Accu's vs. Batterijen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OotB
    • Oct 2006
    • 47

Originally posted by OotB
    het afnemen van de capaciteit van de accu's van de huidige generatie GSM's hoor je niet veel meer over, is dit uberhaupt nog een issue? de meeste accu's in gsm's zijn Li-ion tegenwoordig, geloof ik. Dit is natuurlijk totaal andere materie dan NiMH of NiCd, en belangrijker - niet uitwisselbaar...

Zouden we moeten overstappen op Li-ion accu's of beide soorten ondersteunen (of alle drie)??

Gr. OotB
    Kan iemand me hier iets over zeggen? Li-ion is momenteel wel nog steeds duurder, maar het komt mij wel betrouwbaarder over.

Gr. OotB

Comment

• OotB
      • Oct 2006
      • 47

Originally posted by martijn verkerk
      met gsm is het de eerste maand leuk die accu maar daarna neemt de levensduur toch erg hard af (moet zeggen ben wel een veelbeller)
      maar na een dik half jaar moet ik toch weer een nieuwe accu halen
      Gaat het hier over een Li-ion accu? dan schopt dat mijn bovenstaande post weer omver...

Comment

• OotB
        • Oct 2006
        • 47

Originally posted by Ibvee
        Zoiets als verschillende laptop batterijen hebben, een knopje, met een rijtje LED's ernaast, als je op het knopje drukt, geeft het rijtje LED's aan (uiteraard met stroom van de batterij) hoeveel vermogen de batterij nog heeft maar de duracells hebben zoiets waar je heel hart met 2 vingersr op moet drukken, en dan werkt het ook maar net ietsje anders.
        Dat was inderdaad ongeveer het idee, maar dan digitaal, zodat de lader aan de hand van die meting ook de laadkarakteristiek aan kan passen...

Gr. OotB

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Weten jullie nog meer aanbieders van dergelijke 'professionele' batterij opladers (of vergelijkbaar) als Fischer Amps? Opzetje tot een vergelijkend waren onderzoek

OotB
          denk s aan de druppellader die bij motoren gebruilt wordt om de weinter door te komen.
          denk dan je dan al redlijk inm de goeie richting zit

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

Zelf gebruik ik een ew100 G2 setje (2 penlites) Er gaan NiMH's in, die met een eenvoudige NiMH-lader weer op peil komen: 24 uur laden. Schrik niet: de accu's komen van de Aldi(2100mAh). (Die zijn net zo duur/goedkoop als de alkalines.)
            Ze gaan met gemak een hele avond mee. Na gebruik gaan ze weer in de lader en liggen inmiddels nieuwe opgeladen al weer klaar. Setje wordt 1 a 2 keer per week gebruikt. Heb nog nooit zonder power gestaan. Kwestie van zorgen voor een vers opgeladen setje.
            ~Clearsound~

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

Originally posted by Gitarist 62
              Zelf gebruik ik een ew100 G2 setje (2 penlites) Er gaan NiMH's in, die met een eenvoudige NiMH-lader weer op peil komen: 24 uur laden. Schrik niet: de accu's komen van de Aldi(2100mAh). (Die zijn net zo duur/goedkoop als de alkalines.)
              Ze gaan met gemak een hele avond mee. Na gebruik gaan ze weer in de lader en liggen inmiddels nieuwe opgeladen al weer klaar. Setje wordt 1 a 2 keer per week gebruikt. Heb nog nooit zonder power gestaan. Kwestie van zorgen voor een vers opgeladen setje.
              Zijn dat de "bruine" oplaadbare batterijen van Topcraft??

en hoelang is bij jou een avond? (hoelang staat de zender aan?)
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

Originally posted by shure-fan
                Zijn dat de "bruine" oplaadbare batterijen van Topcraft??

en hoelang is bij jou een avond? (hoelang staat de zender aan?)

Ja die zijn het. Kost net zoveel als alkaline dus als je ze niet meer vertrouwt haal je nieuwe.

Een avond bedoel ik een optreden: meestal max 2,5 uur aan een stuk. Wat ik nog wel eens doe is vor de zekerheid in de pauze (als die er is) even verse accu's er in doen
                ~Clearsound~

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

voor de prijs hoef je het niet te laten, ook maar eens even wat van die dingen kopen

Comment

• OotB
                    • Oct 2006
                    • 47

Ik proef nu een beetje dat mensen die nog nooit problemen gehad hebben nog best wel vertrouwen hebben in een oplaadbare batterij... Maar voor mensen met 2 setjes van 2 oplaadbare batterijen komt het kostenplaatje niet echt om de hoek kijken (of juist wel, een profi set met ditto oplader wordt dan al gauw te duur). De mensen die met veel zenders werken (microfoon of instrument) willen wel meer zekerheid, alvoor ze over zouden stappen op accu's, heb ik dit goed?

