensommetje wat er met de kwaliteit gebeurt...

Behringer spul is leuk voor de beginner en de kleinschalige setjes, omdat ze redelijk goed betaalbaar zijn. Maar de echte pro's hebben het liever niet, ik denk dat de kreet 'goedkoop is duurkoop' hier best op kan gaan.

Als je echt zwaar belastbare apparatuur wil hebben, neem geen Behringer. Staat het ergens in een thuis studio'tje en gaat het één of twee keer in de maand ergens heen, dan zul je weinig problemen ondervinden.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• sompi
            • Mar 2003
            • 200

ik vind het heel spijtig als iemand kosten aan speakers heeft door een dolgedraaide processor .
            anderzijds heb ik iets van "eigen schuld dikke bult"

als je EAW speakers gebruikt , gebruik je toch geen behringer processor .
            Je kan evengoed een DAEWOO motor in je Ferrari leggen .

Iedereen wil grote namen van klanksystemen gebruiken ( meestal dan nog tweedehands aangekocht) en dan om de boel goedkoper te maken worden er minderwaardige processors en versterkers gebruikt .

10 jaar geleden werd een systeem meestal aangestuurd met een analoge cross waar heel weinig kon mee misgaan .
            Nu is een digitale processor zo enorm belangrijk geworden in de keten dat er echt niks mag misgaan . Waarom hier dan op besparen ?

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by BvE
              Op een SSL 6000 series in de studio ook eens een zeer harde fluittoon gehad. Dit gebeurde nadat ik de buscompressor had ingeschakeld.

Gelukkig geen speakers beschadigd (was volgens mij erg close) en nadat de tafel aan en uit is gezet was alles weer goed... Waarschijnlijk ook iets van oscillatie
              Nou als een SSL ook van die kuren heeft, dan zijn die Behringers zo gek nog niet.
              Maar inderdaad een dure EAW set en dan zo'n goedkoop .... ding ertussen, en dat voor een Belg, hij lijkt wel een nederlander,

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

ja, jullie hebben gelijk het was niet slim omdaar een DEQ tussen te zetten.
                Maar goed als we daar aan beginnen dan kunnen 80 procent van de mensen meteen stoppen, het merk behringer zie je bijna overal wel ergens in een rack zitten .
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sompi
                  • Mar 2003
                  • 200

ik heb niets tegen behringer , versta mij niet verkeerd .

Ik vind gewoon dat ieder merk en product zijn bestaansreden heeft en ook zijn specifieke markt .
                  Ik snap dan gewoon de combinatie EAW - BEHRINGER niet .

gebruik die DEQ met bvb Behringer speakers zou ik zeggen .

De luidspreker processor is het hart van de installatie . Waarom daar gaan op besparen .

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by sompi
                    ik heb niets tegen behringer , versta mij niet verkeerd .

Ik vind gewoon dat ieder merk en product zijn bestaansreden heeft en ook zijn specifieke markt .
                    Ik snap dan gewoon de combinatie EAW - BEHRINGER niet .

gebruik die DEQ met bvb Behringer speakers zou ik zeggen .

De luidspreker processor is het hart van de installatie . Waarom daar gaan op besparen .
                    Sompi, het gaat over een EQ de DEQ 2496 dus niet de processor ( DCX meen ik , die je bedoeld ) de mijne is van EAW zelf.
                    sis

Comment

• sompi
                      • Mar 2003
                      • 200

sorry
                      dacht dat het om de processor ging

ken de modellen van zien,
                      de type nummers ken ik niet

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Gewoon pure pech, er zijn zat behringer spulletjes die het jarenlang prima blijven doen.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by Hansound
                          Gewoon pure pech, er zijn zat behringer spulletjes die het jarenlang prima blijven doen.
                          True, slechte batches heb je tussen elke serie apparatuur. Je kan altijd hebben, ook bij de topmerken, dat er op de een of andere manier van de leverancier een fout component tussen zit, zoals een brakke elco. Bij topmerken letten ze hier wel meer op natuurlijk, strengere kwaliteitscontrole, betere leveranciers van onderdelen (Alps potten i.p.v. 'standaard' spul), maar dat is natuurlijk ook wat de prijs van kwaliteits-apparatuur hoger maakt.

