Accu's vs. Batterijen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Ik gebruik ook al jaren Lidl batterijen,
    kosten idd geen dr*l.
    De vorige zijn voor de soundcheck, voor
    gebruik, altijd nieuwe.

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Oplaadbare batterijen geven bijna altijd ellende, de capaciteit is minder en in combinatie met een lagere klemspanning wordt de gebruiksduur maar heel kort.
      Daarbij zit je altijd te klooien met laders en is de levensduur meestal minder lang dan de fabrikant wil doen geloven.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Oplaadbaar gaat naar mijn ervaring best goed zolang je goede cellen hebt, Sanyo Eneloop's bv.
        Toch blijven wij Duracell Procell gebruiken, je bent gewoon veel zekerder en loopt ni constant met laders te kloten

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

'Rare' is dat mijn ervaring is dat oplaadbare batterijen (wel in andere toepassing: cameraflitsers bv) langer meegaan en beter werken dan 'simpele' alkaline batterijen.
          Nadeel is wel dat goede oplaadbare batterijen goed geld kosten en je goed bij moet houden welke lading ze hebben/bij moet laden.
          Vitality Show

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

Ik heb de beste ervaring met oplaadbare cellen in de handhelds/ beltpacks met bijbehorende laadunits.
            na de soundchek de zenders ff in ladunit zetten en klaar is kees.
            geen gezeurd met batterijen wisselen enz.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Het was niet mijn bedoeling om na vele jaren het topic weer van vooraf aan te beginnen.

Blijkbaar heeft niemand (in verband met de aanschaf kosten?) lithium weggooi batterijen geprobeerd.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Techniek staat niet stil, ook niet van batterijen... zou best kunnen dat na 6 jaar er steeds meer overgestapt wordt (of juist niet) naar oplaadbaar.
                Bij niet-opladers check ik eigenlijk niet wat voor soort ze zijn. Over algemeen komt er in huis wat cheap is en voor dixo gebruik zijn het procellen.
                Vitality Show

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Originally posted by Roeltej
                  'Rare' is dat mijn ervaring is dat oplaadbare batterijen (wel in andere toepassing: cameraflitsers bv) langer meegaan en beter werken dan 'simpele' alkaline batterijen.
                  Nadeel is wel dat goede oplaadbare batterijen goed geld kosten en je goed bij moet houden welke lading ze hebben/bij moet laden.

er is een verschil in een constante duurbelasting en een piekbelasting.
                  Ook is de spanningsval over tijd verschillend. Een 9V blokje kan enkele volts te hoog instappen en later plots onder een drempelwaarde vallen. Of juist gelijkmatig blijven. Als jouw handzender gelijkmatig belast is dat dus iets totaal anders dan het bijladen van de elco's in een flitsapparaat.

ook andere zaken bij het apparaat maken uit. Bij een distortionpedaal is een lage spanning misschien te gek. En een digitaal apparaat schakelt zichzelf gewoon uit...

voorbeeld : duracell M3 wegwerp en uniross oplaadbaar zijn de king op vlakke verbruiksbelastingen.
                  Maar voor een radiografische boot zijn servomotor heb je iets anders nodig.

Ook gebruiksomstandigheden vocht/zout)/verouderingsverschijnselen in de vermogenscurve / geheugeneffecten / snelladen of niet zijn totaal verschillend.

Dus breek me de bek niet open.
                  lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by Roeltej
                    Techniek staat niet stil, ook niet van batterijen... zou best kunnen dat na 6 jaar er steeds meer overgestapt wordt (of juist niet) naar oplaadbaar.
                    Haha, zal best.
                    Auto's zijn inmiddels ook oplaadbaar

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...