Gr. OotB

Comment

• gifschijter
                      • Dec 2005
                      • 13

oplaadbare batterijen

Hallo,
                      wij gebruiken als coverband al jaren oplaadbare batterijen voor onze
                      wireless microfoons en inears.
                      Géén enkel probleem. De kwaliteit van de accu's zal na veel gebruik wel een stuk minder worden maar dit geeft geen problemen.
                      Wij spelen sets van ongeveer een uur en verwisselen tijdens iedere pauze
                      de gebruikte accu's van de microfoons
                      Bij de inears gebruiken we de accu, totdat hij leeg is.
                      Het is nog nooit voorgekomen dat een van de microfoons tijdens een optreden is uitgevallen vanwege een lege batterij (accu).
                      Bij de inears kan dit wel gebeuren maar dit is voor het publiek niet storend.
                      Wordt tussen 2 nummers direct verwisseld.

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

Originally posted by gifschijter
                        Bij de inears kan dit wel gebeuren maar dit is voor het publiek niet storend.
                        Wordt tussen 2 nummers direct verwisseld.
                        voor het publiek niet storend.... hmmm daar trek ik voor mezelf twijfels,

Ik zou het minder proffesioneel vinden als iemand naar achteren moet rennen om een batterij te vervangen, heb het een paar keer gezien bij verschillende bands dat iemand op het podium bezig is het batterijtje van een muzikant te vervangen, en daar zijn dan ook alle ogen uit het publiek op gericht.

trouwens welke oplaadbare gebruiken jullie??

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

Heb zelf de ervaring met apparaten waar een accu in zit dat deze accu na enige tijd achteruit gaat. Simpel voorbeeld: mobiele telefoon. Als je hem net nieuw hebt, en je laat hem helemaal op en pas als hij helemaal leeg is weer op, gaat deze de eerste maand makkelijk een week mee. De maand erop ook nog wel en de 3e maand ook nog wel. Maar na een tijdje moet je hem steeds vaker opladen. Totdat je hem elke nacht in de oplader moet doen.
                          Misschien een raar voorbeeld, maar dit heb ik bij veel apparaten met accu of/en oplaadbare batterijen.

Gebruik zelf altijd duracel PROcell batterijen in me mic's etc. Voor de show ff allemaal vervangen. Nooit problemen, en je hebt je zekerheid.
                          Bij accu's is dit nog maar de vraag.
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1086

De mensen die met veel zenders werken (microfoon of instrument) willen wel meer zekerheid, alvoor ze over zouden stappen op accu's, heb ik dit goed?

Gr. OotB
                            @OotB

Niet mee eens. Zoals ik al schreef is er nu een set met twaalf zenders met dubbele sets oplaadbare penlites weg. Nog geen klachten mee!

Originally posted by Drive inn tnt
                            Heb zelf de ervaring met apparaten waar een accu in zit dat deze accu na enige tijd achteruit gaat. Simpel voorbeeld: mobiele telefoon. Als je hem net nieuw hebt, en je laat hem helemaal op en pas als hij helemaal leeg is weer op, gaat deze de eerste maand makkelijk een week mee. De maand erop ook nog wel en de 3e maand ook nog wel. Maar na een tijdje moet je hem steeds vaker opladen. Totdat je hem elke nacht in de oplader moet doen.
                            @Drive inn tnt

Niet eerder gemerkt. Heb mij telefoon nu twee jaar. gebruik hem zeer intensief. Kon ik in het begin rustig een week meenemen zonder te laden. Na twee jaar is het nog steeds minstens vijf dagen. Volgens mij zit dat hem vooral in het feit dat ik hem regelmatig helemaal leeg trek en vervolgens weer oplaad.

Gr @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• OotB
                              • Oct 2006
                              • 47

Originally posted by @lex
                              @Drive inn tnt

Niet eerder gemerkt. Heb mij telefoon nu twee jaar. gebruik hem zeer intensief. Kon ik in het begin rustig een week meenemen zonder te laden. Na twee jaar is het nog steeds minstens vijf dagen. Volgens mij zit dat hem vooral in het feit dat ik hem regelmatig helemaal leeg trek en vervolgens weer oplaad.

Gr @lex
                              Dank, bij jouw gaat het dus redelijk goed met de oplaadbare accu's, en die telefoon-accu, daar zit hem de kneep nou juist, veel mensen nemen de moeite niet om een accu helemaal leeg te gebruiken, en dan weer helemaal op te laden, dat schaadt het mobiele karakter van zo'n telefoon Als we deze functionaliteit in de lader inbouwen zou theoretisch gezien de betrouwbaarheid van accu's in het algemeen veel goed moeten doen. De accu in je telefoon is een Li-ion neem ik aan? Hierbij is het geheugen-effect wel al sterk verbeterd (of verminderd hoe je het maar bekijkt).

Gr. OotB

Comment

• OotB
                                • Oct 2006
                                • 47

Ik zet de door jullie aangedragen punten / eisen op een rij, en ik hoop dat we binnenkort een andere fabrikant / klant om de tafel zitten, en eens kijken wat we kunnen bedenken.

Gr. OotB
                                Last edited by OotB; 02-11-06, 09:40.

Comment

Working...