Behringer DEQ 24/96 blaast EAW's erdoor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

wie heeft er ideeen voor een goede 2 x 15 bands EQ
    Ik heb hier nog wel een Klark DN332 liggen.
    Wil haar wel ruilen met je opgeblazen SB150's
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Freek Fokker
      • Aug 2003
      • 495

Voor die EQ ga je natuurlijk naar je huisleverancier, Sis!

GX215 of GX230 zou mooi zijn.
      SR20DET

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by MacGyverSounds
        advies: toch maar BSS of DBX.
        En hoe zit het met de kredietwaardigheid van Rane? Heb hier 'n ME15B in m'n rackje zitten. Ben er aardig tevreden mee (tot nu toe eigenlijk voldaan aan m'n wensen dus), kom ze alleen niet zoveel tegen.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Is het niet slim om toch even te gaan kijken waar het probleem lag?
          Doet de Behringer het bijvoorbeeld nog?
          Is de EAW processor analoog?

De ruis moet ergens vandaan komen. De kans bestaat inderdaad dat het uit de behringer komt. Deze is digitaal en kan bij fouten rage signalen genereren.

Dan is het interessant te vermelden waar de behringer in de lijn zat. Voor of na de processor.

Ik ga er van uit dat de processor een ingebouwde limiter heeft.
          Tevens laat deze geen DC spanning door.

Dat maakt het interessant om te gaan kijken wat er met de kasten is gebeurd.
          Mocht je dit niet zien zitten dan heb ik vast wel ergens een gaatje om je te komen helpen.

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

En hoe zit het met de kredietwaardigheid van Rane?
            Rane maakt hele mooie en slimme dingen.
            Ik gebruik echter af en toe een 31bands EQ van Rane. Hier ben ik helaas niet echt een voorstander van.
            Ik gebruik dan liever een Klark of XTA EQ.

Comment

• JVS
              • Mar 2004
              • 317

Voor de geïnteresseerden:

Een zeer uitgebreide test van vele EQ's -

www.roaddog.com/bink/index.php

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Sis, ik sprak een Amerikaan afgelopen maand en die had het zelfde probleem maar dan niet i.c.m een Behringer ding.
                Hij had het over 'overmodulatie' van verschillende Aux-en en inserts op de mixer die bij een 'bepaalde' setting deze storing veroorzaakten.
                Ook hij had 1 kant alle speakers kapot en z'n processor en versterkers waren dik in orde.

Ik zal kijken of ik contact met hem kan krijgen en misschien dat hij mij een e-mail kan sturen over dit akkefietje.

Welke mixer en wat 'prik' je op de aux-en en inserts?
                Dan ga ik voor je informeren!

Groeten,

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by salsa
                  Hij had het over 'overmodulatie' van verschillende Aux-en en inserts op de mixer die bij een 'bepaalde' setting deze storing veroorzaakten.
                  Ook hij had 1 kant alle speakers kapot en z'n processor en versterkers waren dik in orde.
                  het is natuurlijk nooit gezegd dat een speaker niet kapot kan. Heb hier zelfs Meyer staan dat er met 96kb mp3's uitgeblazen is. (blokgolf op 40Hz..) .

Denk dat vooral de schakelende voedingen er ernstig debet aan zijn. Die veroorzaken dezelfde blokgolven, en hoppa, daar ga je.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by Mathijs
                    Is het niet slim om toch even te gaan kijken waar het probleem lag?
                    Doet de Behringer het bijvoorbeeld nog?
                    Is de EAW processor analoog?

De ruis moet ergens vandaan komen. De kans bestaat inderdaad dat het uit de behringer komt. Deze is digitaal en kan bij fouten rage signalen genereren.

Dan is het interessant te vermelden waar de behringer in de lijn zat. Voor of na de processor.

Ik ga er van uit dat de processor een ingebouwde limiter heeft.
                    Tevens laat deze geen DC spanning door.

