Accu's vs. Batterijen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OotB
    • Oct 2006
    • 47

Hoe zit het trouwens met patenten op verschillende accu's? Mogen we zomaar een laadsysteem voor de verschillende camera-accu's maken??

Gr. OotB

Comment

• OotB
      • Oct 2006
      • 47

Originally posted by OotB
      Hoe zit het trouwens met patenten op verschillende accu's? Mogen we zomaar een laadsysteem voor de verschillende camera-accu's maken??

Gr. OotB
      Niemand een idee?

Dinsdag een gesprek met een microfoon-fabrikant, eens kijken wat die ervan zeggen...

En ik heb hier een neuigkeitje gefunden, heeft iemand er ooit van gehoord? lijkt me namelijk wel ontzettend veel potentie in te zitten, als je kijkt naar de dikte van dit product, 0,0043 inch ofwel 0,11 mm. De energie per volume-eenheid (of hoe je dat ook zegt), is veel groter dan bij de huidige generatie batterijen / accu's.

Infinite Power Solutions / Infinite Power Solutions - Manufactures Flexible, Rechargeable,Thin Film Lithium Batteries

Gr. OotB

Comment

• OotB
        • Oct 2006
        • 47

Schopje omhoog, iedereen uitgeput?

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Originally posted by OotB
          Schopje omhoog, iedereen uitgeput?
          Nee, meer ff bezig met t*ringzware klus. Ehm, nee, nog niet gezien deze batterijen. Zitten ze niet in consumentenfotocamera's ingebouwd? Bel ze anders/mail ze om te vragen war hun accu's toepassing vinden!

GR, @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• OotB
            • Oct 2006
            • 47

Originally posted by @lex
            Nee, meer ff bezig met t*ringzware klus. Ehm, nee, nog niet gezien deze batterijen. Zitten ze niet in consumentenfotocamera's ingebouwd? Bel ze anders/mail ze om te vragen war hun accu's toepassing vinden!

GR, @lex
            Dit soort batterijen wordt nog niet echt gebruikt, maar een voorbeeld van een toepassing waarin ze zullen worden gebruikt: geintegreerd in pasjes, om zo actieve RFID chips te kunnen gebruiken (groter bereik, of meer informatie opslaan). Maarrrrrrrr.... de prijs is nog niet om over naar huis te schrijven, maar zoals bij alle nieuwigheden zal dat nog wel veranderen, was iets met vraag en aanbod geloof ik

Gr. OotB

Comment

• OotB
              • Oct 2006
              • 47

Goed, we hebben weer om de tafel gezeten, en we gaan zo'n fischer amps aanschaffen, wel een met ingebouwde capaciteitsmeter, omdat jullie aangaven dat dit wel een belangrijk punt is om de betrouwbaarheid van de accu's te kunnen waarborgen. Eens kijken welke technieken zij toepassen, en op welke manier die capaciteitsmeting wordt gedaan. Moet alleen ff een handtekenig krijgen van 'de hooge heeren'

Gr. OotB

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Ik heb een tijdje geleden een draadloze microfoon aangeschaft, maar ik vraag me af hoe lang ik ongeveer met de batterij zou kunnen doen...

Ik heb zo'n oude Shure EC4 ontvanger en een EC2 handheld met Beta 87A kop. Gebruik er natuurlijk een duracell 9V blokje in, maar heb de set nog niet een hele avond aan gehad, en ben bang dat als ik het niet goed in de gaten houd dat de zender er een keer halverwege een optreden mee stopt...

Daarom de vraag, hoelang zou ik pak een beet kunnen doen met zo'n baterijtje? Denk toch dat ik wel 8 tot 10 uur met zo'n ding moet kunnen werken, voordat 'ie leeg is?

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Originally posted by hugovanmeijeren
                  Ik heb een tijdje geleden een draadloze microfoon aangeschaft, maar ik vraag me af hoe lang ik ongeveer met de batterij zou kunnen doen...
                  Waarom niet gewoon even checken? Batterij erin, microfoon eraan, zender aan, herrie erop en regelmatig kijken!

Werkt echt het best:

Gissen is missen
                  meten is weten
                  ping is eten!

Gr, @lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

om even een andere tak in te slaan,

Via diverse webshops zijn zowel duracell (de procellen) als varta batterijen te koop,

(ik gebruik zelf altijd procell, maar dat komt meer doordat de bedrijven hier in de buurt die ook gebruiken)

Mijn vraag is nu:

Welke batterijen gebruiken jullie en welke zijn beter?
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

Day 163 - Grand Rapids - Roadies in the Midst - Touring with the Red Hot Chili Peppers

RHCP gebruikt voor de inear sinds kort ook oplaadbare. Ben benieuwd hoelang ze dat volhouden.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Ik heb altijd alkaline batterijen gebruikt voor zenders. Nu kom ik lithium batterijen tegen en volgens sommige bronnen gaan ze echt veel langer mee. (Geen oplaadbare lithium-ion)

Heeft daar iemand ervaring mee?

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

neem ikea baterijen - door vriend en vijand gebruikt en geprezen...

Comment

• Hitvision
                            • Jun 2003
                            • 388

Kan ik alleen maar beamen. Kost geen dr** en werkt perfect. Goede levensduur!
                            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ik gebruik altijd de goedkoopste batterijen die ik kan vinden. Voor iedere show stop ik er altijd nieuwe batterijen in, als een show langer duurt dan pakweg een uur of 3 is er altijd wel een moment te vinden om ze te vervangen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

ikea en albert heijn zijn goedkoop.

maar niemand zit onder de prijs van de lidl

in het ongeopende pak bewaren om nieuwe van oude te onderscheiden.

oplaadbare kan echt allen als je een 100% zuivere procedure hebt. bv een zendertech in theater oid. Want muzikanten halen gegarandeerd je administratie door elkaar. twerwijl oplaadbare stukken korter meegaan als wegwerp batterijen. dus je hebt soms dat je al niet eens 1 optreden met een fris geladen oplaadbare kan werken!
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...