Behringer DEQ 24/96 blaast EAW's erdoor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Behringer DEQ 24/96 blaast EAW's erdoor

Tja, dames en heren , afgelopen zaterdag een grote prijs gewonnen
    Mijn behringer DEQ 24/96 heeft mijn speakers opgeblazen, 2 subs en 2 toppen , alles naar de maan . 6 speakers dus !
    Tijdens mijn optreden hoorde ik ineens een ruis opkomen en daarna een harde knal .
    Kan ik behringer daarvoor verantwoordelijk stellen of niet ??
    Hopend op een sluitend antwoord,
    nog een prettige zondag
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Ik ben bang dat het gewoon rekening man is....

Verder kan ik je aan raden om EAW processors te gebruiken....(maar dat advies heb je zelf ook al vele malen gegeven.)

Is het trouwens je JF set die opgeblazen is?
    Weet je zeker dat het niet de filters zijn die erin zitten?

Maar je handtekening klopt dan wel weer.....

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Nee, Behringer kun je daar niet voor verantwoordelijk stellen. Zij kunnen niet van elk toestel op de markt garanderen dat het nooit niet eens iets fouts gaat doen. Dan zou iedereen die ooit een uitgefikte tv heeft gehad met de nodige schade aan het interieur ook bij de fabrikant kunnen gaan aankloppen of zo?
      Wat wel nogal eens durft aanvaard te worden is het regelen via de brandverzekering.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by jakkes72
        Ik ben bang dat het gewoon rekening man is....

Verder kan ik je aan raden om EAW processors te gebruiken....(maar dat advies heb je zelf ook al vele malen gegeven.)

Is het trouwens je JF set die opgeblazen is?
        Weet je zeker dat het niet de filters zijn die erin zitten?

Maar je handtekening klopt dan wel weer.....
        ik gebruik de EAW MX 100 en ja het is de JF serie die naar de maan is + 2 sb 150 .
        Gelukkig heb ik een dubbele set , maar het zal een dure grap worden denk ik
        Ben ondertussen aan het testen en inderdaad de speakers werken niet meer , die 2 de set werkt wel, dus de processor is nog in orde alsook de eindtrappen
        sis

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Troost jezelf met de gedachte dat het mij ook al eens is gebeurt.... Alleen was het bij mij een zelfbouw setje, maar dat maakt het er niet minder om....
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Die behringer is ook niet voor on the road bestemd....
            paar topics verder was er sprake van een enorm hoge fluittoon, die de hoogdrivers eruit knalde. Heb nu te vaak zulke dingen megemaakt.

Ik gooi ze er allemaal uit, waar ik ze tegen kom.

advies: toch maar BSS of DBX.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

Dat is toch die digi-EQ? Niet de processor?
              lekker belangrijk!

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

zo zie je maar weer goedkoop is vaak ook duur koop, nu moet ik zeggen dat we zelf met de nieuwe eaw ux8800 proccessor vorig weekend een 10" speakeer van de kf 750 set hebben opgeblazen met labgruppen 10000q er op dus ook met officiele proccessor gaat het wel eens mis dit voor kom je denk ik nooit helemaal, groeten en succes arjan

ps eaw recones zijn inderdaad nogal aan de prijs reken er op dat dit eenduur grapje wordt

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Gelijk welk merk het is: fouten en defecten door transport of andere oorzaken kunnen bij elk toestel voorkomen! Idd is de kans bij een superduur merk iets kleiner maar niemand gaat vrijuit hoor! Het grootste probleem is trouwens de laatste tijd die loodvrije soldeerrommel.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by laserguy
                    Het grootste probleem is trouwens de laatste tijd die loodvrije soldeerrommel.
                    de meeste problemen die ik tegenkom zijn van voor de RohS

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

de meeste problemen die ik tegenkom zijn van voor de RohS
                      OK... ik was het woord RELATIEF vergeten. Als je ziet wat er MAAR van die RoHS dingen is verkocht t.o.v. van wat er vroeger van voor RoHS is verkocht en als je ziet wat er dan van RoHS dingen kapot gaat dan zie je dat RoHS toch slechter scoort hoor. Toch op mijn hersteltafel in ieder geval.

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Originally posted by sis
                        Kan ik behringer daarvoor verantwoordelijk stellen of niet ??
                        Hoi Sis,

aiai het EAW setje...

Ik denk niet dat je Behringer verantwoordelijk kunt stellen voor de schade, maar toch lijkt het mij zondermeer nuttig om Behringer hiervan op de hoogte te stellen. Als zij het probleem niet kennen kunnen ze er ook niets aan doen.

Waarschijnlijk doen ze niets of bedanken je ze voor je reactie, maar wie weet houd je er nog een bloemetje aan over o.i.d.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Tja, what can I say... Shit happens?

Probleem kan aan van alles liggen trouwens, je kunt Behringer er niet voor verantwoordelijk houden ben ik bang. Zoals al is gezegd, die unit is eigenlijk niet echt roadproof bedoeld, en er is altijd kans dat ie op de een of andere manier een opdonder krijgt. Het is alleen geen ontwerpfout. dus ik denk dat Behringer er als bedrijf weinig aan zal doen. Maar balen is het nog altijd.

Behringer is leuk spul, maar niet bedoeld voor zwaar ragwerk. De 'echte merken' zijn niet zonder reden duurder.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

De flatcable verbindingen tussen de analoge en digitale print zijn redelijk berucht om hun uitval bij de deq2496
                            Bij de refurbished apparaten hebben ze ook nog schuimrubber aan de binnenzijde van de coverplaat geplakt om de flatcables "blijvend" aan te duwen.
                            Zoals al gezegd: niet erg roadproof.
                            Het lapmiddel geeft ook aan dat Beh. het probleem echt wel kent lijkt mij.

Paul
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

OK even terugkomend op mijn ontzettende grote tegenvaller
                              Nu moet ik wel zoeken naar een andere EQ
                              Die DEQ gaat niet naar de reparatie , die gaat op de schroothoop , gedaan met dit ding ...
                              Een 2 x 15 bands is eigenlijk voldoende , ik hoef eigenlijk niet veel te regelen met die kasten .
                              wie heeft er ideeen voor een goede 2 x 15 bands EQ
                              alvast bedankt
                              sis
                              Last edited by sis; 08-10-07, 15:24.

Comment

Working...