Dat maakt het interessant om te gaan kijken wat er met de kasten is gebeurd.
                    Mocht je dit niet zien zitten dan heb ik vast wel ergens een gaatje om je te komen helpen.
                    Hallo Mathijs, de ruis kwam absoluut uit de DEQ, dit kon ik constateren als ik hem in bypass zette dan was de ruis weg, zeer raar eigenlijk, enkele maanden geleden heb ik dit ook eens voorgehad en de ruis verdween als het toestel warm werd ( bedrijfstemperatuur )
                    De setup in volgorde is :
                    Mackie ONYX 1220 die gaat naar de DEQ dan naar de EAW MX100 dan naar 2 eindtrappen en dan naar de speakers.
                    Verder was er 1 insert gebruikt voor een compressor op mijn stem en 1 aux voor de T-C C300 effect , simpel setje dus .
                    Alles heeft het overleeft en werkt nog prima, behalve de speakers , die zijn allemaal naar de kl*ten
                    Ik snap dus niet wat er eigenlijk gebeurt is in die DEQ
                    In ieder geval , de DEQ gebruikers zijn nu gewaarschuwd.
                    Gelukkig bestaat er zo'n forum , ik heb prijs en de anderen zijn gered ?
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

Ik neem aan de bij i/o de MAIN-IN geselecteerd staat en niet pinknoise?

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by sis
                        Hallo Mathijs, de ruis kwam absoluut uit de DEQ, dit kon ik constateren als ik hem in bypass zette dan was de ruis weg, zeer raar eigenlijk, enkele maanden geleden heb ik dit ook eens voorgehad en de ruis verdween als het toestel warm werd ( bedrijfstemperatuur )
                        De setup in volgorde is :
                        Mackie ONYX 1220 die gaat naar de DEQ dan naar de EAW MX100 dan naar 2 eindtrappen en dan naar de speakers.
                        Verder was er 1 insert gebruikt voor een compressor op mijn stem en 1 aux voor de T-C C300 effect , simpel setje dus .
                        Alles heeft het overleeft en werkt nog prima, behalve de speakers , die zijn allemaal naar de kl*ten
                        Ik snap dus niet wat er eigenlijk gebeurt is in die DEQ
                        In ieder geval , de DEQ gebruikers zijn nu gewaarschuwd.
                        Gelukkig bestaat er zo'n forum , ik heb prijs en de anderen zijn gered ?
                        sis
                        jep, jammer dus, voor je.. daar gaat je nieuwe setje....

denk dus inderdaad, gezien enkele eerdere prob's met die behringers ertusssen dat daar de vaudt zit.... Ik weet van een aantal software updates die er absoluut in moeten, vooral in de dcx 2496... Die bleek ook absoluut niet lekker...

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by jadjong
                          Ik neem aan de bij i/o de MAIN-IN geselecteerd staat en niet pinknoise?
                          Van mijn kant heb ik niks veranderd, vrijdag ging alles goed , zaterdag bijna dezelfde EQ en dan ging het verkeerd , ofwel heeft de DEQ zichzelf in die positie gezet via zijn eigen software, ik weet het niet !
                          Is deze EQ een optie ?
                          dbx® iEQ-15 Dual 15-Band Graphic EQ with Type V™ NR and AFS™
                          sis
                          Last edited by sis; 09-10-07, 11:33.
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Pulse
                            • Oct 2001
                            • 666

Lijkt precies op het probleem dat ik beschrijf in het onderwerp 'onverklaarbare feedback' van paar weeksjes geleden.
                            Bij mij toen ook op enkele seconden hele HF eruit...

De echte oorzaak heb ik toen ook niet kunnen achterhalen omdat het zo snel gebeurde en alles daarna weer normaal werkte
                            Last edited by Pulse; 09-10-07, 19:29.
                            MVG,
                            Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• keenoncoolstuff
                              • May 2003
                              • 695

Originally posted by salsa
                              Sis, ik sprak een Amerikaan afgelopen maand en die had het zelfde probleem maar dan niet i.c.m een Behringer ding.
                              Nu je het zegt: had dit laatst ook i.c.m. een Soundcraft Spirit Live 4². Had bij een stereokanaal de gain ver open, omdat mijn iPod erop hing. Nadat ik terugkwam hoorde ik iets heel licht piepen. Bleek dat de tafel was gaan resoneren. Gelukkig geen schade, omdat het kanaal van de iPod nog dicht stond. Dat ik het überhaupt op tijd gehoord heb kwam door de overspraak op het kanaal ernaast. Maar dit had ik dus ook nog nooit meegemaakt.

Groet, Rob.
                              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• BvE
                                • Oct 2004
                                • 385

Op een SSL 6000 series in de studio ook eens een zeer harde fluittoon gehad. Dit gebeurde nadat ik de buscompressor had ingeschakeld.

Gelukkig geen speakers beschadigd (was volgens mij erg close) en nadat de tafel aan en uit is gezet was alles weer goed... Waarschijnlijk ook iets van oscillatie

Comment

Working...