Mijn DSP2024P (Virtualizer Pro) draait nu al ruim een jaar zonder enig probleem (behalve enige smerigheid), en mijn VMX300 houdt het nu al 3 jaar zonder één kraak uit. Hoewel Behringer niet echt bedoeld is als hufterproof spul, is het voor het meeste dagelijks gebruik wel prima te doen, zoals je zegt, in veel racks zie je ze wel terugkomen (in radiostudio's vind je zelfs een populaire multiband compressor van Behringer terug, die ze nu overigens niet meer maken.)
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Dikke Foaf
                            • May 2003
                            • 618

Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met de DEQ2496.
                            Na een paar uur als het toestel lekker warm was, kwam er soms 'wind' in de front set. Dit was eigenlijk ruis, maar die veranderde continu van niveau waardoor het wind leek. Het was helemaal niet op maximum volume en ook amper hoorbaar als de band speelde maar wel duidelijk aanwezig in de stillere stukken.
                            Na lang zoeken (het probleem deed zich niet altijd voor) drukte ik eens op het schakelaartje 12/22dB achteraan (de MX8000 van Behringer heeft ook veel last van slechte knoppen) en het probleem was weg.
                            Dit was dus een slechte schakelaar.
                            Heb hem vervangen door draadbrugjes in de 22dB stand.

FreddyL van het forum heeft dit ook voorgehad en ook opgelost met de draadbrug.

http://www.licht-geluid.nl/forum/techniek/18444-storing-op-uitgang-behringer-ultracurve-deq2496.html

Kwa afwerking zien de toestellen er binnenin zeer degelijk uit. Alle connectoren zijn met hotmelt verstevigd. Ik heb zo'n lijmverbinding willen loshalen en deze moet je echt met een kniptang doorknippen omdat deze zeer taai is.
                            Het flatcableprobleem is denk ik eerder een fabeltje.

Met de DCX2496 heb ik nog niks vreemds gehad maar de implementatie van de limiters is op een zeer hoorbare manier gedaan en dat is wel triest. Ook dit is bevestigd door een ander persoon.
                            diyAudio Forums - Behringer DCX2496 crackling when limiting

Over het RoHS gebeuren. De gesoldeerde printen die ik bij ons van het tinbad en uit de oven zie komen zien er gewoon knal hetzelfde uit dan de loodhoudende, alleen blinkt het wat minder. Het is inderdaad wel zo dat de samenstelling van de tin nauwer luistert dan bij loodhoudend, maar kwa soldeerkwaliteit is het loodhoudend makkelijk te benaderen.
                            Je hebt ook wat meer defects en dus meer rework omdat de viscositeit, cohesie en adhesie van de SAC anders is dan de SnPb. Hoewel je met wat moeite op hetzelfde niveau komt van het loodhoudend als je je proces onder controle hebt.
                            Maar die haal je er gewoon uit door je printen te testen wat bij Behringer ook zeker gebeurd.
                            Men bespaard dikwijls op printmateriaal (lijkt me niet het geval bij Behringer als ik de printen zie).
                            Vervolgens bespaard men op componenten (lijkt me wel aan de orde bij Behringer maar valt best nog mee).
                            Ook bespaard men op ontwikkelkosten (zie je ook terug in de prijs) en daar lijkt me het grootste probleem bij Behringer te zitten.
                            Dit zie je makkelijk terug in de remote software van de dcx2496, de firmware ook wat (geluid dat wegvalt als je 2 parameters tegelijk aanpast of door de 0dB lijn passeert, limiter slapjes geïmplementeerd), voor de deq2496 is er zelfs geen remote software.
                            Ook de software van de BCD2000 is wat slapjes, de XR4400 neemt z'n hold time niet als het signaal maar nét boven de threshold komt, etc.
                            Ik zou graag 50eur meer betalen voor een Behringer apparaat waar net iets beter over is nagedacht, getest en betere componenten heeft, en dat zou het merk ook veel goed doen. Misschien moeten ze maar splitsen in de 'beginners' apparatuur die wat goedkoper is en 'pro' apparatuur (zoals hier op het forum) die dan wat duurder is.

Graag ook wat meer onderbouwingen van de rest want ik lees hier reacties van 'heb het ook wel eens gehad met behringer apparatuur in de signal chain'. Jah, daar weten we veel mee. Volgens mij schrijven een aantal personen van 'horen zeggen' ipv het zeker te weten.
                            Last edited by Dikke Foaf; 12-10-07, 19:33.

Comment

• test12
                              • Jan 2003
                              • 901

De EAW speaker processor had dit dan toch moeten voorkomen?

gr. Herman

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Originally posted by test12
                                De EAW speaker processor had dit dan toch moeten voorkomen?

gr. Herman
                                Tja, dat weet ik niet , heb het hem niet kunnen vragen

Weet iemand de kwaliteit van ART EQ's ?

Applied Research & Technology: Audio Products

sis

Comment

Working...